Zoon hoe lang thuis na besnijdenis?

11-12-2008 20:57 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik willen weten hoe lang jongens 'normaal' thuis moeten blijven van school nadat ze besneden zijn. Mijn zoon is afgelopen maandag besneden en de uroloog heeft gezegd dat hij dan een week thuis zou moeten blijven en de juf van school vond dat wel érg lang. Zelf heb ik eigenlijk mijn twijfels of hij maandag al naar school zou kunnen. Iemand ervaring hiermee?
Morgen krijgt mijn neefje dezelfde operatie en ook hij moet een week thuis blijven. Als je denkt dat hij nog niet echt hersteld is hou je hem lekker thuis. Pech voor de juf.
Geen ervaring, kan me wel 100% indenken dat het toch wel wat langer duurt om de boel te laten herstellen. Hallo zeg, het is geen schaafwond op een knie.

Juf moet zich er mooi buiten houden, heeft geen enkel inzicht in hoelang het herstel van jouw zoon duurt. (vind het eigenlijk behoorlijk brutaal van de juf)
Ja, dat vind ik echt.
Geen idee, want geen ervaring. Maar eh... wat heeft de juf daar mee te maken? Lijkt me vooral belangrijk wat de dokter zegt, aangevuld met zijn eigen mening en jouw beeld van hem.Maar de juf...nee, sorry
Jij bepaalt wanneer je hem beter genoeg vindt om weer leuk te ravotten etc.

Ben de precieze tijd vergeten maar dacht dat ze met een week wel weer okee waren. Diegenen die gezond genazen dan. Eén van de jochies kreeg er een ontsteking overheen en dat duurde dus wat langer.

Ze gingen toen niet naar school dus vandaar geen idee over hoe lang het precies duurde.
Sja de uroloog zei dat ie een week thuis moest blijven. Het is nu dus dag 4 en hij kan nog echt niet vrij bewegen. Hij loopt wijdbeens

en het doet gewoon pijn. Ook kan hij nog geen ondergoed aan. De juf zei niet dat ze vond dat ie na een week alweer verwacht werd maar ze zei wel dat ze dat wel lang vond. Ook heeft ze huiswerk klaargelegd wat ie kon maken. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij maandag al naar school zou kunnen. Het is een wilde klas en het idee dat iemand tegen zijn piemel aanstoot doet bij mij zelfs pijn

Dinsdag moet hij op controle bij de uroloog. Misschien heeft dat ook te maken met de leeftijd van het kind in kwestie. Mijn zoon wordt bijna 9.
Interessant om te lezen. Goed om te weten ook dat er een flinke tijd voor staat om te genezen. Bij Zoon gaat volgende week de knip erover, gelukkig is het daarna vakantie.

Beterschap voor jouw zoon!

Een school heeft de zorg om bij langdurige ziekte het leerproces ononderbroken te laten zijn, maar of dat na een weekje al zo moet, dat betwijfel ik....
Een jongen van 9 is best in staat om aan te geven of hij zich al goed voelt of niet.

Gelukkig gebeurt er helemaal niks als jij hem op maandag ziekmeldt. Dan is hij ziek. Punt. Reden doet er niet toe.

Stel juffrouw desnoods voor om het huiswerk op te halen zodat hij dat thuis kan maken.

En hou er wel rekening mee dat het leuk is voor hem om bij de kerstviering etc. te zijn.

Ziet de wond er rustig uit of heel vurig en een beetje zwerend?
Nou, dan zou de keuze snel gemaakt zijn voor mij: pijn hebben en bang zijn dat hij aangestoten wordt = niet naar school.

Laat de juf het huiswerk maar langsbrengen of een klasgenootje langskomen met het huiswerk. Dan hoeft je zoon ook niet achter te lopen met school. (Blijf het een brutale juf vinden!)
Ja, dat vind ik echt.
Ja ik houd zeker rekening met de kerstviering. De wond is overwegend dicht maar vond zijn piemel vanmorgen wat rood. Het is natuurlijk nog 3 dagen voor het maandag is, dat wel. Misschien is het een optie om hem wel naar school te sturen maar binnen te laten i.p.v. buiten spelen? Hij mag twee weken niet gymen en zwemmen.
Als de wond nattend wordt zou ik even een bezoekje aan de huisarts brengen..
Ik zou fijn zondagavond nog eens goed bedenken hoe het gaat. Loopt je zoon dan nog zonder ondergoed, dan is het gemakkelijk. Als hij al wel kleding aankan maar het doet nog pijn, dan is het ook gemakkelijk, ook dan blijft hij thuis. Mocht het iets meer genezen zijn, dan is een dagje troetelen ook nog lekker hoor, goed uitzieken is ook belangrijk. Liever nu iets langer thuis dan straks langer pijn hebben. Toch?
quote:Mamasaar schreef op 11 december 2008 @ 21:21:

Nou, dan zou de keuze snel gemaakt zijn voor mij: pijn hebben en bang zijn dat hij aangestoten wordt = niet naar school.

Laat de juf het huiswerk maar langsbrengen of een klasgenootje langskomen met het huiswerk. Dan hoeft je zoon ook niet achter te lopen met school. (Blijf het een brutale juf vinden!)Het idee alleen al dat iemand mogelijk in een straal van 10 cm in dat gebied komt (naar de tafel reiken voor drinken als hij ernaast staat) resulteert in een schrikreactie. De juf heeft waarschijnlijk niet zoveel ervaring met kinderen die een besnijdenis ondergaan hebben en heeft zelf geen kinderen.
Trouwens, zo'n laatste week voor de vakantie... Zoveel wordt er dan ook niet meer gewerkt op school lijkt me....
quote:mamzelle schreef op 11 december 2008 @ 21:25:

Als de wond nattend wordt zou ik even een bezoekje aan de huisarts brengen..Ik weet niet zo goed hoe je dat bedoeld. De wond was de eerste dagen wat nattend (geen gaas of zo erop) maar nu zit er toch op het grootste gedeelte een korst. De roodheid zit vooral aan de andere kant van zijn piemel. Als of ie klem heeft gezeten met een randje of zo. Misschien was dat toen wel gewoon het geval. Ik denk dat ik het inderdaad gewoon tot zondag even aan moet kijken en dan vragen wat hij zelf vindt. Bedacht me gewoon dat als de genezing op dit tempo gaat dat het dan wel erg snel maandag is
Hoop trouwens wel dat je zoon maandag weer naar school kan en zich ook heel snel weer beter voelt!
Ja, dat vind ik echt.
Bij mijn ontstoken kindje was de eikel vochtig, met hele kleine druppeltjes erop, en er kwam ook wat pus uit de wond. Denk dat hij nog geen korstje had. Voor zover ik door het scherm kan lezen gaat het okee met je zoon en hoop ik dat 'ie snel weer het vertrouwen heeft om gewoon een onderbroek aan te trekken en met zijn benen dicht te lopen..
Mijn zoon was 6 toen hij besneden werd. Hij is ook een week thuis geweest en kon daarna weer naar school. Met een joggingbroek aan, dat wel.

Volgens mij is een week thuisblijven helemaal niet lang hoor voor zoiets.
mag ik zo vrijpostig zijn om te vragen waarom jullie jongetjes besneden zijn?

ik wist nl. helemaal niet dat dit nog gedaan werd( buiten godsdienst redenen om dan)

en ik ben erg nieuwsgierig aangelegd...
Mijn zoon wordt binnenkort besneden omdat hij een verkleefde voorhuid heeft. Hij is ruim 6 en de huisarts verwacht niet dat het nog vanzelf los gaat laten. Dus gaat het mes er in.
Misschien een kleine tip om het voor je zoon wat gemakkelijker te maken.... Laat hem een echt goed strakke slip aan doen. Dan doet 'het' veel minder zeer! Enne nog een aanvulling, maar misschien heeft dit al geen zin meer... Z'n gevalletje omhoog in de slip tegen de zwelling. Door zwelling en schuren onstaan de meeste pijnklachten..
Verkleefde voorhuid is bij niet-godsdientstigen vaak een reden voor besnijden. Ik vind het dan weer wel laat (6 jaar) of in dit geval 9 jaar.

Maar er zullen misschien wel meer (medische) redenen zijn.

Ik vraag me af hoe de juf erbij komt dat een week lang is..

De meesten (moslim)kinderen zijn al voor ze naar school gaan besneden, dus ik denk niet dat de juf het ten eerste al vaak heeft mee gemaakt, ten tweede heeft ze duidelijk geen idee hoe gevoelig dat gebied is, en ten derde, als ze het al vaker mee heeft gemaakt, ze niet beseft dat ieder kind een "geval" apart is, zeker in deze.
Wbt het besnijden bij een verkleefde voorhuid zijn ze idd terughoudend, vooral als er geen(ernstige) klachten zijn. Mijn huisarts wilde eigenlijk nog langer afwachten, maar ik vond het lang genoeg zo, het zit zo muurvast, dat gaat echt niet spontaan meer loslaten, bovendien doet het pijn, het voelt "heet" volgens zoon. De schoolarts was daar veel stelliger in dan de huisarts, weg met die voorhuid. Maar ja, die mag niet doorverwijzen dus moest ik alsnog met de huisarts in de clinch.

Maar goed, ik moet er rekening mee houden dat zoon echt wel een week uit de roulatie is dus. Duurt dan nog best lang. Mijn jongste zoon is anderhalf jaar geleden geopereerd aan twee niet-ingedaalde balletjes en dat was heel snel genezen. Al is zo'n wond bij je eikel en ineens zo'n bloot eikeltje ook niet erg aangenaam natuurlijk.
Vanmorgen in bad gezet met Badedas. Daarna onderbroek en joggingbroek aan. Vanmiddag zat zijn onderbroek weer aan zijn piemel vastgeplakt

Zonder onderbroek in joggingbroek gaat wel, maar dat kan toch ook niet weken zo blijven?
Na de operatie

Het plassen hoeft niet pijnlijk te zijn. De eikel kan na de operatie nog wat gevoelig zijn. Dit verdwijnt na enkele weken. Na de operatie is het operatiegebied, zowel huid als eikel, altijd gezwollen en geïrriteerd. Deze verschijnselen verdwijnen binnen 1 à 2 weken.

De hechtingen rondom de eikel lossen vanzelf op na 7 tot 14 dagen. Soms komt hierbij wat gelig wondvocht uit de wondjes. Dit kan vooral aan de onderkant bij het toompje het geval zijn. U hoeft u zich hier niet ongerust over te maken.

Dat het plakt komt door het wondvocht. Bel even de huisartsenpost als je je ongerust maakt. Zijn ze voor.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven