Zo dat was even schrikken...

woensdag 19 augustus 2009 om 15:58
Mijn zoontje stikte net zowat in zijn groentehapje. Tjonge zeg. Hij maakte wat rare geluidjes, ik had het eerst niet zo door. Dacht dat hij deze geluidjes maakte omdat hij moe is. Totdat hij ineens erg rood aanliep. Ik heb 'm als een gek opgepakt en ben op zijn rug gaan slaan. Toen ik 'm voor mij hield was hij inmiddels blauw, ben dus verder gaan slaan, schudden weet ik veel. Op een gegeven moment voelde ik dat er wat op mijn t-shirt terecht kwam, en begon hij ontzettend te huilen. Was dat even ontzettend eng...brr. Mijn eerste kennismaking met dat wat kleine kinderen kan over komen...Zit nu te denken misschien een kinder EHBO cursus te gaan doen ofzo. Voor als er in de toekomst gelopen, gevallen en gefietst gaat worden.
woensdag 19 augustus 2009 om 16:08
woensdag 19 augustus 2009 om 16:12
Kinder EHBO is een aanrader. Ik doe het al een paar jaar om het jaar en je leert er veel. Ik heb het gelukkig nog nooit nodig gehad, en ik hoop dat als ik het nodig heb dat ik dan kan handelen. En dan doel ik op de reanimatie en beademing.
Maar je leert er ook dat je een brandwond onder de lauwe kraan moet houden ipv koude kraan. Of hoe je een verbandje moet aanleggen. Of dat er speciale verbandjes zijn voor brandwonden.
Of hoe je de heimlich greep moet toepassen bij baby's.
Maar je leert er ook dat je een brandwond onder de lauwe kraan moet houden ipv koude kraan. Of hoe je een verbandje moet aanleggen. Of dat er speciale verbandjes zijn voor brandwonden.
Of hoe je de heimlich greep moet toepassen bij baby's.
woensdag 19 augustus 2009 om 16:12
Heb een ehbo cursus van 3 avonden gedaan. Speciaal voor huis-tuin- en keuken ongelukken die met kinderen kunnen gebeuren.
Heb me aangemeld toen dochter aan het brood begon, zat steeds met dichtgeknepen billen te kijken of ze zich verslikte, vond het doodeng.