zoontje 5 weken slaapt overdag weinig, wie tips?
dinsdag 23 oktober 2007 om 12:43
Mijn zoontje van 5 weken slaapt overdag erg weinig.Als hij op een dag 2 uur slaapt is het veel. Sommige dagen slaapt hij helemaal niet.
Hij valt regelmatig op mijn arm of in de auto in slaap, maar als ik hem dan in zn wiegje legt, begint hij na 5 of 10 minuten te huilen en komt hij niet meer in slaap.
's Nachts daarentegen doet hij het erg goed. Hij slaapt als sinds 3 weken door.
Wie heeft er tips?
Alvast bedankt!
Hij valt regelmatig op mijn arm of in de auto in slaap, maar als ik hem dan in zn wiegje legt, begint hij na 5 of 10 minuten te huilen en komt hij niet meer in slaap.
's Nachts daarentegen doet hij het erg goed. Hij slaapt als sinds 3 weken door.
Wie heeft er tips?
Alvast bedankt!
dinsdag 23 oktober 2007 om 12:47
Bij onze dochter hebben we hetzelfde gehad. Wij hebben rust en regelmaat toegepast van Ria Blom. Dit boekje kunnen je lenen via het C. In principe komt het er op neer dat je alles een beetje via een vast ritme doet. Slapen, eten, knuffelen, spelen, slapen, eten, knuffelen en slapen. Met de methode van Ria Blom mag je kindje ook best even huilen alvorens het in slaap valt. Na een half uurtje even kijken en dan weer weglopen. Sommige kinderen moeten de indrukken zo verwerken. Het is wel even doorzetten, maar bij ons heeft het enorm geholpen.
dinsdag 23 oktober 2007 om 13:01
hier zijn de laatste tijd een aantal topics over geweest. Ik zal het even voor je uppen. Ria Blom heeft hier ook geholpen voor de regelmaat. Is je kindje wel rustig als het wakker is? Of veel huilen? In elk geval is 2 uur theoretisch te weinig voor zo'n kleintje. Lekker dat je kindje al doorslaapt zeg.
dinsdag 23 oktober 2007 om 16:17
Da's echt veel te weinig. Bij zo'n ukkie kun je uitgaan van 18-20 uur per dag slaap. Ik zeg: Ria Blom, rust regelmaat.
Altijd wakker in bed leggen en zelf, alleen in slaap laten vallen. Bij ontwaken voeden, verzorgen, knuffelen, ect. even in de box (dat zal rond deze leeftijd ong. 5 minuten zijn) en dan weer lekker naar bed.
Er zijn veel topics over, kijk maar eens. Als je concrete vragen hebt wil ik ze ook beantwoorden.
Altijd wakker in bed leggen en zelf, alleen in slaap laten vallen. Bij ontwaken voeden, verzorgen, knuffelen, ect. even in de box (dat zal rond deze leeftijd ong. 5 minuten zijn) en dan weer lekker naar bed.
Er zijn veel topics over, kijk maar eens. Als je concrete vragen hebt wil ik ze ook beantwoorden.
woensdag 24 oktober 2007 om 14:09
Veel laten huilen zou ik niet doen.
Ken je de methode van Ria Blom? (rust en regelmaat, voeden, verschonen, spelen, slapen en die riedel een keer of 5, 6 per dag) Ze gaat er ook van uit dat je een baby beter kunt aanwennen om zelf in slaap te vallen, zonder hulp van wiegen, in een auto rijden, op schoot zitten e.d. Alles wat je nu aanleert moet ook weer afgeleerd worden! Sommige kinderen hebben wel een inslaaphuiltje nodig....
Ken je de methode van Ria Blom? (rust en regelmaat, voeden, verschonen, spelen, slapen en die riedel een keer of 5, 6 per dag) Ze gaat er ook van uit dat je een baby beter kunt aanwennen om zelf in slaap te vallen, zonder hulp van wiegen, in een auto rijden, op schoot zitten e.d. Alles wat je nu aanleert moet ook weer afgeleerd worden! Sommige kinderen hebben wel een inslaaphuiltje nodig....
woensdag 24 oktober 2007 om 15:01
mimi, kijk ook effe op het topic regelmaat bij baby 7 weken! Weet zeker dat veel van je vragen daar beantwoord worden. Hoe lang je je baby moet laten huilen is per kind verschillend. Mijn zoontje (nu 10 weken) blijft een inslaaphuiltje nodig hebben van 20 a 30 minuten 's avonds vaak ietsje langer. Dat klinkt soms echt hysterisch maar hij heeft het blijkbaar nodig. Daarna valt hij namelijk heerlijk in slaap. Het is ook niet zo dat hij het erg vind dat huilen in bed (tenminste..voor zover ik dat voor hem kan bepalen natuurlijk). Nu hij uitgeruster is (na 6 weken ria blom) is hij vrolijk als hij wakker is totdat hij weer moe begind te worden.