Winterhandjes en -voetjes, iemand tips?

29-01-2008 14:24 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje van bijna 10 maanden heeft winterhandjes en win tervoetjes. We zorgen dat ze in ieder geval altijd sokken aan heeft en buiten met koud weer wantjes. We horen alleen heel verschillende dingen, die zegt wel heel warm inpakken en de ander zegt dat dat juist niet helpt.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven?

Groetjes
Ik kan alleen spreken uit eigen ervaring. Als mijn tenen of handen te koud worden en vervolgens snel opwarmen, dan krijg ik last van winterhanden en/of tenen.

Ik zorg er dus altijd voor dat ze niet koud worden, dan heb ik nergens last van. En als ze erg koud worden rustig op laten warmen. Maar veel weet ik er niet van.
Even gegoogled:

Behandeling is moeizaam, het beste is om blootstelling aan kou te voorkomen. Draag dikke sokken en warme, ruime, goed isolerende schoenen, handschoenen, en andere beschermende kleding. Zorg dat sokken en schoenen droog blijven. Draag geen te nauwe of knellende schoenen. Zorg ook in huis voor een warme omgeving. Mijd extreme kou, met name temperatuurswisselingen voorkomen.
Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben zelf helemaal geen winterhanden en -voeten dus we hebben ook geen idee wat ze voelt.

Ze heeft er gelukkig niet extreem veel last van op het moment, We zorgen er nu voor dat ze altijd sokken schoenen en wantjes aanheeft en dan maar proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven