Zelf voeding maken of potje en hoe? Baby 4.5 maand.

18-09-2019 10:40 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,

Tot nu toe heeft mijn dochtertje alleen nog maar potjes gehad groente of fruit en dat gaat ontzettend goed.
Als het aan haar ligt eet ze het potje leeg in 1x. Maar ik verdeel het over de dag.

Nu zat ik na te denken om het ook af te wisselen met zelf gemaakte voeding.

Maar dan?
* kan je gewoon groente en fruit uit de supermarkt halen of moet het biologisch zijn? (En waar het beste halen)
*koken of stomen?
*voegden jullie nog wat toe aan de voeding om het mooi glad te krijgen?

Alle tips en trucs zijn welkom.

Ik wil niet van de potjes af maar dacht is misschien wel goed af te wisselen omdat het toch anders is en puur natuur.

Of is het toch beter om bij 1 soort te houden potjes of zelf gemaakt?

Ik ben alleen bang voor "gewoon groente en fruit" voor eventuele middelen wat ze hebben gebruikt tegen insecten.

Alle tips en trucs zijn welkom.

Nu zou ik ook graag willen weten of jullie al drinken tussendoor aanbieden en wat dan precies?

Dankjewel.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Aangezien je nu potjes gebruikt, zou je die ook gewoon kunnen afwassen en bewaren om zelfgemaakte hapjes in in te vriezen.
Zelfgemaakt en bij voorkeur stomen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips , ik zou inderdaad de potjes die ik nu gebruik kunnen bewaren en afwassen niet eens bij na gedacht.

En vlees en vis in hele kleine bakjes bewaren is ook een heel goed idee.
Zo kan je zelf iedere dag het menu samenstellen.

* de rijst en pasta doe je dan bijv. Ook met de staafmixer? (Vanaf 6 maand)

Ik krijg er steeds een beter beeld bij hoe ik het het beste kan gaan doen.

Bakjes hoeven niet perse BPA vrij te zijn zolang het eten er niet in word verwarmd maar alleen gekoeld.
Blijf in jezelf geloven !
Ik maakte gewoon in het weekend een paar maaltijden, die dus al gemixt waren, en in porties de vriezer in gingen.
Eerst alleen gepureerde groenten.
Daarna wat aardappel erdoorheen.
En later een klein stukje kip, vis of tartaar bv erbij. Combinaties die ik zelf ook lekker vind: kip, aardappel en doperwtjes, vis, aardappel en worteltjes, zoete aardappel met pompoen etc.
Weer wat later wisselde ik aardappel af met rijst of pasta. De rijst en pasta pureerde ik niet, ik nam wel kleine pasta bv macaroni of schelpjes. Bv rijst met aubergine en tomaat, pasta met tartaar, paprika en tomaat etc.
Mijn dochter at gewoon met de pot mee. Meestal biologisch. En als er wat over was en wij wilde een keer pittig eten dan bewaarde ik een restje voor de volgende dag. Ze heeft 1x een potje gehad en ze at nog niet de helft op. Ze is nu 5 en lust bijna alles.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
20-09-2019 21:04
Bedankt voor alle tips , ik zou inderdaad de potjes die ik nu gebruik kunnen bewaren en afwassen niet eens bij na gedacht.

En vlees en vis in hele kleine bakjes bewaren is ook een heel goed idee.
Zo kan je zelf iedere dag het menu samenstellen.

* de rijst en pasta doe je dan bijv. Ook met de staafmixer? (Vanaf 6 maand)

Ik krijg er steeds een beter beeld bij hoe ik het het beste kan gaan doen.

Bakjes hoeven niet perse BPA vrij te zijn zolang het eten er niet in word verwarmd maar alleen gekoeld.
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar op de opvang hadden ze van de week per ongeluk geen babymaaltijd ontvangen. De grotere kinderen hadden macaroni bolognese en dat hebben ze toen voor dochter inderdaad in de staafmixer gedaan. Ze vond het lekker :-D . Hoe dat evt uit de vriezer zou komen weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Toen zoon 4 maanden was wou ik groenten proberen, helaas kreeg hij erg veel krampen ervan en heb het dus on hold gezet. Een maand later ben ik weer gaan proberen en toen ging het goed!
Ik maak het allemaal zelf, en in het begin bewaarde ik het in borstvoedingbakjes van Avent in de vriezer,je kan inderdaad ook een ijsblokjes tray gebruiken.

Nu is hij bijna 9 maanden en hij lust alles, zelfs bij een citoen kijkt hij niet zuur. :) Ik bewaar het nu niet in de vriezer mee maar maak het elke dag vers, even snel een aardappeltje koken en een wortel of iets anders natuurlijk. Ik prak zijn avondeten en het meeste zachte fruit snij ik gewoon in stukjes. Ik hoef bijna niet meer te pureren. :-D
Bah, ik zou rijst en pasta niet door de staafmixer gooien. Sowieso zou ik dat pas later (na zes maanden) doen en dan kind rechtop (niet in wipstoel) en zelf laten pakken/eten.
Nou ja rijst misschien met een lepeltje voeren ;-D maar dat is meer voor het gedoe haha.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
20-09-2019 12:02
Hier potjes.

Even een kleine waarschuwing;
Vanaf 6 maanden heb je de gemixte potjes. Veelal met wortel / zoete aardappel erin want dat is lekker zoet.
Je kind krijgt dan teveel betacaroteen binnen en dat is niet goed. Kind werd zelfs een beetje oranje....

We wisselen nu goed af; olvarit en ah biologisch (kleine ah's hebben vaak niet alle varianten, online zie je er veel meer).
Hier nooit last van gehad trouwens, en vaak achterelkaar wortel/zoete aardappel gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen last van. En best vaak wortel en pompoen enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven