Zorgen en verwarring bij opbouwen omgangsregeling

04-03-2020 15:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ben op zoek naar tips, adviezen, zienswijzen, hoe om te gaan met de volgende situatie:

Xxx
anoniem_396222 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 19:28
90.99% gewijzigd
Wat een rotsituatie. Snap dat je het heel lastig vind om te besluiten wat je hier mee moet. Is ook niet niks. Maar als je kinderen aageven dat hij dit soort nare dingen zegt, en ze vervolgens nog emotioneel chanteert (anders krijgen papa en mama ruzie en dat is dan jullie schuld)... Is niet geschikt om voor de kinderen te zorgen, vind ik althans.
Hij zal het allemaal best moeilijk hebben, maar dit verdienen je kinderen echt niet.

Hoe komen je kinderen thuis als ze bij hun vader geweest zijn?
Via de instantie bespreekbaar maken dat hij zich niet negatief uitlaat over jou tegenover de kinderen?

Eenhoofdig gezag wordt nu wel heel moeilijk denk ik, hij heeft tenslotte laten zien hard aan zichzelf te werken, met succes.
Ik weet gewoon niet meer hoe ik met alles om moet gaan

Dit is groter dan wat je met een topic 'op kunt lossen', ik zou hulp vragen voor jezelf. Professionele hulp dus, begin bij je huisarts. Ondertussen kun je natuurlijk hier schrijven en hoop ik dat je er steun aan hebt maar laat het daar aub niet bij. Sterkte.
Zo te lezen heb je er te lang over gedaan om bij de man weg te gaan. Negeer je instinct eens niet en handel beschermend: https://www.ad.nl/binnenland/moeder-van ... ~a78494ec/
Wat rot en wat goed van je dat het je is gelukt de relatie te verbreken en nu zo je best doet om zijn relatie met de kinderen goed te houden.
Hij doet zelf die moeite zo te lezen niet zo. Ik denk dat dit een kwestie is van alert blijven en continu je plan bijstellen, die man doet maar wat.
Heel rot voor je maar jij bent degene op wie je kinderen terug kunnen vallen en blijkbaar is hij er gebrand op contact, wat op zich goed is.
Ik zou hulp zoeken met hoe om te gaan met zijn uitspraken, het mooist zou zijn als je dit bij hem kunt laten.
Je hebt er geen controle op wat hij daar uitspookt en uitkraamt, het enige da the kunt doen is alert zijn en in actie komen als je merkt dat het je kinderen echt schaadt.
BeaTea schreef:
04-03-2020 16:15
Zo te lezen heb je er te lang over gedaan om bij de man weg te gaan. Negeer je instinct eens niet en handel beschermend: https://www.ad.nl/binnenland/moeder-van ... ~a78494ec/
Ex heeft een verslaving overwonnen, de dingen die hij eerder riep waren zoals ik het lees onder invloed.
Niet om het goed te praten, maar mensen kunnen wel veranderen als ze weer gewoon nuchter blijven.
justagirly wijzigde dit bericht op 04-03-2020 17:28
0.61% gewijzigd
Eenhoofdig gezag kun je echt vergeten.
Alles noteren wat er gezegd wordt door hem. Er is begeleiding, dus ga maar eens het gesprek aan met een derde erbij. Zonder te dreigen, maar gewoon op tafel leggen en zeggen dat het zo niet kan.
PlayingTheAngel schreef:
04-03-2020 18:36
Alles noteren wat er gezegd wordt door hem. Er is begeleiding, dus ga maar eens het gesprek aan met een derde erbij. Zonder te dreigen, maar gewoon op tafel leggen en zeggen dat het zo niet kan.
Goeie tip ja
blablamana schreef:
04-03-2020 16:04

Hoe komen je kinderen thuis als ze bij hun vader geweest zijn?
anoniem_396222 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 19:26
63.56% gewijzigd
BeaTea schreef:
04-03-2020 16:15
anoniem_396222 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 19:28
36.28% gewijzigd
Xxxx
anoniem_396222 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 19:31
99.03% gewijzigd
Ladders schreef:
04-03-2020 19:49
Dat is inderdaad hoe ex het brengt naar de buitenwereld. Ik ken ex echter met en zonder verslaving. Zijn problemen komen zoals ik het zie niet voort uit zijn verslaving, zijn verslaving is een manier om met zijn problemen om te gaan. Lang voordat hij een verslaving had, was zijn gedrag in ieder geval al ernstig grensoverschrijdend.
Oké.
Dat is wel belangrijk.
Jammer dat het in gewone staat ook een asshole is. :-?
-----
anoniem_396222 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 19:32
0.00% gewijzigd
sugarmiss schreef:
04-03-2020 17:27
Eenhoofdig gezag kun je echt vergeten.
Dit wordt echt bijna nooit toegekend inderdaad. En het lost het probleem niet op dat hij de kinderen mag zien.
Ladders schreef:
04-03-2020 19:45
Ik heb daar inderdaad te lang over gedaan.
Het verhaal van Ruben en Julian heeft me in die tijd erg aangegrepen. Mijn instinct wist wel dat wij dat risico ook liepen als ik zou vertrekken. In mijn ogen handelde ik juist beschermend. Tegenwoordig weet ik niet meer wat ik wel en niet moet doen, wat wel en niet beschermend is.

Je weet het wel. Je moet alleen wel naar je instinct luisteren i.p.v. naar je ex of wie er dan ook op je inpraat. Bij Ruben en Julian geven nu nog mensen de moeder de schuld omdat de moeder haar gevoel volgde en het contact vertraagde. Maar er zijn genoeg mannen waarbij de moeder het contact vertraagd die niet hun kinderen vermoorden. Als je later fout blijkt te zitten en je ex blijkt een gouden vent te zijn dan kan je uitleggen aan je zoons waarom je dat deed. Dan zeg je dat ze het mooiste voor je zijn op de wereld en dat je ze geen pijn of kwaad wilde laten aandoen. Maar dan kan je het iig aan ze uitleggen.

Je kan het niet aan ze uitleggen als je toch maar akkoord gaat met de gekke dingen die je ex doet. Je kinderen hoeven niet vroeg wijs te worden, hoeven zich geen zorgen te maken om je ex en hoeven zich niet langer aan te passen aan hem en zijn grillen. Stel hoge eisen, ga op je strepen staan en wees zo sterk als dat je bent.

Je bent sterk, je kan voor je kinderen opkomen en je bent slimmer, sterker en ontwikkelder dan je ex. Ga tussen je ex en je kinderen in staan en vang de herrie op en maak duidelijk dat je verwacht dat zij normaal behandeld worden.
Nou BeaTea, dan gaat vader ertegenin.
Er zal gewoon omgang zijn, zie ik overal om me heen. Dan zal het onder begeleiding worden eventueel.
justagirly wijzigde dit bericht op 05-03-2020 15:51
1.45% gewijzigd
@BeaTea

Ik volg je, maar hoe ga ik tussen ex en de kinderen in staan als we beiden gezag hebben en ik geen enkel bewijs heb tegen ex? Het is zijn woord tegen dat van mij. Hij bevestigd de minst erge dingen die hij heeft gedaan, en lijkt daarmee de schuldbewuste, verantwoordelijke vader die zijn daden recht wil zetten. De ergste uitspraken en gedragingen ontkent hij, legt hij uit als paranoia en wraak van mij. Omdat hij sommige dingen wel erkent, komt hij daarmee behoorlijk geloofwaardig over.

Dan kan ik wel roepen dat ik de zaak niet vertrouw, maar ik heb geen grond om de kinderen bij hem weg te houden. Elke actie van mij zal tot een gang naar de rechter leiden van zijn kant.
Ladders schreef:
05-03-2020 14:20
@BeaTea

Ik volg je, maar hoe ga ik tussen ex en de kinderen in staan als we beiden gezag hebben en ik geen enkel bewijs heb tegen ex? Het is zijn woord tegen dat van mij. Hij bevestigd de minst erge dingen die hij heeft gedaan, en lijkt daarmee de schuldbewuste, verantwoordelijke vader die zijn daden recht wil zetten. De ergste uitspraken en gedragingen ontkent hij, legt hij uit als paranoia en wraak van mij. Omdat hij sommige dingen wel erkent, komt hij daarmee behoorlijk geloofwaardig over.

Dan kan ik wel roepen dat ik de zaak niet vertrouw, maar ik heb geen grond om de kinderen bij hem weg te houden. Elke actie van mij zal tot een gang naar de rechter leiden van zijn kant.
Ik ken zo'n geval van dichtbij en vader krijgt gewoon omgang. Na jarenlange strijd, instanties, ook haar woord tegen het zijne, ook al zijn er bloedtesten en meer gedaan, er is dus bewijs. Maakt nog steeds niks uit.
Ladders schreef:
05-03-2020 14:20
@BeaTea

Wat mijn vriendin deed toen bleek dat haar ex gewoon een hufter bleek na ‘genezen’ te zijn van alcoholisme, was er tussen zitten maar niet naar of illegaal.

Ze bleef naar alle verjaardagen gaan waar ex ook was. Bleef vrienden met exfamilie. Nodigde ex bij ophalen van kinderen uit voor de maaltijd die er aan kwam en ging dan uitgebreid koken zodat er weinig tijd over bleef voor ex om bij hem thuis te fitten op de kinderen. Ze stelde gezamenlijke uitjes voor. Kwam langs als de kinderen bij hem waren. Wilde samen shoppen. Gaf kaartjes mee voor bijvoorbeeld de bios voor de dag dat ex kinderen had. En ze maakte speelafspraken voor de kinderen in zijn tijd.

Hier kan een rechter weinig mee.
Dat lukt vast niet bij iedereen zo!
Samen shoppen en langskomen bij hem wordt echt niet altijd toegelaten door de vader.
En logisch ook, want zijn tijd.
justagirly schreef:
05-03-2020 16:32
Dat lukt vast niet bij iedereen zo!
Samen shoppen en langskomen bij hem wordt echt niet altijd toegelaten door de vader.
En logisch ook, want zijn tijd.

Vast niet.

En het is maar hoe je het inkleed. Kijk naar mogelijkheden niet naar obstakels.
Zeg tegen de kinderen dat ze alles mogen vertellen met de belofte dat jij er geen ruzie om zal maken!
Zet dit desnoods op papier en onderteken het met de kinderen die ondertekenen als getuigen.
En houd je daaraan!
Spuien doe je maar tegen een goede vriend(in) als de kinderen er niet zijn en leg goed uit wat je beloofd hebt.
BeaTea schreef:
05-03-2020 16:26
Wat mijn vriendin deed toen bleek dat haar ex gewoon een hufter bleek na ‘genezen’ te zijn van alcoholisme, was er tussen zitten maar niet naar of illegaal.

Ze bleef naar alle verjaardagen gaan waar ex ook was. Bleef vrienden met exfamilie. Nodigde ex bij ophalen van kinderen uit voor de maaltijd die er aan kwam en ging dan uitgebreid koken zodat er weinig tijd over bleef voor ex om bij hem thuis te fitten op de kinderen. Ze stelde gezamenlijke uitjes voor. Kwam langs als de kinderen bij hem waren. Wilde samen shoppen. Gaf kaartjes mee voor bijvoorbeeld de bios voor de dag dat ex kinderen had. En ze maakte speelafspraken voor de kinderen in zijn tijd.

Hier kan een rechter weinig mee.

Wauw, wat een investering van die vrouw, wat een inzet omwille van het welzijn van de kinderen. Daar maak ik een diepe buiging voor. Dat is één grote oefening in het opzij zetten van je ego.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven