Zeuren

14-05-2019 09:24 132 berichten
Wie ook ?

Kind september naar school en ik merk dat ik steeds meer moe begin te worden.
Sterker, ik trek het bijna niet meer.
Iedere ochtend zeer vroeg op. s’ avonds niet willen slapen.
Een drukke baan. Wel een partner maar die werkt het grootste deel van de week.
Hij probeert me wel te ontlasten zodra het maar mogelijk is maar mijn lichaam wil niet meer.
Bijna geen oppas.
Een paar daagjes KDV maar op je vrije dagen van s ‘ ochtends vroeg tot s’ avonds vrij laat zeer
intensief met kind bezig die zich nauwelijks kan vermaken.
Hoe deden jullie dit ?
Ik ga al op tijd naar bed.
Het lijkt of dit de zwaarste fase is.

Ik klink heel ondankbaar en hou zeer veel van mijn kind , maar dit is niet vol te houden.
Maya85 schreef:
14-05-2019 16:54
Dit geldt denk ik voor veel kindjes die richting de 4 gaan. Ik snap alleen het grote probleem niet. Ja, kind gaat meer vragen, heeft meer uitdaging nodig, maar dat hoort erbij.

De basisschooltijd heeft weer andere uitdagingen voor zowel kind als ouders, maar als het je allemaal zo zwaar valt, dan zou ik toch eens met iemand gaan praten, want normaal vind ik het niet. Zeker niet als je maar 1 kind hebt en gewoon samen bent met de vader en parttime werkt.

Ja, dat jij het niet begrijpt dat weten we nu wel hoor. Maar dat kan natuurlijk ook wat over jouw eigen intelligentie zegen he, wees je daar wel bewust van. :roll:

Bovendien volgens mij zijn jouw fantasie-kinderen nog niet eens op de leeftijd waar het nu over gaat, dus wellicht spreken we je tegen die tijd wel. Of niet, want fantasie-kinderen zijn altijd een stuk gemakkelijker dan echte kinderen, vreemd genoeg :bonk:
snorriemorrie schreef:
14-05-2019 16:57
Ja, dat jij het niet begrijpt dat weten we nu wel hoor. Maar dat kan natuurlijk ook wat over jouw eigen intelligentie zegen he, wees je daar wel bewust van. :roll:

Bovendien volgens mij zijn jouw fantasie-kinderen nog niet eens op de leeftijd waar het nu over gaat, dus wellicht spreken we je tegen die tijd wel. Of niet, want fantasie-kinderen zijn altijd een stuk gemakkelijker dan echte kinderen, vreemd genoeg :bonk:
Oudste is 4 en nee, het is niet altijd gemakkelijk, dat zeg ik ook niet, maar het helpt wel als je man zijn deel doet en als je jezelf eens iets gunt ipv je constant op te offeren.

Niemand heeft er iets aan als TO straks omvalt.
Maya85 schreef:
14-05-2019 17:00
Oudste is 4 en nee, het is niet altijd gemakkelijk, dat zeg ik ook niet, maar het helpt wel als je man zijn deel doet en als je jezelf eens iets gunt ipv je constant op te offeren.

Niemand heeft er iets aan als TO straks omvalt.

Klopt.Maar ik denk niet dat de oplossing is om te zeggen dat TO zich als een slachtoffer gedraagt. Ik denk dat tips om de draagkracht te verhogen of draaglast te verlichten beter helpen, daar heeft ze veel meer aan dan aan veroordeling.
Goede tip.
anoniem_647b41c7d0fd8 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 18:19
97.50% gewijzigd
snorriemorrie schreef:
14-05-2019 17:05
Klopt.Maar ik denk niet dat de oplossing is om te zeggen dat TO zich als een slachtoffer gedraagt. Ik denk dat tips om de draagkracht te verhogen of draaglast te verlichten beter helpen, daar heeft ze veel meer aan dan aan veroordeling.
Precies. En dat was die post ook, pure borstklopperij en veroordeling.
Dat is niet op de negeer zetten. Of uberhaupt negeren. Ik zou dat lekker weghalen dat stuk en verder alleen reageren op de tips.

En je hebt zo een ban aan je broek vrees ik.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 18:22
79.16% gewijzigd
Bedankt Lucifer, wil jij het dan ook weghalen, dan weet niemand wat er stond.
:lips:
Volgens mij is het noemen van allerlei namen dit niet toegestaan, zou het maar snel weghalen. Ik herken me trouwens niet in die namen.

TO: misschien is het wat hard geformuleerd door sommigen hier, maar het komt uit een goed hart. Elke ouder weet hoe zwaar het kan zijn en ja hoor hier ook genoeg ervaring met slechte nachten en ik heb inmiddels twee kinderen en kan je vertellen dat ze dan soms om en om wakker worden.

Niemand zegt dat het makkelijk is, maar ik heb het idee dat er bij jou meer aan de hand is. Ga eens serieus met je man om de tafel zitten en kijk hoe jij ontlast kan worden. Dat lijkt me nu prioriteit nummer 1.
Ik ben ook moe TO. Weet eigenlijk niet waarom. Ga voor 22u slapen en ben helaas rond 6u wakker ivm baby. Maar dan pak ik toch best wat slaap. Mijn peuter kan zichzelf gelukkig wel goed vermaken en mijn man is er meestal wel. Vrijdag heb ik voor het eerst sinds lange tijd een middag voor mezelf en dan ga ik relaxen. Om de weken erna in het teken te stellen van verhuizen en in juli vakantie. Daar kijk ik naar uit ;-)
Vervelend hè, geniet van jvrije dag morgenstond ! Oef een pittige verhuizing.
Vakantie is dan wel weer heerlijk ! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Hoe is t nu bloemen?
O
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 21:04
99.67% gewijzigd
Wittelamp schreef:
15-05-2019 11:44
Haha, nou dit. Hier ook een bijna-kleuter die enorm grenzen opzoekt en inmiddels wel toe is aan wat meer uitdaging. Zwaar vermoeiend. En geen emancipatieproblemen, medische problemen of andere zaken hier. Het lijkt mij vrij normaal. De speeltuinen en Ballorig zitten niet voor niets vol op de woensdagen (favo mamadag begrijp ik). Dat is niet omdat het zo ontzettend gezellig is om met een peuter thuis te knutselen.
De meeste peuters kunnen geen uren achter elkaar knutselen. Het is dus een kwestie van afwisselen, eventjes dit eventjes dat. Een van de activiteiten die je kunt doen is naar de speeltuin gaan.

Dat speeltuinen vol zitten betekent dus niet dat ouders niet knutselen thuis. Als het goed is doe je van alles met een peuter, aangezien de aandachtsspanne nog niet zo lang is.

Dat raad ik TO ook aan.
Echt he, die aandachtsspanne van fantasiekinderen is inderdaad haast nog korter dan die van echte kinderen. Maar misschien is dat maar goed ook, want anders zou je toch niet de tijd hebben om elke dag met ze te fantasie-koekjes bakken, fantasie-knutselen en ook nog even een fantasie-fietstochtje maken... En dat allemaal in 1 dag. Wat fijn dan toch he, die korte aandachtsspanne
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
15-05-2019 12:14
Echt he, die aandachtsspanne van fantasiekinderen is inderdaad haast nog korter dan die van echte kinderen. Maar misschien is dat maar goed ook, want anders zou je toch niet de tijd hebben om elke dag met ze te fantasie-koekjes bakken, fantasie-knutselen en ook nog even een fantasie-fietstochtje maken... En dat allemaal in 1 dag. Wat fijn dan toch he, die korte aandachtsspanne
Zo ik ben wel benieuwd wat andere ouders dan doen met hun kind want dit is wel meestal hoe ik mijn vrije dag inricht ja, met nog een bezoekje aan de kinderboerderij erbij of de bibliotheek en dan alle boeken lezen die we daar halen. Misschien is het anders als je niet/weinig werkt en dat je dan niet geniet van veel leuke dingen te ondernemen met je peuter? Ik snap echt niet wat er fantasie-kinderen aan is volgens jullie bij Maya maar het lijkt velen hier erg dwars te zitten dat zij laat zien dat er ook een andere manier is om het ouderschap in te vullen dan de hele tijd te klagen over dat het zwaar is en uit te kijken naar “tijd voor jezelf” om niet te werken terwijl je kinderen op school zitten zodat je koffie kunt drinken en forummen ofzo? Voor sommige mensen is tijd met kind doorbrengen óók tijd voor “jezelf”...
Dr-Harmonica, het zijn niet de fantasie-kinderen die ons dwars zitten, zij kunnen er ook niets aan doen dat ze uit maya's geest geboren zijn. Het zijn haar alter-ego's en bullshit verhalen die irritant zijn. Het zwart-wit denken dat als je een keer naar een indoorspeeltuin gaat, je blijkbaar nooit knutselt en dat geen enkele peuter een dagdeel zoet kan zijn met knutselen.
Dr-Harmonica schreef:
15-05-2019 12:30
Zo ik ben wel benieuwd wat andere ouders dan doen met hun kind want dit is wel meestal hoe ik mijn vrije dag inricht ja, met nog een bezoekje aan de kinderboerderij erbij of de bibliotheek en dan alle boeken lezen die we daar halen. Misschien is het anders als je niet/weinig werkt en dat je dan niet geniet van veel leuke dingen te ondernemen met je peuter? Ik snap echt niet wat er fantasie-kinderen aan is volgens jullie bij Maya maar het lijkt velen hier erg dwars te zitten dat zij laat zien dat er ook een andere manier is om het ouderschap in te vullen dan de hele tijd te klagen over dat het zwaar is en uit te kijken naar “tijd voor jezelf” om niet te werken terwijl je kinderen op school zitten zodat je koffie kunt drinken en forummen ofzo? Voor sommige mensen is tijd met kind doorbrengen óók tijd voor “jezelf”...

Goh, waarom verbaast me dat nou niets? [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2019 14:50
Reden: Nick hinten
2.94% gewijzigd
Het hoort bij de leeftijd. En bij toe zijn aan meer uitdaging. En aan meer behoefte om meer het dagritme met leeftijdgenoten door te brengen ipv thuis te zijn. Zeker als ze gewend zijn drie andere dagen omringd te zijn met kinderen van hun leeftijd en een programma dat op hen is afgestemd.

Dat ze dan op hun dagen thuis bij hun ouder m/v lopen te zeuren komt waarschijnlijk puur door verveling. Los het op door op die dag rond te struinen door het bos, strand, speeltuin (indoor indien zeikweer, of zo'n café speciaal voor ouders met speelgelegenheid voor het grut, indien die er nog zijn) of meld je op je vrije dag aan voor een activitiet als peutermuziek/-dans of ouder/kindgym. Samen lekker lunchen na afloop.
En verder beetje doorbijten vrees ik!
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
15-05-2019 13:05
Goh, waarom verbaast me dat nou niets?[...]
Zeker, ik hoop dat de moderators dit even checken dus. Weet je dat het verboden is om te trollhunten?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2019 14:50
Reden: Quote nick hinten
11.82% gewijzigd
Dr-Harmonica schreef:
15-05-2019 13:23
Zeker, ik hoop dat de moderators dit even checken dus. Weet je dat het verboden is om te trollhunten?

Ik zeg toch ook niet dat je een troll bent? [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2019 14:51
Reden: Nick hinten
18.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
15-05-2019 13:27
Ik zeg toch ook niet dat je een troll bent? [...]
:-D nouja als ik dezelfde persoon ben als iemand anders ben ik wel een troll als ik me voordoe als iemand anders (bijv zij heeft meerdere kinderen en ik maar 1). Vind het dus idd trollhunten en het verpesten van mijn geloofwaardigheid op het forum en voel me daardoor erg onprettig. Ga het even aangeven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2019 14:48
Reden: Quote nick hinten
10.60% gewijzigd
Dr-Harmonica schreef:
15-05-2019 13:32
:-D nouja als ik dezelfde persoon ben als iemand anders ben ik wel een troll als ik me voordoe als iemand anders (bijv zij heeft meerdere kinderen en ik maar 1). Vind het dus idd trollhunten en het verpesten van mijn geloofwaardigheid op het forum en voel me daardoor erg onprettig. Ga het even aangeven.

is goed, ik heb jou ook aangegeven, dus laat de moderators het dan maar uitzoeken. Als ik het mis heb zal ik ook de eerste zijn om mijn excuses aan te bieden, maar ik heb gewoon echt het gevoel dat jullie 1 en dezelfde persoon zijn. Identieke woordkeuze, zinsopbouw én identieke manier om mensen op de kast te jagen.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
15-05-2019 13:34
is goed, ik heb jou ook aangegeven, dus laat de moderators het dan maar uitzoeken. Als ik het mis heb zal ik ook de eerste zijn om mijn excuses aan te bieden, maar ik heb gewoon echt het gevoel dat jullie 1 en dezelfde persoon zijn. Identieke woordkeuze, zinsopbouw én identieke manier om mensen op de kast te jagen.
Ik kijk uit naar je excuses.
Dr-Harmonica schreef:
15-05-2019 13:35
Ik kijk uit naar je excuses.

Als je zo arrogant doet kun je daar heel lang op wachten, zo'n toon ben ik namelijk niet van gediend

Echter, ik heb helemaal geen zin om hier vefder nog energie in te steken, dus bij deze: alvast bij voorbaat excuses als ik het mis heb. Aangezien ik dan dankzij deze compleet nutteloze discussie een ban aan mijn broek zal hebben hangen.
Wauw, de hetze slaat erg ver door. Jammer dat het zo moet gaan. Ik begrijp nog steeds niet wat er nu zo grandioos mis is met mijn tips. Speeltuin, knutselen, kinderboerderij, zwembad, ouder/kind café, de ouders om mij heen doen niks anders (ja, ook de vaders), maar kennelijk is het omdat ik het schrijf reden om me af te branden. Het wordt wat saai ondertussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven