Wil zo graag zwanger worden....wanneer mag het?

13-08-2008 10:16 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al heel lang rammelen die eierstokken van mij.......maar ja....ff wachten maar. Wordt wel steeds erger, heb het gevoel dat ik er nu echt helemaal klaar voor ben.

Mijn vriend wil ook graag een kindje.....maar hij leeft heel erg in het nu. Niet alleen met zo iets maar met alles.

En nu op dit moment wil hij nog geen kindje. Wanneer dan wel?? ja, dat is de vraag.

Pas geleden wel ff serieus over gehad.....ik wordt volgend jaar april 30 en ik wilde eigenlijk voor/rond mijn 30ste moeder worden maar goed dat zit er al niet meer in. Maar ik zou toch echt wel volgend jaar willen beginnen met zwanger proberen te worden...

Ik zei tegen hem dat als ik in april 2009 zou stoppen met de pil dat ik dan op zijn vroegst ( als het meteen raak is , en daar ga ik niet van uit.....17 jaar al aan de pil en altijd zeer onregelmatig geweest) in jan 2010 ons kind zal worden geboren.

Nou dan veranderde hij wel een beetje van mening, 2010 dat klonk al vrij goed...is pas over 2 jaar!! ( op een of andere manier "vergeet" hij steeds dat het als ik zwanger ben zo ie zo 9 maanden duurt voor het kind eris...als ik volgend jaar stoppen met de pil zeg, lijkt hij te denken dat het kind er ook volgend jaar al is ;)

Ikke blij maar ja....als het straks april 2009 is...denk hij er nog zo over? Ik weet dat bij hem ook heel erg de verantwoording meespeelt, logisch. Maar volgend jaar gaan we verhuizen naar een groter huis, of als het nieuwbouw is waarschijnlijk eind dit jaar iets kopen dat dan begin 2010 klaar is.

Ik ben chronisch ziek maar gaat al een hele tijd erg de goede kant op en ziet er naar uit dat zwanger worden/moeder worden er nu inzit. Kortom de situatie om volgend jaar te beginnen met zwanger worden is goed?!!

Misschien vinden sommige hier dit een hoop gedenk en gedoe van mij maar de wens naar een kindje speelt al zo lang in mijn hoofd dat ik het ff kwijt moet? Ben ik de enige die zich zo probeert vast te houden aan de wens?

Ben stiekem nml een btje bang dat hij volgend jaar zegt dat ie nog ff wil wachten.......tot wanneer. ( hij is overig 31).....ben geduldig maar word steeds ouder ook....
Van mij mag je gelijk zwanger worden hoor. Maar ja, goedkeuring van mij is nogal overbodig lijkt me.

Kun je niet tegen hem zeggen "Ik wil nu beginnen met zwanger proberen te worden"? Misschien leef jij wel te veel in de toekomst en zitten jullie daarom niet op dezelfde golflengte.

Trouwens, het is wel logisch als je 17 jaar aan de pil bent geweest, dat je altijd heel regelmatig ongesteld bent geweest. Dat is namelijk wat de pil doet.
dank je dat t van jou mag haha....

Ja misschien leef ik teveel in de toekomst??

Maar ik schreef dat ik altijd zeer onregelmatig ongesteld was toen ik NIET aan de pil was. Idd met de pil heel regelmatig logisch....
Hoezo altijd zeer onregelmatig? Je bent 29 en slikt al 17 jaar de pil zeg je. Met 12/13 jaar zijn we allemaal erg onregelmatig hoor....

Tsja, ik zou als ik jou was, mijn vriend gewoon voorleggen dat ik er klaar voor ben. Laat maar komen. Je kunt het hier uitleggen, waarom dan niet aan hem?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ah sorry, tjonge, dan was je er vroeg bij zeg.

Als je met je vriend praat over kinderen dan zou het kunnen dat het jullie in de weg staat dat jij in de toekomst denkt en hij in het heden. Het één is niet beter dan het ander, het kan alleen wel zorgen voor miscommunicatie.

Voor iemand die in het heden leeft en zegt "Ja, misschien later" kan het betekenen dat het issue er niet meer voor hem is (of anders op een heel laag pitje staat). Voor iemand die in de toekomst leeft en hoort "Ja, misschien later" geldt dit niet, dan is het issue nog net zo aanwezig als ervoor.

Misschien kun je proberen om in gesprekken hierover met je vriend duidelijker aan te geven wat je nu wilt, wat je nu van plan bent en hoe je je nu voelt. Zou namelijk heel goed kunnen dat dat wat je in de toekomst wilt, in de toekomst misschien gaat voelen enz., helemaal niet zo bij hem landt.

Als je steeds hetzelfde vraagt dan krijg je steeds hetzelfde antwoord. Dus misschien je eens anders opstellen in het gesprek als je ander antwoord wilt?
Sorry, had moeten aanpassen, niet quoten...
Misschien kan je idd een datum afspreken waarop je wilt beginnen en tot die datum met bijv. condoom vrijen. Dan kan je vriend aan het idee wennen en kan jij je cyclus op orde krijgen.
http://www.zwangerstraks.nl/zwangerwordenofniet.php
quote:Poezewoes schreef op 13 augustus 2008 @ 10:30:

Hoezo altijd zeer onregelmatig? Je bent 29 en slikt al 17 jaar de pil zeg je. Met 12/13 jaar zijn we allemaal erg onregelmatig hoor....

Tsja, ik zou als ik jou was, mijn vriend gewoon voorleggen dat ik er klaar voor ben. Laat maar komen. Je kunt het hier uitleggen, waarom dan niet aan hem?

is dat zo dat je op je 12de 13 altijd erg onregelmatig bent??Wist ik niet. Ben overig tussendoor ook een jaar gestopt met de pil en toen was er ook geen touw aan vast te knopen , of komt omdat mijn lijf moest ontpillen?

Ik heb ook al vaker tegen hem gezegd dat ik er klaar voor ben maar hij was/is dat toen nog niet. En ik ben het er wel mee eens dat we eerst moeten verhuizen, we wonen nu te klein voor een kindje. En pas nu zijn de (finaciele) omstandigheden ernaar.
quote:Vl43inder schreef op 13 augustus 2008 @ 10:31:

Ah sorry, tjonge, dan was je er vroeg bij zeg.

Ik ben begonnen met de pil omdat zeer onrehelmatig en zeer heftig ongesteld was, 16 dagen aan een stuk en hele ziek ervan...

Als je steeds hetzelfde vraagt dan krijg je steeds hetzelfde antwoord. Dus misschien je eens anders opstellen in het gesprek als je ander antwoord wilt?

Mischien er anders over praten ja, durf alleen niet meer zo goed omdat ik bang ben dat ik te veel druk opleg?
quote:Ka32 schreef op 13 augustus 2008 @ 10:33:

Misschien kan je idd een datum afspreken waarop je wilt beginnen en tot die datum met bijv. condoom vrijen. Dan kan je vriend aan het idee wennen en kan jij je cyclus op orde krijgen.Dat vind ik wel een goede!! Alleen ben ik bang dat mijn vriend het condoom idee niet zo fijn vind ;)
@south thanks voor de link!!
Als je vriend een condoom niet zo fijn vindt, werkt dat in jouw voordeel hoor....

Er bestaat ook nog steeds een pessarium, prima voorbehoedsmiddel.
Ik vind de tip van Ka32 wel goed, een datum afspreken. Met iets nu concreet maken kan hij vast meer dan met wensen in de toekomst.

Ontpillen is toch alleen maar nodig om meer zekerheid over de uitgerekende datum te krijgen? De hormonen van de pil zijn na de laatste na 48 uur je lichaam uit. Volgens mij kun je gelijk beginnen met prijsseksen, als het nodig is om meer grip te krijgen of te weten te komen over je cyclus dan lukt het kennelijk niet binnen een paar maanden, en dan ben je alweer een paar maanden wetenschap over je eigen cyclus verder.

Maar misschien ga ik hier wel veels te kort door de bocht hoor, heb zelf geen verstand van zwanger worden. In mijn familie worden mensen doorgaans heel snel zwanger na het stoppen met de pil (of het vergeten ervan).
graag gedaan.

Succes ermee.
Misschien is ontpillen wel meer voor de man, om aan het idee te wennen.
Ontpillen is inderdaad onzin...
ja ontpillen is misschien meer voor mijn vriend...aan t idee wennen. ;)

Ik heb zo ongeveer wel een maand afgesproken...april 2009....maar ja dat ligt nog niet vast ( voelt aan de ene kant ook wel erg raar hoor.....zo van die datum beginnen we)

Ga iig volgende maand ook naar mijn arts en met hem mijn kinderwens bespreken ( ivm ziekte)
Misschien is het goed om eens te vragen wat hij voelt als het over kinderen krijgen gaat. Heeft hij angst omdat hij veel verantwoordelijkheid gaat krijgen of maakt het hem niet uit wanneer het komt? Wil hij het wel echt heel grgaag of doet hij het meer voor jou?

Ga eens goed met hem in gesprek! En overleg over hoe het gaat en hoe jij het ziet. Volgens mij willen mannen graag weten waar ze aan toe zijn. Ze zijn ook zo simpel soms he :-)
quote:marialouise schreef op 13 augustus 2008 @ 12:02:

Misschien is het goed om eens te vragen wat hij voelt als het over kinderen krijgen gaat. Heeft hij angst omdat hij veel verantwoordelijkheid gaat krijgen of maakt het hem niet uit wanneer het komt? Wil hij het wel echt heel grgaag of doet hij het meer voor jou?

Ga eens goed met hem in gesprek! En overleg over hoe het gaat en hoe jij het ziet. Volgens mij willen mannen graag weten waar ze aan toe zijn. Ze zijn ook zo simpel soms he :-)

Dat heb ik dus al eens gedaan en hij wil ( gelukkig) ook heel graag een kindje, daar twijfelt hij niet over alleen is hij er nog niet zo mee bezig, ook niet zo mee bezig met wanneer. Dat komt wel volgens hem ( zo denk hij dus over zeer veel dingen)

Ik ben alleen bang als ik er WEER over begin hij zich onder druk voelt staan?!
Ik zou ook alvast stoppen met de pil. Dat hij nu maar maatregelen neemt dat jij niet zwanger kan worden. Jij wilt immers wel en hij niet. Als hij geen condoom wilt gebruiken, weet hij wat de consequenties zijn.

Zelf wilde ik ook eerder kinderen dan mijn vriend. 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil en heb tegen mijn vriend gezegd dat hij d'r nu maar voor moest zorgen. Condoom vond hij ook niks, dus was het onveilig. Hij wilde ook wel kinderen maar "later". We hebben nooit gericht sexs gehad en als het zou gebeuren was het voor beide wel welkom. Na ruim 3,5 jaar was ik nog niet zwanger en ben ik toch maar eens naar de dokter gegaan. Ik werd doorverwezen naar het ziekenhuis, een week later kon ik daar terecht en m'n vriend moest mee. Ik had eigenlijk gedacht dat hij nooi met me mee zou gaan. Hij had het er niet zo op, maar ging zonder te mokken mee. Ze hebben onderzoeken gedaan en met hem was alles in orde, ik had bijna nooit een eisprong, dus zwanger worden was erg moeilijk. Na ruim 1 jaar hormoonbehandelingen heb ik 4 x een eisprong gehad en de laatste x is het gelukt. Ik ben nu bijna 12 weken zwanger.

Wat ik wil zeggen is dat een man er (misschien) langer aan moet wennen. Hij heeft niet gezegd dat hij nooit kinderen wilt, maar wel "later". Het komt nooit uit! Probeer hem aan het idee te laten wennen door er luchtig over te praten en niet verwijtend en je weet natuurlijk nooit hoe lang het duurt voordat je zwanger bent. Mannen denken altijd dat hun sperma super is en dat we na 1 maand wel zwanger zijn!!! Wat ze niet weten is dat de kans maar heel erg klein is (als alles al bij beide alles in orde is)

Heel veel succes

Liefs El31
quote:el31 schreef op 13 augustus 2008 @ 12:33:

Ik zou ook alvast stoppen met de pil. Dat hij nu maar maatregelen neemt dat jij niet zwanger kan worden. Jij wilt immers wel en hij niet. Als hij geen condoom wilt gebruiken, weet hij wat de consequenties zijn.

Zelf wilde ik ook eerder kinderen dan mijn vriend. 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil en heb tegen mijn vriend gezegd dat hij d'r nu maar voor moest zorgen. Condoom vond hij ook niks, dus was het onveilig.

Weet je, in andere topics lees ik vaak dat heel veel mensen hier over vallen, maar in mijn ongeving zijn bijna al mijn vriendinnen op deze manier zwanger geraakt. Ik ken er maar twee waarbij de man er op dat moment ook aan toe was.

Marieke, over wat voor chronische ziekte heb je het als ik vragen

mag?
Ik weet het maar ik vind het raar dat ze daar over vallen. Je zet niemand voor het blok en je bent er eerlijk over. Ik vind het heel anders als dat je stiekem zou stoppen met de pil. Dat vind ik schandalig. Ik heb ook altijd gezegd dat je samen de keuze maakt voor kinderen maar af en toe moet je de man even sturen. Als hij het echt niet wilt, zorgt hij wel voor een condoom of andere voorbehoeftmiddelen :-)
Mee eens hoor. Bij al de mannen in mijn omgeving, inclusief de mijne, was het de angst voor de verantwoordelijkheid die ze deed wachten.

Wij deden het dus gewoon niet in de vruchtbare periode totdat hij er ook aan toe was. En toen was het gewoon binnen één maand raak. Ik schrok nog veel harder dan hij
hahaha, wij willen het zo graag en als we eenmaal zwanger zijn schrikken wij en zijn zij heel rustig en blij. Ik schrok ook bij de positieve test en dacht, o jee......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven