zindelijkheidstraining èn een lebberende hond in huis
woensdag 15 oktober 2008 om 17:34
Titel zegt het eigenlijk al. Mijn dochter is bijna 22 maanden en ik wil langzaamaan met zindelijkheidstraining beginnen. Alleen hebben we hier een hond in huis die nogal lebberig is aangelegd. Het beest is hier komen aanlopen en we hebben al heel erg veel van haar gestoorde gedrag kunnen afleren maar dat aflikken van alles en iedereen dus niet. En dat vind ik nou net een beetje lastig met een nog-verre-van-zindelijke dreumes. Ik laat haar namelijk zo nu en dan in haar blote kont door het huis heen banjeren. Nu zit die hond dus de hele tijd achter haar aan te snuffelen. Beetje onhygienisch dus (voor allebei ). Tot nu toe heeft dochter nog niks laten lopen terwijl ze zo zonder luier ronddrentelde, maar dat is een kwestie van tijd. Ik vrees dat als dat gebeurd en ik niet snel genoeg ben, hondlief de boel al opvreet/likt.
Helaas geen deuren in huis, behalve die dan naar buiten en de wc leiden dus ik kan de hond ook niet even opsluiten...
Moeders met honden, hoe hebben jullie deze periode aangepakt?
Helaas geen deuren in huis, behalve die dan naar buiten en de wc leiden dus ik kan de hond ook niet even opsluiten...
Moeders met honden, hoe hebben jullie deze periode aangepakt?
woensdag 15 oktober 2008 om 17:46
Onze hond was heel vaak achter mijn dochter in haar blote kont aan het lopen. Maar het woord "plaats" was gelukkig voldoende. Op het potje plassen en poepen is gelukkig heel snel gegaan en hadden we het vrij snel weer "opgelost". Helaas kon ik het ook niet altijd voorkomen dat hond haar behoefte opat. Nou ja, dan wordt de hond een week niet geknuffeld Misschien is een bench een oplossing? Dan kun je je dreumes even in huis laten rondlopen en je hond even opsluiten als je er zat van bent.
woensdag 15 oktober 2008 om 17:50
oh bah herkenbaar ja!
bij ons is het gelukkig maar 1x gebeurd dat er kinderpoep (uit de pot) gegeten is brrr!!!!!
luistert de hond goed? dan kan het inderdaad helpen hem/haar naar de plek te sturen (en te laten blijven)
een bench is wel een oplossing maar als je hond dat niet gewent is eigenlijk niet echt handig.
gewoon duimen dat je op tijd bent steeds en nog harder duimen dat je kind snel zindelijk is!
bij ons is het gelukkig maar 1x gebeurd dat er kinderpoep (uit de pot) gegeten is brrr!!!!!
luistert de hond goed? dan kan het inderdaad helpen hem/haar naar de plek te sturen (en te laten blijven)
een bench is wel een oplossing maar als je hond dat niet gewent is eigenlijk niet echt handig.
gewoon duimen dat je op tijd bent steeds en nog harder duimen dat je kind snel zindelijk is!
woensdag 15 oktober 2008 om 18:42
woensdag 15 oktober 2008 om 18:53

woensdag 15 oktober 2008 om 19:01
Ik heb 3 honden........ Lijkt me eigenlijk wel handig om niet zelf drolletjes te hoeven gaan ruimen.
Dat ze aan haar kontje lebberen lijkt me daarentegen wel iets minder. Gelukkig luisteren ze goed en zal een keertje op hun kop geven voldoende zijn.
Als je de hond maar niet op Marktplaats zet ofzo. Gewoon proberen een mouw aan te passen. Een bench, nu alvast een plek aanleren waar de hond moet blijven als je kindje rondwandelt. Of nog even wachten en met echt potjestraining beginnen?
Dat ze aan haar kontje lebberen lijkt me daarentegen wel iets minder. Gelukkig luisteren ze goed en zal een keertje op hun kop geven voldoende zijn.
Als je de hond maar niet op Marktplaats zet ofzo. Gewoon proberen een mouw aan te passen. Een bench, nu alvast een plek aanleren waar de hond moet blijven als je kindje rondwandelt. Of nog even wachten en met echt potjestraining beginnen?
vrijdag 17 oktober 2008 om 12:08
hahaha... nee hoor Nastik, ik zou haar nevernooitniet op marktplaats zetten! Is het beest veels te lief voor!
En ik heb haar inderdaad al heel erg goed getraind, ik krijg zelfs complimenten van een hondentrainer (bevriend) hoe goed ze is bijgetrokken voor zo'n getraumatiseerd en mishandeld dier. "plaats" kent ze wel en daar blijft ze ook wel liggen, maar niet een half uur aan een stuk.
En als het bij ons zo zou gaan als bij mamalelie, dan zou ik daar direct voor tekenen! Ik weet dat zindelijkheid iets is wat je niet echt kan aanleren, maar wij wonen wel in Belgie en de kinderen gaan hier met 2,5 al naar school, mits ze zindelijk zijn. Daarom (en omdat dochter wel belangstelling begint te krijgen voor plas en poep en scheetjes hahaha) ben ik nu het op een vrije manier aan het introduceren.
Een bench is geen optie, zeker gezien de trauma's die onze hond in het verleden heeft opgelopen.... denk dan toch dat het de plaats wordt en errruggggg goed opletten!
bedankt voor het meedenken hoor!
En ik heb haar inderdaad al heel erg goed getraind, ik krijg zelfs complimenten van een hondentrainer (bevriend) hoe goed ze is bijgetrokken voor zo'n getraumatiseerd en mishandeld dier. "plaats" kent ze wel en daar blijft ze ook wel liggen, maar niet een half uur aan een stuk.
En als het bij ons zo zou gaan als bij mamalelie, dan zou ik daar direct voor tekenen! Ik weet dat zindelijkheid iets is wat je niet echt kan aanleren, maar wij wonen wel in Belgie en de kinderen gaan hier met 2,5 al naar school, mits ze zindelijk zijn. Daarom (en omdat dochter wel belangstelling begint te krijgen voor plas en poep en scheetjes hahaha) ben ik nu het op een vrije manier aan het introduceren.
Een bench is geen optie, zeker gezien de trauma's die onze hond in het verleden heeft opgelopen.... denk dan toch dat het de plaats wordt en errruggggg goed opletten!
bedankt voor het meedenken hoor!