Wratten
woensdag 23 oktober 2019 om 14:06
Vanmorgen heb ik wegens de herfstvakantie op 2 kinderen gepast. Vlak voordat ze opgehaald werden zei een kind: 'Kijk! Ik heb 3 wratten onder mn voet!' Ze heeft hier de hele ochtend op blote voeten gelopen en zo ook mijn dreumesje... Ik ben hier dus echt niet blij mee. Moeder wist ook dat ze wratten onder haar voet heeft maar gaf geen sokken mee en heeft het ook niet aan mij gemeld. Wat nu? Vloer dweilen met dettol en hopen dat het niet besmettelijk is? Iemand nog tips of ideeën om te zorgen dat wij geen wratten krijgen?
woensdag 23 oktober 2019 om 16:43
Tja.. Ze zitten ook vaak op handen, daar heb je ook geen sokken overheen.justagirly schreef: ↑23-10-2019 14:40Ook niet als kind wratten heeft?
Dan vind ik het toch een beetje anders.
Mijn kind heeft nu waterwratten, die zitten helemaal overal.
woensdag 23 oktober 2019 om 16:55
Ik vind het wel zo sociaal om je kind even sokken te laten dragen als je weet dat het voetwratten heeft. Met wratten op de handen is dat idd lastiger.
Blootvoets met voetwratten uit spelen doen, vind ik eigenlijk net zo irritant als wanneer je een kindje te spelen krijgt met luizen, terwijl de ouders daar blijkbaar gewoon vanaf weten.
‘Ik heb zo’n jeuk op mijn hoofd! Ja, we hebben ‘vriendjes’ op ons hoofd, mijn broertjes/zusjes ook! Mama heeft vanavond pas tijd om mij te kammen!’ Grrrr!
Blootvoets met voetwratten uit spelen doen, vind ik eigenlijk net zo irritant als wanneer je een kindje te spelen krijgt met luizen, terwijl de ouders daar blijkbaar gewoon vanaf weten.
‘Ik heb zo’n jeuk op mijn hoofd! Ja, we hebben ‘vriendjes’ op ons hoofd, mijn broertjes/zusjes ook! Mama heeft vanavond pas tijd om mij te kammen!’ Grrrr!
woensdag 23 oktober 2019 om 17:47
Wat een paniek om niks. Hoe ga je dat straks met zwemles doen? Ook eerst dweilen? Het hoort het gewoon bij. Net zoals waterwratjes. Nog erger. Misschien bouwen ze er nu juist wat weerstand tegen op.
En het behandelen stelt niet zoveel voor. Gewoon zelf relaxed blijven en vertellen wat er gaat gebeuren. Hier meerdere aangestipt en nooit een traan gezien.
En het behandelen stelt niet zoveel voor. Gewoon zelf relaxed blijven en vertellen wat er gaat gebeuren. Hier meerdere aangestipt en nooit een traan gezien.
woensdag 23 oktober 2019 om 18:49
Bij zwemles lopen ze idd vanalles op. Waterwratten, voetwratten, voetschimmel. Mijn oudste heeft het allemaal gehad toen hij op zwemles zat. Ik vond dat een vervelende bijkomstigheid. Maar dat wordt dan wel behandeld tot het weg is en we zorgen dat er niet onnodig anderen besmet worden. Dus o.a. sokjes aan! De dreumes van TO zit nog niet op zwemles. Lijkt me logisch dat ze liever niet wil dat hij thuis al wratten oploopt en TO loopt vast ook graag op blote voeten in haar eigen huis..
woensdag 23 oktober 2019 om 19:05
Gekopieerd van thuisarts, wat ik als redelijk betrouwbaar ervaar:
Het wrattenvirus komt overal voor. Het is niet aangetoond dat kinderen wratten krijgen van zwembaden, openbare douches, of van gymmen op blote voeten. We weten niet goed hoe wratten zijn te voorkomen.
Ik zou mij er echt geen seconde druk om maken en ook rustig met blote voeten door het huis wandelen (alhoewel ik dat buiten de zomer nooit doe).
Het wrattenvirus komt overal voor. Het is niet aangetoond dat kinderen wratten krijgen van zwembaden, openbare douches, of van gymmen op blote voeten. We weten niet goed hoe wratten zijn te voorkomen.
Ik zou mij er echt geen seconde druk om maken en ook rustig met blote voeten door het huis wandelen (alhoewel ik dat buiten de zomer nooit doe).