Zachte boekjes met tekst

04-04-2020 11:44 9 berichten
Een tijdje terug heb ik voor onze 1 jarige dochter bij de bibliotheek het badboekje Aadje piraatje moet in bad geleend. Ze leest hem vaak tijdens het verschonen. De tekst is een gedichtje en dit kende ik al snel uit mijn hoofd. Dus terwijl zij bezig is met het boekje lees ik hem voor. Dat vind ze erg leuk. Ik ben ook niet bang dat hij stuk gaat. Ze blijft rustig liggen terwijl ik haar verschoon en dat is voor mij weer erg fijn.

We hebben ook een stapel leuke kartonnen boekje, maar de meeste zijn te lang voor haar om de aandacht er bij te houden en ook wat te veel tekst om uit het hoofd te leren. Een bladzijde omslaan is wat lastig als ze het boek probeert op te eten.

Nu is de bibliotheek voorlopig nog wel even dicht, dus kunnen we even geen andere boeken lenen. Ik heb nog geen hekel aan dit boekje, maar een beetje afwisseling zou toch fijn zijn. Ik heb net al op bol gekeken, maar vond daar niet wat ik zocht. Dus misschien zijn hier ouders die nog leuke boeken tips hebben.

Ik ben dus opzoek naar zachte boekjes of badboekjes met een echt verhaaltje. Dus niet alleen een plaatje van een appel met het woord appel er bij. Het liefst op rijm zodat het makkelijk te onthouden is.
Geen tips, maar ga dit even volgen, want zoon is ook dol op boekjes en rijmpjes.

Wij improviseren vaak zelf (rijmende) verhaaltjes bij badboekjes en knisperboekjes met alleen plaatjes (geen hoogstaande literatuur hoor - niveau sinterklaas gedicht).
Alle reacties Link kopieren
Dikkie dik gaat in bad. Ook op rijm. Mijn beide dochters vonden het erg leuk.
Adelaide schreef:
04-04-2020 11:50
Geen tips, maar ga dit even volgen, want zoon is ook dol op boekjes en rijmpjes.

Wij improviseren vaak zelf (rijmende) verhaaltjes bij badboekjes en knisperboekjes met alleen plaatjes (geen hoogstaande literatuur hoor - niveau sinterklaas gedicht).
Met liedjes doe ik dat wel. Tijdens het koken een liedje zingen over broccoli bijvoorbeeld. Ook totaal niet hoogstaand, maar wel grappig. Alleen jammer dat ik ze nooit twee keer kan zingen. Improvisatie rijmen vind ik wat lastiger, maar misschien moet ik het wat vaker proberen.
Alle reacties Link kopieren
[quote =neeltje2011 post_id=31196553 time=1585993910 user_id=121950]
Dikkie dik gaat in bad. Ook op rijm. Mijn beide dochters vonden het erg leuk.
[/quote]

Jaaa deze!
:Flirting:
Boer Boris bad boekje
Alle reacties Link kopieren
Het stoffen van Dale babyboekje is heel leuk!

Afbeelding
nicole123 wijzigde dit bericht op 04-04-2020 14:25
52.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dikkie dik inderdaad, Gonnie zoekt Gijsje is ook leuk.
nicole123 schreef:
04-04-2020 14:23
Het stoffen van Dale babyboekje is heel leuk!

Afbeelding
Deze lijkt mij erg leuk. Jammer dat hij niet meer nieuw verkrijgbaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven