Wij gaan ervoor...............deel 3!!

20-03-2007 22:19 1066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dit maar weer een heel vruchtbaar topic mag gaan worden
ladies,

ik heb het mobiele nr nog van luna. wat vinden jullie, zal ik een berichtje sturen? ik twijfel namelijk...

wil
Lastig Wil.

Als ik aan mezelf denk zou ik het wel fijn vinden als ik van jullie een berichtje kreeg. En als ze er niet op zit te wachten (door stres of iets dergelijks) dan kan ze natuurlijk gewoon niet reageren. Misschien zijn wij wel een stelletje mutsen met zijn allen en is ze gewoon lekker thuis, maar meestal reageert Luna toch wel snel, zeker als er iets spannends aan de hand is.

Ik denk dat je dat best kan doen, het is toch fijn als je weet dat er mensen met je meeleven....

Benieuwd wat de rest vindt

Wat vind je zelf?
ik denk dat ze dat wel op prijs zal stellen hoor.

luna; jeetje wat een schrik zeg. ik hoop dat alles goed blijft gaan.

hier ben ik vorige week ongi geworden. ik heb even niet gereageerd omdat het even neit zo goed ging. ik had het idee dat het raak was maar mis gegaan was. (aangezien de hele ongi andes was. in begin weinig bloed, erg veel kramp en veel stolsels ook waarna de buikpijn minder werd etc..... ) moelijk uit te leggen......

tevens zitten we te twijfelen of we wel door moeten gaan. hoe graag willen we nog en stel dat we neit doorgaan krijg ik dan geen spijt......

we hebben nu besloten dat manlief zijn zaad na laat kijken aangezien het de vorige keer daaraan lag en op basis daarvan beslissen we verder. indien het heel slecht is weer stoppen we met proberen aangeizen het dan nog veel langer kan duren en dat het ook veel vergt van ons..

dan gaan we gewoon voor een andere wens van ons, de crisisopvang van kinderen. vroeger heb ik ook in dat traject gezeten eventjes en dat heb ik altijd willen doen.

ik weet het alleen ff neit hoe of wat we moeten doen ermee.
Wil ik denk dat je ook wel een smsje naar Luna kunt sturen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dat niet op prijs zou stellen. Stél dat het niet zo lekker gaat, dan moet het toch juist een prettig gevoel geven als ze merkt dat we aan haar denken?

Gutje balen dat je weer ongesteld bent geworden! Valt toch altijd weer tegen, vooral als je denkt dat het raak is geweest. Kan me ook goed voorstellen wat je bedoelt met dat jullie erover aan het nadenken zijn wat jullie willen. Wij zitten een beetje in dezelfde fase...al meer dan een jaar bezig...eigenlijk heel tevreden met het huidige leventje (banen, vrienden, gezond kind), je vraagt je dan af "hoe sterk is de kinderwens eigenlijk?" Wij geven het nog een halfjaar en maximaal een jaar de tijd en willen niet al teveel toeters en bellen. Clomid b.v. zou ik nog overwegen, IVF waarschijnlijk niet. Bij ons speelt dan natuurlijk ook mijn leeftijd mee in die beslissing. Maar allez, zo ver zijn we nog niet, eerst weer terug naar de gynaecoloog voor alle uitslagen! In jullie geval zou ik ook zeker het zaad van je man laten nakijken, je weet immers maar nooit!

Later reageer ik weer op de anderen, voor straks: slaap lekker!
Lieve meiden,

Jee ik heb jullie wel in spanning gehouden hé? Ik heb alleen veel problemen gehad om op het forum te komen, het inladen van de pagina lukte maar niet.

Vandaar dus dat jullie me hier nog niet gezien hebben. Bedenk me nu pas dat ik dan wel eens op de groep had mogen reageren. Sorry!!

Gelukkig mocht ik zondag wel naar huis. De CTG was prima, geen harde buiken en ook mijn baarmoedermond was gelijk gebleven. Ik moet het wel rustig aan doen en goed naar mijn lichaam luisteren. Ik mag nog wel werken maar dat moet ik zelf even bekijken. Ik heb dus besloten om minder te gaan werken. De 2 dagen dat ik werk werden erg zwaar al dus ik ga nu een paar uurtjes minder werken, even zien hoe dat gaat.

Ik moet morgen eerst naar het ziekenhuis omdat blijkt dat ik een urineweginfectie heb. Had op aanraden van de vk mijn plasje naar de huisarts gebracht. Morgen overleg in het ziekenhuis hoe en wat. Dus even afwachten.

Verder gaat het hier redelijk. Veel last van mijn bekken en veel moe. Probeer mijn rust te nemen maar is toch wel lastig met een driejarige peuter.

Hopelijk blijft beeb nog een paar weekjes zitten tot ie wat groter is nog.

Meiden ik laat het hier even bij, hopelijk binnenkort weer eens een uitgebreid stuk van mij op jullie verhalen. Denk wel aan jullie. Vooral de klussers!! Hoop dat we snel weer mooi nieuws krijgen. Ik zal ook eens naar de tabel kijken maar daar moet ik effe voor gaan zitten.

Liefs Luna
Jee, Luna wat was dat schrikken. Ik ben vandaag pas weer eens achter de computer gekropen en had dus helemaal nog niet gelezen wat er gebeurd was. Ik hoop voor jullie dat de beeb nog even binnen blijft!

Rustig aan he!

Hier gaat alles goed, Joost komt nu netjes om de 3 a 3,5 uur en 's nachts om de 4 a 5 uur. Hij groeit als kool, de afgelopen 3 weken is hij 500 gram per week aangekomen!! (weegt nu 4975 gram) Mijn melkfabriek werkt dus optimaal.

Het slapen gaat nu ook redelijk, hij valt nu ook in slaap als ik hem wakker weg leg en 's nachts slaapt ie eigenlijk gelijk weer na het voeden, kortom een modelbaby. De roze (blauwe) wolk is nu optimaal aanwezig, we hebben gewoon even aan elkaar moeten wennen.

Gutje, helaas weer ongi en ik las dat jullie het zaad van je man laten controleren, succes hiermee, aan de ene kant hoop je dat ze wat vinden en natuurlijk kunnen verhelpen en aan de andere kant hoop je dat alles oke is.

Moon, wat een verhaal weer over je ei :-) ik hoop maar dat jullie hem toch niet gemist hebben...

Nou, ik ga eten maken want ik verwacht Joost rond 7 uur!

Groetjes!
Even een testje om dit forom aan mijn favorieten toe te voegen, dat lukt nml nog niet echt. Toch wel typisch dat iedereen dit forum een stuk beroerder vindt, je zou toch zeggen dat ze de nieuwe site goed hebben laten testen, maar goed, wie zijn wij?
Luna, gelukkig dat je weer thuis bent. Goed idee om minder uren te gaan werken, zorg goed voor jezelf. Laat de baby nog maar lekker zitten. Kan je je dochter niet af en toe uit besteden?

Swane, wat mooi dat Joost het zo goed doet. Niels is ook een tevreden mannetje. Alleen moeten we snel het inbakeren afwennen, want hij rolt sinds twee weken steeds naar zijn buik. En hij wordt er steeds handiger in. Gisteren weer bij het cb geweest, hij is vandaag precies 4 maanden. Hij was weer goed gegroeid. Gelukkig voorlopig even de laatste prikjes gehad.

Maria, wanneer krijg je nou ook al weer de uitslagen? Was je man nu gestopt met roken? En draagt ie wijde boxershorts?

Hoi Luna, wat fijn dat het allemaal goed is gegaan in het ziekenhuis. Goed nieuws van je baarmoedermond en dat je geen harde buiken meer had. Je hebt groot gelijk dat je minder gaat werken. Zeker met een rondlopende peuter lijkt het me allemaal best pittig. Doe rustig aan!!

Ikzelf werk inmiddels halve dagen omdat ik ook erg veel last heb van harde buiken. Een of 2 per dag is geen probleem, maar niet de hele dag!! Na een paar weken hiermee rond te hebben gelopen en erover lopen piekeren heeft mijn VK gezegd dat ik minder moet gaan werken. Hier op het werk heb ik uiteindelijk kunnen regelen dat ik alleen de ochtenden ga werken. Ik doe dit sinds afgelopen maandag en het bevalt me goed. Ik krijg nog wel harde buiken op het werk, maar nu heb ik 's middags meer tijd om hiervan te herstellen.

Morgenochtend heb ik trouwens mijn 30 weken echo. Bij de 20 weken echo bleek dat mijn placenta tegen mijn baarmoedermond ligt, en ze willen kijken hoe het er nu voor staat. Dus morgen kunnen we nog een keer naar onze kleine zoon/dochter gaan kijken! Ben erg benieuwd......

Gutje, het lijkt me allemaal geen makkelijke beslissing. Ik hoop dat jullie meer duidelijkheid krijgen naar aanleiding van de test. Veel sterkte voor jullie allebei.

Liefs,

Kim
hoi ladies!

stuur vol goede moed een sms naar luna (gesterkt door jullie reacties), scroll ik verder zie ik dat ze al gereageerd heeft... blond!

maar gelukkig gaat het goed met haar en de beeb

Luna: doe rustig aan! al eerder gezegd; maar besteed je dochtertje maar lekker uit. gaat ze al naar de peuterspeelzaal?

gutje: kan me voorstellen dat dit een hele moeilijke beslissing is. maar zoals jullie nu zeggen; als het zaad goed is, blijven we (nog) proberen. zo niet willen we ons richten op crisisopvang. geweldig als mensen dat kunnen en ook nog doen. sterkte!

kim: ook jij rustig aan hoor! zorg goed voor jezelf, het is voor een heel goed doel (het beste doel kunnen we wel zeggen...)

moon; dat zaad minstens 2 dagen nodig heeft voor het beste kwaliteit hoeft niet altijd hoor. maar, tis vandaag donderdag... jouw NODdag... laat je het gauw weten? ik duim voor je

en ik heb het helemaal gehad met het werk. wil ook niet graag van huis weg hoor. ons dochtertje is zo'n lieverd, ik geniet volop met haar. duurde bij zoonlief veel langer. toen moesten we echt wennen aan elkaar. zal eens nadenken over zo'n loopbaanconsulent. klinkt erg interessant, maar vaak is dat wel erg prijzig he?

maria; jij moet morgen naar gyneacoloog. sterkte meid!!!!!

ik moet morgenvroeg ook naar het ziekenhuis. moet echo laten maken.

nee geen schrik, ben niet (alweer) zwanger. wilde 2 weken geleden spiraaltje laten plaatsen maar dat kon dus niet omdat mijn baarmoedermond veel te lang is. misschien heb ik een vleesboom. meestal is dat niet ernstig, maar ik zit er wel mee. heb gegoogled en veel voorkomende symptomen herken ik wel. even spannend dus. duimen jullie voor me? niet tijdens het klussen hoor, dan mag je aan hele andere dingen denken...

truste voor straks, en alvast fijn weekend voor iedereen!

wil
Hoi allemaal,

Vanmorgen hebben we weer een echo gehad en goed nieuws: de placenta ligt niet voor de baarmoedermond. Het kind heeft dus vrij baan, yes!! Ik was er niet heel bang voor, had het idee dat het wel mee zou vallen en dat is inderdaad het geval. Verder was het natuurlijk super leuk om weer even naar onze beeb te gluren. Het is weer aardig gegroeid in die 10 weken. Alles zag er goed uit en het mondje bewoog, heel schattig. We hebben weer 2 mooi kiekjes.

Hoop dat met jullie alles goed gaat. Aan het weer zal het in ieder geval niet liggen! Ik ga zo lekker weekend vieren en ik wens jullie allemaal ook een lekker ontspannen weekend toe!

Groetjes, Kim
Hoi meiden! Kim wat heerlijk dat alles goed was bij de 30 weken echo! Geniet van de laatste 10 weken! Luna gelukkig was alles goed bij de gynaecoloog, groot gelijk dat je nu minder gaat werken! Wil hoe was het bij de gynaecoloog? Hopelijk heb je geen vleesboom!

Nou hier dan mijn relaas van het bezoek aan de gynaecoloog van vanmiddag! De gynaecoloog begon te vertellen dat het goedje dat manlief had ingeleverd te stroperig was. Dit schijnt wel vaker voor te komen maar doordat het dus niet dun genoeg was, was het niet goed beoordeelbaar. Overigens waren er wel (veel) bewegende zaadcellen te zien, maar hij moet het dus over doen, ze hebben nu een speciaal goedje in het potje gedaan, waardoor het niet meer zo stroperig wordt. Jippie, waarom had ik al zo'n voorgevoel ? Toen vertelde hij dat mijn chlamydiakweek negatief was (goed dus) en dat het bloedonderzoek goed was. Hij zei:"je zat toen nét voor je menstruatie was het niet? (inderdaad, de dag erna begon toen m'n menstruatie) Je progesterongehalte was nl wat laag, maar dat kan verklaard worden door de menstruatie". Nou toen begonnen bij mij de alarmbellen al te rinkelen want ik heb al heel lang het gevoel dat mijn hormoonhuishouding in de war is, bovendien was het toen wel vlak voor m'n menstruatie maar het was nog maar 8 dagen ná m'n eisprong (aangezien ik zo'n korte luteale fase heb). De gynaecoloog vond het allemaal niet zo alarmerend geloof ik maar toen heb ik m'n geknutselde schema van het afgelopen halfjaar erbij gepakt en hem laten zien dat ik vaak m'n eisprong pas op dag 20 heb maar soms op dag 26 of 29 al weer ongesteld ben! Toen kwam hij geloof ik ook wel tot de conclusie dat hiermee het relatief lage progesterongehalte te verklaren was en hij begon al voorzichtig over ondersteuning van mijn cyclus met Clomid...

Hij stelde voor m'n ovulatie dmv echo's te gaan volgen. Ik moest dan een afspraak maken ná m'n menstruatie, op dag 10 van de volgende cyclus. Toen dacht ik (assertief als ik ben ):"vólgende cyclus? Ik zit nú op dag 10, kan het nú niet?" De gynaecoloog keek wat bedenkelijk, maar goed: oké het kon meteen. M'n eiblaasjes waren goed zichtbaar maar nog niet groot genoeg (nee raar hè? Ik heb m'n eisprong meestal rond dag 20!), dus as dinsdag moet ik terugkomen voor de volgende echo.

De gynaecoloog vroeg nog of ik nagedacht had over het HSG onderzoek en de kijkoperatie. Ik vertelde dat ik het HSG onderzoek wél wilde maar de kijkoperatie niet. Ik denk nl helemaal niet dat ik verstoppingen/verklevingen/vleesbomen of andere afwijkingen heb, dus ik vind dan een operatie onder algehele narcose nogal overdreven. Zo'n rontgenfoto met contrastvloeistof wil ik dan nog wel ondergaan (hoewel dat ook pijnlijk kan zijn ai!). Hij kon zich daar goed in vinden. Zodra ik weer ongesteld word (half september) moet ik een afspraak maken voor het HSG. Met Clomid zou ik dan de cyclus erna kunnen starten. Dan zitten we alweer ver in oktober maar goed, in ieder geval gebeurt er iets! En ergens ben ik wel opgelucht dat er "iets" met m'n hormonen aan de hand is, stom hè?

M'n man stond er overigens wel van te kijken dat ik nu door m'n eigen assertieve gedrag (vragen of we meteen die echo konden doen, hem wijzen op de conclusies die ik als leek trek n.a.v. temperaturen en ovulatietesten!) toch verder ben dan ik zou zijn geweest als ik braaf m'n mond had gehouden.

Nou meiden, ik stop ermee, later reageer ik weer op iedereen!
ooooh, wat een vreselijke site is dit geworden!!!! heb ik net een heel stuk getypt hier, WEG!!!!! Grrrrrr... Hebben jullie er ook zo'n moeite mee?

Ik typ straks opnieuw, ga nu even filmpje halen in videotheek!
Daar ben ik weer. Wat ik even in het kort samengevat had getypt is dat ik het inderdaad heel assertief van je vind Maria! Ik had het gezicht van je gynaecoloog wel willen zien toen je met je schema op de proppen kwam. Jij bent toch inmiddels expert van je eigen cyclus, of niet dan??? Heel goed dat je de zaak een beetje hebt bespoedigd. Zo zie je maar waar wat assertief gedrag toe kan leiden. Ik ben erg benieuwd naar wat er de komende tijd gaat gebeuren voor jou en ook naar wat er uit de echo's komt.

Wil, ik duim hard voor je! Hoe was het bij de gynaecoloog?

Dit even in het kort weergegeven..... Ik ga nu naar de film kijken die we hebben gehuurd. Schijnt een mooie film te zijn met Will Smith in de hoofdrol samen met zijn eigen zoontje.

Groetjes, Kim
hallo!!!

hier ben ik weer ff.

bah ik vind het zo'n vervelende site!! zooo langzaaaaaaaaam

en de groep kon ik weer eens niet op komen

hier gaat alles goed, ons ventje doet het prima, nog niet helemaal in een ritme maar ja

soms om de 2 uur soms om de 4 uur

maar.....vanacht 6,5 uur geslapen!!! *joepie*

Manlief sinds vorige weke weer aan het werk en ik merk dat ik het wel prettig vind.

kan mijn eigen ritme weer een beetje oppakken, anders blijf je toch zo in de vakantie (uitslaap) stemming hangen.

heb niet alles bijgelzen maar

Luna; jee wat een schrik zeg...pfff je beeb moet nog ff blijven zitten en vetjes kweken!! doe rustig aan!!

Kim: fijn dat de 30 weken echo goed was,

jee...30 weken alweer gaat echt zo snel!! en jij ook rustig aan doen he!

maria: goed joh dat je zo assertief was bij de gyn, en lijkt me een fijn gevoel dat er nu eindelijk iets gedaan wordt!

Morgen moet ik ook naar de gyn voor na controle ( ja hij is alweer 6,5 week!!)

maar de wond ziet er goed uit.

dus morgen komt mijn moeder voor het eerst oppassen.

meiden tot snel!!
Hai meiden,

ben ik een weekje niet op het forum geweest,is er ineens een hoop nieuws!

Luna:Wat zal je geschrokken zijn!Ik in elk geval wel toen ik het las.Het kan ook van die urineweginfectie komen toch,dat je zo'n last hebt gehad?Doe t in elk geval even rustig aan nu!!!Je kindje moet idd nog even blijven zitten!

Maria:Goed dat je zo assertief bent geweest zeg!!!!Zo zie je maar,een brutaal mens heeft de halve wereld en als je het zelf niet doet,doet niemand het.Je moet voor jezelf opkomen.Dat HSG onderzoek doet geen pijn hoor.Bij mij tenminste niet.Alleen op het moment dat de contrastvloeistof werd ingespoten kreeg ik ongikramp maar dat duurde maar eventjes.Had een vriendin mee genomen om eventueel terug te rijden als dat nodig zou zijn (stond in de info brief) maar dat hoefde niet.Als die HSG niks op levert zou je altijd nog een kijkoperatie kunnen ondergaan maar zolang dat niet hoeft....Maar net wat je zegt..hoever ga je?Hoe graag wil je nog een kind en wat heb je daarvoor over?

Gutje:Brengt me bij jou.Kan me voorstellen dat jullie nu ook wel echt een beslissing willen gaan nemen.Het kan heel goed zijn dat je een miskraam hebt gekregen.Je weet zelf hoe je ongi normaal verloopt en of het echt heel erg anders is.Je had dus geen test gedaan?Zaad laten testen kan altijd.Misschien mag je wel voor omdat jullie dat natuurlijk al eerder hebben gehad en nu ook al zo lang weer bezig zijn.In elk geval een dikke knuffel van mij

Kim:Voor jou waarschijnlijk een hele opluchting dat de placenta er niet meer voor zat!Dan wordt het namelijk automatisch een keizersnee.Ga je over 6 weken met verlof of over 8 weken?Je werkt nu al wel minder en zolang dat goed gaat...Wil je eigenlijk niet weten wat het wordt?Of weet je het wel maar wil je het ons niet vertellen??????

Wil:Hoe is het met jou gegaan in het ziekenhuis?Het was wel een medisch weekje zo met een boel van ons.Kunnen ze met een echo zien of er een vleesboom zit?Nee toch?Ben daar helemaal niet bekend mee.Begint het huis al wel iets te wennen?

Nicky:Hoe is het gegaan met het oppassen?En hoe was het bij de gyn?Wat is dat alweer snel gegaan zeg!Ook alweer 6,5 week oud!De tijd vliegt echt.

Swane:Ben blij dat jullie nu een beetje ritme hebben gevonden en dat joost het nu zo goed doet.Nu kan het echte genieten beginnen.En hij is al lekker aangekomen zeg!Zet er gauw weer eens een foto van hem op!

En de rest ook!Kunnen we weer even genieten van die prachtige koppies!

Josephine:Hoe gaat het met jullie?Kun je alles nog een beetje aan?En hoe is het met je vader?

Purper:Hoe gaat alles bij jullie?Al een tijje niks van je gehoord.Heb je een leuke vakantie gehad?Of heb je dat al verteld en heb ik dat gemist?Ben nl echt een zeef!

Ik ben ongi geworden!Idd afgelopen donderdag.Net wat ik al dacht.Maar het lijkt nu al wel bijna over te zijn en ik heb zo'n last van "luchtjes".Ik ruik alles.Ook af en toe en beetje kramp onderin mn buik maar dat zijn waarschijnlijk mn darmen.Maar nu die ongi zo kort duurt...ga morgenochtend voor de zekerheid even tempen.Was het altijd een dag of 5.Ik had wel echt stolseltjes erin net als anders maar het lijkt wel anders dan normaal.Maar ik zal het mezelf wel weer inbeelden.Ik ga er tenminste niet vanuit dat ik zwanger ben.Dan zou ik wel heel erg raar opkijken.Iemand vroeg het wel van de week.Ben je zwanger?Ikke:nee hoor,niet dat ik weet.Zij:Je ziet er zo anders uit.Ikke:Ik heb mn haar anders geföhnd.Zij:nee,dat is het niet.

Gek hè?Zo meteen wel raak.....!Dan spring ik echt een gat in de lucht.Maar ik zet mijn volgende NOD maar op 25 september.Ik heb helaas mijn volgende ei tijdens de jaarlijkse kermis.Dus dat wordt de komende maand niet voor het echie klussen met al die alcohol!Kan me niet voorstellen dat je daar een goed kind van kan krijgen.

Ik ga nog even fijn naast manlief op de bank zitten.Fijne avond nog verder!

veel liefs moon
Kim:Ik bedoelde natuurlijk met 6 weken of met 4 weken.Was in de war.
hoi dames,

ik kreeg net een smsje van luna

ze ligt weer in het ziekenhuis en krijgt weeenremmers en prikken om de longetjes van haar beeb te laten rijpen.

ze heeft mij gevraagd dit hier te melden, ik hen gevraagd of ze mij, af en toe op de hoogte wil houden...

wil
Oh wat vervelend voor haar. had haar zo een (zover mogelijk) zorgeloe zwangerschap gegund. Hoop dat de baby nog wel even blijft zitten want anders is het wel erg vroeg.

Hoeveel te vroeg was haar dochter ook al weer?
Jeetje wat naar voor Luna! Hoop inderdaad ook dat haar baby nog even blijft zitten want 18 oktober is nog ver weg. Ik weet ook niet meer hoeveel te vroeg haar dochter was. Weet nog wel dat haar dochter al eerder in de zwangerschap niet meer goed groeide en dit kindje groeide gelukkig goed. Sterkte voor Luna!!!
Jeetje, Luna weer in het ziekenhuis. Hopelijk blijft de baby idd nog een tijdje zitten. Ik kan me alleen nu niet voorstellen dat Luna nog naar huis mag voordat de baby er is. Spannend hoor.
Jee, Luna, heel veel sterkte gewenst en hopelijk blijft je beeb nog even zitten na de weeenremmers.

Liefs.
jeetje luna, sterkte joh! en duimen dat je ukkie blijft zitten.
hoi dames,

ik stuur luna een berichtje dat we aan haar denken. dat doet haar vast goed. ik ga er van uit; geen nieuws is goed nieuws.... toch?

ps echo in het ziekenhuis was goed. alles is in orde, gelukkig.

ben gister door m'n rug gegaan dus zit nu thuis. das weer minder..

wil
hoi dames,

ik heb al een berichtje van luna terug gehad.

ze vond het erg leuk om te horen dat jullie aan haar denken. als alles goed gaat mag ze zondag naar huis, dan tot donderdag aan de weeenremmers. dan is ze 34 weken, als beebje dan wil komen is het welkom. goed nieuws he?

de rest laat ik aan luna over...

wil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven