ziek naar papa

24-02-2012 09:23 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames...moet t gewoon even van me afschrijven hoor. Heb het er gewoon even moeilijk mee.

De jongste is ziek (oorontsteking) en vandaag was de wisseldag...een lang weekend naar papa. Normaal hartstikke gezellig ook hoor, maar nu is de jongste dus beroerd en dan heb ik er toch wel erg veel moeite mee dat ik niet bij m kan zijn. Getverdamme.....

Papa is lief voor ze hoor...maar echt het zorgzame heeft ie niet. Dat zal zijn vriendin dan vooral doen waarschijnlijk.

Ik ben een doos ik weet het...maar blehhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!
quote:broken1 schreef op 24 februari 2012 @ 10:20:

[...]

Dat zijn de regels die ik ken als alleenstaande moeder! Waar heb jij het nou over. En ik zeg niet dat het niet kan maar dat het een mogelijkheid is.Heb je misschien een linkje naar waar we deze uitspraak kunnen terugvinden? Kan me niet voorstellen dat dit wettelijk is vastgelegd namelijk.
quote:broken1 schreef op 24 februari 2012 @ 10:13:

Je bent niet verplicht om een ziek kind te laten reizen hoe kort ook. Je moet dit wel bespreekbaar maken met vader natuurlijk.

Oh dat geldt dus ook andersom? Als het kindje ziek wordt bij de vader dat het niet terug hoeft naar de moeder? Goed om te weten!

Of is dit weer zo'n eenzijdige regel?
Silvy,Daarvoor moet je bij de rechtbank zijn als je het eenzijdig vindt.

Flowerbompje, ik zou zeggen google eens op omgang en ziek kind.

Ik geeft to nu de ruimte om van zich af te schrijven want daar gaat het haar om!
quote:broken1 schreef op 24 februari 2012 @ 10:40:

Ik geeft to nu de ruimte om van zich af te schrijven want daar gaat het haar om!Ehm, jij komt hier met vage regels aanwaaien, onderbouw ze dan ook even zelf. Tot die tijd neem ik je geblaat in ieder geval niet serieus.
quote:flowerbombje schreef op 24 februari 2012 @ 10:42:

[...]

Ehm, jij komt hier met vage regels aanwaaien, onderbouw ze dan ook even zelf. Tot die tijd neem ik je geblaat in ieder geval niet serieus.Mijn geblaat pardon, al in de spiegel gekeken met je domme opmerkingen. Het is heel makkelijk op te zoeken hoor. Te moeilijk he.
quote:broken1 schreef op 24 februari 2012 @ 10:40:

Ik geeft to nu de ruimte om van zich af te schrijven want daar gaat het haar om!

Nee, ik vind het niet eenzijdig, ik vráág of het een eenzijdige regel is! Want waarom zou een kind wel vervoerd mogen worden als het bij de vader is en terug moet naar de moeder? Maar als de vader het op wilt halen dan mag het ineens niet vervoerd worden?

Je mag niet eenzijdig de omgangsregeling veranderen dus dit is gewoon een bullshit-verhaal van je.
Ik denk dat het uiteindelijk niet in het belang van het kind is om de wisseldag te veranderen, of je moet het heel consequent doen en nooit wisselen als het kind ziek is, ook niet wanneer het bij papa is.

Ga je de gang naar vader uitstellen bij ziekte, dan geef je volgens mij het signaal aan je kind dat papa niet goed voor je kan zorgen. En ook al is papa minder zorgend dan mama, hij zal op zijn manier heus goed zijn voor zoonlief.
Bij ons thuis is Snoezeman juist de "papa poule". Hij zou hem eerder thuishouden dan ik, mekkert ook dat de huisarts naar die wekenlange verkoudheid moet kijken, etc.

Snoezekind vindt het minder gezellig om bij mama ziek te zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:broken1 schreef op 24 februari 2012 @ 10:45:

[...]

Mijn geblaat pardon, al in de spiegel gekeken met je domme opmerkingen. Het is heel makkelijk op te zoeken hoor. Te moeilijk he.Neehoor, helemaal niet te moeilijk. Blijkbaar voor jou wel. Anders had je je argument wel netjes onderbouwd.
Het is voor geen enkele ouder makkelijk om zijn/haar kind te moeten missen. Je kunt je eigen gevoel nooit vergelijken met dat van een ander, maar de ex van TO moet zijn kind(eren) 12 van elke 14 dagen missen (toch?)

En of die ander goed voor jullie kind(eren) zorgt... Tja, dat moet je echt loslaten, anders word je gek.

Ik heb mijn ex meerdere malen zinsnedes horen gebruiken als 'maar hij (onze zoon) heeft wel/geen zin om naar papa te gaan' en 'hij is ziek dus hij kan beter bij mij blijven'. Ik ben er nooit op in gegaan. Het is namelijk van geen belang. Afspraak is afspraak, tenzij het kind werkelijk nadeel zou ondervinden van het reizen. Vaders zorgen misschien anders voor hun kind(eren) dan moeders, maar dat zou ook zo zijn wanneer jullie niet gescheiden zouden zijn.

Heel veel sterkte voor je kind en voor jou.
Erg eens met Amand. Nooit aan wisseldag tornen, ziek zijn bij papa hoort ook bij het leven en schept net zo goed een band. Voor een kind ook duidelijk en veilig: beide ouders zorgen voor mij in goede en slechte tijden.

Kinderen kunnen met de ruimte die komt als je hier mee gaat rommelen ook heeerlijk manipuleren. Ik spreek uit ervaring, ik was er zelf zo een - achteraf jammer dat mijn moeder daarin trapte en mijn vader mij mijn zin gaf door het uiteindelijk op te geven. Terwijl dit alles natuurlijk niets met "ziek zijn" te maken had en alles met loyaliteitsconflicten.

Wil je je kind echt helpen? Pak het lekker dik in en overhandig het met liefde aan degene die er ook van houdt. Wordt iedereen beter van.
Eens met 2 bovenstaande Posts!

Ik heb mijn kind zo vanaf de eerste hulp naar papa gebracht, daar hoorde hij te zijn op dat moment. Duidelijkheid maakt het voor kinderen makkelijker. Als wij moeders elke emotie laten mee spelen maak je het voor je kind hartstikke moeilijk!
Het is vervelend dat je je kind moet missen, zeker nu hij ziek is. Maar het is voor je ex ook heel vervelend om zijn kind te missen, en nog het belangrijkste: voor je kind is het ook geen pretje om één van zijn ouders zo weinig te zien. Dus vertrouw maar gewoon op je ex, hij zal het kind heus niet aan zijn lot overlaten.
Ik ben het eens met voorgaande reacties. Kind moet gewoon naar papa, het is ook zijn kind en het zou inderdaad je kind het gevoel kunnen geven dat papa niet goed voor hem kan zorgen. Daar is niemand bij gebaat. Wil overigens niet zeggen dat ik je gevoel niet kan begrijpen hoor. Hier ben ik in de gelukkige situatie dat ik mijn kinderen niet hoef te missen maar ook ik merk wel dat ik vader niet altijd de ruimte en het vertrouwen geef om de dingen op zijn manier te doen. En als ik rationeel kijk, is hij gewoon een hele goede vader die het goed kan als ik hem de kans geef. Het gaat vast goedkomen met je kind. Je kunt vader natuurlijk wel altijd zeggen dat als er iets is waarbij hij denkt je nodig te hebben dat je mobiel altijd aanstaat. Dat geeft jou misschien een beter gevoel.
quote:anouar schreef op 24 februari 2012 @ 11:09:

Kinderen kunnen met de ruimte die komt als je hier mee gaat rommelen ook heeerlijk manipuleren. Ik spreek uit ervaring, ik was er zelf zo een - achteraf jammer dat mijn moeder daarin trapte en mijn vader mij mijn zin gaf door het uiteindelijk op te geven.

Mijn zoon is nu 6 en ik merk dat hij doelgericht 'ik wil naar mamma' snikt als hij z'n zin niet krijgt. Daar maak ik korte metten mee.

Ik lees ook zaken als dat het kind gewoon naar papa kan omdat die vast wel 'een goede vader' is. Ook hierbij geldt (tenzij er sprake is van misbruik) dat dat van geen belang is. Een kind heeft nu eenmaal de ouders die het heeft.
quote:broken1 schreef op 24 februari 2012 @ 10:20:

[...]

Dat zijn de regels die ik ken als alleenstaande moeder!

???

Welke regels.

Ik ben ook alleenstaande ouder, altijd geweest maar ik ken geen 'regels' omtrent zieke kinderen al dan niet laten reizen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:broken1 schreef op 24 februari 2012 @ 10:45:

[...]

Mijn geblaat pardon, al in de spiegel gekeken met je domme opmerkingen. Het is heel makkelijk op te zoeken hoor. Te moeilijk he.Ik denk dat het handig is dat als je iets aanvoert en anderen het niet snappen dat je het of even uitlegt of even een link geeft in plaats van mensen te betichten van domme opmerkingen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ten eerste kan ik me het gevoel van TO heel goed voorstellen, natuurlijk wil je je kind bij je hebben wanneer het ziek is en het gevoelsmatige " een andere vrouw hoort niet voor mijn kind te zorgen" snap ik ook. ( ben zelf zowel moeder als stiefmoeder)

Maar goed, situatie is zoals ie is, vader zal kind ook missen en voor hem willen zorgen. Ik vind alleen, zeker in geval van ziekte, het belang van het kind voorop staan. Dus minder strikt kijken naar de wisseldag en daarom perse naar vader laten gaan maar meer kijken hoe ziek het kind is. Hoe fijn vind je het zelf om ziek en al, misschien met koorts, in de kleren te moeten en te verkassen naar een andere plek? Kun je niet het weekend omgooien of dagje later laten gaan? En niet omdat jij als moeder beter kunt zorgen maar omdat dat voor kind veel fijner zou zijn.
Broken, wettelijke regelingen omtrent omgang e.d. interesseren mij ontzettend, maar zelfs met Google kan ik de regel die jij aanhaalt niet vinden.
Even kwijt wie het riep maar papa heeft alle ruimte gehad om meer te zorgen voor zijn kinderen hoor, ook toen we samen waren. Ik heb wel degelijk gewerkt (3dgn) maar was flexibel in die dagen dus zorgde gewoon dat ik er kon zijn als het nodig was. Maar ja ik was wel altijd degene die met ze naar de dokter ging of wat dan ook. Ex taalde daar niet naar en ik wilde er gewoon graag zijn op zo'n moment.

@amant: nee papa hoeft ze niet 12 dagen te missen. Ze zijn elke week 2 dagen bij hem. Het gaat prima, alleen is hij altijd druk en dat is ook niet zo'n punt, behalve dus als ze echt ziek zijn waardoor zijn vriendin dat dan over neemt.

Overigens is hij er al heen hoor...duidelijkheid is inderdaad belangrijk en hij heeft geen heel hoge koorts dus dan is het beter. Ik duim maar gewoon dat ik de 2 zwaarste nachten gehad heb en dat hij nu weer door kan slapen zonder wakker te worden van de pijn... 3 nachtjes dan is ie er weer

Anyway, lang verhaal kort, zijn taak als vader, regels voor zieke kinderen, etc etc, daar ging t mij allemaal niet om. Ik had er gewoon veel last van dat hij nu ziek ligt te zijn en ik er niet kan zijn voor hem. Mijn ex en ik houden elkaar goed op de hoogte van belangrijke dingen, dus daar ben ik niet bang voor en ze mogen dag en nacht bellen. het ging me puur om het balen van er niet kunnen zijn en een ziek kind te moeten overhandigen en missen.
Begrijpelijk, Kkaat. Hopelijk maak je je van het weekend niet te veel zorgen.

News flash!

Mannen kunnen heel goed voor kinderen zorgen.

TO misschien eens nadenken over het feit dat de partner van je ex voor je kind zorgt en wil zorgen. Wellicht daar iets van respect voor hebben.
quote:[

Mijn zoon is nu 6 en ik merk dat hij doelgericht 'ik wil naar mamma' snikt als hij z'n zin niet krijgt. Daar maak ik korte metten mee.

.

@Armand, dit is zo herkenbaar! Mijn zoon kan ook uit de grond van zijn hart roepen dat hij dan wel naar papa gaat, als hij iets van mij niet mag. In het begin raakte me dat echt... Het sneed door mijn ziel.

Tot ik hoorde hoe het zoontje van mijn vriend exact hetzelfde doet (en van vriend begreep dat het bij de moeder ook zo gaat, altijd volgt bij dit soort situaties de naam van degene waar het kind op dat moment niet is) Hierdoor kan ik het dus minder persoonlijk opnemen en beter begrijpen waarom mijn kind zo reageert. En doordat ik het niet persoonlijk oppak (en er dus niet meer boos of verdrietig van word), kan ik er juist wel voor hem zijn en hem helpen zijn teleurstelling te verwerken.

Beetje offtopic, maar fijn om even te delen.
@sgaaaaaap euh..lezen is ook een kunst....of mannen goed kunnen zorgen ed stond niet ter discussie en daar gaat het ook niet om.

En wat de vriendin van ex betreft, ook geen discussie over. Ze kan dat prima, twijfel ik niet aan, en ex had het slechter kunnen treffen (als hij bv bij zijn affaire was gebleven) maar IK blijf de moeder en IK heb er een naar gevoel over dat ik er zelf niet voor mijn kind kan zijn als die zich rot voelt. Heel ego van mij maar ook rot voor mijn kind(eren). Zij hebben niet gevraagd om een situatie waarin papa en mama niet onder 1 dak leven maar dragen wel de consequenties en dat blijkt K@# maar kon niet anders meer. En ook daar ging het hier niet over ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven