wil graag 3e kindje maar man (nog?) niet..

20-08-2008 16:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 38 jaar met twee prachtige dochters van bijna 5 en 2,5 jaar. Toch verlang ik nog naar een 3e kindje. Mijn man is eigenlijk wel tevreden zo. Zijn grootste bezwaar is dat hij bang is dat het nog drukker gaat worden en er nog minder tijd overblijft voor zichzelf. Als het kon zou hij liever nog 3 jaar wachten maarja aangezien ik (al) 38 ben wil ik dat niet. Tegelijkertijd vindt hij dat hij zelf ook al oud aan het worden is (42).

Er zijn ook nog wel wat praktische bezwaren maar die kunnen we wel oplossen hoewel dat soms wel weer een punt van discussie is. Zijn er nog meer moeders (in spe) met 3 kinderen die voorafgaand aan die laatste zwangerschap ook veel discussie gehad hebben met hun man? En nog liever zou ik van die vaders (of moeders) horen wat voor hun dat de doorslag heeft gegeven toch voor een 3e kindje te kiezen.
Hier ook. Manlief vond twee wel prima.En kwam met allemaal praktische bezwaren...Ook bang dat het te druk zou worden en we het financieel niet aan zouden kunnen. En toch ben ik nu (nog maar net) zwanger van de derde. Wat de doorslag heeft gegeven weet ik eigenlijk niet. Ik weet wel dat ik het onderwerp op een gegeven moment heb laten rusten. Ik merkte dat hij er niet positiever tegenover stond als ik er maar over door bleef gaan. Dat was is januari denk ik. In april was de kogel door de kerk...in november zou ik stoppen met de pil. November werd september en in juli was ik zwanger
Hallo Miema,

Ik ben momenteel 29 weken zwanger van de derde. Ook hier wilde manlief er in eerste instantie niet aan om dezelfde redenen die jij hierboven ook al noemt. Ik wilde echter wel vreselijk graag een derde, maar ja... 't Is wel iets waar je met z'n tweeen achter moet staan! Ik had me er al min of meer bij neergelegd dat het er twee zouden blijven, toen manlief het onderwerp plotseling nog eens aansneed (na een maand of wat). Hij had er lang over nagedacht en vond dat zijn argumenten toch allemaal wel erg rationeel waren. Hij voegde er aan toe dat-ie met twee kinderen eigenlijk ook niet veel vrijheid meer over heeft en dat het verschil tussen 'weinig' en 'nog minder' eigenlijk te verwaarlozen is. Ik was perplex...

Ik wens jullie veel succes met jullie overwegingen!
Yep ook hier een kinderwens, maar manlief werkt niet mee :( Ik wil graag een 2de kindje maar hij dus niet. Werd op een gegeven moment echt een obsessie voor mij en had het nergens anders over. Kreeg van een vriendin de tip om het toch te laten rusten (hoe moeilijk ook) omdat ik mijn man er alleen maar een nog negatiever gevoel door geef, waardoor hij het steeds minder gaat willen ......
quote:gazona schreef op 20 augustus 2008 @ 16:28:

Hallo Miema,

Ik ben momenteel 29 maanden zwanger van de derde. Ook hier wilde manlief er in eerste instantie niet aan om dezelfde redenen die jij hierboven ook al noemt. Ik wilde echter wel vreselijk graag een derde, maar ja... 't Is wel iets waar je met z'n tweeen achter moet staan! Ik had me er al min of meer bij neergelegd dat het er twee zouden blijven, toen manlief het onderwerp plotseling nog eens aansneed (na een maand of wat). Hij had er lang over nagedacht en vond dat zijn argumenten toch allemaal wel erg rationeel waren. Hij voegde er aan toe dat-ie met twee kinderen eigenlijk ook niet veel vrijheid meer over heeft en dat het verschil tussen 'weinig' en 'nog minder' eigenlijk te verwaarlozen is. Ik was perplex...

Ik wens jullie veel succes met jullie overwegingen!Neem aan dat je 29 weken bedoeld ;)
Hier ligt nummertje 3 nu onder de baby gym te spelen. Ze is nu 12 weken.

We hebben het idd laten rusten, omdat de eerste 2 kinderen 23 maanden schelen en dat was vrij druk. Nu zitten ze alle twee op school en zagen we het allebei erg zitten. Nu is het wel dat wij nog jong zijn dus we hadden geen haast met knopen doorhakken.

Ik vind het wel druk(ker) maar omdat je lang niet meer zo onwennig bent als met een eerste kindje, is het ook wel makkelijker. Iig ik merk dat ik veel makkelijker reageer op dingen, organiseren is makkelijker, een poepluier tot de oksel schrik ik niet meer van , enz enz

Maar het is wel wat drukker, maar ook anders druk, omdat de oudste 2 ook echt wel even de jongste kunnen vermaken, spullen kunnen aangeven, of een oogje in het zijl kunnen houden.

Ik vind het wel geweldig om de kinderen onderling samen te zien, ook de groten reageren heeeeeel lief op hun zusje!!
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
@WendyC: Nee hoor: maanden, hoezo????
Hier hetzelfde. We hebben 2 dochters. De oudste is bijna 3 en de jongste 5 maanden. Ik wil in de toekomst graag een 3e, maar mijn man ziet het niet zitten. Hij maakt zich zorgen over de drukte, het verdelen van aandacht en de financiën. Ik zou alles zo graag nog 1 keer willen mee maken. Maar ja, je moet het wel allebei willen. Ik ga het proberen te laten rusten, wie weet denkt mijn man er over een paar jaar anders over. Het is nu natuurlijk ook nog wel erg druk met een baby en een peuter. Maar het houdt mij nu erg bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven