zoontje is 6,5 maand... nu gaan voor nr 2!
zaterdag 13 juni 2009 om 17:19
Hoi Allemaal...
Mijn zoontje is nu 6,5 maand, en mijn man en ik zijn er al lang over uit dat we graag een 2e willen. Ook zijn we er over uit dat we niet heel veel tussen nr 1 en nr 2 willen hebben, en dus vandaag de kogel door de kerk.. we gaan vanaf nu voor nr 2. Niet omdat ik anders vind dat er te lang tussen zit, maar puur en alleen omdat ik er bij nr 1 anderhalf jaar over gedaan heb om zwanger te raken, en ik voordat ik mijn zoontje kreeg ook nog een keer een miskraam heb gehad. een snelle rekensom maakt dat als het nu weer anderhalf jaar duurt (klopt af op onbewerkt hout), zoon al bijna 3 is als nr 2 zich aandient.
Als het dit keer wel snel lukt ( mijn lichaam weet nu namelijk hoe t moet..8-P ) dan is zoon pas 15 mnd als nr 2 geboren wordt.
Mijn man zei, bereid je maar voor op negatieve reacties... ik denk, ach het zal toch wel meevallen??
Ik weet dat er vaker een topic over is geweest, maar toch de vraag...
Hoelang zat er tussen nr 1 & nr 2, en was dit een bewuste keuze? en zo ja, waarom? en indien er weinig tijd tussen zat, kreeg je veel commentaar?
Ik weet het is niet boeiend wat een ander ervan denkt.. ik moet nr 2 dragen, baren en opvoeden.. Maar toch ben ik wat nieuwsgierig!
Mijn zoontje is nu 6,5 maand, en mijn man en ik zijn er al lang over uit dat we graag een 2e willen. Ook zijn we er over uit dat we niet heel veel tussen nr 1 en nr 2 willen hebben, en dus vandaag de kogel door de kerk.. we gaan vanaf nu voor nr 2. Niet omdat ik anders vind dat er te lang tussen zit, maar puur en alleen omdat ik er bij nr 1 anderhalf jaar over gedaan heb om zwanger te raken, en ik voordat ik mijn zoontje kreeg ook nog een keer een miskraam heb gehad. een snelle rekensom maakt dat als het nu weer anderhalf jaar duurt (klopt af op onbewerkt hout), zoon al bijna 3 is als nr 2 zich aandient.
Als het dit keer wel snel lukt ( mijn lichaam weet nu namelijk hoe t moet..8-P ) dan is zoon pas 15 mnd als nr 2 geboren wordt.
Mijn man zei, bereid je maar voor op negatieve reacties... ik denk, ach het zal toch wel meevallen??
Ik weet dat er vaker een topic over is geweest, maar toch de vraag...
Hoelang zat er tussen nr 1 & nr 2, en was dit een bewuste keuze? en zo ja, waarom? en indien er weinig tijd tussen zat, kreeg je veel commentaar?
Ik weet het is niet boeiend wat een ander ervan denkt.. ik moet nr 2 dragen, baren en opvoeden.. Maar toch ben ik wat nieuwsgierig!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 13 juni 2009 om 17:47
Ik ben nog geen moeder, maar ik kan je zeggen dat mijn broer en ik 17 maanden schelen, en heb dat altijd heel leuk gevonden. En we zijn nog steeds heel hecht.
Voor de kinderen is het dus leuk.
Maar waarom verwacht je negatieve reacties?
Ik denk dat het in het begin misschien moeilijk is als je er 2 in de luiers hebt, maar daarna......
Ik denk dat het in het begin misschien moeilijk is als je er 2 in de luiers hebt, maar daarna......
zaterdag 13 juni 2009 om 17:48
Hallo Biol,
Bij ons schelen de oudste twee iets minder dan anderhalf jaar. We hebben na de geboorte van de oudste geen voorbehoedsmiddelen gebruikt (wel gaf ik nog borstvoeding, dus iets minder kans om zwanger te raken), om precies dezelfde reden. We wilden graag meer kinderen en bij de oudste duurde het bijna twee jaar voor ik zwanger raakte. Ben welgeteld één keer ongesteld geweest en daarna was het raak. Zelf had ik ook gehoopt op een niet zo groot leeftijdsverschil. En ik moet zeggen het is heel leuk. De oudste is vijf, de tweede is vier en ze kunnen, ontdanks dat het een jongen en een meisje zijn, heel goed met elkaar overweg. Ze spelen veel samen.
Ik kreeg wisselende reacties. Maar overwegend positief hoor. Vond het alleen gek dat ik nadat ik nog maar een paar maanden na mijn verlof op het werk ging vertellen dat ik alweer zwanger was.
Trouwens, ik vond het helemaal niet eens zo snel voor mijn gevoel. Was wel weer klaar voor een zwangerschap.
Groeten famke
Bij ons schelen de oudste twee iets minder dan anderhalf jaar. We hebben na de geboorte van de oudste geen voorbehoedsmiddelen gebruikt (wel gaf ik nog borstvoeding, dus iets minder kans om zwanger te raken), om precies dezelfde reden. We wilden graag meer kinderen en bij de oudste duurde het bijna twee jaar voor ik zwanger raakte. Ben welgeteld één keer ongesteld geweest en daarna was het raak. Zelf had ik ook gehoopt op een niet zo groot leeftijdsverschil. En ik moet zeggen het is heel leuk. De oudste is vijf, de tweede is vier en ze kunnen, ontdanks dat het een jongen en een meisje zijn, heel goed met elkaar overweg. Ze spelen veel samen.
Ik kreeg wisselende reacties. Maar overwegend positief hoor. Vond het alleen gek dat ik nadat ik nog maar een paar maanden na mijn verlof op het werk ging vertellen dat ik alweer zwanger was.
Trouwens, ik vond het helemaal niet eens zo snel voor mijn gevoel. Was wel weer klaar voor een zwangerschap.
Groeten famke
tsja.....

zaterdag 13 juni 2009 om 18:06
Joh, mensen hebben altijd een negatieve reactie paraat, hoeveel verschil er ook tussen je kinderen zit. Tussen onze kindjes zit straks 2 jaar en 3 maanden en dat had ook best 21 maanden mogen zijn, maar ja, wat niet komt, dat komt niet. En nog krijgen we de reactie: zo, dat is snel. Of mensen die zeggen: ah, 2 jaar, da's precies een leuk verschil. Ze moeten wat, denk ik altijd maar. En dan maar lekker de vaart er in, ben je ook sneller klaar.
En we moeten ook van iedereen groter gaan wonen (en dat gemekker vind ik nog frustrerender dan dat gemiep over snel of niet snel).
Gewoon lekker gaan proberen, het is jullie keuze!
En we moeten ook van iedereen groter gaan wonen (en dat gemekker vind ik nog frustrerender dan dat gemiep over snel of niet snel).
Gewoon lekker gaan proberen, het is jullie keuze!
zaterdag 13 juni 2009 om 18:08
Tja waarom niet.... ik moet wel zeggen dat het ligt aan je oudste kindje....Onze eerste kindje had een lastige start en voordat we alles op regel hadden, was ze 1. Na haar eerste verjaardag hebben we voorzichtig aan besloten om voor een tweede te gaan. Niemand had dat verwacht omdat we net alles op regel hadden.
Nu is onze jongste een half jaar en ze heeft een goede start gemaakt. Ze is erg gemakkelijk en nu begrijp ik heel goed dat mensen snel een tweede kindje willen.
En je zult inderdaad wat reacties krijgen... maar dat maakt toch niet zoveel uit? Het is toch jullie beslissing?
Nu is onze jongste een half jaar en ze heeft een goede start gemaakt. Ze is erg gemakkelijk en nu begrijp ik heel goed dat mensen snel een tweede kindje willen.
En je zult inderdaad wat reacties krijgen... maar dat maakt toch niet zoveel uit? Het is toch jullie beslissing?

zaterdag 13 juni 2009 om 18:26
quote:elfje26 schreef op 13 juni 2009 @ 17:47:
Ik ben nog geen moeder, maar ik kan je zeggen dat mijn broer en ik 17 maanden schelen, en heb dat altijd heel leuk gevonden. En we zijn nog steeds heel hecht.
Ik denk dat het in het begin misschien moeilijk is als je er 2 in de luiers hebt, maar daarna......En even zo vaak hoor je het tegenovergestelde Wel of niet hecht zijn met broer en zus heeft (voor mij!) niets met leeftijdsverschil te maken.
Ik denk dat het in het begin misschien moeilijk is als je er 2 in de luiers hebt, maar daarna......En even zo vaak hoor je het tegenovergestelde Wel of niet hecht zijn met broer en zus heeft (voor mij!) niets met leeftijdsverschil te maken.
zaterdag 13 juni 2009 om 18:38
Ik was alweer zwanger toen mijn 1e pas 9 maanden was, ik dacht ook meteen door proberen , want eerste had ook een jaar geduurd en 2 miskramen en ik was al 36 en tot mijn verassing was ik dus heel snel weer zwanger, mijn meiden schelen maar krap 18 maanden en das hartstikke leuk.
kreeg wel hele stomme reacties, mensen die schrokken dat ik met zo een kleintje meteen weer zwanger was, ; wat rot voor je, vind je het niet erg??
En ik vond het dus helemaal geweldig.En nog steeds.
kreeg wel hele stomme reacties, mensen die schrokken dat ik met zo een kleintje meteen weer zwanger was, ; wat rot voor je, vind je het niet erg??
En ik vond het dus helemaal geweldig.En nog steeds.
zaterdag 13 juni 2009 om 18:39
Ik denk dat er altijd voors en tegens zullen zitten aan leeftijdsverschil, ongeacht hoeveel dat dan is. Hier bewust na 5,5 jaar voor 2e gegaan en ik vind dat fijn. Heb heel veel tijd voor mijn oudste gehad en idem voor jongste omdat oudste toen naar school ging. Nu vechten en spelen ze "gewoon" als broer en zus, ze hebben dan wel niet dezelfde voor de hand liggende interesses en zitten nooit in dezelfde leeftijdsfase (wat natuurlijk ook erg verschilt omdat ze niet van dezelfde sexe zijn), maar het gaat leuk hier. Itt mijn schoonzus waarbij de "oudste" (1,5 jaar ouder) Altijd de Verstandigste moet zijn omdat ze ouder is en die heeft echt aandacht tekort gehad sinds haar broertje werd geboren. Maar dat ligt meer aan de opvoeding dan aan het leeftijdsverschil denk ik.
Heel veel plezier, kinderen zijn gewoon leuk!!
Heel veel plezier, kinderen zijn gewoon leuk!!
zaterdag 13 juni 2009 om 19:27
Ik ben in oktober uitgerekend en mijn zoontje is nu 15 maanden. Ik krijg inderdaad wel eens commentaar van mensen als: 'hebben jullie haast?' of 'nou dat worden tropenjaren' enz.
Maar ach, commentaar hebben 'ze' toch wel. Ik heb een vriendin die twee kinderen heeft met 10 jaar leeftijdsverschil, die kreeg de hele wereld over zich heen. Wat dat betreft kun je het toch nooit 'goed' doen.
Maar ach, commentaar hebben 'ze' toch wel. Ik heb een vriendin die twee kinderen heeft met 10 jaar leeftijdsverschil, die kreeg de hele wereld over zich heen. Wat dat betreft kun je het toch nooit 'goed' doen.
The time is now
zaterdag 13 juni 2009 om 19:27
zaterdag 13 juni 2009 om 19:30
wat ik wel kippevel van krijg is mensen die zeggen 'da's zo leuk voor z'n grote broer/zus, dan kunnen ze fijn samen spelen.....'. Alsof dat een garantie is!!! M'n zus heeft 2 jongens die ruim een jaar schelen, nouw, water en vuur met al dat zelfde speelgoed. En m'n broer met 2 kids met 5 jaar ertussen, zoow schattig met elkaar
Lekker doen wat jullie willen!
Lekker doen wat jullie willen!
zaterdag 13 juni 2009 om 19:42
Toen mijn dochter 14 maanden was zijn we voor een 2e gegaan en 2 maanden later was ik zwanger. Er zit 2 jaar (en een paar weken) tussen. Ik vind dat een leuk leeftijdsverschil en eigenlijk hoop ik al een paar maanden op een brusje voor onze 2, maar helaas wil manlief toch nog een half jaartje wachten. Dan is de jongste 16 maanden en gaan we er ws echt weer voor. Hopelijk zit er dan weer ong. hetzelfde leeftijdsverschil tussen (2 a 2,5 jaar als het snel gaat).
zaterdag 13 juni 2009 om 19:47
quote:EL1978 schreef op 13 juni 2009 @ 19:30:
wat ik wel kippevel van krijg is mensen die zeggen 'da's zo leuk voor z'n grote broer/zus, dan kunnen ze fijn samen spelen.....'. Alsof dat een garantie is!!! M'n zus heeft 2 jongens die ruim een jaar schelen, nouw, water en vuur met al dat zelfde speelgoed. En m'n broer met 2 kids met 5 jaar ertussen, zoow schattig met elkaar
Lekker doen wat jullie willen!r,
Hier 2 die 5 jaar schelen en ik heb dezelfde ervaring als de kinderen van jouw broer, ze zijn gek op elkaar en ze doen veel met elkaar. Ze zijn nu 18 en bijna 13(komende week) en het is echt twee handen op 1 buik.
Inderdaad, iedereen moet doen wat die wil!!!!
Lekker doen wat jullie willen!r,
Hier 2 die 5 jaar schelen en ik heb dezelfde ervaring als de kinderen van jouw broer, ze zijn gek op elkaar en ze doen veel met elkaar. Ze zijn nu 18 en bijna 13(komende week) en het is echt twee handen op 1 buik.
Inderdaad, iedereen moet doen wat die wil!!!!
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
zaterdag 13 juni 2009 om 19:52
Tussen de oudste 2 kinderen zit bijna 3 jaar. Was geen bewuste keuze. Tussen 2e en 3e kind zit 17 maanden. Wel een bewuste keuze. Ik heb wel veel commentaar gehad, maar eerlijk gezegd doet het me niet zoveel. Het zijn mijn kinderen, ik moet ze opvoeden en niemand anders.
Zwangerschap was zwaar. Weinig tijd om te rusten omdat de oudste naar school, zwemles e.d. moest.
Ik denk dat alle leeftijdsverschillen wel voor en nadelen hebbenb.
Zwangerschap was zwaar. Weinig tijd om te rusten omdat de oudste naar school, zwemles e.d. moest.
Ik denk dat alle leeftijdsverschillen wel voor en nadelen hebbenb.