Zwanger? Test 1 ja, test 2 nee
donderdag 12 juli 2012 om 13:58
Een vriendin van mij belt net redelijk verbaast op.
Ze dacht wellicht zwanger te zijn.
Heeft een test (zo'n goedkope via de kruidvat) gebruikt en er kwam een streepje... Zwanger dus !!
Ze heeft daarna om het zeker te weten nogmaals getest met een nieuwe test. Dit keer iets duurdere genomen (geen idee welk merk precies) en toen verscheen er niks.
Gek he?
Ze vroeg me wat te dien. Heb haar aangegeven even een paar dagen te wachten en dan nogmaals te testen. Gaat ze vast niet volhouden want ze is stik nieuwsgierig....
Anders mss nogmaals testen? Wat denken jullie?
Ze dacht wellicht zwanger te zijn.
Heeft een test (zo'n goedkope via de kruidvat) gebruikt en er kwam een streepje... Zwanger dus !!
Ze heeft daarna om het zeker te weten nogmaals getest met een nieuwe test. Dit keer iets duurdere genomen (geen idee welk merk precies) en toen verscheen er niks.
Gek he?
Ze vroeg me wat te dien. Heb haar aangegeven even een paar dagen te wachten en dan nogmaals te testen. Gaat ze vast niet volhouden want ze is stik nieuwsgierig....
Anders mss nogmaals testen? Wat denken jullie?
donderdag 12 juli 2012 om 17:25
zaterdag 14 juli 2012 om 21:08
zaterdag 14 juli 2012 om 21:58
quote:Mekka schreef op 14 juli 2012 @ 21:08:
volgens mij is de kans op een fout-positieve uitslag veel kleiner dan op een fout-negatieve dus ik zou voorzichtig denken aan wel zwanger, zeker herhalen, dagje wachten, dan stijgt het hormoon wat er gemeten wordt vanzelf als ze zwanger is en worden de testen betrouwbaarderAlleen was de houdbaarheidsdatum van de positieve test al een half jaar verstreken, en dat beinvloedt de betrouwbaarheid wel.
volgens mij is de kans op een fout-positieve uitslag veel kleiner dan op een fout-negatieve dus ik zou voorzichtig denken aan wel zwanger, zeker herhalen, dagje wachten, dan stijgt het hormoon wat er gemeten wordt vanzelf als ze zwanger is en worden de testen betrouwbaarderAlleen was de houdbaarheidsdatum van de positieve test al een half jaar verstreken, en dat beinvloedt de betrouwbaarheid wel.
zondag 15 juli 2012 om 13:39
zondag 15 juli 2012 om 14:12
Tja, begrijp haar ongeduld best, maar toch gewoon even geduld hebben en over een paar dagen nogmaals testen. Zoals gezegd: ze zal daarna nog veel meer geduld moeten hebben en in spanning zitten (blijft het wel goedgaan, de eerste echo, de bevalling, etc....). Daarbij vergeleken vond ik een paar dagen wachten om nogmaals te testen echt wel te doen....
donderdag 19 juli 2012 om 19:42
Als je hormoon balans niet goed is en je maakt veel lh hormoon aan dan kan je ook vals positieve testen hebben. ik kan het weten watnt dit heb ik ook! om die redenen gebruik ik alleen digitale testen en en geen normale ook werken ovulatie testen bij mij niet waneer ik ook test in de maand het is altijd een donkere dikke extra streep.(met ovulatie) met zwangerschapstesten een lichte streep.