Zand, overal zand

19-04-2018 17:56 87 berichten
Nu het lekkerder weer wordt, is het zandbakseizoen hier duidelijk begonnen. Overal ligt zand! Ik probeer het te voorkomen door hem bij de duer zijn schoenen en sokken uit te laten trekken, waar dan een flinke lading zand uitkomt. maar blijkbaar zit het ook in zijn kleding? Maar om hem nou elke keer na school te laten verkleden vind ik ook zo rigoreus, en bovendien heeft ie nu ook een zandbak in de tuin

Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft om het zand wat meer te weren uit huis?
Alle reacties Link kopieren
MonteCara* schreef:
19-04-2018 20:11
Voortaan dan lekker met blote voeten in het zand en water laten spelen?
Dat hebben ze vandaag gedaan inderdaad. De reactie erboven van ijskoffie begrijp ik niet helemaal
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
19-04-2018 20:55
Nou, idd... :biggrin:

Blijkbaar denken mensen dat ik me er echt heul erg druk over maak ofzo. Dat is ook weer niet het geval. Maar weet je, ik kwam er bijvoorbeeld pas na anderhalf jaar achter dat je een stront-rompertje door die gekke vouwtjes bovenin gewoon via de onderkant kon uittrekken. :roll: Sindsdien heb ik zoiets van: ik kan beter langer ervaren moeders om tips vragen dan dat ik bijvoorbeeld over 2 jaar erachter kom dat er ook een handige hack is om zand in huis te vermijden. Meer zit er niet achter. Echt niet :mrgreen:
Je hebt helemaal gelijk! Voor hetzelfde geld was er wel een zandwerende oplossing.
Die f#ckers van "Supersand" dachten dat zeker ook: laten we die zandzeurende moeders maar binnenzand-dat-geen-troep-maakt geven.
Djeeeez wat een zooi geeft dat ook zeg.

Hier verder ook buitenzandterreur 1e klas x vier ;-)
Hier zelfs eens baby door zusje ingeklapt in de zandschelp... Vond baby niet grappig, maar heeft er helaas, helaas geen trauma aan over gehouden dat ze die zandbak niet meer in wil.

Dat van dat rompertje is toevallig: daar kwam ik - moet je na gaan - ook pas achter nu bij de vierde.

Ik begrijp je punt helemaal: natuurloj gun je je kleintje speelplezier in de zandbak, maar die troep, he?
Sommige reacties hier moet je dan ook maar even met een korrel zand nemen ;-)
Solomio schreef:
19-04-2018 20:34
Dan vooral vegen en zuigen.
Ik krijg de kriebels van vegen en zuigen. :biggrin:
Ik hoef niet extra te vegen of zuigen, ik zorg gewoon dat er geen zand binnen komt :)
Whomi schreef:
19-04-2018 21:11
Ik hoef niet extra te vegen of zuigen, ik zorg gewoon dat er geen zand binnen komt :)
Ik weet niet hoe oud je kind is, maar hier houdt de 'ik houd heel veel van zand'-fase best lang aan. Mijn dochter is bijna 8 en speelt nog steeds graag in een zandbak of op het strand. Mijn kind wordt er echt heel gelukkig van. Daarom gaan we ook regelmatig naar eeen strandje. Laatst al weer voor het eerst geweest. Het is te koud om te zwemmen, maar ze kan zich uren vermaken op het strand. Ik gun dat elk kind ;-) Dan maar een beetje zand in huis.
Alle reacties Link kopieren
Je mag mijn hond wel een dagje lenen. Die wroet en rolt altijd lekker in de aarde, liefst nadat hij eerst in zijn zwembadje is geweest. Daar wordt hij dan zo gelukkig van, dat hij dat altijd even binnen komt vertellen. Dan springt hij op de bank en draait daar wat rondjes, of hij rent de trap op en rolt boven eens even lekker over het bed. Echt, als je hem een dag in huis gehad hebt, dan voel jij je de komende 3 jaar intens dankbaar bij elke zandkorrel die je nog tegen komt!
Nummer*Zoveel schreef:
19-04-2018 21:56
Je mag mijn hond wel een dagje lenen. Die wroet en rolt altijd lekker in de aarde, liefst nadat hij eerst in zijn zwembadje is geweest. Daar wordt hij dan zo gelukkig van, dat hij dat altijd even binnen komt vertellen. Dan springt hij op de bank en draait daar wat rondjes, of hij rent de trap op en rolt boven eens even lekker over het bed. Echt, als je hem een dag in huis gehad hebt, dan voel jij je de komende 3 jaar intens dankbaar bij elke zandkorrel die je nog tegen komt!
Geef mij maar mijn 2 tarkende kinderen. Die verstaan mij tenminste en kan ik dus nog laten stoppen voor ze binnen zijn en een beetje uitkloppen.
taxi87 schreef:
19-04-2018 21:03
Dat hebben ze vandaag gedaan inderdaad. De reactie erboven van ijskoffie begrijp ik niet helemaal
Het was me niet duidelijk of de voetjes of de sandalen kapot geschuurd waren.

Maar ik ben er vandaag niet helemaal bij geloof ik, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de kinderopvang en vraag me regelmatig af hoe dat zand het doet. Kinderen spelen in de zandbak, laten ze helft van het zand achter bij ons op de groep en nemen de andere helft mee naar huis.

Waarom wordt het zand in de zandbak dan niet minder??
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Eigenlijk moet je bij je achterdeur een soort wasstraatje hebben voor kinderen en huisdieren. Kind/dier ondersteboven houden, uitkloppen, schoonborstelen, afspoelen, droogblazen en dan hopsakee door het luik naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
19-04-2018 22:17
Eigenlijk moet je bij je achterdeur een soort wasstraatje hebben voor kinderen en huisdieren. Kind/dier ondersteboven houden, uitkloppen, schoonborstelen, afspoelen, droogblazen en dan hopsakee door het luik naar binnen.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Als mijn zoon op de opvang is geweest en hij komt thuis, dan is het standaard schoenen vol met zand, zand in z'n luier, zand in z'n sokken, zand in zijn haar en oren.
Even niet nadenken en m'n net geboende huis ligt weer onder het zand.
Ik zoek ook naar een oplossing, maar verder dan die kinderwasstraat hier komt het denk ik niet :proud:
CommonSense schreef:
19-04-2018 22:17
Eigenlijk moet je bij je achterdeur een soort wasstraatje hebben voor kinderen en huisdieren. Kind/dier ondersteboven houden, uitkloppen, schoonborstelen, afspoelen, droogblazen en dan hopsakee door het luik naar binnen.
In Engeland en Amerika heet dat de mud room :mrgreen:

Verder heeft de robotstofzuiger hier vanavond het zandpuinruimwerk gedaan en het bad de rest.
Alle reacties Link kopieren
Ach, het hoort er een beetje bij in de zomer. Ik vind het zand eigenlijk minder erg dan in de winter de natte schoenen door het huis. S avonds ff de swiffer eroverheen en veeg het bij elkaar in een hoekje. Als ik dan s ochtends ga stofzuigen neem ik dat mee. Doe wel met de kinderen als we naar bed gaan dat ze zich uitkleden in de badkamer. Dan heb ik alle zandresten nog een beetje centraal en niet over alle bedden en in ons bed verspreid.
Ik heb ook een bloedhekel aan zand.

Je bent tussen haakjes Bumba , gewoon net zo’n zeikerd als ik.
Althans zo noem ik mezelf en ik hoop dat ik jou in de positieve zin van het woord ook zo mag noemen.

Je bent gewoon netjes en daar is niks mis mee.

Tip: dus gewoon de tandjes op elkaar, die van jezelf , en niet knarsen want dat zand kraakt.

Schoenen van het kind uitkloppen bij de voor- of achterdeur.

Onder de arm mee naar boven en wassen of douchen, schone kleertjes aan en klaar.

Heeft hij genoten en jij daarna ook, want een welriekend kind en de zandwas weer in de wasmand.

En morgen weer hetzelfde liedje.

Wij hebben in de tuin nog geen zandbak maar die komt er ook wel.
Oja ook lachen als ze ingesmeerd zijn op het KDV en dun haar hebben.

Gevolg, een hoofd vol spekvet haar, want dun haar, dus de hele schedel ingevet plus het gezichtje ook en dat bezaaid met zand, zowel hoofd als gezicht.

Goed voor een schoenenklopbeurt bij de voordeur en een enkeltje badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Even met de stofzuiger door de schoenen na het uitschudden........deed ik ook vaak.....
Geniet ervan......het is allemaal maar tijdelijk.......😉
De echte huisvrouw komt nu in mij boven (not), want het boeit me niet. Hier 4 kinderen met aanhang, die de hele middag in en uit lopen. 's Avonds met de bezem door de woonkamer en de badkamer en alles is weer schoon. Het schoonvegen (en om de paar dagen stofzuigen) is een gratig work out (en als ik geen zin heb laat ik het de kinderen doen).

Ik ben dol op vuile kinderen van het buitenspelen.
anoniem_44917 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 09:36
0.77% gewijzigd
Mijn tip zou dus vooral zijn om het los te laten. Scheelt je enorm veel frustratie. En leer je zoon om te gaan bezem en blik (koop zo'n blik met verlengde steel, die zijn echt ideaal).
Over krassen op vloeren maak ik mij niet druk: op een vloer mag geleefd worden. Hier parket met de nodige leefsporen en ik vind dat zeker niet lelijker dan een gloednieuwe vloer.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
19-04-2018 20:58
O en trouwens je laminaat kan ook beschadigen door het schurende effect van zand. Dus niemand krijgt wat van zand in huis.... Nee,natuurlijk niet. maar het is wel zonde als het laminaat erdoor beschadigd.
klopt en mijn tegels in het toilet ook. staat een afdruk van een schoenzool in gegraveerd. :cry:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Troost je TO, ik houd ook niet van zand in huis. En voordat ik ook afgebrand word: ik heb geen enkel probleem met buiten spelen (dochter is 2,5 jaar). Ze speelt veel bij ons op de stoep met de buurtkinderen en bij ons achter in de tuin. Als ze naar het kdv is gegaan komt ze eigenlijk altijd thuis met vieze kleren: geen probleem. Maar aan zand in huis heb ik echt een hekel. Je vindt het o-ver-al, ook als je denkt dat je alles weer gestofzuigd hebt. Wat we doen als ze wel onder het zand is (want ik ga haar heus niet uit iedere zandbak houden): niet steeds naar binnen en naar buiten lopen, op de mat uitkleden als ze klaar is en de kleding en schoenen buiten even uitkloppen.

Nu hebben wij geen zandbak in de tuin, dus we hebben er (gelukkig) niet dagelijks mee te maken :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
19-04-2018 22:11
Ik werk in de kinderopvang en vraag me regelmatig af hoe dat zand het doet. Kinderen spelen in de zandbak, laten ze helft van het zand achter bij ons op de groep en nemen de andere helft mee naar huis.

Waarom wordt het zand in de zandbak dan niet minder??
Ik weet dat er in de zandbak op de school van mijn kinderen elk jaar een kuub zand bijgestort wordt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Als ik denk dat ik de schoenen bij de voordeur helemaal zandvrij heb gemaakt en dan het binnenzooltje eruit haal komt er alsnog een gigantische lading zand uit. Ik heb mijn robot stofzuiger er speciaal op uitgezocht dat die ook zand opzuigt, helpt een stuk makkelijker bij het accepteren van al dat zand in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop de halve dag te vegen en stofzuigen.
Stofzuiger staat inmiddels bij de achterdeur, altijd klaar om in actie te komen.

Als hetr echt erg is moeten ze idd broeken uittrekken voordat ze naar binnen gaan.

Nu het echt zomers is zitten ze met blote voeten in de zandbak. ff afspoelen en klaar. Dat scheelt weer.
Alle reacties Link kopieren
Dan ligt er maar zand. Nou en?

Stappenplan bij alle futiliteiten:

Word je er ziek of ongelukkig van?
Nee? Geen gedachten meer aan wijden en met mooi boek in de zon gaan zitten.
Word je er serieus ongelukkig van, zoek een therapeut.

Werkt als een tierelier, zaken in het juiste perspectief zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het altijd maar gewoon als een teken dat de zomer eraan komt :sun:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven