Zwanger terwijl net "gezond" verklaard

05-10-2009 17:14 26 berichten
Ik ben net "gezond" verklaard na een stevige burnout en samen met een headhunter van het UVW weer op zoek naar een baan (uiteraard werd mijn contract niet verlengd bij mijn vorige werkgever toen ik in een burnout terecht kwam). Mijn man en ik hebben wel een kinderwens, maar waren het erover eens dat ik eerst maar weer eens actief moest worden op de arbeidsmarkt.

Ik werd niet ongesteld en ik voelde al nattigheid... Vanochtend een test gedaan. Ik ben hartstikke zwanger, ondanks anticonceptie.

Gemengde gevoelens aan deze kant. Aan de ene kant ben ik erg blij hiermee. Maar aan de andere kant voel ik me schuldig. Richting het UWV, die me bijgestaan hebben in mijn herstel en reïntegratie. Naar de headhunter toe, die zijn best voor me doet. Naar een oud-leidinggevende toe, die mogelijk een andere baan voor me heeft.

Hoe moet het nu verder. Ik vang nu nog een ziekteuitkering, maar hoe zit dat als ik in verwachting ben? Als je aan het reïntegreren bent, hoe werkt dat dan? Ik voel me nu een profiteur van de gemeenschap (al heb ik vanaf mijn vijftiende hard gewerkt tot mijn 33ste) en wil dat eigenlijk niet. Kan ik tijdelijk werk aanvaarden tot mijn verlof? Word ik daarin überhaupt wel aangenomen dan? Weet iemand hoe dat zit?

Die oud-leidnggevende zal namelijk niet zitten te wachten op een exburnouter,die ook nog eens zwanger blijkt te zijn.

Ik ben een beetje huiverig om dit te melden aan het UWV en de headhunter.

En dan de reactie van mijn man... Ik ben er een beetje bang voor. Ik ga het hem straks vertellen.

Pfoe, ik moest het even kwijt. Hier mensen met een (soortgelijke) ervaring?
Ow, Moonlight, voor mezelf beginnen, nou graag! Maar ik ben heb altijd in het management rondgewaard, dus ik ben wel aan het kijken met de headhunter wat de mogelijkheden hierin zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven