Wij gaan ervoor...............deel 3!!
maandag 9 juli 2007 om 13:43
Hier ook weer eens een berichtje van mij!
Hier gaat alles goed, voel nog niks bijzonders, heb alleen nu last van mn rug maar dat is normaal aan het eind.
Nicky, spannend hoor, nog 4 nachtjes slapen..........
Op de groep staan alle 06 nummers, je kan uiteraard ook 1 iemand sms-en zodat die het op de groep zet.
Gutje, wat vervelend dat je ongi bent geworden, maar wat Tijger ook schreef, misschien krijg je na deze week meer rust en lukt het volgende keer.
Moon, nog 5 dagen werken en dan lekker vakantie!! Gelukkig blijven jullie niet in Nederland, want het weer schiet niet echt op. (op gister na dan) Het leek hier een uur terug wel nacht met al die regen, hagel!!! en onweer.
Groetjes!
Swane (38+2)
Hier gaat alles goed, voel nog niks bijzonders, heb alleen nu last van mn rug maar dat is normaal aan het eind.
Nicky, spannend hoor, nog 4 nachtjes slapen..........
Op de groep staan alle 06 nummers, je kan uiteraard ook 1 iemand sms-en zodat die het op de groep zet.
Gutje, wat vervelend dat je ongi bent geworden, maar wat Tijger ook schreef, misschien krijg je na deze week meer rust en lukt het volgende keer.
Moon, nog 5 dagen werken en dan lekker vakantie!! Gelukkig blijven jullie niet in Nederland, want het weer schiet niet echt op. (op gister na dan) Het leek hier een uur terug wel nacht met al die regen, hagel!!! en onweer.
Groetjes!
Swane (38+2)
maandag 9 juli 2007 om 19:43
Hé meiden,
Zo ben er eens even voor gaan zitten!! Even bijgelezen en nu dan eindelijk weer eens even reageren.
Tijger, jullie hebben dus ook rotweer gehad? Balen hé? Heb je eindelijk vakantie en dan krijg je dit!! Ik hoop maar dat we nog wel wat mooie weken krijgen. Niet te heet want zometeen ben ik hoogzwanger en is er weer een hittegolf, had ik bij dochter ook en was geen pretje haha.
Fijn om te lezen dat alles goed gaat met Niels, plaats maar weer eens wat foto's van je kanjer.
Swane, lekker verlof meid. Heerlijk toch dat je zoveel slaapt, kun je mooi wat energie opdoen, je zult het straks keihard nodig hebben. Ik kan bijna niet wachten tot mijn verlof begint maarja moet nog 9 weken...............
Nicky, wat spannend nog een paar daagjes en dan is het zover. Gek idee hoor dat je gewoon al weet wanneer je kindje gaat komen. Weet je familie het ook of niet? Ben erg benieuwd naar je nieuws vrijdag, als je er dan tenminste al aan toekomt om ons op de hoogte te stellen natuurlijk.
Je hebt dus flinke 'last' van nesteldrang haha. Hoe bekend is dat!! Alles moet tiptop in orde zijn voor de baby zich meldt.
Moon, hé getsie jij ook al ongesteld geworden. Hoe is het toch mogelijk dat er al zolang geen zwangere bij is gekomen? Vind het echt balen voor jullie allemaal.
Jij hebt lekker bijna vakantie, heerlijk zeg, lekker naar Frankrijk, wel shit dat jullie midden in de Tour terecht komen, hopelijk valt het mee met de drukte. Ik vind thuis blijven ook niet echt vakantie hoor, je huishouden gaat dan gewoon door, boodschappen doen etc. Nee ik moet er toch echt eens per jaar even uit. Ik wil volgend jaar naar Frankrijk toe, naar de camping waar we eigenlijk dit jaar heen zouden gaan. Moet alleen manlief nog even overtuigen.
Gutje, hé balen meid dat het deze maand weer niet zo mocht zijn. Wanneer is je NOD dan kan ik dat weer eens in de tabel zetten.
Wil, zijn jullie al een beetje gesetteld in jullie nieuwe huis. Hopelijk kun je snel weer online.
Maria, poeh wat een hitte hebben jullie gehad zeg, ik zei al tegen hubbie doe maar een beetje van die warmte naar Zeeland toe, maar nee hoor.........Jullie hebben iig wel lekker kunnen genieten dus. Balen dat je toch ongesteld bent geworden daar zeg. Ik had zoveel hoop voor je.
Half juli ga je dus naar de gyn? Dat is al bijna. Ik hoop dat je een doortastende gyn hebt en dat ie je niet nog maanden laat doormodderen. Ik hoop dat je iig meer duidelijkheid krijgt daar en natuurlijk hoop ik dat het een kleinigheidje betreft en dat jullie heel snel zwanger mogen raken. Ik duim voor je meid.
Wat een gedoe met die scholen voor je zoon, gelukkig hebben ze hier (in deze wijk tenminste) geen wachtlijsten en kan dochter gewoon op de school van eerste keuze terecht.
Purper, jij dus ook nog niet zwanger geraakt de afgelopen maand, potverdorie zeg het wordt nu toch werkelijk waar wel hoog tijd voor minstens een zwangerschap. Eigenlijk moeten jullie nu allemaal want het is al een paar maanden geleden dat de laatste zwangere zich hier meldde.
Kim, meid we hebben al zo lang niks van je gehoord, ik hoop niet dat er iets ergs met je aan de hand is en dat je snel weer eens langskomt.
Hier gaat alles goed, buik groeit flink door. Ik ben al groter dan bij dochter rond deze tijd. Vind het wel wat zwaarder worden nu, slapen gaat slecht, veel last van kwaaltjes maar ik wil niet klagen want ik geniet voornamelijk heel erg van het druktemakertje in mijn buik. Kindje is lekker beweegelijk en we maken makkelijk contact dus dat is heerlijk.
De babykamer is bijna klaar, vorige week gingen we laminaat kopen, die we wilden was op dus besteld zou vorige week woensdag of donderdag binnenkomen maar niet dus, wordt deze week, anders was het klaar geweest en konden we de puntjes op de i zetten. Gaat dus iets langer duren.
Morgenochtend ga ik naar de vk en dan woensdag weer naar de gyn, vanaf dan gaan ze beebje ook elke keer meten dus dat wordt spannend, hopelijk groeit deze boef beter dan zijn/haar grote zus.
Ik ben inmiddels ook al weer aan het werk, je zit er zo weer in, alleen merk ik dat ik het wel zwaarder ga vinden, kom echt bekaf thuis 's avonds, deze week heeft hubbie ook nog late dienst wat betekent dat ik dochter op moet halen, moet koken en haar in bad en bed moet doen. Pfffffffff wordt nu al moe bij de gedachte haha. Nouja we komen de tijd wel door. Er is ook een vervanger voor mij gevonden op het werk, mijn schoonzusje, lachen hé?
Zij zit momenteel nog in haar bevallingsverlof maar ze heeft geen werk meer en tegen de tijd dat ik er uit ga is haar verlof afgelopen. Mooi opgelost dus.
Meiden, ik laat het hier even bij. Ga effe kopje thee drinken.
Liefs Luna
maandag 9 juli 2007 om 23:02
Nicky, nog maar 4 nachtjes slapen en dan ben je écht mama! Toch ook wel weer een erg handige wetenschap, niet dan? Nog even genieten hoor van de laatste dagen, straks is alles anders! Wel een giller hoor "vrijdag de 13e":D!
Moon wat heerlijk al die vakantie voorbereidingen! Het lijkt voor ons alweer zolang geleden! Dat komt denk ik ook omdat het hier zo ongeveer herfst is en dat is toch wel een heel groot verschil
.
Nog even over de basisscholen in onze woonplaats: nee er is bij ons niet zoiets als een stichting waar de gemeente mee samenwerkt zoals bij jullie. Wat een gedoe trouwens dat je niet eens de garantie hebt dat een tweede kind op dezelfde school geplaatst gaat worden! Die garantie hebben we hier gelukkig wél. Bij ons zijn veel verschillende soorten scholen. Openbare, Katholieke, Christelijke en "bijzonder neutrale". Ook is er een vrije school en een islamitische school. Binnen de openbare scholen heb je ook nog diverse stromingen zoals Montessori en Jenaplan. De "bijzonder neutrale" scholen vind ik nogal elitair. De ouderbijdrage is veel hoger dan op andere scholen en je moet je kind er al vroeg aanmelden. Ze scoren goed bij CITO-toetsen en dergelijke maar ja dat is ook niet zo gek als er eigenlijk alleen maar kinderen van hoogopgeleide ouders op zitten
. Wij willen een openbare school kiezen voor onze zoon omdat dat ons het meest aanspreekt. Bovendien willen we een school met een populatie die overeenkomt met de maatschappij. Dus geen zwarte school maar ook geen elitaire. De school van onze eerste keus zit dus al vol en op twee andere waar we belangstelling voor hebben is nog wel plek. In januari horen we of hij alsnog op de eerste school geplaatst kan worden en zo niet dan zullen we een definitieve keuze moeten maken.
Gutje: weer ongi? Balen zeg. Hoe lang was je cyclus dit keer? Super goed nieuws wat je op de group hebt gezet! Drink er eentje van ons !
Tijger wat goed dat je met SB bent begonnen! Wil je eigenlijk veel kilo's kwijtraken? Kan me niet meer herinneren hoeveel je in je zwangerschap was aangekomen. Dus Niels is 's avonds nog vaak onrustig? Volgens mij is dat bij veel babytjes het geval. Dan hebben ze toch hun huiluurtje? Meen me te herinneren dat dat wel over gaat als ze de drie maanden gepasseerd zijn. Kan je daar trouwens een beetje mee omgaan? Is het erg zwaar om de avonden niet meer "voor jezelf" te hebben?
Luna nog 9 weken werken en dan alweer zwangerschapsverlof! Wat gaat de tijd toch snel. Het is inderdaad al veels te lang geleden dat zich hier een zwangere heeft gemeld. Het moet er nu toch eindelijk weer eens van komen! Ik ben benieuwd wat de verloskundige/gynaecoloog zegt over de groei van jullie kindje. Maar volgens mij groeit hij als kool. Goed teken toch dat je nu al zwaarder bent dan destijds bij je dochter? Je mag hier best klagen hoor over je kwaaltjes, dat begrijpen we best! Ondanks dat je hartstikke blij bent met deze zwangerschap, zit het ook wel eens een dagje tegen, dat is heel normaal!
Nou meiden, over een week heb ik het eerste bezoek aan de gynaecoloog achter de rug. Ik moet zeggen dat ik liever vandaag dan morgen ga. M'n geduld raakt een beetje op merk ik. Dit komt vooral omdat ik deze maand volgens mij geen eisprong heb (de vier maanden hiervoor wél). Zit nu op dag 29 en nog geen temperatuursverhoging gehad. Gisteren leek m'n temperatuur omhoog te zijn gegaan maar vandaag was hij weer lager. Heb er goed de P in. Al een jaar bezig, cyclussen die varieren van 23-34 dagen, meer buikklachten dan ik vroeger had in de 2e helft van de cyclus, ovulatietesten die bij mij niet blijken te werken, een luteale fase die uiteenloopt van 6 tot 11 dagen :?. Misschien is dit allemaal wel doodnormaal en hoort het gewoon bij mij en kan ik er prima zwanger mee worden maar ergens heb ik toch het gevoel dat het niet helemaal klopt.
Voor straks: slaap lekker en Nicky: zet 'm op vrijdag!
Moon wat heerlijk al die vakantie voorbereidingen! Het lijkt voor ons alweer zolang geleden! Dat komt denk ik ook omdat het hier zo ongeveer herfst is en dat is toch wel een heel groot verschil

Nog even over de basisscholen in onze woonplaats: nee er is bij ons niet zoiets als een stichting waar de gemeente mee samenwerkt zoals bij jullie. Wat een gedoe trouwens dat je niet eens de garantie hebt dat een tweede kind op dezelfde school geplaatst gaat worden! Die garantie hebben we hier gelukkig wél. Bij ons zijn veel verschillende soorten scholen. Openbare, Katholieke, Christelijke en "bijzonder neutrale". Ook is er een vrije school en een islamitische school. Binnen de openbare scholen heb je ook nog diverse stromingen zoals Montessori en Jenaplan. De "bijzonder neutrale" scholen vind ik nogal elitair. De ouderbijdrage is veel hoger dan op andere scholen en je moet je kind er al vroeg aanmelden. Ze scoren goed bij CITO-toetsen en dergelijke maar ja dat is ook niet zo gek als er eigenlijk alleen maar kinderen van hoogopgeleide ouders op zitten

Gutje: weer ongi? Balen zeg. Hoe lang was je cyclus dit keer? Super goed nieuws wat je op de group hebt gezet! Drink er eentje van ons !
Tijger wat goed dat je met SB bent begonnen! Wil je eigenlijk veel kilo's kwijtraken? Kan me niet meer herinneren hoeveel je in je zwangerschap was aangekomen. Dus Niels is 's avonds nog vaak onrustig? Volgens mij is dat bij veel babytjes het geval. Dan hebben ze toch hun huiluurtje? Meen me te herinneren dat dat wel over gaat als ze de drie maanden gepasseerd zijn. Kan je daar trouwens een beetje mee omgaan? Is het erg zwaar om de avonden niet meer "voor jezelf" te hebben?
Luna nog 9 weken werken en dan alweer zwangerschapsverlof! Wat gaat de tijd toch snel. Het is inderdaad al veels te lang geleden dat zich hier een zwangere heeft gemeld. Het moet er nu toch eindelijk weer eens van komen! Ik ben benieuwd wat de verloskundige/gynaecoloog zegt over de groei van jullie kindje. Maar volgens mij groeit hij als kool. Goed teken toch dat je nu al zwaarder bent dan destijds bij je dochter? Je mag hier best klagen hoor over je kwaaltjes, dat begrijpen we best! Ondanks dat je hartstikke blij bent met deze zwangerschap, zit het ook wel eens een dagje tegen, dat is heel normaal!
Nou meiden, over een week heb ik het eerste bezoek aan de gynaecoloog achter de rug. Ik moet zeggen dat ik liever vandaag dan morgen ga. M'n geduld raakt een beetje op merk ik. Dit komt vooral omdat ik deze maand volgens mij geen eisprong heb (de vier maanden hiervoor wél). Zit nu op dag 29 en nog geen temperatuursverhoging gehad. Gisteren leek m'n temperatuur omhoog te zijn gegaan maar vandaag was hij weer lager. Heb er goed de P in. Al een jaar bezig, cyclussen die varieren van 23-34 dagen, meer buikklachten dan ik vroeger had in de 2e helft van de cyclus, ovulatietesten die bij mij niet blijken te werken, een luteale fase die uiteenloopt van 6 tot 11 dagen :?. Misschien is dit allemaal wel doodnormaal en hoort het gewoon bij mij en kan ik er prima zwanger mee worden maar ergens heb ik toch het gevoel dat het niet helemaal klopt.
Voor straks: slaap lekker en Nicky: zet 'm op vrijdag!
dinsdag 10 juli 2007 om 14:11
Maria, even een dikke *; voor jou. Ik kan me voorstellen dat het je allemaal te lang duurt, zelfs een week is nu nog te lang. Je wilt gewoon NU weten waar je aan toe bent. Het klinkt idd allemaal wel vaag die cyclussen van jou. Helemaal omdat je de afgelopen vier maanden wel gewoon een eisprong hebt gehad, misschien heb je die nu ook wel gehad alleen is die ongemerkt gekomen? Normaal heb je toch een vrij korte cyclus of niet? Dan zou je dus nu eigenlijk overtijd zijn? Of heb ik het nu helemaal mis.
Anyway mijn duimen draaien over uren voor je hier, ik hoop dat je binnenkort heel goed nieuws hebt, een zwangerschap zou natuurlijk het allerleukst zijn.
Zet hem op meid.
Ik ben vanmorgen weer naar de vk geweest, ik was alweer 2 kilo aangekomen (oeps) maar hopelijk betekend dat gewoon dat beeb goed groeit. Mijn bloeddruk was weer laag 110/55 vandaar die duizelingen vaak.
De vk vond dat ik een prachtige buik had, leuk om te horen en ook fijn. Ze snapte heel goed dat ik niet zo heel ontspannen zwanger ben, gezien mijn voorgeschiedenis maar gelukkig gaat het tot nu toe goed. Ik draag ook echt hoger als bij dochter en ik heb zeker al een grotere buik. Hartje was weer luid en duidelijk, heerlijk geluid.
Morgen naar de gyn, krijg ik de eerste groeiecho, ben benieuwd hoe groot frummel is. Mijn schoonmoeder gaat nu een keer mee kan ze ook even naar haar kleinkind kijken. Leuk hoor.
Liefs Luna
vrijdag 13 juli 2007 om 11:41
Nicky zal nu wel bijna onder het mes gaan. Spannend hoor. Ook ik ben benieuwd wat het wordt en hoe het gaat heten!
Is het bij jullie ook zo benauwderig en helaas wel bewolkt?
Ik was van plan om in mijn verlof lekker veel buiten te zitten enzo, maar dat komt er met dit weer steeds niet van. En ik moet ook al weer bijna werken
Is het bij jullie ook zo benauwderig en helaas wel bewolkt?
Ik was van plan om in mijn verlof lekker veel buiten te zitten enzo, maar dat komt er met dit weer steeds niet van. En ik moet ook al weer bijna werken
vrijdag 13 juli 2007 om 21:37
Hé nog geen nieuws van Nicky! Nou ja, kan me ook wel voorstellen dat zo'n keizersnee toch meer impact op je heeft dan je van tevoren denkt. Waarschijnlijk zit ze helemaal in de wolken naar haar mooie kindje te kijken en denkt ze niet aan smssen (of heeft ze geen ontvangst?). Hopelijk is alles goed gegaan en horen we het gauw!
vrijdag 13 juli 2007 om 22:34
Hai meiden,
ik ben zo benieuwd hoe het met nicky gaat.Bedacht me vanmorgen pas dat ik haar eigenlijk gister succes had willen wensen maar we waren druk met klussen
.Een kindje komt er in elk geval niet als je niet klust op de goede dagen.Deze week dus klusweek gehad.
Man is nu iets drinken met collega's en die komt dus waarschijnlijk laat thuis.Ik ben nog geen anderhalf uur klaar met werken en dochter is uit logeren.Morgen heb ik een dag van half 9 tot 3 voor de boeg en dan moeten we om 6 uur weer ergens zijn voor een barbeque.3 vrienden van ons vieren met nog twee jongens hun verjaardag en er komen 50 man.Die bbq was al besteld (wordt door de slager uit het dorp gedaan) dus we hebben geluk dat het morgen zo mooi weer wordt.
Nog 6 dagen,dan gaan we weg over 2,5 uur.We gaan trouwens niet naar Frankrijk hoor Luna.Daar overnachten we alleen een nachtje.We gaan naar Estartit in Spanje.En daar blijven we dan 15 dagen.We komen zondag 5 augustus terug.
Tijger:Goed dat je al bent begonnen met SB! Is er al wat af?
Gutje:hebbegrepen dat je goed nieuws had?heb niet op de group gekeken maar van harte gefeliciteerd dan maar.Alleen wel balen dat je ongi bent geworden.
Maria:Nog twee daagjes,dan mag je naar de gyn!Ik ben erg benieuwd wat ze allemaal gaan doen.Want op deze manier (met die rare cyclussen) raak je alleen maar in de war!
Luna:Alweer twee kilo aangekomen!Dat gaat lekker.Maar lekker dat alles zo goed gaat met je op die duizelingen na dan.
Ik ga lekker naar boven nu want ik moet mn spullen nog allemaal klaar leggen voor morgen.Ga lekker op dochter dr bed slapen want als mijn man heeft gedronken dan heb ik geen rustig uur meer 's nachts!Dan ligt ie alleen maar te draaien en te zuchten en te puffen en dan heeft hij ook geen last van mij morgenochtend.Kan hij uitslapen en heb ik ook rust vannacht!Dat heb ik deze laatste week hard nodig,nachtrust!
Welterusten allemaal en een prettig weekend!
ik ben zo benieuwd hoe het met nicky gaat.Bedacht me vanmorgen pas dat ik haar eigenlijk gister succes had willen wensen maar we waren druk met klussen

Man is nu iets drinken met collega's en die komt dus waarschijnlijk laat thuis.Ik ben nog geen anderhalf uur klaar met werken en dochter is uit logeren.Morgen heb ik een dag van half 9 tot 3 voor de boeg en dan moeten we om 6 uur weer ergens zijn voor een barbeque.3 vrienden van ons vieren met nog twee jongens hun verjaardag en er komen 50 man.Die bbq was al besteld (wordt door de slager uit het dorp gedaan) dus we hebben geluk dat het morgen zo mooi weer wordt.
Nog 6 dagen,dan gaan we weg over 2,5 uur.We gaan trouwens niet naar Frankrijk hoor Luna.Daar overnachten we alleen een nachtje.We gaan naar Estartit in Spanje.En daar blijven we dan 15 dagen.We komen zondag 5 augustus terug.
Tijger:Goed dat je al bent begonnen met SB! Is er al wat af?
Gutje:hebbegrepen dat je goed nieuws had?heb niet op de group gekeken maar van harte gefeliciteerd dan maar.Alleen wel balen dat je ongi bent geworden.
Maria:Nog twee daagjes,dan mag je naar de gyn!Ik ben erg benieuwd wat ze allemaal gaan doen.Want op deze manier (met die rare cyclussen) raak je alleen maar in de war!
Luna:Alweer twee kilo aangekomen!Dat gaat lekker.Maar lekker dat alles zo goed gaat met je op die duizelingen na dan.
Ik ga lekker naar boven nu want ik moet mn spullen nog allemaal klaar leggen voor morgen.Ga lekker op dochter dr bed slapen want als mijn man heeft gedronken dan heb ik geen rustig uur meer 's nachts!Dan ligt ie alleen maar te draaien en te zuchten en te puffen en dan heeft hij ook geen last van mij morgenochtend.Kan hij uitslapen en heb ik ook rust vannacht!Dat heb ik deze laatste week hard nodig,nachtrust!
Welterusten allemaal en een prettig weekend!
zaterdag 14 juli 2007 om 07:51
Nicky gefeliciteerd met je zoon!!!!!!!!
Wat spannend dat het toch nog iets eerder begonnen was, ik dacht van te voren hoe ga je de laatste nacht in, van slapen zal wel niks terecht komen. Maar op deze manier natuurlijk ook niet.
Succes met het herstel.
Groetjes,
Swane (39 weken en nog geen tekenen van komende bevalling...)
Wat spannend dat het toch nog iets eerder begonnen was, ik dacht van te voren hoe ga je de laatste nacht in, van slapen zal wel niks terecht komen. Maar op deze manier natuurlijk ook niet.

Succes met het herstel.
Groetjes,
Swane (39 weken en nog geen tekenen van komende bevalling...)
zaterdag 14 juli 2007 om 13:14
Nicky: GEFELICITEERD met je zoon! Istie de dokters toch nog voor geweest...!!! Trouwens een ontzettend leuke naam, ik kan als juf zeggen dat je die niet vaak tegen komt. Super leuk!!!
Swane: nog geen signalen dus!?!? Ben je er al aan toe, of mag de kleine nog even lekker blijven zitten?
Heb even geen 2e scherm openstaan...sorry ladies!
Hier helaas weer een OD....GRRRRRR!!!! Ben nu ook mee aan het schijven op een ander topic "na een jaar nog niet zwanger". Niet omdat ik het hier niet leuk vind, in tegendeel!!! Maar daar zitten toch wat meer "ervaringsdeskundigen". Misschien ook een idee voor Moon, Maria en Gutje. Volgens mij is het maar een klein groepje vaste schrijvers daar (kan dat niet goed inschatten) en er zijn dus de afgelopen 2 weken met mij erbij 3 nieuwe schijfsters bij gekomen.
Nog ff genieten van het mooie weer vandaag.....heeeeeerlijk!!!
Plons nog even lekker in mijn badje!!!
Liefs Purper

maandag 16 juli 2007 om 21:27
Lieve allemaal!! Daar ben ik ook weer een keer.....
Ik schaam me diep dat ik zo lang niks van me heb laten horen.
Ten eerste gebeurde er ineens zoveel met mij en met ons leventje dat ik het allemaal een beetje op me af heb laten komen.
En ten tweede ben ik altijd al een hele slechte brieven- en dagboekschrijfster geweest.....
Vanavond heb ik dus voor het eerst weer eens op het forum gekeken en ik heb echt héél veel gemist! De komende dagen ga ik dus eens even bijlezen.
Wat ik in de gauwigheid (schrijf je dat zo?) heb gezien is dat Nicky is bevallen!! JOEPIE!! Gefeliciteerd meid, echt super!!
Wat ik ook zag is dat jullie toch nog regelmatig naar mij informeren. Terwijl ik al zo lang niet ben geweest. Jullie zijn echt lieve forum(ma)maatjes!
En ik zag ook dat Maria weer terug is!!! Jaaa, wat goed!!
Met mij gaat alles goed, inmiddels nu 24 weken en 3 dagen zwanger. Ik zal binnenkort even uitgebreider vertellen, maar ga eerst (een paar dagen!) jullie verhalen lezen. Want jullie hebben niet stil gezeten!
Tot snel,
Kim
Ik schaam me diep dat ik zo lang niks van me heb laten horen.
Ten eerste gebeurde er ineens zoveel met mij en met ons leventje dat ik het allemaal een beetje op me af heb laten komen.
En ten tweede ben ik altijd al een hele slechte brieven- en dagboekschrijfster geweest.....

Vanavond heb ik dus voor het eerst weer eens op het forum gekeken en ik heb echt héél veel gemist! De komende dagen ga ik dus eens even bijlezen.
Wat ik in de gauwigheid (schrijf je dat zo?) heb gezien is dat Nicky is bevallen!! JOEPIE!! Gefeliciteerd meid, echt super!!
Wat ik ook zag is dat jullie toch nog regelmatig naar mij informeren. Terwijl ik al zo lang niet ben geweest. Jullie zijn echt lieve forum(ma)maatjes!
En ik zag ook dat Maria weer terug is!!! Jaaa, wat goed!!
Met mij gaat alles goed, inmiddels nu 24 weken en 3 dagen zwanger. Ik zal binnenkort even uitgebreider vertellen, maar ga eerst (een paar dagen!) jullie verhalen lezen. Want jullie hebben niet stil gezeten!

Tot snel,
Kim
maandag 16 juli 2007 om 22:09
Hé Kim! Wat leuk dat je weer eens wat van je laat horen! En ook fijn te horen dat alles goed gaat met jullie! Dik 24 weken zwanger alweer! Dus de 20 weken echo al gehad? Willen jullie het geslacht weten?
Moon jij gaat al bijna op vakantie? Wanneer vertrekken jullie precies? A.s. weekend? Wij willen wel mee
, onze vakantie lijkt alweer zó lang geleden en dit weer is toch ook vreselijk! Afgelopen weekend zou mooi worden dacht ik, nou hier was het drie keer niks. Hoosbuien, dan weer vies benauwd en heel af en toe brak de zon even door.
Nou meiden, vanmiddag dus bij de gynaecoloog geweest. Het was een hele aardige man, ik schat hem zo tegen de 60. Hij vroeg allerlei dingen en ik heb hem m'n temperatuurslijsten laten zien. Hij zag toch ook wel een duidelijke temperatuurstijging en had wel de indruk dat ik ovuleerde. Maar deze maand heb ik dus een uitschieter, want pas temp.stijging op dag 28 en vermoedelijk dus een cyclus van rond de 38 dagen. Hij heeft een inwendige echo gedaan waarop hij geen bijzonderheden constateerde aan mijn baarmoeder en eierstokken. Hij kon zien dat er recent een eiblaas gesprongen was. Hij heeft meteen een chlamydiakweek afgenomen. Bloed laten afnemen voor onderzoek hormoonspiegel en potje meegekregen voor manlief. Ook folders meegekregen over een HSG (foto met contrastvloeistof) en een kijkoperatie. Voor die kijkoperatie voel ik niet veel, ik vind dat toch wel heel heftig. Het is onder volledige narcose en er wordt geadviseerd om erna een week rust te houden. Met een HSG kijken ze mbv contrastvloeistof of de eileiders goed doorgankelijk zijn. Dat lijkt me dan wel zinvol. Maar goed...laten we niet op de zaken vooruitlopen. Eerst maar eens de uitslag van het bloed en zaadonderzoek afwachten en dan terug naar de gynaecoloog. Wordt vervolgd!
Meiden, ik ben moe, ik duik vroeg m'n bed in. Tot later!
Moon jij gaat al bijna op vakantie? Wanneer vertrekken jullie precies? A.s. weekend? Wij willen wel mee

Nou meiden, vanmiddag dus bij de gynaecoloog geweest. Het was een hele aardige man, ik schat hem zo tegen de 60. Hij vroeg allerlei dingen en ik heb hem m'n temperatuurslijsten laten zien. Hij zag toch ook wel een duidelijke temperatuurstijging en had wel de indruk dat ik ovuleerde. Maar deze maand heb ik dus een uitschieter, want pas temp.stijging op dag 28 en vermoedelijk dus een cyclus van rond de 38 dagen. Hij heeft een inwendige echo gedaan waarop hij geen bijzonderheden constateerde aan mijn baarmoeder en eierstokken. Hij kon zien dat er recent een eiblaas gesprongen was. Hij heeft meteen een chlamydiakweek afgenomen. Bloed laten afnemen voor onderzoek hormoonspiegel en potje meegekregen voor manlief. Ook folders meegekregen over een HSG (foto met contrastvloeistof) en een kijkoperatie. Voor die kijkoperatie voel ik niet veel, ik vind dat toch wel heel heftig. Het is onder volledige narcose en er wordt geadviseerd om erna een week rust te houden. Met een HSG kijken ze mbv contrastvloeistof of de eileiders goed doorgankelijk zijn. Dat lijkt me dan wel zinvol. Maar goed...laten we niet op de zaken vooruitlopen. Eerst maar eens de uitslag van het bloed en zaadonderzoek afwachten en dan terug naar de gynaecoloog. Wordt vervolgd!
Meiden, ik ben moe, ik duik vroeg m'n bed in. Tot later!
dinsdag 17 juli 2007 om 15:05
Hé Kim, super meid om weer even van je te horen. Ik begon me al zorgen te maken om je!! Gelukkig gaat alles goed met je. En met je beeb dus ook. Jij ook al weer 24 weken zwanger, wat gaat het hard hé? Weten jullie het geslacht van jullie kindje?
Ik ben benieuwd naar je verhaal.
Maria, super dat je zo'n fijne gyn had. Hij heeft er iig direct werk van gemaakt. Wanneer krijg je de uitslagen van je bloedonderzoeken? En je man wordt dus ook direct 'onder de loep' genomen? Wel fijn want dan kun je misschien bepaalde zaken gaan uitsluiten. Intussen hoop ik natuurlijk dat je lekker gewoon zwanger wordt en die hele mm niet nodig hebt. Succes meid.
Hier gaat het effe wat minder, ik ben echt zo moe. Tussen de middag slapen is echt geen optie want dochterlief is echt niet rustig te krijgen. Ik probeer nog wel eens op de bank te liggen maar ook dat is dus geen succes. Ik baal er wel van want ik merk dat ik het echt nodig heb. Helemaal met die hitte van de afgelopen dagen, nu is het 'gelukkig' wat koeler want ik kan nu echt niet tegen die benauwde hitte. Word er zo sloom van.
Wij hebben morgenmiddag de pretecho en daar kijk ik erg naar uit. Lekker uitgebreid naar ons lieve beebje kijken. Ik zal binnenkort dan wel foto's op de groep plaatsen.
De babykamer is zo goed als klaar. Lief heeft van het weekend de vloer er helemaal in gelegd en we hebben de meubels op z'n plaats gezet. Nu alleen nog de sjablonen op de muur en nog een beetje aankleden. Vanmorgen heb ik de kamer helemaal schoongemaakt en alvast de kleertjes en rompertjes in de kast gedaan, staat zo leuk. Ik ga alles nog wel uitwassen maar dat vind ik nu nog te vroeg, kan ik het straks nog een keer doen. Het is alleen dat het zo leuk staat al die kleertjes. Het wordt nu toch wel echt hoor, steeds als ik nu die kamer binnenloop denk ik eraan dat daar straks weer een klein babietje ligt en dat blijft toch onwerkelijk hoor. Ik zal binnenkort wel even een foto plaatsen van de kamer.
Zondag vieren dochter en ik onze verjaardag, we zijn maandag de 23e jarig maar we vieren het lekker zondagmiddag. We zetten een partytent in de tuin en hopen maar op redelijk weer.
We willen een zandbak kopen voor haar, ze heeft nu namelijk niet zoveel in de tuin en ik heb niet altijd zin om met haar naar de speeltuin te gaan dus een zandbak leek ons wel wat.
Meiden, ik laat het hier even bij, nog even lekker achter het huis zitten, hopelijk laat dochter me even zitten.
Liefs Luna
Ik ben benieuwd naar je verhaal.
Maria, super dat je zo'n fijne gyn had. Hij heeft er iig direct werk van gemaakt. Wanneer krijg je de uitslagen van je bloedonderzoeken? En je man wordt dus ook direct 'onder de loep' genomen? Wel fijn want dan kun je misschien bepaalde zaken gaan uitsluiten. Intussen hoop ik natuurlijk dat je lekker gewoon zwanger wordt en die hele mm niet nodig hebt. Succes meid.
Hier gaat het effe wat minder, ik ben echt zo moe. Tussen de middag slapen is echt geen optie want dochterlief is echt niet rustig te krijgen. Ik probeer nog wel eens op de bank te liggen maar ook dat is dus geen succes. Ik baal er wel van want ik merk dat ik het echt nodig heb. Helemaal met die hitte van de afgelopen dagen, nu is het 'gelukkig' wat koeler want ik kan nu echt niet tegen die benauwde hitte. Word er zo sloom van.
Wij hebben morgenmiddag de pretecho en daar kijk ik erg naar uit. Lekker uitgebreid naar ons lieve beebje kijken. Ik zal binnenkort dan wel foto's op de groep plaatsen.
De babykamer is zo goed als klaar. Lief heeft van het weekend de vloer er helemaal in gelegd en we hebben de meubels op z'n plaats gezet. Nu alleen nog de sjablonen op de muur en nog een beetje aankleden. Vanmorgen heb ik de kamer helemaal schoongemaakt en alvast de kleertjes en rompertjes in de kast gedaan, staat zo leuk. Ik ga alles nog wel uitwassen maar dat vind ik nu nog te vroeg, kan ik het straks nog een keer doen. Het is alleen dat het zo leuk staat al die kleertjes. Het wordt nu toch wel echt hoor, steeds als ik nu die kamer binnenloop denk ik eraan dat daar straks weer een klein babietje ligt en dat blijft toch onwerkelijk hoor. Ik zal binnenkort wel even een foto plaatsen van de kamer.
Zondag vieren dochter en ik onze verjaardag, we zijn maandag de 23e jarig maar we vieren het lekker zondagmiddag. We zetten een partytent in de tuin en hopen maar op redelijk weer.
We willen een zandbak kopen voor haar, ze heeft nu namelijk niet zoveel in de tuin en ik heb niet altijd zin om met haar naar de speeltuin te gaan dus een zandbak leek ons wel wat.
Meiden, ik laat het hier even bij, nog even lekker achter het huis zitten, hopelijk laat dochter me even zitten.
Liefs Luna
woensdag 18 juli 2007 om 12:11