Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Dametje spannend dat gesprek, hoop dat het wat brengt!

Pluk jij bent er echt klaart voor he?! Leuk hoor geniet van je eerste werkdag.

Hier morgen ook beginnen met een cursus dag geen flauw idee waarover weet alleen dat het belangrijk was dat ik er bij ben.

Ben nog een beetje dubbel misschien vind ik het wel leuk maar ben bang dat ik Ruben vreselijk ga missen en dat ik ook zoveel van hem mis hij ontwikkelt zich opeens zo snel.

Ben dinsdag en woensdag vrij en dan donderdag weer. Wilde rustig opbouwen na 6 maanden thuis.

Wordt gelukkig wel iets minder emotioneel deze week maar 3 huilbuien terwijl ik de week ervoor er dagelijks nog wel had.

Voel me nu wel vreemd is ook een beetje afsluiten van zo een mooie en leuke periode die echt voorbij is gevlogen en gewoon ook niet meer terugkomt.

Nu even alle tassen klaarzetten
pluis en plukkie allebei succes vandaag op jullie eerste werkdag!

dametje laat je weten hoe het op CB was? en succes met de gesprekken van het reintegratiebureau!
Zag vanochtend best tegen werk op. Ruben lag echt zo lekker te spelen in de box en nu moest ik hem storen om mee te gaan. Lekker in de draagzak en zo samen de tram en metro in.

Leidster namen hem gelijk bij zich en ik naar werk op 2 min afstand en ja bij binnenkomst gelijk iedereen vragen en hoe gaat het waar is de kleine vond je het moeilijk? Ja en met zoveel vragen ging het dus effe mis dikke tranen en rode ogen als gevolg leuk om zo je cursus in te gaan.

Cursus was wel erg leuk. Om 12.30 klaar en lekker de kleine opgehaald die heerlijk lag te slapen. Hij had goed gedronken en gelachen. Alle grote kindjes hadden volop naar hem gekeken en hij had zijn ogen uitgekeken en vond het super. Moet zeggen heb nu ook een tevreden mannetje in de box liggen die heerlijk lacht en kletst met zichzelf.

Heb het geluk dat ik hem als ik hele dag werk 1 keer zelf kan voeden en 1 keer kolf op zijn kdv dagen. Woensdag wordt papadag, donderdag opa en oma en vrijdag ben ik er.

Vond het wel lekker dat Ruben het zo goed deed en weinig last lijkt te hebben van alles.

Nu lekker kroelen met de kleine.
Erg lekker inderdaad dametje...heb wel eens dipje hoor maar 95% van tijd voelt het nog prima!

Fijn dat je gesprek hebt gepland staan dametje..hopen dat het je wat gaat brengen??!!
Hallo dames,

Vandaag een prima dag op het werk gehad. Was leuk om weer terug te zijn. Aan de ene kant een beetje raar, maar tegelijkertijd ook weer helemaal vertrouwd.

Plukkieman was thuis dus met Mark ook alles helemaal prima.

Pluis, je hebt het er maar moeilijk mee he? Weet je wel zeker dat je wil blijven werken want als ik je verhalen lees krijg ik het gevoel dat je een heuse oermoeder bent en liever thuisblijft. Of heb ik het dan mis?

Snokkie, de laatste loodjes he? Succes ermee.

de rest zwaai zwaai!
pluk dat heb je zo via het internet heel goed opgepikt als ik echt mag kiezen blijf ik het liefst thuis lekker bij mijn mannetje!

Maar ja zal ook brood op de plank moeten komen. Wil het wel gaan proberen en werkt het niet dan wordt het zoeken naar een andere oplossing of gewoon minder werken (dus tips zijn welkom)en zal ik dan wel op zoek moeten naar een andere baan want deze functie is gewoon 4 dagen werken.

Nu weer lekker thuis bij de kleine die heerlijk aan het gymen is in zijn wipstoel en daar volop geluidjes bij maakt.

Wel lekker dat het jou wel beviel pluk is Mark vandaag naar de gastouder? Welke dag wordt jou vrije dag?
Goedemorgen meiden,

Eindelijk eens tijd en puf om hier weer iets te plaatsen. Tenminste, als mijn kleine man rustig blijft, want hier en daar kreunt er wat.

Ik moet het even bij een ego bericht houden, sorry daarvoor, maar ik ben dus nog niet helemaal bij met lezen.

Ik had nog niet verteld over de bevalling toch? Nou komt ie.

7 maart om half 6 's morgens braken mijn vliezen en een kwartier later kwam de eerste kramp. Ik zei nog tegen Mibbman, ik ga nog wel even slapen hoor, want het kan maar zo nog een tijd duren voor de weeen beginnen. Nou niets was minder waar. Vanaf de eerste kramp kwamen de weeen om de 3 minuten. Nog niet gelijk een minuut durend, maar vanaf 7 uur was ook dat feest begonnen en daarom hebben we om 8 uur de vk maar gebeld.

Deze was er om kwart voor 9 en toen ze om 9u ging voelen had ik al 5 cm ontsluiting, dat ging dus als een razende.

Omdat ons trapgat toch te klein bleek voor een brancard, mocht dat nodig zijn, hebben we besloten poliklinisch in het ziekenhuis te bevallen. Ik woon 2 hoog en was nooit het huis uit gekomen in geval van nood.

In het ziekenhuis heeft de vk om kwart voor 11 weer gevoeld omdat ik dacht persdrang te hebben. Er stond nog een heel klein randje, dus nog een paar weeen wegzuchten en een klein beetje zachtjes meepersen.

Vanaf 11u mocht ik volledig persen, maar ik had al vrij snel het idee dat dat niets deed. Ik heb de vk dan ook een aantal keren gevraagd of ik het wel goed deed, wel de goede kant op perste. Zij voelde dan mee en zei dat ik het fantastisch deed.

Toch schoot het helaas niet op en na ruim een uur persen, en meerdere keren nogmaals vragen of ik het wel goed deed, heeft de vk de gyn gevraagd mee te kijken. De arts-assistent zei ook dat ik goed perste, maar dat het kindje nog veel te hoog lag. Hij wilde me misschien gaan helpen met een vacuumpomp, maar ging eerst met de 'echte' gyn overleggen.

Deze dame kwam ook meekijken en voelen en ook zij bevestigde dat het niet aan mij lag, maar dat die kleine er op deze manier niet uit ging komen. Voor een vacuum lag de kleine nog veel te hoog, dus werd er, na ruim 5 kwartier persen, besloten tot een keizersnee. Ik was ook uitgeput aan het raken en kon echt niet meer. Als er nou vooruitgang in gezeten had, had ik nog wel ergens een stukje oerkracht vandaan getoverd, maar 5 kwartier zonder vooruitgang eisen hun tol.

Maar hee, het was zaterdag, dus niet zoveel ok personeel in huis en een ander ok team was bezig met een operatie dat veel te lang zou duren, dus moest er een team opgeroepen worden. Dat zou 15 minuten duren, dat heeft wel bijna 45 minuten geduurd en dan maar je persweeen wegpuffen/persen. Echt persen hoefde niet meer, mocht nog wel, maar sjee hee, dat was hel!

In de ok kreeg ik een ruggeprik en om 13.05u zijn ze begonnen, om 13.26u is onze prachtige zoon Jurre David geboren. Hier op het forum noem ik 1x zijn naam, daarna liever Mibbie.

Mibbie (ik zal er meteen maar mee beginnen, hihi) deed het bij de geboorte meteen heel erg goed. Toen ik gehecht was, mocht ik terug naar de verloskamer en heb ik hem meer dan een uur op mijn borst gehouden, lekker bloot, zoals bij een normale bevalling. Daarna heeft Mibbman hem gebadderd en heb ik hem weer lekker bij me gehouden.

In de dagen daarna kwam de borstvoeding niet zo lekker op gang. Mibbie kreeg niet genoeg vocht binnen en had daardoor uraten in zijn luier (teken van vocht te kort), in het begin mag dat, maar na een paar dagen moet dat weg zijn. Ook viel hij af, maar nog net binnen de grenzen. Hij heeft af en toe wat bijvoeding gekregen. Dit leek goed aan te slaan en toen we dinsdag naar huis mochten had hij nog wel wat uraten, maar leek het minder te worden. Afgelopen week kwam hij dan ook langzaam weer een beetje aan en afgelopen zaterdag zat hij alweer bijna op zijn geboorte gewicht. (op 50gr na)

Toen de kraamhulp (topwijf!) gister voor het laatst was, heeft ze hem nogmaals gewogen, vol goede moed dat hij zijn geboortegewicht weer had gehaald, misschien zelfs wel er over heen was gegaan. Helaas bleek niets minder waar en was meneer bijna 200gr afgevallen. Veel te veel dus. Hij krijgt dus duidelijk veel te weinig voeding binnen. Hij werd gister ook heel erg suf, zag grauw, deed zijn ogen nauwelijks open, terwijl hij dat de dag ervoor nog wel veelvuldig deed.

Dat was een grote klap. We zaten al aardig stuk vanwege de spannende gebeurtenissen en de moeizame voeding van de eerste week, dat leek nu net goed te gaan, Mibbie dronk ook erg goed, zo leek, maar niet dus.

Gister was de kraamzorg ook nog eens voor het laatst, dus we zaten even met de handen in ons haar. De vk erbij geroepen en lactatiekundige van de kraamzorg gebeld. Het advies is, Mibbie op verzoek voeden aan de borst, maar weer terug naar elke 3u ipv iets langer, daarna elektrisch afkolven en bijvoeden met afgekolfde melk of kunstvoeding.

Maar ik weet het niet hoor. Ik wil verschrikkelijk graag dat de borstvoeding lukt, maar de borstvoeding zelf vind ik al erg pittig, als ik dan ook nog moet kolven en bijvoeden, dan ben ik de hele dag met niks anders bezig dan voeden. Ik weet niet of ik dat zie zitten.

Het is ook allemaal zo verschrikkelijk dubbel, want ik wil het zo graag, maar de drukke afgelopen tijd (al ver voor zijn geboorte) en de slapeloze nachten, beginnen hun tol te eisen.

Er zijn dan ook al aardig wat tranen gevloeid hier, ik weet het gewoon even niet wat nu te doen.

Dan krijg je ook nog eens tegenstrijdige berichten, de 1 zegt bijv dat je in voeding niet bv EN kv tegelijk mag geven, dat het of/of is. De ander zegt weer, eerst aanleggen, dan bijvoeden met bv als je hebt anders met kv. Tja daar word je ook geen wijs uit. Zucht...

Gelukkig doet Mibbie het vandaag weer erg goed. Gister in de loop van de avond trok hij alweer wat bij. Hij heeft weer een lekker kleurtje, is weer wakker en alert. Hij gedijt dus erg goed op de kv bijvoeding. Ik kolf nu met een handkolf, maar daar komt niet zoveel uit, max 40cc heb ik nu gehad. Dat is voor een kleintje van 11 dagen veel te weinig, geen wonder dat hij dan afvalt. Maar ja, moet ik dan maar stoppen met bv terwijl ik het zo graag wil? Twijfel, twijfel.

Straks komt de vk nogmaals langs om hem te wegen, ik hoop zo ontzettend dat hij dan niet nog verder is afgevallen, anders moeten er andere stappen richting kinderarts worden ondernomen. Dat wil ik dat mannetje en ons toch liever besparen.

Lang ego verhaal geworden, sorry daarvoor, maar moest het even kwijt. Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Ik ga nu ff gauw douchen voor mijn mooie kleine mannetje weer komt om te eten. Het is al begin van de middag, ik weet het, maar wij hebben geen dag/nachtritme meer, dus kan elk moment van de dag gaan douchen

Ik hoop gauw meer tijd te hebben om meer te lezen van jullie en weer te reageren, maar kan het niet beloven.
heftig mibb, je bevallingsverhaal begon zo rooskleurig! klinkt heftig zolang persen (ik heb het zonder persweeen gedaan dus geen idee hoe die dingen voelen). gelukkig kon je gelijk na de bevalling van Mibbie genieten op je buik! ik zie het zo voor me, heerlijk! als je echt bv wilt geven kun je denk ik het beste een electirsche kolf gaan huren. helaas herken ik het pakket waar je inzit maar al te goed. ik deed ook bv, afgekolfde melk of kv bijvoeden en dan kolven voor de volgende ronde, als je dit wilt doen betekend het inderdaad dat je een paar dagen of een week alleen maar met voeden bezig bent... maar als het zijn vruchten afwerpt zou het dan allemaal zogoed moeten lopen dat het gewoon zonder bijvoeden en kolven kan. bij mij viel S ondanks dat hij wel genoeg dronk af doordat er te weinig voedingsstoffen inzaten, door ijzerhoudend voedsel te eten (biefstuk, broccolli) en bruin bier te drinken (weinig alcohol maar wel gist) kun je dit iets verhogen, dus meer voedingsstoffen in de bv. helaas was het bij mij allemaal niet genoeg en op een bepaald moment moet je de knoop doorhakken, S heeft drieenhalve week bv gehad! genoeg over bv. meis die tranen horen erbij, het is niet niks wat je gepresteerd hebt! en inderdaad met alle drukte van voor de bevalling en de slapeloze nachten erbij.... ennuh vergeet de hormonen niet... ik zit al met tranen in mijn ogen als ik jouw verhaal lees en ook pluis schrijft regelmatig nog over hoogzittende tranen! heel herkenbaar hoor lekker om een uur of 1 douchen! haha.. lekker van genieten... kom lekker bij... doe rustig aan... en kom op he, je gaat je net na je bevalling niet meer verontschuldigen voor egoverhalen! en npgmaals gefeliciteerd!
Heey lieve Mibb!

Leuk van je te lezen en wat een heftig einde... bah! Maar nogmaals van harte gefeliciteerd met je zoon.

Ik herken je verhaal heel goed, ik moest ook bijvoeden inclusief kolven, vingervoeden , nutrilon bijvoeden etc etc.. En wat was ik moe.. huilen huilen huilen.. pff..Dan ben je al zo moe en dan komt al die ellende er ook nogeens bij. Dochter was ook suf aan het worden en ik vond het vreselijk..

Maar.... er komt echt ritme in, echt waar. Kolven kost ook tijd voor je dat onder de knie hebt en ineens komt er een hele boel uit. Dat is best wel tof haha.

Nog steeds gaat het hier niet helemaal lekker, ik kolf nog steeds fulltime af (ook met handkolf) en af en toe drinkt ze aan de borst. Zolang ik het volhou vind ik het goed zo.

Als je het niet volhoud dan is het niet leuk meer dus dan is het alleen maar beter voor jou en Mibbie dat je lekker in je vel zit toch.

Anders spreek je met jezelf af dat je het gewoon doet zolang je het volhoud en het met de dag bekijkt. Dat je altijd van jezelf over mag stappen. Dat geeft best wel rust, bij mij tenminste. Baby's doen het hartstikke goed op kunstvoeding, daar is het voor het gemaakt. En je hebt het dan geprobeerd toch? De colostrum heeft hij binnengehad en dat is 'puur goud' haha.

Nou meissie, ik weet in elk geval hoe zwaar je het nu hebt en zou je dan het liefst een hele dikke knuffel willen geven. Die keuze moeten maken is gewoon k*t. Maar hoe moeilijk het nu lijkt, het komt goed en er komt echt ritme in.
Mibb zo herkenbaar je bv verhaal. Hier leek het ook goed te gaan maar Ruben viel alleen maar af en meer dan toegestaan.

Moest ook 1,5 uur na het voeden kolven (met een electrische dubbele kolf dit stimuleert beter) en dit geven na de voeding en anders kv. Heb het 1,5 week volgehouden en toen opeens ging de kleine groeien en groeien. Ruben is donderdag 3 maandne en krijgt volledige bv.

Kan wat later opgang komen door je keizersnede omdat je placenta gewoon verwijderd is wordt een bepaald hormoon niet gelijk aangemaakt en moet het later opgang komen.

En kolven moet je echt leren hoor, en je kolft altijd minder dan dat de kleine eruit kan halen.

Hopelijk kan je snel genieten en loopt alles lekker met mibbie.

Enne tranen met tuiten sinds een week kan ik zegen dat ze om de dag komen is echt vreselijk niemand herkent me erin inclusief ik zelf, hormonen zijn rare dingenn!
Lieve Mibb,

Fijn om te lezen wat er nou allemaal met jou gebeurd is. Wat de BV betreft, daar kom ik later vandaag hopelijk verder op terug, maar nu alvast een hart onder de riem!

1. Probeer zowel de optie stoppen als doorgaan 'relaxed' (moeilijk ik weet het) te benaderen. Nu leg je heel veel druk op jezelf.

2. in het begin lijkt het zeker alsof je met niets anders bezig bent maar dat gaat echt over als je door deze eerste moeilijke weken heenkomt.

3. Waarom huren jullie niet een echte mooie electronische kolf? Ik zat de eerste weken daarmee te kolven en dan kon ik ondertussen forummen (bijvoorbeeld!) waardoor het kolven stiekem ook een momentje voor mezelf was.
@MIbb, ik had dezelfde borstvoedingsproblemen. Op dag 9 had ik pas de TSR, maar ja, toen kreeg kindlief al 3 dagen de fles en hij wilde de borst niet meer.

Nou ja, tweede kind dan maar BV geven als het lukt. Nu weet ik dat de melk later komt en dan kan ik er rekening mee houden. Bij het eerste kind is alles eng vond ik.
Mibb goed om wat van je te horen.

Klinkt al een heftige bevalling, vooral aan het eind...

Over de borstvoeding.

Norah moest ik in het begin ook bijvoeden, de eerste paar keer was dit kv (nog geen productie) maar toen dat eenmaal op gang was gaf ik haar na elke voeding bijvoeding dmv. vingerfeeding (met een spuitje).

Na elke voeding kolfde ik af, ik heb hiervoor een kolfapparaat gehuurd. Full-time kolven met een handkolf is geen doen, en deze kolven zijn daar ook niet voor geschikt. Dus als ik jou was zou ik 1 huren.

Schakel een lactatiekundige in als je door wilt gaan met bv. Deze hebben vaak goede tips en kunnen je helpen.

Maar vooral. Doe waar jij je goed bij voelt! Het is ook belangrijk dat jij er niet aan onderdoor gaat.

Beste forummers,

Vandaag heeft onze technische partij ons laten weten dat topics met meer dan 5000 reacties één van de oorzaken is van de traagheid de laatste tijd.

Daarom hebben wij helaas moeten besluiten jullie te vragen voor deze topics een nieuw deel aan te maken en de lopende topics te voorzien van een slotje.

Onze excuses voor het ongemak...

SanneW

Redactie Viva

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven