Zoon is al 25 uur weg.

12-06-2021 15:49 473 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet en wat ik moet doen.

Onze zoon van bijna 15 jaar met een emotionele ontwikkeling van 7 jaar woont al 5 jaar in behandel groepen en instellingen.(ernstige gedragsproblemen)

Het weg lopen doet hij al sinds hij kon kruipen. Het escaleert momenteel heel erg snel. Hij had eindelijk weer 9 goede dagen. Gisteren belde hij mij op met de boodschap dat hij ging weg lopen en om 21:00 terug zou zijn. Dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Hij is samen met een groepsgenoot. Ze versterken elkaar in hun slechte gedrag. Vanaf gisteren 19 uur is niks meer van ze vernomen.

Hij verblijft op 1,5 uur rijden bij ons vandaan. Er heen gaan en gaan zoeken heeft geen nut. De groepsgenoot komt uit die stad. Hij is daar erg bekend en zijn familie en kennissen zoeken volop. Politie is ingeschakeld, is nu ook actief aan het zoeken. Maar ja wat houd dat in? Hun foto's zijn verspreid.

Ik maak mij inmiddels echt vreselijke zorgen. Geen telefoon, geen geld, geen vermogen om nee te zeggen en weerstand te bieden. De laatste keren dat ze weg waren hebben ze gestolen, zwart gereden met de trein, gebedeld en in een junkie hol geslapen. Waar ze drugs en alcohol hebben gehad.

Ze hebben vaker aan gegeven om naar bepaalde steden te willen. Waaronder Amsterdam.


Ik maak mij eigenlijk nooit zorgen als hij weg gelopen is ik weet dat hij altijd terug komt. Helaas is het dit keer anders. Hij wijkt helemaal van zijn patroon gaat zijn eigen grenzen over.

Hem op sociale media gooien kan helaas niet, anders had ik dat al lang gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig, sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren
.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren

Hem op sociale media gooien kan helaas niet, anders had ik dat al lang gedaan.


Waarom niet? Ik zie er zoveel voorbijkomen en met succes.
Al een account? Log dan hier in.
Wat heftig zeg, waarom kan je hem niet op sociaal media doen als ik vragen mag?
Ik hoop dat hij snel weer terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat zal je, je eigen zorgen maken, hopelijk is hij gauw bovenwater. :hug:
Such a beautiful place to be with Friends.
Jeetje. Ik kan me voorstellen dat je gek wordt van angst en onzekerheid. Ben je alleen?
Kan je er niet heen gaan om bij de familie van de andere jongen te zijn en om mee te zoeken als afleiding?

Sterkte!!!!
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
12-06-2021 15:52

Hem op sociale media gooien kan helaas niet, anders had ik dat al lang gedaan.


Waarom niet? Ik zie er zoveel voorbijkomen en met succes.
Dat wilde ik ook net vragen.
Juist de sociale media kan hierbij enorm goed helpen.
Alle reacties Link kopieren
Sociale media lijkt me juist bij uitstek een goede manier om snel veel mensen te bereiken
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel al melding gemaakt bij de politie? Dit vind ik typisch iets voor een amberalert, kwetsbare kinderen.
Oh, ik lees dat dat is gebeurd. Hopelijk worden ze snel gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel.

Hij kan niet op sociale media vanwege zijn biologische vader en familie en omdat hij heel erg kwetsbaar is en zo in handen valt van de verkeerde mensen. Die andere jongen is daar bekend in de jeugdcriminaliteit en ze hebben hem al eens als drugs jongen laten lopen. Dit zou een veel te makkelijk prooi zijn.

Er heen gaan heeft geen zin. Ze zijn vanaf 19 uur gisteravond niet meer gezien daar. Wij vermoeden dat ze of ergens binnen zitten of op reis zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat heftig. Snap dat je ongerust bent en dat zal nog wel zacht uitgedrukt zijn.
Sterkte. Ik hoop dat hij snel gevonden wordt.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Ook kwalijk dat hij gewoon kan weglopen uit z'n instelling. Hoe hard zijn zij nu voor jullie bezig? Voor m'n eigen gemoedsrust zou ik wel die kant op gaan denk ik. Hebben ze een smartphone mee die uitgepeild kan worden?
Alle reacties Link kopieren
Oh nee. Dit is zwaar k. Hoe verdrietig dat hij zich zo niet thuis voelt op de plek waar er voor hem gezorgd wordt. Ik heb helaas een beetje ervaring met weglopende maar zorgbehoevende kinderen, dus weet hoe het gat in je hart voelt.
Het standaard advies; zorg goed voor jezelf. Laat voor je koken, probeer te slapen, enz.

Het hart-tot-hart advies; alles wat je doet is goed. Probeer om het van uur tot uur te bekijken wat je nodig hebt, afleiding of juist er even ‘vol in gaan’ door te zoeken of al je familieleden te bellen. En, denk om je eventuele andere kinderen. Daar kun je nu wel voor zorgen, blijf dat ook vooral doen.

Dikke knuf
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een grote zorgen om je zoon!
En vooral omdat het afwijkt van hoe het eerder is gegaan...

Ik weet nu ook niet veel anders dan heel erg veel sterkte en ik duim dat hij snel terecht is...
Tralalalala
Begrijpelijk dat je ongerust bent. Je zegt dat hij van patronen afwijkt, kan dat niet door zijn groepsgenoot komen? Ik hoop dat ze snel gevonden worden, gelukkig zijn ze wel samen en niet alleen (voor zover je het 'gelukkig' kunt noemen).. Sterkte TO.
anoniem_645dedd9e40ab wijzigde dit bericht op 12-06-2021 16:02
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze worden vrij snel op telex gezet. Er is goed contact met de politie. Omdat ze nu zolang weg zijn en niks meer van hun vernomen is is de politie actief aan het zoeken. Wat dat inhoud weet ik niet. Hun foto's hebben ze inmiddels ook.

Burgernet bericht is lastig omdat ze niet weten waar ze zijn. Een amber alert is net zo iets. En ze zijn zelf weg gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Kaaskoekjes schreef:
12-06-2021 15:58
Dank jullie wel.

Hij kan niet op sociale media vanwege zijn biologische vader en familie en omdat hij heel erg kwetsbaar is en zo in handen valt van de verkeerde mensen. Die andere jongen is daar bekend in de jeugdcriminaliteit en ze hebben hem al eens als drugs jongen laten lopen. Dit zou een veel te makkelijk prooi zijn.

Er heen gaan heeft geen zin. Ze zijn vanaf 19 uur gisteravond niet meer gezien daar. Wij vermoeden dat ze of ergens binnen zitten of op reis zijn gegaan.
Oké.

Maar wat zegt de politie ervan dat hij niet op social media mag? Zij delen zelf veel kinderen die kwijt zijn.

Politie moet toch een plan van aanpak hebben?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Kaaskoekjes schreef:
12-06-2021 16:01
Ze worden vrij snel op telex gezet. Er is goed contact met de politie. Omdat ze nu zolang weg zijn en niks meer van hun vernomen is is de politie actief aan het zoeken. Wat dat inhoud weet ik niet. Hun foto's hebben ze inmiddels ook.

Burgernet bericht is lastig omdat ze niet weten waar ze zijn. Een amber alert is net zo iets. En ze zijn zelf weg gelopen.
Zelf weggelopen maar minderjarig.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje vrouw, wat heftig..

Waar hebben ze zich de vorige keer opgehouden? Mogelijk dat ze daar weer naartoe trekken. Is de politie op de hoogte van de vorige keer? Zodat ze collega’s daar in de buurt (van dat junkenhol) kunnen laten kijken..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben niet alleen. Nou ja mijn man is nu even met de jongste fietsen.

Hebben nog 3 andere kinderen waarvan 2 in de kleuter leeftijd.

Nee geen mobiel, geen geld, geen fiets, geen eten helemaal niks. Wij weten dat ze stelen en bedelen.

Bedank voor alle lieve woorden.

Er heen gaan trek wel. Maar kan daar toch niks doen. Bij mijn weten doen ze daar er alles aan wat ze kunnen om ze te vinden. Binnen hun macht.

Ja het is heel erg dat ze steeds weg kunnen lopen. Helaas zijn de regels zo verslapt dat ze niet meer tegen gehouden mogen worden. Ookal hebben ze dat nodig. Maandag is er een gesprek. Ik vermoed dat dat een gesloten plaatsing gaat worden. Dit is te gevaarlijk.
Wat heftig dit, ik wil je alleen even een hart onder de riem steken al voelt dit totaal niet genoeg :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een stress geeft dit voor je. Ik hoop dat hij snel terecht is en dat hij veilig is/ was!
Kan er vanuit de instelling niks gedaan worden op sociaal media, zonder bekend te maken wie er weg zijn?
Amber alert dacht ik ook aan maar als hij niet herkenbaar mag zijn wordt dat lastig. Daar zou iets op bedacht moeten worden, hij is niet het enige kwetsbare kind.

De tip om voor jezelf te kijken wat je nodig hebt van uur tot uur vind ik ook een goede. Doe vooral wat jij denkt dat goed is, alles is nml goed.

Is je zoon wel in de juiste setting qua instelling?
Veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig Kaaskoejes.. ik hoop dat snel en vooral ongedeerd weer terug is.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de politie gesproken. Ik moet vertrouwen hebben dat ze er alles aan doen om hem te vinden.

En daar zit je dan. Nog nooit zo machteloos geweest.

De plekken waar ze meestal heen gaan is de familie van die groepsgenoot al afgeweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven