Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
Hier ook een voorbeeldige mini! Al heeft ze af en toe kort gehuild (zijn we niet van haar gewend). Maar iedereen vond haar lief en mooi. Sommigen waren zelfs tot tranen geroerd. Ik trots natuurlijk!

Ik zit wel een beetje met haar drinkgedrag. Ze drinkt steeds korter. Net 3 minuten en dan in een diep coma. Niet wakker te krijgen. Ik ben niet bang dat ze te weinig krijgt, maar ze komt steeds korter op elkaar. Ik ben echt bang dat ik er vannacht 3 keer uit moet. Moet ik dit maar gewoon accepteren of is er iets tegen te doen??
he meiden, thanks voor de felicitaties! Ze is echt een plaatje
Haha, ik heb me geloof ik voor niks druk gemaakt over afgelopen nacht. Na de korte voeding van 20:10 heeft ze 7,5 uur liggen slapen!!! Ik zat te denken... kan het zijn dat ze in een sprongetje zit? Ik heb het boek 'oei ik groei' niet, maar ik begreep dat het eerste sprongetje rond de 5 weken is?
Hey meiden,

zo ben het weekend weer doorgekomen, druk druk druk altijd. Wel kunnen lezen even snel maar geen tijd gehad om te reageren.

Loewyz natuurlijk ook namens mij van harte gefeliciteerd!

Vera kan het niet zijn dat je een regeldag had? Of gewoon even een dagje dat je meisie behoefte heeft aan wat extra veel mamatijd? Het kan zijn dat ze ook gewoon lekker vaak wil zuigen en niet altijd zoveel drinkt. Ach ik weet het natuurlijk ook niet precies.

Angel fijn dat je dame het weer beter doet!

Michigan waar ben jij vanmorgen? Nog niet aan de puf?

Mimpje niet je baby in de wasmachine stoppen hoor. Hihi ik vind het wel grappig dat een aantal meiden dat zo las, ik dacht er niet eens aan (wat zegt dat over mij???) Lijkt me trouwens niet gek hoor dat er tranen komen bij je begin van je verlof. Wel lief wat ze voor je gedaan hebben.

Jobje ik ben natuurlijk te laat maar goed ik hoop dat je geniet van je vakantie. Was trouwens wel grappig ik was gisteren op een verjaardag en daar was een vrouw die best wel op jou leek.. Ook zwanger en volgens mij ongeveer net zo ver. Even bij de heer des huizes gecheckt maar nee jij was het niet, hihi. Had gekund natuurlijk aangezien we bij elkaar in de regio wonen.

Ziggie wanneer gaat jou meldplicht ook alweer in? Geen klachten nog?

Hier weinig nieuws. Nog geen bloed gezien maar wel al wat buikpijn gehad dus zal wel een deze dagen ongesteld gaan worden. Heb trouwens wel ontzettend pijnlijk borsten, lijkt iedere keer wel erger te worden ofzo. Morgen arbeidsvoorwaarden gesprek, spannend hoor!

x Floortje
gelukkig maar vera. zou best kunnen hoor een sprongetje. mijn oei, ik groei boek ligt boven, zal straks even kijken.

mimpje, lekker uitgeslapen op je eerste verlofdag? al plannen voor vandaag?

even nog een mamavraagje: je krijgt het advies om na elke voeding het hoofdje van je baby om en om te leggen. dus eerst naar links en vervolgens na de volgende voeding naar rechts. nu doen wij dat ook keurig, maar het gebeurt geregeld dat als ik haar wakker maak, dat ze andersom ligt. tja...hoe lang ligt ze dan al zo? en wissel je dan alsnog na de voeding of laat haar dan met het hoofdje dezelfde kant op liggen? (zodat het wel om en om blijft...) Ben zo bang dat ze een voorkeurshouding ontwikkeld, omdat ze vaak met haar hoofdje naar links wakker wordt. Leg altijd wel een fel gekleurde knuffel en een muziekbeestje aan de kant die ze op moet kijken, maar toch draait ze soms om.
he die floortje cross

spannend gesprek morgen en het onderzoek van floorman. Ziet 'ie er tegenop?
Teddy hij ziet er geloof ik niet echt tegenop, is natuurlijk met name een labonderzoek dus hij heeft er weinig last van. Moet alleen ehmm even presteren op commando en dat kan wat lastig zijn... Maar komt goed!
Meld! Alles volkomen rustig hier!

Hihi, moest erg in mezelf lachen gisteren. Mich-man was zaterdag met de adapter aan het knoeien geweest en kwam wat gefrustreerd beneden: je moet dat rotding er op schroeven als je de MC wil gebruiken en er weer afschroeven als je de bak er op wil zetten!!! Ik kon het me écht niet voorstellen.... leek me zo onlogisch. Maar de ervaring leert, dat hij wat geïrriteerd raakt als ik daar betweterig over ga zitten doen. Dus ik de vraag hier op het forum gesteld (dank voor jullie antwoorden!!) en daarna nog eens héél subtiel, dat ik het wel raar vond dat ze ons in de winkel dit niet verteld hadden, want dat het bij andere merken wél makkelijk gaat. Hij gisteravond nog een keer naar boven, na 5 minuten weer in de kamer: ...euh.... je hebt gelijk hoor..... je moet de adapter er 1-malig opschroeven, die blijft er op en daarna is het daadwerkelijk klik - MC erop - klik - bak erop. Niks adapter verwisselen..... *adapter op de kinderwagen plaatsen - CHECK* ook weer van het lijstje!! Met dank aan jullie en vooral aan het steekhoudende argument van Ellein over het inladen van de shoppingbags natuurlijk!!!!

Vera en Teddy, dat lachen... Lijkt me weer zo'n heerlijke mijlpaal!!

Floortje, mocht ik je niet meer 'spreken': alvast heel veel succes voor morgen!!

Ga nu even langs kantoor, heb beloofd wat langs te brengen, dan naar het zwembad, vanmiddag pedicure.... tot later!
Hello Ladies,

Zo weer een extra uurtje gemaakt vanmorgen. Ik zit al op 6 hoera!!!

Vera, hihi, mini-vera had gelezen wat je hier had geschreven en dacht ik zal mama eens wat laten zien.

Floor, extra spannende dag morgen. Voor jou het avw gesprek en Floorman even op commando. Rossiaman grapte van het weekend dat hij hoopte dat er de volgende keer andere boekjes lazen. Die er nu liggen heeft hij al uit !!

Mini-Teddy heeft zich dus voorbeeldig gedragen gister. Had niet anders verwacht. Wel goed van je dat je het gekleurde knuffeltje steeds aan de andere kant zet. Misschien draait ze haar hoofdje wel om als ze niet wakker is??

Applaus voor Michigan en Mich-man. Je zult wel even een binnenpretje hebben gehad of niet dan?? En nu ben je klaar voor die enorme shoppingbags van Ellein! Veel plezier met zwemmen.
Rossia hehehehe, moet Rossiaman vaak voor die onderzoeken dan? Of "leest" hij gewoon zoveel boekjes per keer
Rossia en Floor, de situatie van de mannen die moeten presteren in het ziekenhuis is natuurlijk niet echt leuk. Gelukkig kan Rossiaman het ook met een beetje humor zien. En dan moet ik dus weer denken aan het stuk van Acda en de Munnik. Ik heb al eens gezocht op youtube maar kan het niet vinden, maar het gaat zo: hij is in het VU voor zaadonderzoek, zit in het bewuste kamertje, kijkt een jaren 70 film om de boel wat te stimuleren en zegt dan: en ik zie daar een man, met alleen zijn tennissokken nog aan, een bos schaamhaar te lijf gaan alsof hij daar achter een vrouw lijkt te vermoeden .

Michigan, gelukkig ben jij technischer dan michman . Zo'n actie hadden wij ook afgelopen weekend. Wij hebben een camera en de filmpjes kun je alleen afspelen met het programma dat erbij geleverd wordt. Vriendlief was dus al druk zoekende naar een methode om die bestanden om te zetten zodat je ze ook normaal kunt afspelen. Ik maakte de opmerking: verander dan gewoon de extentie! Probeer ik ook weleens met bestanden en vaak lukt het dan ook nog. Neeeeee, dat was het echt niet! Zo makkelijk kon het niet zijn....... toch wel, kwam hij na een weekend zoeken achter. Dank u !

Vera, je kunt er geen peil op trekken die ukjes. Denk je dat ze vol moeten zitten en voorlopig echt niet wakker worden.... doen ze dat wel. En andersom ook! Ze zal wel een beetje aan het regelen zijn. Kan ook best tussendoor gebeuren en niet alleen op de bewuste regeldagen. Fijn dat ze het zo goed heeft gedaan op de verjaardag!

Teddy, ik leg het hoofdje niet bewus een kant op omdat uk zijn hoofd zelf draait. Ik hou het wel in de gaten. Als je denkt dat ze vaak dezelfde kant op kijkt kun je het bed andersom opmaken om te kijken wat ze dan doet. Misschien vindt ze de kant waar ze vaak naartoe kijkt wel mooier dan de andere kant en kun je het op deze manier oplossen.

Even kolfnieuws: ik kolfde net yokidrink . Heb de vraag gesteld op het borstvoedingstopic wat ik hiermee moet. Keertje vaker kolven, is er gevaar voor borstontsteking of is het toeval? Iemand hier een idee?
huh yokidrink??? In de zin van dat het roze is?

Kan komen door wat je gegeten hebt, bietjes of rode kool oid?

Moedermelk kan alle kleuren van de regenboog aannemen (wel pasteltinten natuurlijk) dus zou me er niet al teveel zorgen over maken.
yokidrink? jammie!!

nee zonder gekheid, als er bloed bij je melk in komt kan het op een borstontsteking duiden. hoeft niet! Heb je verder geen harde pijnlijke plekken in je borsten? Voelen ze warm aan? Wat ik weet van borstontsteking (ben er net 3 dagen af) is dat je zo vaak mogelijk moet aanleggen/kolven. Om te voorkomen dat je borsten te vol worden. Dus een keertje extra kolven kan geen kwaad. Houdt het wel in de gaten en als je het niet vertrouwd even de huisarts bellen. Als het wel een ontsteking is moet je misschien een antibiotica kuurtje slikken.

rossia, weer een uur erbij. Je gaat lekker.

Lijkt me inderdaad wel gek hoor als man, in zo'n kamertje met van die plakboekjes of een natuurfilm. Zou me toch heel opgelaten voelen.

missc, hoe was je weekend?

mini ligt nu keurig met haar hoofdje naar rechts te slapen. las op internet dat ze vaak naar het licht draaien dus heb ik de klamboe opzij geschoven zodat ze aan de rechterkant meer licht heeft als links. Je moet toch wat proberen, zo maar eens checken of ze niet omgedraaid is.

michigan dus toch gelukt met de kinderwagen. ik ga mezelf zo even een bijspijker cursus in-en uitklappen geven. Het regent en ik ga zo booschappen doen. Dan wil ik op de parkeerplaats natuurlijk wel heel relaxed het onderstel kunnen uitklappen en niet een kwartier staan emmeren.
Yokidrink in de zin van bloed erbij :( . Was alleen in het begin, had na 30ml toen ik het zag het flesje al verwisseld. Zat meer op links te letten of die goed wilde toeschieten, en toen ik naar het rechterflesje keek (30ml in 30 seconden ofzo, Teddy, oefening baart kunst.....) zag ik de roze melk. Net weer gekolfd en nu geen bloed meer. Zal straks nog een keertje kolven, past ook lekker in het verhaal productie verhogen .

Teddy, dat kan inderdaad de oplossing zijn. Goed dat je even gaat oefenen. Ik zie je al staan in de stromende regen op de parkeerplaats. Nog een tip: klap eerst het onderstel uit voordat je miniteddy uit de auto haalt . Kan ook voor omstanders leuke taferelen opleveren!
hee meiden, goedemiddag!

Ben blij met de vraag en antwoorden over de MC en adapter.. hoorde er zoveel verschillende verhalen over uit de omgeving (inderdaad over dat die adaptor er telkens weer af moet, als je de bak erop wilt hebben), en dat leek me ook enorm veel gedoe. Valt dus wel mee..

Hebben jullie allemaal een nieuwe MC gekocht, of via Marktplaats?

Yokidrink Ellein? zag ook inderdaad meteen roze melk voor me. Vreemd, heb je verder geen pijn ofzo?

Teddy, is het gelukt met in- en uitklappen?

Vera, wat heerlijk dat die kleine zo goed heeft geslapen vannacht!

Angel, fijn dat de kleine weer wat beter drinkt! Hoe gaat de combi werken en moeder zijn zo de eerste dagen? Stressen 's morgens?

Floor, spannend morgen je finale gesprek! Ik hoop dat je er wat moois uitsleept en dat je het er naar je zin zal hebben. Wanneer ga je dan beginnen?

hahaha Rossia, moest lachen om de opmerking over de boekjes hihi.. Tja, is toch wel ongemakkelijk in zo'n ruimte op commando 'presteren' hihihi.. maar heeft hij nog meer onderzoeken voor de boeg dan?

Loewyz, van harte gefeliciteerd meid met de kleine!!!!

Hier alles goed. Ik durf het bijna niet te zeggen (schrijven), maar ik was gister en vanmorgen beduidend minder 'beroerd' dan daarvoor.. nog wel wat kokhalzen de rest van de dag, maar toch... Zaterdagavond moest ik onze vrienden wel om 00.30 u naar huis sturen omdat ik omviel van de slaap hahaha..
Ellein, cross!
missc, bij ons moet de adapter er wel steeds af, maar das een kwestie van 2 knopjes indrukken en optillen. Wij hebben een nieuwe maxicosi gekocht. Ben zo iemand die alles graag nieuw wil kopen en we kregen zoveel bestedingskorting op onze kinderwagen en kinderkamer dat we de maxicosi en de isofix (ook een aanrader) eigenlijk voor niets hadden.

fijn dat je je wat beter voelt. hopelijk blijft dat zo.

goed ik ga de proef op de som nemen en proberen het onderstel in de auto te krijgen. Heb hem net 10 keer in en uitgeklapt, dus ik heb goede hoop.

tot later!
shop-ze Teddy!
Eindelijk.. even zitten! Ik ben druk druk druk geweest. Eerst koffie drinken met mams, toen de fysio, toen de kleine gevoed, de kleine in badje gedaan, de kleine weer wat gevoed, de badkamer gepoetst... en nu even rust!

De fysio heeft echt al haar gewicht in de strijd moeten gooien om mijn bekken los te krijgen. Toen poging 3 niet lukte heeft ze maar even flink aan mijn been getrokken. Nu is mijn bekken los. Hopelijk blijft dat eventjes zo.

De kleine drinkt zichzelf nog steeds binnen 5 minuten (klok, klok, klok) in diepe slaap. Luier verschonen, even aan de borst: niks drinken, weer diepe slaap. Dan drie kwartier later: janken! Honger!! Dan blijf ik bezig met voeden. Ik heb echt geen idee wat ik eraan kan doen. Iemand tips?

Floor, het kan een regeldag (of dagen) zijn, maar ik heb meer het idee dat ze te snel in slaap valt. Moed houden hoor! Zolang je niet ongesteld bent kan het alle kanten op.

Spannende dag morgen, voor jou en Floorman. Succes voor beiden!

Teddy, had jij nog gekeken in het boek?

Ons meisje draait ook haar hoofd (vaak) naar dezelfde kant. Ik leg haar meestal in bed met haar hoofd naar de minst favoriete kant en dan hopen dat het nog even duurt voor ze hem draait.

Onze wagen is heel makkelijk in- en uit te klappen. Maar oefening baart kunst. Hopelijk is het goed gegaan..

Michigan, wat een goede grap! Mannen kunnen nooit iets aannemen van hun vrouw/vriendin he? Daarom heb ik onze adapter maar gemonteerd, ik ben toch iets technischer van inslag dan Veraman. Goed dat het toch makkelijk werkt!

Rossia, hoeveel uren denk je nodig te gaan hebben? Is dit al voldoende om even vooruit te kunnen?

Ellein, wij kopen altijd een andere smaak yokidrink en die is lichtgeel, dus ik begreep al niet wat er zo vreemd aan was ! Maar bloed, dat is minder fijn! Toen ik dat had in de eerste week, moest ik wat moedermelk op mijn tepels smeren en aan de lucht laten drogen. Schijnt een helend effect te hebben.

Ik had wel een keer een blunder begaan met de MC. Ik wilde hem van de adapter halen, maar vergat de knopjes in te drukken. Dus ik til de hele wagen de lucht in, en snapte er niks van dat de MC niet loskwam. Er stonden een paar mensen heel vreemd te kijken terwijl ik aan de MC stond te schudden...

Missc, wij kregen de MC "gratis" bij de wagen. Dus hij was nieuw. Ik heb ook getwijfeld over de isofix, maar moet zeggen dat het met de veiligheidsriemen ook erg makkelijk gaat.

Wat fijn dat je je al beter lijkt te gaan voelen. Dan kan het genieten eindelijk beginnen!!

O nee, we hebben nieuwe bewoners 2 huizen verderop. Die hebben vandaag de sleutel gekregen en breken nu al het halve huis af. Hopelijk wordt de kleine er niet wakker van...
Ellein, die jokidrink klinkt niet heel erg prettig. Maar even goed in de gaten houden. Je had het inderdaad al eerder over acda en de munnik, heb er zelf toen ook naar gezocht maar niet gevonden.

Teddy is het gelukt op de parkeerplaats?? Wat goed dat je even goed geoefend hebt! Passen alle shoptassen nog wel naast het onderstel in de auto??

Missc, wat goed! Zal het einde dan nu toch in zicht zijn?? Ik hoop het zo voor je. Geen misselijkheid meer en dan kunnen gaan genieten.

Rossiaman heeft niet zo'n moeite om op commando te produceren. Het gaat hem best makkelijk af. Verstand op nul en gaan met die banaan !

Hij moet nog maar 1x en dat is het moment dat er bij mij eieren geraapt worden in een ander kamertje... Doet me eraan denken, volgens mij is het in de buurt van Pasen dat ik de punctie heb. Dan moet het wel goedkomen... En in mei leggen alle volgens een ei. Het kan gewoon niet meer missen
Vera, cross!!

Hmmm dat is wat die nieuwe buren. Gelukkig zit er nog een huis tussen! De fysio heeft je dus flink bewerkt. Laten we hopen dat je er voorlopig even profijt van hebt! Tips kan ik je helaas nog niet geven, dus dat laat ik even aan de anderen over...

Ik heb nog wel wat uurtjes nodig, dus voorlopig gaan we even door. Beetje moeilijk om dat puncties, echo's en terugplaatsingen ook in het weekend kunnen plaats vinden. Het is dus even afwachten hoe mijn cyclus precies valt enzo. Voorlopig bouw ik alvast reserves op!
Rossia, je hoeft rossiaman dus geen handje te helpen . Jong geleerd is oud gedaan ofzo? Ik vind jouw beredenering helemaal kloppen over al die eieren enzo. Moet helemaal goedkomen dus!

Vera, wat een bak met het schudden aan de MC . Wat voel je je dan betrapt he? Is het voor jou ook een idee om het bedje andersom te draaien of andersom op te maken zodat ze dan misschien haar hoofdje de andere kant op draait?

Vervelend dat ze zo vaak wil drinken. Leg je haar dan wel weer in een blok van 3 uur steeds aan dezelfde kant aan? Dan krijgt ze de vette achtermelk ipv alleen maar de lichte voormelk. Ik denk dat het wel snel weer over is. Op het moment dat je denkt: dit komt nooit meer goed, is het ineens weer als vanouds.

Missc, zou het dan vanaf nu beter gaan? Ik hoop het echt voor je. Hoe gaat het met het plassen voor MvM? Kun je dat een beetje volhouden als je zo beroerd bent? Wij hebben ook een nieuwe MC gekocht, kregen we bij de kinderwagen (met iest bijbetalen omdat wij een echte MC wilden). Geen isofix hier. Ik vind het in de gordels ook heel makkelijk.

Teddy, goed dat je het in en uitklappen onder de knie had!

Vanmiddag nog weer 2x gekolfd. De eerste keer was het helemaal mooi wit van kleur, de tweede keer leek het wel alsof het heel ietsje gekleurd was, maar niet noemenswaardig. Het zal wel toeval zijn geweest. Vera, ik heb geen kloven dus daar is het niet van. Alleen 1 piepklein puntje waar een melkblaasje heeft gezeten een poosje terug. Misschien dat dat het is geweest.
vera heb even in het 'grote boek' gekeken en het eerste sprongetje is tussen de 4 en de 5 weken. Ze willen dan vaker drinken en hebben meer behoefte aan mama. Zou zo maar kunnen hoor dat mini vera een vroege springer is.

het in en uitklappen ging erg goed hoor. kwestie van oefenen.

rossia de shoptassen passen haast niet meer in de kofferbak als het onderstel erin zit, maar op de achterbank is plek zat! hahahaha
Goedemorgen!

Vannacht heeft mini-Vera een record neergezet qua tijd tussen twee voedingen: 7 uur en 45 minuten!! Toch heb ik niet goed geslapen, maar ik zet de reden wel even op de mail.

Het nadeel van zo'n lange tijd is dat ik mijn pyjama kan gaan wassen, want mijn borsten lekten weer leeg. En een ander nadeel is dat de kleine de stroom dan niet kan bijhouden. Dus vannacht kwam de melk terug door haar neus. Arm schaap...

Vanochtend heb ik de andere borst gekolfd en met een flesje gevoed. Dat gaat ietsjes rustiger, maar onze schrokop deed toch maar 10 minuten over 120 ml...

Rossia, gelukkig heeft Rossiaman geen prestatievrees. Dat maakt het geheel toch een beetje makkelijker. Lijkt me inderdaad vreemd in zo'n kamertje met boekjes.

Het is te hopen voor jullie dat er veel in het weekend plaats zal vinden, dat scheelt jou weer uurtjes!

Ellein, vannacht heeft ze drie uur op de andere kant van haar hoofdje geslapen. Ze kan het dus wel!

Ik doe inderdaad de voedingen binnen 3 uur uit 1 borst. Maar ook dat lijkt haar honger niet te stillen. Zolang ze lange nachten maakt, maak ik me niet al te druk...

Hopelijk blijft je melk wit vandaag. Want borstontsteking of kloven, daar zit je niet op te wachten!

Teddy, thanks voor het opzoeken! Het kan dus inderdaad een sprongetje zijn, aangezien ze 11 dagen te laat is geboren.

Heb je veel gekocht???
Zo even snel een berichtje voordat het forum weer plat gaat straks....

Michigan, hoe is het?? De 23ste komt in zicht...

Ellein, nee Rossiaman heeft geen handje nodig. Dat kan ook niet want op het moment supreme lig ik half verdoofd met mijn benen wijd in een ander kamertje... ! Ik heb trouwens wel een isofix aansluiting in de auto. Mijn vriendin zweert erbij... Toch grappig dat iedereen het anders ervaart.

Teddy, nog leuke dingen gekocht gisteren??

Vera, wow dat is bijna een nachtje doorslapen! Wel minder van je was nu....

Missc, hoe is het vandaag? Nog steeds positief gestemt?

Mimpje, geniet je al van je verlof?

Angel, hoe bevalt het werken?

Floortje, heel veel succes en voor Floor-man vandaag. Ik duim voor jullie!

Ziggie, jij nog leuke dingen op het program vandaag?

Mamadeb en Maki, druk??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven