Zoon gaat op kamp.

29-06-2010 16:05 30 berichten
Oh, ik voel me echt zo'n ontzettende muts... Mijn zoon (8) gaat zaterdag een week op kamp met scouting en ik maak me er zo druk om... Het domme is nog dat ik best weet dat het goed gaat, ben jaren mee geweest met zijn leeftijdscategorie, alleen meisjes, als leiding. Ging vroeger op die leeftijd ook gewoon mee, maar toch zie ik overal beren op de weg haha

Ik heb ook niet echt een vraag in dit topic maar wilde het meer gewoon even van me af typen...
rustig blijven...

de leiding van je kinderen heeft in ieder geval een basiscursus en een kampcursus gedaan, anders hebben ze geen kamperkenning en mogen ze geen kinderen meenemen.

dus ze doen niet zo maar wat....
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier voor je zoon. Over een week krijg je hem bruinverbrand, uitgeput en vol stoere verhalen terug.

Moeilijk hè, loslaten.
mahna mahna tuduuuudududu
quote:danivo schreef op 29 juni 2010 @ 16:09:

rustig blijven...

de leiding van je kinderen heeft in ieder geval een basiscursus en een kampcursus gedaan, anders hebben ze geen kamperkenning en mogen ze geen kinderen meenemen.

dus ze doen niet zo maar wat....Dat is nou ook nog eens het domme, ik ben al in een bevoorrechte positie want mijn zus gaat mee als leiding, dus waar ik nog op de hoogte word gehouden door haar is het voor de andere ouders nog "beroerder" namelijk, geen bericht is goed bericht. Voel me echt zo'n domme aanstellerige doos haha
Vertrouw jij je kind niet of de leiding niet?
ja ok, dan ben je officieel een aansteller!
Oh, lekker, een week.

Geniet er maar van !!

Hier is het bever-zomerkamp maar twee nachtjes.

Pinksterkamp en Winterkamp één nachtje.

Hoewel ik een "helicoptermama" ben, heb ik veel vertrouwen in de leiding. Volgend jaar bij de welpen zal dat ook wel goedkomen.
quote:Superhuisvrouw schreef op 29 juni 2010 @ 16:15:

Vertrouw jij je kind niet of de leiding niet?Ik vertrouw ze wel, maar vind mijn zoon als ik zo kijk nog zo'n ukkie, maar het komt echt wel goed dat weet ik ook wel..En hij is nog nooit zo lang van huis geweest dus vind het ook nogal saai.
Helicoptermama?
quote:danivo schreef op 29 juni 2010 @ 16:15:

ja ok, dan ben je officieel een aansteller!Dat ben ik zelf ook hardgrondig met je eens...
quote:Feesie schreef op 29 juni 2010 @ 16:18:

Helicoptermama?Ik heb ook geen idee wat dat is...
Helicoptermama = Zo'n ouder die het liefst nog op school in de gaten houdt of alles wel goed gaat. Altijd wil rondcirkelen boven het kind.

Loslaten is zo moeilijk
Annewiep, ik ga zelf dit weekend op kamp met welpen en geloof me, hij zal het ontzettend naar zijn zin hebben! Over een week is hij inderdaad volop smerig en moe weer thuis. En mocht er nou echt iets aan de hand zijn, word je gebeld (zeker als je zus mee op kamp gaat).

quote:moppetoet schreef op 29 juni 2010 @ 16:25:

Helicoptermama = Zo'n ouder die het liefst nog op school in de gaten houdt of alles wel goed gaat. Altijd wil rondcirkelen boven het kind.

Loslaten is zo moeilijk

Oh, daar heb ik opzich niet zo veel last van, hij gaat ook bijna elke week logeren, veel spelen en dergelijke dus dat vertrouw ik allemaal wel. Het is voornamelijk dat ik een week gewoon zo lang stil en saai vind, hoewel ik natuurlijk ook lekker ga uitslapen, leuke dingen doen en genieten van de rust. Het was ook niet zwaar bedoeld allemaal hoor, vind het gewoon een beetje "spannend"

@Moppetoet, vanaf hoe oud gaan ze bij jullie naar de welpen dan?
quote:danivo schreef op 29 juni 2010 @ 16:15:

ja ok, dan ben je officieel een aansteller!

Komop, TO, komp wel goed hoor!
quote:Artemis schreef op 29 juni 2010 @ 16:29:

Annewiep, ik ga zelf dit weekend op kamp met welpen en geloof me, hij zal het ontzettend naar zijn zin hebben! Over een week is hij inderdaad volop smerig en moe weer thuis. En mocht er nou echt iets aan de hand zijn, word je gebeld (zeker als je zus mee op kamp gaat).

Daarom ben ik ook zo'n doos, weet uit eigen ervaring dat het goed gaat en hij het ontzettend naar zijn zin gaat hebben. Je gaat toch niet met mijn welp op kamp he? Haha dat zou wel een stunt zijn...
quote:Annewiep schreef op 29 juni 2010 @ 16:30:

[...]

Daarom ben ik ook zo'n doos, weet uit eigen ervaring dat het goed gaat en hij het ontzettend naar zijn zin gaat hebben. Je gaat toch niet met mijn welp op kamp he? Haha dat zou wel een stunt zijn...

Dat is wel een van de redenen waarom dit topic mij zo trok, maar helaas, geen zussen in mijn leidingteam van moeders (begrijp je hem nog?). Anders had ik je natuurlijk een dagelijkse update gestuurd.
quote:Artemis schreef op 29 juni 2010 @ 16:33:

[...]

Dat is wel een van de redenen waarom dit topic mij zo trok, maar helaas, geen zussen in mijn leidingteam van moeders (begrijp je hem nog?). Anders had ik je natuurlijk een dagelijkse update gestuurd.Jaja ik begrijp hem nog. Jullie in ieder geval heel veel plezier, en ik ga die week gewoon lekker genieten van de rust!
quote:moppetoet schreef op 29 juni 2010 @ 16:25:

Loslaten is zo moeilijk O, dat is wel een hele goeie term - ik zie het inderdaad zo voor me.
quote:Annewiep schreef op 29 juni 2010 @ 16:35:

[...]

Jaja ik begrijp hem nog. Jullie in ieder geval heel veel plezier, en ik ga die week gewoon lekker genieten van de rust!Goede instelling, Annewiep! Geniet lekker van je kinderloze week en geniet lekker van zijn verhalen als hij weer thuis is.
Ja vooral genieten van de rust! heerlijk! Lekker je eigen ding doen, ik ben eigenlijk best jaloers op je...bestaat er ook baby-scouting??
pff, ik dacht dat ik de enige was,

mijn zoon gaat na de zomervakantie naar groep 8 en gelijk de 2e week op kamp. Het probleem is dat hij het zelf ook wel "eng" vind. Hij is een slechte slaper dus hij vraag zich nu al af of hij wel kan slapen, daardoor ben ik ook bang dat hij daar straks uren wakker ligt enz enz.

Bah, ik laat hem niets merken maar ik vind het ook niet echt fijn allemaal. Nooit gedacht dat ik zo'n muts zou zijn!
Ik denk dat ze bij aanvang van het nieuwe seizoen al zeven jaar moeten zijn. De dochter van een vriendin werd meteen welp (wel op een andere scoutinggroep).

Toen Moppekind werd geïnstalleerd als Bever van zeseneenhalf jaar, vlogen er ook een paar Bevers over naar de Welpen.
@Suy; ha,ha ik was ook helemaal blij toen dochter oud genoeg was om bij de bevers te gaan.

Ze heeft al 2x weekend gehad (eerste keer 1 nachtje, tweede keer 2 nachtjes) en gaat binnenkort ook op kamp.

Het zal wel heel ontaard zijn, maar ik kan echt van die dagen genieten.

Hier geen opa's of oma's voor logeerpartijtjes; dus de scouting weekends zijn de enige keren dat man en ik eens iets samen kunnen ondernemen zonder rekening te hoeven houden met oppassen.
Nu Moppekind ook een zwemdiploma heeft, maak ik me al helemaal geen zorgen meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven