Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Zo daar is ie dan! Ons topic met tabel bovenin!
En hier nog de link naar het vorige onderwerp: Oud topic
Alle reacties Link kopieren
Professioneel Mibb!

Hoe is het met je? Ben je al een beetje aan het 'beginnen' idee gewend?
Dank je!

Hier is alles goed! Het beginnen idee... nou het blijft wel vreemd hoor. Ik vind het zo onwerkelijk dat ik nu zwanger zou kunnen zijn. Ik vraag me dan ook af: zou je het nu al kunnen voelen/weten? En zo ja, hoe dan? Vorige week dacht ik wel: "ik ben zwanger", maar waar ik dat op baseer? Helemaal nergens op. Zou ook wel idioot snel zijn natuurlijk, in 1x...

2 weken wachten voor je het zeker weet duurt ook veel te lang he Hihi!

En hoe is het daar? Jij al gewend aan het idee?
Hoi,

Ik verheug me op de tweede ronde

Menstruatie is net weer over en de NOD duurt nog wel even. Dus als er iets is wat ik nu aan het leren ben is het wel geduld.. (nooit mijn sterkste punt geweest)
Hè meiden,

Kan ik ook nog met jullie meekletsen?

Jullie verhalen klinken heel erg herkenbaar voor mij. Ik ben bijna 30 (over een maand) en ga dit jaar nog een maand rondtrekken in Azie met mijn vriend en dan willen we er in januari voor gaan. Jammer genoeg kan het niet eerder omdat ik malaria pillen moet slikken voor mijn reis, mmh, maar ja liever een gezond kindje toch, ik hou me nog wel even in. Ik slik nog steeds de pil, al sinds mijn 17e. Ennn.. we gaan in augustus volgend jaar trouwen. En zwanger zijn met een buikje lijkt me wel romantisch, gezellig met z'n drieën.
Hoi ka_30! Wat mij betreft kun je meeschrijven hoor. Gaaf zeg, rondreizen in Azie! Volgens mij vliegt de tijd dan en is het zo januari!

Geduld is een schone zaak he dametje27. Maar oh oh oh, wat is dat lastig! Dat is ook precies wat ik bedoelde met dat 2 weken wachten te lang duurt! Ik wil weten of het gelukt is en wel NU!!!
Haha eindelijk iemand die me 'aan den lijve' begrijpt

Of andersom gezegd, ik begrijp hoe je je voelt!
Hallo dames,

Ook ik ben net 30, maar vraag me af wanneer je 'voelt' dat je toe bent aan kinderen. Als ik jullie berichtjes lees, weten jullie allemaal heel zeker dat je nu kinderen wilt. Ik weet wel dat ik ze wil, maar vraag me af wanneer ik dan ook een keer zeker weet dat ik er aan toe ben.

Nu denk ik nog vaak dat ik nog veel te veel andere dingen wil doen, eerst m'n vaste contract afwachten, volgend jaar nog een verre reis maken, en ga zo maar door. Ik zie mezelf ook nog niet met een dikke buik rondlopen, sorry, ik vind het gewoon (nog) niet mooi. Aan de andere kant zijn we al lekker gesetteld (hoewel ons huisje nog niet af is, ha ha gaan we al weer).

Mijn vriend is er gelukkig heel makkelijk in, die weet al dat ie wil en heeft zoiets van als jij er aan toe bent, stop je maar met de pil.

Ik weet dus gewoon niet wanneer je weet dat je toe bent aan kinderen. Wisten/voelden jullie dat wel op een gegeven moment? Of is het bij jullie ook meer zoiets van ach, laten we het nu toch maar eens proberen?

Hmm, als ik dit zo teruglees, dan ben ik er blijkbaar nu nog niet helemaal aan toe. Maar ik hoop niet dat het nog een paar jaar duurt voor ik dat wel ben. Anders wordt ik zo oud moeder en dat wil ik dan ook weer niet...Pfff
Hoi Brittje,

Bij mij waren het een paar dingen die dit voorjaar de doorslag gaven.

het eerste was dat mijn (beloofde) vaste contract steeds werd uitgesteld en dat ik (beetje be- beetje onbewust) mijn kinderwens daarvoor uitstelde. Toen afgelopen voorjaar dat dus weer werd uitgesteld realiseerde ik me dat ik mijn prive leven niet in die mate op mijn werk af moest stemmen als ik deed omdat ik daar gefrustreerd van raakte.

Naast het vertrouwen dat mijn vriend en ik het samen willen en kunnen realiseerde ik me dat we er niet zo veel voor op hoeven te geven. Dus waarom nog wachten? Natuurlijk gaat ons leven veranderen, maar we hebben geen wereldreis of grote bruiloft of mooi huis dat eerst perse gerealiseerd moet worden.

Verder is het natuurlijk heel persoonlijk maar ik 'zie' mezelf wel met een dikke buik.

Jij wilt wel eerst dat vaste contract en die wereldreis, dan zou ik dat gewoon gaan realiseren. Waarom zou je er aan beginnen als het nog niet 'kriebelt'?
hallo, mag ik ook nog meedoen,

ik ben anne ben bijna 28 en ruim een jaar getrouwd met mn lieve mannetje, wij willen in januari gaan beginnen. we hebben afgelopen maand de knoop doorgehakt om er toch voor te gaan. we hadden eerst een periode van hij wel ik niet , ik wel hij toch weer niet. toen hij weer wel etc. maar nu zijn we er helemaal over uit dat we graag een kindje willen, als het gaat dan he!
hoi allemaal,

drukke boel hier... zo is het dagen stil en zo lijkt iedereen ineens weer te gaan schrijven.

hoi ka en ikke, welkom. leuk dat jullie je nog aansluiten bij ons.

en ikke, wil je hier ikke of anne genoemd worden? en in het schema?

mibb, dat schema is echt super zo! handig boven aan! blij dat het gelukt is, en dat we nu met een redelijk complete groep (ik bedoel daarmee natuurlijk niet dat niemand er meer bij mag, maar wel dat we elkaar gevonden hebben en ons oproeptopic nu niet echt een oproepfunctie meer heeft) gaan beginnen op dit forum. nog twee weken geduld, sterkte! ik leef met je mee.

ik zou vanaaf naar neefje gaan helaas was de moeder zo moe dat ze het niet trok om nog meer visite te ontvangen, helaas wel balen vor ons, maar ik snap het ook wel. nu gaan we zondag middag kijken.

hubbie is maandag jarig dus zaterdag visite, drukte, huis moet opgeruimd zijn, taart gebakken, etc. maar ook wel weer leuk, komt mijn omaatje ook weer eens naar mij toe.

liefs Vlinder
anoniem_53339 wijzigde dit bericht op 12-09-2007 22:37
Reden: sukje vergeten en mijn kleurtje was zo donker leek net zwart :)
% gewijzigd
hoi, noem me maar gewoon anne hoor, ook in het schema!

ik ben nu trouwens nog aan de pil. we willen nog 1 pilstrip doen en dan stoppen en ff aan de condooms. zeg maar even ontpillen en kijken hoe mn periode loopt. ben wel benieuwd want ik zit al 12 jaar aan de mycroginon. weet niet eens meer hoe mijn periodes waren, ik kan me herinneren dat ik altijd zwaar ongesteld was, dus ff afwachten hoe dat dat gaat. ik moet trouwens wel stoppen met bepaalde medicijnen die ik gebruik want ik heb een ziekte waardoor ik onder begeleiding zwanger mag worden. ik zal dus ongeveer om de 2 weken naar de gynaecoloog moeten als ik zwanger ben om de groei te controleren. ik slik nml medicijnen waarmee ik niet kan stoppen en die kunnen bijwerkingen hebben op de baby.
Hoi Anne,

Dat ontpillen viel me niet mee de afgelopen maand. Doe het vooral als je lekker in vel zit en houd er rekening mee dat je twee weken in een soort van hormonaal monster veranderd.

Als je vriend dat trekt weet je gelijk dat ie ook de hele zwangerschap aan kan.

Wel spannend de combinatie van medicijnen en zwanger. Mag ik vragen wat je hebt?
anoniem_28041 wijzigde dit bericht op 13-09-2007 11:13
Reden: tikken is moeilijk
% gewijzigd
@dametje , oei ben benieuwd hoe dat ontpillen gaat bij mij , heb vandaag de eerste pil van mn laatste strip weer ingenomen. is wel leuk idee dat van de laatste strip. haaha.

en ja je mag vragen wat ik heb. ik heb een hartafwijking, aangeboren. ik slik medicijnen voor mn bloeddruk en ritmestoornissen. en heb overdag vaak last van ritmestoornissen en mn hart kan op hol slaan waarvoor ik een soort van pacemaker heb. ik kan ongeveer de helft van wat een ander van mijn leeftijd kan , dus met een baby zullen er wat aanpassingen worden gemaakt voor mij. (kan niet te veel tillen enzo). de cardioloog heeft groen licht gegeven voor een zwangerschap, ik kon wel meer last krijgen van mijn hart maar hij verwachtte geen hele erge dingen. alleen omdat ik de medicijnen voor mn ritmestoornissen niet eraf mag halen zijn er dus risico;s voor de baby tijdens de zwangerschap. en dat zijn vooral groeiachterstand en dat de baby de bloedsuikers niet in evenwicht kan houden. ik moet sowieso als ik weet dat ik zwanger ben meteen naar de gynaecoloog in een ziekenhuis waar ze ook een kinder ic hebben en dan om de waarschijnlijk 2 weken op controle. en voor mn hart moet ik tijdens de zwangerschap 3 keer extra op controle in weer een andere ziekenhuis. mijn man en ik hebben er lang over nagedacht en willen er toch voor gaan. in het ergste geval zou je voor mij medisch gezien de zwangerschap moeten laten afbreken. en in het beste geval gaat alles prima. Maar vooralsnog verwacht de cardioloog geen problemen zoals mijn situatie nu is en mag ik ook gewoon vaginaal bevallen.

dus voor mij is het allemaal super spannend.
Hoi Anne,

het is gelukkig bij iedereen anders. Maar ik dacht ik waarschuw je voor de zekerheid. Ik was namelijk echt verrast door de inpact die het ontpillen op mij had.

Ik begrijp dat een zwangerschap voor jou een groot avontuur gaat worden met al die controles. Ik hoop voor je dat het gezwind zal gaan.

@ vlinder, jammer dat jullie nog even moeten wachten. Veel plezier met het verjaardagsfeest. Heb je al een mooi cadeau?

Ik kan niet terugbladeren maar volgens mij waren er twee dames die babyspullen aangeboden hadden gekregen. Ben benieuwd of jullie er op in zijn gegaan?

Ik ben trouwens ziek thuis. Eerst ongeteld, nu ziek, vriend zei gister "misschien moeten we maar adopteren"

Hij nam overigens de viva voor me mee, waarin allemaal dreigende teksten stonden over op tijd beginnen, als je 40 bent 2-5% kans, dat soort cijfers. Als ik dat lees snap ik eigenlijk niet waarom niet op mijn twintigste begonnen ben. \\:-)// ( t is vast allemaal waar maar het is ook bangmakerij, al die 'hoogopgeleide' vrouwen eens lekker inpeperen dat ze verkeerd bezig zijn. Viva bedankt.)
Hoi meiden,

Ik ben ook weer terug van vakantie hoor! En wat is er hier een hoop gebeurt: nieuwe topic, mooie tabel boven aan, weer nieuwe schrijfsters erbij! Ik heb nu niet zoveel tijd om alle berichten terug te lezen en om overal op te reageren, maar ik wilde in ieder geval even laten weten dat ik er weer ben.

Tot snel!

Groetjes Bloem
Poeh..ik hoop niet dat ik last krijg als ik met de pil stop, ik wil deze direct na mijn vakantie weggooien, dan ben ik ook klaar met de malariapillen en kan alle rotzooi mijn lijf uit. Het is dan rond de kerst dus ik hoop niet dat ik dan chagrijnig ben is toch wat minder gezellig. Maar misschien krijg ik dan alleen maar extra zin in chocolade en dan is het wel een goede periode, ga ik gewoon vlak naast de kerstboom zitten en snoep alle kransjes eruit, haha.
ik heb al wat babyspullen aangeboden gekregen, maar de box hebben we al op zolder staan en een wandelwagen (27 jaar oud dat ding) maar die gebruik ik niet. kan maxi cosi en wandelwagen van mn zus krijgen. maar die spullen laat ik bij hun staan. ze weten niet dat we er in januari mee gaan beginnen.

maarre hoe zit dat als je zwanger wilt worden maar je bent die maand aan het klussen zeg maar , mag je dan wel of geen brie en filet american of gaat dat pas in op het moment dat je positief test?
Hoi hoi!

Wat een drukte

Welkom nieuwe meiden!

Mibb mooi zo met schema bovenaan! Tnx!

Vlinder, hoe heet je neefje? Jammer dat je er nog niet naar toe kan.

Ik heb trouwens die spullen van schoonzus niet aangenomen.

Mijn man vond de box ook erg lelijk haha. Is zo'n donkerbruine, en best wel erg gebruikt zegmaar Hij zei ook:"Ik spaar ook niet voor niets mijn hele leven al voor kids, dus dan wil ik ook wel wat zelf kopen!"

Haha nou ook goed!

Anne jij hebt dus ook al veel spullen gekregen! Vind je dat niet een dubbel gevoel?

Dametje ja de Viva heeft wel vaker van die ontmoedigende artikelen wat dat betreft. Laatst een stuk over zelfstandige vrouwen (eenmanszaak) die een kind kregen.

Dat je je daarvoor niet kan verzekeren. Dat die vrouwen allemaal door moeten werken tot de weeen beginnen omdat ze geen zwangerschapsverlof hebben.

Hmmm....ik ben dus zo'n zelfstandige...

Maar we laten ons niet kisten hoor!

En beterschap! Ik ben ook al aan het kwakkelen, keelpijn enzo.

Ik weet trouwens niet of het voor ons al oktober wordt.

Van de week wel goed gesprek gehad met manlief. Zijn hersentjes zijn er duidelijk druk mee. Maar hij is zo @#$%^&* verandwoordelijk en verstandig dat je soms hoopt dat ie eens niet nadenkt voor ie iets doet haha.

Maar hij wil wel graag, hij is gewoon nog een beetje bang.

En dat werkt bij mij andersom, hoe onzeker hij kan zijn over het "ouder-zijn" en over de verantwoordelijkheid hoe zekerder ik word dat we dat aankunnen.

Ik merk dat hem dat wel positief beinvloed.

Ach en ik weet ook zeker dat we het kunnen! We barsten van de liefde!

En nog een hoop meer natuurlijk.

Nou nu even lekker aan de thee.

Het word alweer zo vroeg donker, vinden jullie niet?

Nou op 1 september lagen hier de pepernoten alweer in de schappen.

Ik blijf me elk jaar verbazen...misschien word ik oud?!
anoniem_38895 wijzigde dit bericht op 13-09-2007 20:56
Reden: typfoutjesssssssssssss
% gewijzigd
hey dametje,

ik heb hem vandaag alvast een nieuwe protemonee gegeven, omdat het gewoon HARD nodig was. maar hij krijgt voor zijn verjaardag een horloge, hopen dat ie 'm mooi vind, hij is niet zo'n horloge-type, maar het is wel een mooi horloge, en natuurlijk ook wel erg handig.

hey bloem,

welkom terug! hoe was je vakantie?

hoi ka,

begin jij ook in januari? gezellig, ik vind het nog wel ver weg klinken, maar als ik er logisch over nadenk valt het eigenlijk wel mee.

hoi anne,

handig die spullen van je zus. bij mij wordt dat nog niet zo aangeboden maar wanneer ze te horen krijgen dat ik zwanger ben (dat lijkt nog wel errug ver weg) kan ik ook vast van iedereen van alles lenen. ik heb ook nog een broertje dat 14 jaar jonger is, mijn ouders hebben toen hij geboren werd een hele nieuwe babykamer gekocht (bedje en commode) en dat vond ik toen al erg mooi. toen al aan mijn moeder gevraagd of ik dat ooit mocht hebben, staat dus bij ouders in de garage te wachten tot ik er om vraag, al heeft mijn moeder niet het flauwste vermoeden dat dat wel eens eerder kan zijn dan zij denkt.

hey frederieke,

lang niet gesproken, neefje heet Mees. zondag mag/kan/ga ik Eindelijk op bezoek. jammer dat je man weer gaat twijfelen, maar je moet natuurlijk allebei heel zeker zijn, ach misschien moet hij nog een beetje wennen, hubbie hier gaat steeds vaker zeggen dat het hem super lijkt om zwanger te zijn en dat hij niet kan wachten tot het januari is...

ik verbaas mij er ook over dat het zo vroeg donker is, ik woon ook nog in het bos is hier echt pikkiedonker nu.

en die pepernoten... laat mij als jongste dan nu maar zeggen dat het niets met je leeftijd te maken heeft, ik vind het echt belachelijk, ze komen hier de deur niet in voor 1 november

nou dat was alles weer even.

liefs Vlinder
Hoi hoi,

Handig zo het nieuwe topic met schema bovenaan!

En nog wat nieuwe schrijfsters erbij, het gaat voor de meeste toch wel een beetje opschieten dat ze ervoor gaan lees ik zo. Leuk hoor en heel spannend!

Ik heb de afgelopen weken alles gegeten wat niet mag als je zwanger bent zoals een lekker biefstukje medium.

Dit weekend in Barcelona geweest en toen ook maar eens voor voorlopig de laatste keer drank op. Probeer toch wel een beetje op te letten vanaf nu. De periode tussen menstruatie en eisprong eet ik dan weer alles en de andere periode niet of zo min mogelijk.

Terwijl we in Barcelona waren had ik denk ik mijn eisprong dus maar flink geoefend :-)

Hoorde pas van iemand dat ze vanaf het moment dat het kindje was gemaakt voelde dat ze zwanger was, vraag me toch af of je dat gelijk voelt en wat je dan voelt?

Dametje

Zag ook de viva in de winkel met het artikel moeilijker zwanger worden hoe ouder je bent. Heb ik maar effe niet gekocht laat me niet gek maken door zoiets werkt eerder averechts denk ik.

Wel succes allemaal met ontpillen

Ik ga mijn bedje in want na een dag hard werken en een avond klussen in ons nieuwe huis ben ik het best wel zat!

Weltruste allemaal
hallo,

Ik mocht gisteren oppassen op de kleine vent van een vriendin van mij, het kereltje is 7 weken oud. Ze is naar een concert gegaan en toen mocht ik dus oppassen, kijken hoe dat bevalt. pfff best heftig hoor. Hij heeft veel moeten huilen en wou bijna niet eten (ik denk echt dat hij zijn mama miste, was voor het eerst dat ze weg was, echt sterk zo'n band) Dus ik maar rondlopen en liedjes zingen en alle truukjes uit de kast gehaald maar hij was pas weer blij toen zijn mama terug was. Zielig hè.. maar ondanks dat ben ik nog steeds helemaal voor. Mijn vent was ook als steun langsgekomen (na zijn werk) en vond het maar schattig een huilende baby, nou ja als dat geen goed teken is, haha.
Poeh poeh, ik let een paar dagen niet op en ik heb gelijk een hele hoop bij te lezen.

Ik heb het schema bijgewerkt, misschien dat je even op F5 moet drukken om het te kunnen zien.

Welkom ikke27/Anne! Vervelend dat je medicijnen moet slikken die van invloed kunnen zijn op je kindje! Gelukkig word je wel goed in de gaten gehouden! Lijkt me wel een geruststellend idee of niet?

Wie waren het nou alweer die spullen aangeboden kregen? Hier nog 1, mn schoonmoeder is met een grote opruiming op haar zolder begonnen en nou moeten het wiegje/ledikantje en een kinderstoel waar mijn man nog in heeft gezeten/gelegen weg... Doodzonde, ik hoop dat ze het nog even bewaard, wij hebben er echt geen plek voor nu!

Ik heb die Viva ook gelezen dametje, nou ja, ik troost me maar met de gedachte dat ik nog lang geen 40 ben!

Bloem, welkom terug, fijne vakantie gehad?

Frederieke, wist je dat ze bezig zijn met een regeling voor zwangere zelfstandig ondernemers? Ik weet er het fijne niet van, maar mijn man las laatst iets voor, omdat ik ook voor mijzelf wil beginnen vond ik het wel interessant!

Je verhaal over je man klinkt trouwens heel herkenbaar! Die van mij was ook vooral bezig met nadenken en alles vooruit willen bedenken, dat ik ook wel eens iets had van: Denk nou eens niet zoveel na, we zien wel hoe het loopt, ga op je gevoel af, het komt allemaal wel goed.

Gelukkig is hij ineens omgedraaid! Dus het komt vast bij jou ook wel goed.

Oh en die pepernoten... grrrrr, uit principe koop ik ze niet, zijn ze nou helemaal gek! 1 november vind ik vroeg genoeg voor die dingen!

Jammer Vlinder dat je bezoekje aan je neefje niet doorging! Maarrrr het is al bijna zondag! Leuk hoor! De eerst volgende die ik ken die zwanger is, is pas in maart uitgerekend. Dus ik moet nog lang wachten voor ik zo'n vers geperste beeb zie!

Oh ik had precies dezelfde vraag over dat eten aan jullie, maar begrijp ik goed dat er niemand is die het weet? Mag ik nu brie (ik dacht dat die sowieso wel mocht toch? Heb het nog wel gehad), filet american, biefstuk enz enz? Of gaat het niet eten van deze dingen pas in als je weet dat je zwanger bent?

Pluis, ik denk niet, maar wie ben ik om daar over te oordelen, dat je meteen al kunt voelen dat je zwanger bent. Er moet eerst nog een berg met werk verzet worden in je lichaam voor alles ingenesteld is enzo. Maar ik was er vorige week ook van overtuigd dat ik zwanger ben. Waar het op gebaseerd is? Geen idee, gevoel. Maar ik heb dat idee nu maar laten varen. Puur uit zelfbescherming, dat ik volgende week niet te teleurgesteld ben als ik toch ongesteld word.

Leuk zeg, dat je op het zoontje van je vriendin mocht passen ka_30. Wel zielig dat de kleine zo moest huilen. Valt ook niet mee, eerst 9 maanden in mama's buik en 7 weken altijd bij haar en dan ineens is ze er niet.

Ik denk ook dat als het je eigen kindje was geweest, je vanzelf leert kennen waarom het huilt en hoe je het beste kunt troosten.

Nou dat was weer een heel verhaal he! Ik zal eens wat vaker hier gluren, dan hoe ik niet telkens zulke lange berichten te tikken, hihi!

Oh wij hebben gister trouwens getekend voor ons huis, dus we zijn nu de "trotse" bezitters van een stukkie grond! Haha! Nu nog een huis erop!

Doeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven