zoontje is 6,5 maand... nu gaan voor nr 2!

13-06-2009 17:19 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal...

Mijn zoontje is nu 6,5 maand, en mijn man en ik zijn er al lang over uit dat we graag een 2e willen. Ook zijn we er over uit dat we niet heel veel tussen nr 1 en nr 2 willen hebben, en dus vandaag de kogel door de kerk.. we gaan vanaf nu voor nr 2. Niet omdat ik anders vind dat er te lang tussen zit, maar puur en alleen omdat ik er bij nr 1 anderhalf jaar over gedaan heb om zwanger te raken, en ik voordat ik mijn zoontje kreeg ook nog een keer een miskraam heb gehad. een snelle rekensom maakt dat als het nu weer anderhalf jaar duurt (klopt af op onbewerkt hout), zoon al bijna 3 is als nr 2 zich aandient.

Als het dit keer wel snel lukt ( mijn lichaam weet nu namelijk hoe t moet..8-P ) dan is zoon pas 15 mnd als nr 2 geboren wordt.

Mijn man zei, bereid je maar voor op negatieve reacties... ik denk, ach het zal toch wel meevallen??

Ik weet dat er vaker een topic over is geweest, maar toch de vraag...

Hoelang zat er tussen nr 1 & nr 2, en was dit een bewuste keuze? en zo ja, waarom? en indien er weinig tijd tussen zat, kreeg je veel commentaar?

Ik weet het is niet boeiend wat een ander ervan denkt.. ik moet nr 2 dragen, baren en opvoeden.. Maar toch ben ik wat nieuwsgierig!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Tussen de oudste twee zit 1 jaar en 2 weken. Een bewuste keuze in die zin dat toen de oudste 3 maanden was we voor de tweede gingen en het inderdaad gelijk raak was. Ze kunnen van begin af aan goed met elkaar opschieten en brengen veel tijd samen door (ze zijn inmiddels 14 en 15 jaar). Inmiddels is het gezin zich verder uitgebreid en hebben we nu 6 kinderen waarvan de oudste 14 en de jongst 5 jaar.

Het kleine leeftijdsverschil vond ik wel gemakkelijk. 3 kinderen onder de 2 1/2 bleek een stuk rustiger dan toen nummer 4 geboren werd en de oudste inmiddels net naar school ging. De combinatie baby en schoolgaand kind vind ik persoonlijk soms best lastig. Maar ook daar wen je aan. hier heeft het kleine leeftijdsverschil ook wel goed uitgepakt in die zin dat ze echt veel samen optrekken.

Maar daarentegen is het ook weer heel vertederend hoe de grootste met de kleintjes omgaan. Zojuist nog lagen de oudste en de jongste volop te stoeien samen. Dus elk leeftijdsverschil zal wel zijn charmes hebben.

Wat betreft commentaar moet je er maar van uitgaan dat je het in de ogen van de ander nooit goed doet.
goh wat een hoop positieve reacties al!!! Dat sterkt mijn gevoel alleen maar!! Super!!!

Ik kan alleen maar hopen dat t dit keer sneller raak is dan anderhalf jaar!! Vriendinnetje van mij gaat nu ook voor nr 2.... we zouden t erg leuk vinden om samen zwanger te zijn, ook omdat we samen op vakantie gaan aan t einde van t jaar!!

nu menstruatie... hierna geen nieuwe nuvaring meer... let`s hope for the best!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hier ook een dochter van 6 maanden en gaan nu ook voor de tweede. Aangezien ik een erg lange cyclus heb (van waarschijnlijk 3 maanden, maar wacht nog steeds ;-( ) willen we dus niet te lang wachten! Over reacties van andere heb ik eerlijk gezegd nooit over nagedacht ( en kan mij eigenlijk ook niet zoveel schelen

Succes!
babyloes, jij ook veel succes!!! En nee, de reacties van anderen doen er enerzijds ook niet toe... maar toch... ik merk dat ik erg onzeker ben naar buiten toe over mijn kind...normaal blaak ik van het zelfvertrouwen, mij krijg je niet klein... maar zeg je iets over mijn kleintje.. dan voel ik me zo in m`n ziel aangetast....

waarschijnlijk omdat hij een stukje van mij is.... mijn bloed... mijn leven....stom eigenlijk, t gaat nergens over..

( maar goed dat vind ik hetzelfde bij het ontroerd zijn als je kleintje ontzettend moet lachen om iets, of heel blij is om je te zien...dacht vroeger altijd, god die moeders zijn ontroerd door niks... nou ik ben er ook zo 1 hoor... )
Haha Biol, begrijp ik wel hoor! Hier ook veel emotioneler om dat soort dingen... en dat terwijl ik pre-baby zo'n keiharde was... Zou het misschien nog de zwangerschapshorrormonen kunnen zijn
hahaha babyloes, ja dat zou ook zomaar kunnen!!! De hormonen gieren soms ook nog door mijn lijf, dus wie weet...

9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren... of in ons geval....binnen 9 maanden weer zwanger zijn!!
Tja, reacties zul je zeker krijgen. Maar het is toch totaal niet belangrijk wat een ander denkt?

Bij mij zat er 23 maanden tussen en ik vond het superdruk. Achteraf had ik liever nog een jaartje gewacht. Ook voor mijn relatie was het niet echt bevorderlijk.

Voordeel is wel dat ze nu leuk samen kunnen spelen (en ook erg leuk samen ruzie kunnen maken) ik kan zelfs in het zonnetje een tijdsc hrift lezen terwijl zij in de tuin spelen. (Ze zijn nu 2 en 4).
Hier 3 in bijna 3 jaar tijd. Tussen de eerste 2 zit er 16 maanden en tussen daarna 21 maanden.

Het is bijzonder druk, tijd voor mezelf heb ik bijna niet meer, maar het is ook veel genieten.

Ik en mijn broer schelen 4 jaar en dat is ook altijd goed gegaan.

Dus het argument van "dan kunnen ze leuk samen spelen" is voor mij niet de hoofdreden geweest. Dat hangt van veel meer factoren af. Ik kan me zelfs voorstellen dat kinderen met hun leeftijd dicht bij elkaar veel meer ruzie maken.

Maargoed, hier ook wel eens optrekkende wenkbrauwen om me heen gezien. God, ik heb zelf regelmatig gedacht "waar ben ik aan begonnen", maar geen moment spijt!
quote:Prima69 schreef op 13 juni 2009 @ 19:44:

Zitten daar te vroeg geboren kinderen bij Mansaa? 3 binnen anderhalf jaar?

3 kinderen die 3 mnd te vroeg geboren zijn zeker....

Lijkt me eerder dat er een tweeling bij zit, hè?

En volgens mij bedoelde Jennie dus ook met 'baas boven baas' dat Maansa haar had overtroffen.

Maar goed, ff on-topic: Hier straks 2 jaar verschil, maar had van mij ook minder mogen zijn. Helaas eindigde 2e zwangerschap in een miskraam. Vind het soms nog wel lastig als mensen opmerkingen maken over het leeftijdsverschil en planning, je hebt er namelijk niet echt veel over te zeggen zelf, denk ik dan.
rebbel, je hebt natuurlijk niet in de hand hoeveel tijd er uiteindelijk wel tussen zit, maar je kan wel plannen hoeveel tijd er in minimaal tussen zit. Je kan graag weinig tijd er tussen willen, moet je maar afwachten of dat lukt, maar je kan ook bewust veel tijd er tussen laten zitten en daar heb je zelf wel invloed op.
Ik denk dat je je niets moet aantrekken van wat anderen wel of niet vinden en zouden kunnen gaan zeggen. Mensen vinden in het algemeen altijd wel ergens wat van, en denken 9 van de 10 keer niet na voor ze er zgn goedbedoeld iets uitkramen.

Leef je leven zoals jullie graag zouden willen, en wat voor jullie goed voelt. Je kan plannen en wensen wat je wilt..in de hoop dat dat ook gaat gebeuren. Wat dat betreft trekt 'moeder natuur' haar eigen plan. Je kan nog zo hard het ideaalplaatje nastreven, en hier uitroepen dat het 'zo en zo' het beste is....hoe het leven loopt heb je niet in de hand.

Jullie willen niet weten hoeveel mijn zus niet naar haar hoofd geslingerd heeft gekregen. Iedereen vond wel wat. Wat was het geval?

Haar eerste kindje was 4 toen ze zwanger was van de 2e. Hier begon het standaard geoordeel, terwijl ze gewoon heel blij was dat er een broertje en/of zusje in aantocht was. Haar eerste was 5 toen deze eindelijk werd geboren....echter..het kindje was overleden in de laatste weken van de zwangerschap. Jullie willen niet weten door wat voor hel ze is gegaan, en hoevaak ze me heeft verteld wat mensen naar haar hoofd slingerden, zgn goedbedoeld. Iets wat mij altijd is bijgebleven is de opmerking die ze bij het schoolplein kreeg: "je kan je kind beter nu verliezen dan als het een paar jaar oud is". Toen ze een paar jaar later het dal een beetje uit begon te klimmen durfde een nieuwe zwangerschap aan. Ze had het heel zwaar, vooral opnieuw die laatste weken waarin het toen zo fout was gegaan. Iedereen was dolgelukkig toen deze keer alles goed ging en kindje 3 gezond en wel geboren was. Zo ook kindje 1 uiteraard. Eindelijk een kindje erbij waar wel mee te knuffelen, kroelen, spelen, was. Gevolg van alles was wel...en hiermee het punt waardoor ik reageer....kindje 1 was inmiddels 8. Dus 8 jaar verschil tussen (voor de buitenwereld) de 2 levende kinderen. En wat maakt het allemaal uit????? NIETS. Ze zijn gelukkig met elkaar. En jullie willen niet weten hoeveel onzin er hier weer over wordt uitgekraamd, hoeveel er wordt geoordeeld voordat ze uberhaubt luisteren.
Het kan nog korter op elkaar:

Mijn schoonmoeder heeft in drie jaar tijd drie kinderen op de wereld gezet. Steeds in dezelfde maand.
quote:Prima69 schreef op 13 juni 2009 @ 19:42:

anderhalf jaar=18 maanden, dus minder dan 23 maanden

Dit voor Jennie en MansaaDat snap ik, had niet verkeerd gelezen maar het verkeerd opgeschreven. Ik bedoelde dat Mansaal dus baas boven baas is en niet ik. Schreef het alleen wat rottig...hihi
je zal vast genoeg mensen gaan hebben die zeggen goh waar begin je aan of iets van je zal het vast drukken krijgen (laten we het maar niet eens hebben over: goh zeker een foutje??).

Ik was zwanger van de 2e toen de eerste net 4 maanden oud was, inmiddels heb ik een prachtige knul en een meid die een jaar en 6 dagen schelen. En het valt me allemaal reuze mee. Natuurlijk is het wel eens onhandig als de oudste iets wil terwijl de baby een fles krijgt maarja dan leert ie maar dat ie even moet wachten (lees: hij brult en ik negeer) maar als je ziet hoe lief hij al voor z'n zusje is dan vergeef je het hem snel.

In ieder geval veel succes en hopelijk duurt het niet zo lang voor je als bij je eerste!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven