Winterhandjes en -voetjes, iemand tips?
dinsdag 29 januari 2008 om 14:24
Mijn dochtertje van bijna 10 maanden heeft winterhandjes en win tervoetjes. We zorgen dat ze in ieder geval altijd sokken aan heeft en buiten met koud weer wantjes. We horen alleen heel verschillende dingen, die zegt wel heel warm inpakken en de ander zegt dat dat juist niet helpt.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven?
Groetjes
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven?
Groetjes
dinsdag 29 januari 2008 om 19:11
Ik kan alleen spreken uit eigen ervaring. Als mijn tenen of handen te koud worden en vervolgens snel opwarmen, dan krijg ik last van winterhanden en/of tenen.
Ik zorg er dus altijd voor dat ze niet koud worden, dan heb ik nergens last van. En als ze erg koud worden rustig op laten warmen. Maar veel weet ik er niet van.
Ik zorg er dus altijd voor dat ze niet koud worden, dan heb ik nergens last van. En als ze erg koud worden rustig op laten warmen. Maar veel weet ik er niet van.
dinsdag 29 januari 2008 om 19:19
Even gegoogled:
Behandeling is moeizaam, het beste is om blootstelling aan kou te voorkomen. Draag dikke sokken en warme, ruime, goed isolerende schoenen, handschoenen, en andere beschermende kleding. Zorg dat sokken en schoenen droog blijven. Draag geen te nauwe of knellende schoenen. Zorg ook in huis voor een warme omgeving. Mijd extreme kou, met name temperatuurswisselingen voorkomen.
Behandeling is moeizaam, het beste is om blootstelling aan kou te voorkomen. Draag dikke sokken en warme, ruime, goed isolerende schoenen, handschoenen, en andere beschermende kleding. Zorg dat sokken en schoenen droog blijven. Draag geen te nauwe of knellende schoenen. Zorg ook in huis voor een warme omgeving. Mijd extreme kou, met name temperatuurswisselingen voorkomen.
dinsdag 5 februari 2008 om 10:50