Zindelijk worden en heel veel plassen
zondag 7 juni 2020 om 13:55
Mijn zoontje van 2,5 is nu net zindelijk (overdag). Is prima en heel makkelijk verlopen op eigen initiatief van kind. Het valt ons echter op dat hij sinds een paar dagen heel vaak plast. Om de 5-10 minuten. Dat zijn ook kleine beetjes. Ik ben er een paar keer bij gaan staan en ik zie dat hij plast en meteen weer opstaat. Ik vraag me af of hij wel helemaal uitplast dan en of dat ermee te maken kan hebben. Hij roept ook sinds een aantal dagen dat hij buikpijn heeft. Ik leg nu pas de link dat dat er ook mee te maken kan hebben, blaasontsteking? Hij lijkt geen pijn bij het plassen te hebben. Hij heeft ook niet continu buikpijn overigens en lijkt hier zelf niet veel last van te hebben.
Even aankijken? Of morgen even langs de huisarts?
Ik weet niet of het vele plassen altijd al is geweest toen hij nog een luier droeg was dat niet altijd zichtbaar voor ons.
Kan het ook bij het zindelijkheidsproces horen misschien herkennen jullie dit?
Even aankijken? Of morgen even langs de huisarts?
Ik weet niet of het vele plassen altijd al is geweest toen hij nog een luier droeg was dat niet altijd zichtbaar voor ons.
Kan het ook bij het zindelijkheidsproces horen misschien herkennen jullie dit?

zondag 7 juni 2020 om 14:51
Hmm oke dat stelt wat gerust dat het herkenbaar is
. Hij had wat moeite met poepen in het begin. Dit was altijd zacht in de luier. Maar hij wilde even niet meer in de luier poepen maar ook niet op het potje. Ik had het idee dat hij het inhield want hij gaf vaak aan te moeten poepen maar hij wilde niet. Uiteindelijk na een paar dagen heeft hij gepoept. Wel 4 keer achter elkaar en hij had ook harde ontlasting. Dat ging dus niet heel soepel, heel sneu.

zondag 7 juni 2020 om 15:11
Wij hebben hier met zoon een "poepliedje" bedacht. Hij voelt vaak dat hij moet poepen, maar voor zijn gevoel moet hij dan te lang blijven zitten. Nu maken we het in elk geval op die manier wat leuker voor hem.Druppeltjeswater schreef: ↑07-06-2020 14:51Hmm oke dat stelt wat gerust dat het herkenbaar is. Hij had wat moeite met poepen in het begin. Dit was altijd zacht in de luier. Maar hij wilde even niet meer in de luier poepen maar ook niet op het potje. Ik had het idee dat hij het inhield want hij gaf vaak aan te moeten poepen maar hij wilde niet. Uiteindelijk na een paar dagen heeft hij gepoept. Wel 4 keer achter elkaar en hij had ook harde ontlasting. Dat ging dus niet heel soepel, heel sneu.

zondag 7 juni 2020 om 16:36
Onze dochter had het ook. Ze kreeg voor elk plasje een sticker. Vervolgens maakte we er van klein plasje kleine sticker, groot plas grote sticker. Poepen een extra grote sticker. Resultaat is elke dag een grote poep en regelmatig een grote plas.
Als je denkt dat het blaasontsteking is. Morgen ochtend het potje een keer desinfecteren met bijvoorbeeld alcohol en een plasje opvangen. De huisarts kan het plasje met een dipstick op een ontsteking testen. Met het plasje langs gaan is hier voldoende.
Als je denkt dat het blaasontsteking is. Morgen ochtend het potje een keer desinfecteren met bijvoorbeeld alcohol en een plasje opvangen. De huisarts kan het plasje met een dipstick op een ontsteking testen. Met het plasje langs gaan is hier voldoende.
00suus00 wijzigde dit bericht op 07-06-2020 16:38
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
34.14% gewijzigd
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
zondag 7 juni 2020 om 16:38
En een kind vol stickers

Nee maar als het werkt, dan werkt het.
leeg
zondag 7 juni 2020 om 16:55