Zwanger? Test 1 ja, test 2 nee

12-07-2012 13:58 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij belt net redelijk verbaast op.

Ze dacht wellicht zwanger te zijn.

Heeft een test (zo'n goedkope via de kruidvat) gebruikt en er kwam een streepje... Zwanger dus !!

Ze heeft daarna om het zeker te weten nogmaals getest met een nieuwe test. Dit keer iets duurdere genomen (geen idee welk merk precies) en toen verscheen er niks.

Gek he?

Ze vroeg me wat te dien. Heb haar aangegeven even een paar dagen te wachten en dan nogmaals te testen. Gaat ze vast niet volhouden want ze is stik nieuwsgierig....

Anders mss nogmaals testen? Wat denken jullie?
Als het positief was,dan ben je gewoon zwanger.
De goedkope van de kruitvat zijn heel gevoelig... Mischien dat die andere test minder gevoelig is.

En hcg is hcg! Je krijgt alleen hcg in je urine als je zwanger bent en een streep is een streep!
Bij de goedkope test van kruidvat moeten TWEE strepen komen. Één is dus niet zwanger.

Jammer als het gewenst was..
Minstens een dag overslaan voor ze weer gaat testen (HCG hoort zo rond elke 48 uur te verdubbelen). En sowieso niet eerder testen dan wanneer ze echt over tijd is.
Maar waarom gaf die andere test dan geen streepje he... Zelfs helemaal niks zij ze.

De test van de kruidvat had ze nog liggen en bleek wel een paar maanden "overtijd" te zijn. Zou dat er nig iets mee te maken kunnen hebben?

Ze belt mij omdat ik net mama ben en blijkbaar alles van die testen weet maar om eerlijk te zijn heb ik ook geen idee.....hihi
één streep is de controlestreep. Zodat hij heeft getest zeg maar. De eventueel tweede streep erbij laat zien dat je zwanger bent.
3 keer is scheepsrecht.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een test waarvan de houdbaarheidsdatum verstreken is, is minder betrouwbaar. Vooral de kans op een negatieve test terwijl je wel zwanger bent, wordt groter, maar vals positief testen kan ook.

Mijn over de datum positieve kruidvattest had het eerder dit jaar wel gewoon helemaal bij het rechte eind.
Heb haar hier op de whatsapp. 2e test was van predictor.

1 streepje (rechtse) is controle en linker venster moet streep komen ivm zwangerschap.

Het zou erg gewenst zijn, maar ze is net met nieuwe job begonnen dus wil liever nog even wachten geloof ik.
quote:nouschi schreef op 12 juli 2012 @ 14:09:

3 keer is scheepsrecht.Hahaha zij ik ook al !!
Haar 2e test was ook van predictor zij ze alleen dan niet zo'n pak waar er 5 inzitten maar zo een die al heel snel gebruikt kan worden. Easy heet dat.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Kruidvat test dun streepje, toen als check die vroege test van, hmm merk vergeten, roze verpakking. Daar echt geen enkele streep. Ik zwaar teleurgesteld want als vroege test t al niet aangeeft! Volgende ochtend toch weer kruidvattest. Weer heel dun streepje. Meteen digitale vwn clear blue, en ja zwanger!

Oftewel, kan heel goed dat ze zwanger is!Gewoon nu of nog even wachten en dan testen!
Zie net dat je predictor zegt! Die had ik ook, en die had het dus fout!
Tja zonnetje, de vraag bij mijn vriendin is alleen welke test het fout had.

Test 1 was die simpele uit zo'n 5 pack. Die een half jaar over datum is.

test 2 was die easy maar die gaf dus niks aan.

Merk duidelijk aan haar dat ze niet kan wachten zekerheid te hebben.

2 dagen wachten zal ze dus bijna niet vol kunnen houden vrees ik. Snap ik ook wel. DIe onzekerheid he...
quote:haarspeld schreef op 12 juli 2012 @ 14:03:

Bij de goedkope test van kruidvat moeten TWEE strepen komen. Één is dus niet zwanger.

Jammer als het gewenst was..Het lijkt mij dat zij dat ook wel snapt, dat is bij vrijwel ieder merk zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja, er zit niets anders op dan test 3. Ik heb ook wel eens (in deze volgorde) zwanger, niet zwanger, toch zwanger getest..
Hier hetzelfde aan de hand gehad.

Ik wist bijna zeker dat ik zwanger was, had namelijk alle symptomen. De Predictor test gedaan en er kwam uit dat ik niet zwanger zou zijn.

1 dag later de goedkoopste kruidvattest gedaan, en toen bleek ik wel zwanger te zijn.

Nu heb ik hier een mooie dochter van 1 jaar. Dus nog even afwachten en een nieuwe test halen.

Of anders naar de huisarts voor eventueel bloed te laten prikken.

En voor de zekerheid bij de huisarts een potje ochtendurine meenemen, dan kunnen ze daar ook een test doen.
Onzin om naar de huisarts te gaan omdat die vervolgens met dat potje ochtendurine ook alleen maar precies zo'n test kan doen als je zelf in de winkel koopt. Bloedprikken is ook niet zinvol: tegen de tijd dat dat gebeurd is en de uitslag er is, is het ook overmorgen en kan ze opnieuw testen (als de test van vandaag niet met ochtendurine was, zou ze dat morgen ook nog kunnen doen).

Ze kan het beter zien als een eerste oefening in geduld: nu tot ze weer kan testen, dan tot de eerste echo, dan tot ze beweging voelt, dan tot de geboorte...
quote:Miffy schreef op 12 juli 2012 @ 14:59:

Onzin om naar de huisarts te gaan omdat die vervolgens met dat potje ochtendurine ook alleen maar precies zo'n test kan doen als je zelf in de winkel koopt. Bloedprikken is ook niet zinvol: tegen de tijd dat dat gebeurd is en de uitslag er is, is het ook overmorgen en kan ze opnieuw testen (als de test van vandaag niet met ochtendurine was, zou ze dat morgen ook nog kunnen doen).

Ze kan het beter zien als een eerste oefening in geduld: nu tot ze weer kan testen, dan tot de eerste echo, dan tot ze beweging voelt, dan tot de geboorte...

En daarna tot ze naar je gaan luisteren, tot ze eindelijk doorslapen, tot ze zindelijk zijn.....

TO, paar dagen wachten dus totdat ze weer kan testen
Vang een kikker!
Duidelijk verhaal. Heb mn vriendinnetje Karin net al gebeld.

Ze klonk op van de zenuwen.

Maar wat je al zegt Miffy... goede test.

Heb hier een uk van 10 weken... i know !!
Kabouter, in die volgorde? Hier eerder omgekeerd - en op luisteren wacht ik nog steeds
Ha, ik dacht al toen ik het typte: die volgorde klopt niet!

Doorslapen: check, de rest moet nog blijken. Luisteren is bij eerste 2 mislukt, deze 3de moet alles goedmaken ;)

To, ze kan ook digitale kopen waar op staat zwanger (of niet), dan hoef je zelf niet te interpreteren.
Het probleem lijkt hier niet echt in het interpreteren te zitten, toch? Voor vijf euro twee nieuwe kruidvattesten kopen en desnoods de eerste morgen al doen, zou ik zeggen.

Zindelijk komt hier voor doorslapen, geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven