Zoon hoe lang thuis na besnijdenis?

11-12-2008 20:57 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik willen weten hoe lang jongens 'normaal' thuis moeten blijven van school nadat ze besneden zijn. Mijn zoon is afgelopen maandag besneden en de uroloog heeft gezegd dat hij dan een week thuis zou moeten blijven en de juf van school vond dat wel érg lang. Zelf heb ik eigenlijk mijn twijfels of hij maandag al naar school zou kunnen. Iemand ervaring hiermee?
Zorgen maak ik me eigenlijk niet echt. In ieder geval niet met betrekking tot de genezing. Vind echter wel dat ie niet zonder onderbroek naar school kan. Nog een paar dagen en dan kan het er al heel anders uitzien. Wachten maar dan...
Mijn zoontje stond dezelfde dag dat hij geholpen was alweer te springen op de bank

Verschilt dus per kind en je moet het gewoon aankijken en afgaan op je gevoel en wat je zoon aangeeft.
Je geeft aan dat zoon dinsdag naar de uroloog moet voor controle. Als je maandag ook maar enigzins twijfelt, lekker thuishouden, en kijken wat de arts te zeggen heeft over de wondgenezing dinsdag...

Lijkt mij redelijk?
Geen goede binnenkomst, ik weet het. Maar moet toch even mijn walging uitspreken dat men dit jongens aandoen wanneer er geen medische reden voor is. Als ik de pijnbeschrijvingen hier lees en wat er verder bij komt kijken, snap ik niet dat iemand dat zijn zoon zonder het nodig aandoet!

Ik begrijp dat men mijn reactie niet gepast zal vinden, maar ik snap niet dat veel mensen zo fel tegen vrouwen besnijdenissen zijn, maar het bij jongens heel normaal vinden. Ook al het bij vrouwen veel drastischer, vind ik het bij jongens net zo verwerpelijk wanneer het niet medisch noodzakelijk is.

Excuses voor het schoppen tegen schenen, maar moest het toch echt even kwijt.
Zoonlief zou in eerste instantie naar school gaan morgen maar zag net bij het douchen dat zijn piemel aan de onderkant rood en gezwollen is. Het ziet er gewoon ontstoken uit, i.i.g beginnend. Hij gaat morgen dus niet naar school maar eerst naar de dokter. Ik bel dan denk ik even naar de poli urologie. Hij blijft dus morgen nog thuis.
.
groot gelijk dat je eerst naar de dokter gaat vandaag. Mijn zoon is ook ongeveer een week thuisgebleven destijds.

Mijn man heeft er echt veel langer pijn aan gehad ( en ook ontsteking maar die is dan ook pas op latere leeftijd geholpen)

\

de tip van een strakke onderbroek aandoen is goed vind ik. .hebben we hier ook gedaan en idd minder last van het schuren enzo.

Wij hebben ook zalf gekregen na de operatie die hij na het plassen erop moest doen. heb ik bij jou niks van gelezen doen ze dat niet meer/

ik hoop voor je zoon dat het niet ontstoken is want dat zal niet prettig zijn.

sterkte ermee!
onze zoon (nu 6) is eind juli besneden. Hij had een voorhuid die niet naar achter meer kon. Elke keer deed het pijn met plassen. De meeste pijn had hij direcht naar de operatie. Hij heeft een strakke onderbroek aangekregen en zijn piemel naar boven. Ik heb speciale gaasjes (waren wat vet) en zalf (die verdoofde) waardoor hij geen pijn had met het verwijderen er van. Plassen deeed hij onder de douche. Al met al is hij er wel een week zoet mee geweest. Het ging wel met de dag beter. De eerste dag wijdbeens maar naar een dag of 4 wel weer naar de dierentuin. Het was wel als zijn zus naar zijn piemel wees dan begon hij al te gillen. Het ziet er nu mooi uit en ik hoor hem niet meer klagen over pijn bij het plassen.

Sterkte!
Inderdaad vorige week verdovende zalf gekregen maar dat werkt niet. Hij wil er geen gaasje of zo op. Uroloog adviseerde wijd ondergoed.

Vanmorgen naar de huisarts geweest en die heeft een antbioticazalfje voorgeschreven. Het was niet heel ernstig maar toch wat ontstoken. Hij is vandaag dus thuis gebleven en morgen ook nog, want controle en zo. Woensdag weer naar school want dan is ie jarig en dát wil je natuurlijk niet missen op school

Donderdag kerstviering en vrijdag dan laatste dag voor de vakantie. Het zal wel goed komen maar heb wel met m te doen.
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als Zoonlief zaterdag besneden wordt? Moet ik nog speciale dingen in huis halen die handig zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven