zwanger van de tweede

28-05-2010 20:12 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijdje te hebben meegeschreven op een ander topic merk ik dat ik behoefte heb om ervaringen te delen met moeders die zwanger zijn van de tweede. Ik ben veel minder hyper, onzeker en onwetend. Bovendien heb ik nog een klein ventje rondlopen die ook aandacht vraagt waardoor ik minder met mijn zwangerschap bezig ben en/of er minder tijd voor heb.

Wie kletst er mee?

tabel 27 juni

Goedenavond dames!

Ff een update van hier: ik lig het grootste gedeelte van de dag nu gestrekt helaas. Bed staat in de kamer, en kan weinig meer. De zorg van onze dochter is grotendeels door oma overgenomen, zij brengt haar naar school, haat haar smiddags weer op, en brengt haar weer thuis wanneer papa thuis is. heel vervelend allemaal. Maar je, de bekkenpijn is momenteel zo erg, dat ik haar zelf echt niet naar school kan brengen enzo. In onze auto zitten is onmogelijk, en het is ook te ver lopen voor mij. Gelukkig nog 3 weken tot de zomervakantie,d us het is te overzien. Verder is ze zelf groot genoeg om zich aan te kleden enzo, dus dat redt zich dan wel.

Vrijdag bij de VK geweest, met de kleine is alles iig goed! Over 2 weken weer een afspraak bij VK.

Ik lees en leef met jullie allemaal mee, maar reageren komt er helaas niet zoveel van, aangezien liggend laptoppen mét grote buik niet echt handig is. Lezen gaat nog, maar dan ook nog typen.,, mwah
Lisey, bah wat een ellende zeg! Gelukkig kunnen je zo goed redden, alleen het idee dat je nog 2 maanden zo ligt lijkt me erg waardeloos. Enige wat je kan doen is het accepteren... Hoe was het tijdens je eerste zwangerschap?

Patasa, jee dat is wel schrikken dan. Moesten ze elke keer vruchtwater prikken? Is ook geen pretje lijkt me. Fijn dat je je in elk geval niet giga zorgen maakt en dat ze je goed onder controle houden.
@ Pipoo: Goh wat ontzettend leuk om samen met je broer en schoonzus de zwangerschap door te maken! En wat zullen jullie ouders verrast zijn!

@ Patasa: wat een spannende tijd hebben jullie achter de rug, maar blij dat het ergste is geweest.. Waar zouden verwijde nierbekken op kunnen wijzen? nooit van gehoord namelijk..Wel een enorme opluchting dat het geen taaislijmziekte of chromosoonafwijking is. Nu word je kindje extra goed in de gaten gehouden, maar kan me voorstellen dat je nu wel erg graag wil dat ie geboren word!

Lisey: wat vervelend zeg dat je nu al plat ligt! Een vriendin van mij heeft het ook met d'r bekken gehad tijdens de zwangerschap en zij vertelde me al hoe vreselijk veel pijn dat doet, dus ik wens je heel veel sterkte! Wel was ze er na de bevalling snel weer vanaf, dus dat geeft misschien weer wat hoop! Sterkte in ieder geval!

Hier alles goed..Misselijkheid weer over, denk achteraf dat het een virusje was en niks met mijn zwangerschap te maken had. duurde maar een paar dagen.

Nu sinds een paar dagen een ontzettend vervelende pijn in mijn bovenbeen. Naar de huisarts geweest, die wist het niet! vk ook niet en toen maar naar de chiropractor, die concludeerde dat mijn bekken scheef stond en daardoor de beenspieren strak stonden. Ik ben behandeld, maar nog niet over. Ik hoop maar dat dat het is, want vond er niks over op t internet en lees alleen maar over trombosebeen tijdens de zwangerschap. Niet erg geruststellend! Ik kijk het nog even aan.

Slaap lekker!
Ik denk dat mijn ouders en de anderen zullen denken dat ik het er om doe Maar ja, ik wist natuurlijk niet dat zij ook aan het proberen waren . Ik hoop wel dat alles goed blijft gaan met beide zwangerschappen, anders is het zo ellendig als de een wél een baby heeft en de ander niet...

@Lisey: wat verschrikkelijk zeg al die pijn en het moeten blijven liggen. Had je dat bij je vorige zwangerschap ook? Veel sterkte in ieder geval.

@Patasa: Dat lijkt me ook erg als je op de echo iets onverwachts en misschien ergs te zien krijgt. Nu maar hopen dat het verder geen gevolgen heeft voor het kindje.
Hi allemaal,

Was het topic een beetje uit het oog verloren, vandaar mijn afwezigheid. Ben nu aan het werk, maar probeer later weer langs te komen om bij te lezen.

Groetjes,

Juf
Hoi allemaal,

Ik ben compleet nieuw in deze forum/community wereld, maar het lijkt me leuk om mee te schrijven.

Ben 27 en 10 weken zwanger van de 2e. Mijn dochter is 7 maanden.

Ik zag dat er nog iemand was met straks 14 maanden verschil. Ben erg benieuwd hoe het straks zal zijn...

Afgelopen zaterdag 1e echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit!

Tot de volgende keer!

Brigitte
Het was inderdaad even schrikken ja, je gaat er stiekem eigenlijk toch vanuit dat het goed is. Maargoed het ergste was gelukkig niet aan de hand dus dat was alweer een grote opluchting, nu wachten we maar gewoon af.

De verwijde nierbekken zouden kunnen duiden op chromosoomafwijking maargoed dat was dus niet aan de hand zeiden ze nav de vruchtwaterpunctie, wat het dan wel kan zijn is me niet helemaal duidelijk. We wachten maar gewoon de volgende echo af, misschien liepen ze gewoon wat voor op de groei en is het dan wel weer in orde.

@monxmar, nee ze hebben 1 keer vruchtwaterpunctie gedaan en daarna nog een aantal keer bloed geprikt. 1x vruchtwater was wel genoeg, hoewel het geen pijn heeft gedaan, deed het emotioneel toch wel erg veel met me. Het is toch een veilig beschermd plekje waar niemand mag komen, als ze daar dan ineens met een naald inzitten, is dat niet echt prettig.

@Lisey, wat vervelend dat je plat ligt. Heel veel sterkte :hug:!

@Brietje, welkom en natuurlijk van harte gefeliciteerd!!

Morgen weer naar de vk, lekker even hartje luisteren Blijft leuk!
@ Brietje, welkom! Als je in de tabel opgenomen wilt worden kan dat, dan doe ik dat voor je! Moet je wel ff de gegevens die je daarin wilt opgeven even doorgeven hier.

@ Juf, ja met het plaatsen van de nieuwe tabel kwam ik je naam tegen en bedacht ik me dat we je de laatste tijd niet veel gezien hadden. Welkome back!
@brietje: Welkom! Nog 2 weekjes en dan zit je veilig! Voel je je goed tot zo ver?

Hier alles nu weer goed! Vanmorgen bloedverlies gehad, flinke paniek natuurlijk! Vk gebeld en kon om 3 uur een echo laten maken, wat een spanning! Gelukkig was alles goed, hartje gehoord en was zelfs drie dagen verder dan gedacht! Morgen 9 weken dus. Heerlijk!

Hoe is het met de rest?? dit weekend hittegolf..Dat word afzien!

Groetjes!
Hallo allemaal,

Hier weer eens een berichtje. Ik had eerder echt geen puf. Daarnaast afgelopen week zo'n hoofdpijn waardoor het beetje energie wat ik nog had ook verdween.

@ Lisey. Heel vervevelend. Ik wens je heel veel sterkte

@Pipoo, leuk met je broer en schoonzus zwanger zijn. Ben benieuwd hoe ze reageert.

@Monxmar. Ik zag dat mijn leeftijd nog niet in de tabel stond. Ik ben de oudste van het stel 40

Straks lekker even naar de stad een zwangerschapsbikini halen als ze nog iets hebben. Er is natuurlijk een run op met dit hete weer en verder niet te druk maken met de voorspelde warmte.

Allemaal een fijn warm weekend gewenst!
Hoi Allemaal!

Hier gaat alles goed!! Ik voel me prima, eigenlijk helemaal niet zwanger... Afgezien van die buik die al flink aanwezig is dan. Ik draag alweer een paar weken positiekleding. Zal wel komen omdat ik net nog zwanger ben geweest.

@Monxmar, ik vind het leuk om in de tabel te komen. Ik ben 27 jaar, heb een dochter die geboren is op 25 november 2009 en woon in Noord-Holland. Ik ben 17 januari 2011 uitgerekend.

Aanstaande donderdag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige.

@Moontje86, ben blij dat alles goed is!! Wat fijn dat de verloskundige zo snel regaeerde met een echo. Nog 3 weken en dan is het safe!

@Lisey, hoe gaat het nu? Nog steeds plat? Wel vervelend met dit weer lijkt me... Sterkte in ieder geval!

@Pipoo, wat leuk om gelijk met je schoonzus zwanger te zijn! Hebben jullie veel contact? Zeker leuk als de kindjes straks geboren zijn.

Heeft iemand nog tips voor de warmte en een baby? Mijn dochter heeft er veel last van (zweten, huilen e.d.)

Alvast bedankt!

Tot snel.

Brietje
@ brietje, je staat erin! je bent inderdaad weer snel zwanger, hoe was je eerste zwangerschap? nadat onze zoon geboren is wilde ik direct ook wel weer! miste mijn buik zo ontzettend. sinds hij 1 jaar werd liep ik er echt om te springen, maar mijn vriend wilde pas vanaf januari weer proberen, wat 'pas' na 5x lukte. moet eerlijk zeggen dat ik het nu juist wel oke vind. er zit straks 2,5 jaar tussen, en minder dan 2 jaar had ik wel heel heftig gevonden denk ik. al denk ik ook dat je daar wel weer aan wend. vind je het spannend?

@ moontje, pfff wat is dat schrikken he! blij dat alles goed is. hoe is het nu?

ik moet morgen voor de intake naar de verloskundige. leuk leuk leuk!!!
ik kom ook weer even zwaaien. We zijn weer terug van vakantie. 2 heerlijke weken gehad en nog lekker een paar dagen thuis in het zonnetje. Mijn dochter heeft enorm genoten van alle aandacht van papa en mama en ook op de camping heeft ze uitstekend vermaakt.

afgelopen vrijdag een 3D echo gehad. Leuk om weer te zien. hebben we bij dochter ook gedaan. Hij wordt een knappe vent hebben we kunnen zien.

lisey ik las dat je plat ligt? wat naar meid. hoe gaat het nu met je?

moontje ja zal wel geschrokken zijn. goed dat de verloskundige gelijk een cho wilde maken en dat alles goed is.

patasa van jou las ik ook verontrustende berichten. afwachten nu dus voor jullie...

verder heb ik wel snel alles even gelezen, maar lukt me niet om op iedereen te reageren.
@brietje83,monxmar,teddy82: Ja, we waren ontzettend geschrokken en ik ging er ook gelijk van uit dat het niet goed was. Ineens waren in mijn beleving mijn borsten ook minder gevoelig. De verloskundige zou binnen een uur terug bellen, want ik belde om 8.15 al. Gelukkig kon ik om 15.00 terecht.. Ik weet ook niet hoe ik anders de dag door moest komen! De arts zei dat je bij bloedverlies 50 % kans hebt dat het om een miskraam gaat, maar toen hij de echo maakte, bleek dat de maten klopte en dat maakte de kans erg klein. Ik was zelfs drie dagen verder dan gedacht! Het bloedverlies was toen ook al over. Wat is het dan fijn om zo'n hartje te horen en natuurlijk was ik helemaal in tranen en kon ik niks meer uitbrengen! Dus er staat nu een heel klein echolijstje met een echo op mijn nachtkastje, met een heel klein frutseltje erop! Het is echt nog maar 2 cm, onvoorstelbaar!

Brietje, ik lees dat jij alweer een dikke buik hebt! Jeetje dat is snel! Ik dacht ook een buikje te hebben, maar kwam denk ik door de obstipatie..Dat is verholpen en je ziet niet meer dat ik zwanger ben, helaas! Ben je bij je vorige zwangerschap ook zo gelukkig door de eerste 3 maanden gelopen??

Monxmar, veel succes/plezier bij de vk!

Teddy, wat fijn dat je zo hebt genoten van de vakantie! Je hebt de weken ook goed uitgekozen! Hoe lang duurt zo'n 3D echo? Volgens mij kun je daar ook een filmpje van meekrijgen toch? Leuk hoor!

@Lisey: Hoe gaat het nu met je? ga je wel naar de chiropractor? Bij mij heeft dat enorm geholpen, al zal het niet te vergelijken zijn..Wat zou je balen, sterkte!

Groetjes allemaal! T is weer maandag, mijn uitgebreide poetsdag en ik wou dat ik al een ietsjes nesteldrang had, maar heb totaal geen zin in schoonmaken nog! bah!
moontje zo'n 3D echo duurt ongeveer 3 kwartier. Ik heb inderdaad een dvd met de film meegekregen en een cd met foto's
Vandaag intake bij de VK gehad, vriendje was mee. Was eigenlijk allemaal nog wel bekend. Weer zo'n pakket folders meegekregen en een knuffeltje en mutse. Wel grappig, maar het doet me lang niet zoveel dan de eerste keer. We hebben de gegevens doorgenomen en ze heeft gecontroleerd op suiker, ijzer en bloeddruk. Dat was 4,4; 8,3; 100/60 dus helemaal prima.

Verder ben ik nog steeds wel de hele dag lichtelijk beroerd. Goed en regelmatig eten helpt wel. Als ik me inspan dan wordt het wel erger. Heb het gevoel dat ik nu echt helemaal inkak, bah!

Verder doe ik ook stomme dingen . De blunder van vorige week weet ik ff niet meer, maar van het weekend heb ik de lak van mijn auto grondig verpest met een schuursponsje. Achteraf wist ik me natuurlijk wel weer te herinneren dat dat funest is. Er zat zoveel vogelpoep en teer op dat ik eens even lekker ging poetsen. Echt stom.

Morgen weer voor het eerst aan het werk na mijn vakantie, he-le-maal geen zin in! Vorige week al een etentje (kookworkshop) gehad met 10 collega's, dat was erg gezellig. Daar heb ik het al verteld, was erg leuk. Ga het van de week ook aan de rest vertellen.

Heb nu op 9 juli termijnecho. Schijnbaar is vorige week besloten dat de uitgerekende datum van die echo nu standaard wordt aangehouden, ook voor je werkgeversverklaring enzo. Ben benieuwd. Mijn berekening is 22 januari, die van de vroege echo 28 januari, maar dat is natuurlijk wel een stuk minder nauwkeurig.
Hallo allemaal. Leuk jullie reacties over mijn nieuws dat mijn broer en zijn vriendin ook een kindje verwachten. Ze weten het nog steeds niet, ik ga het over een paar weekjes vertellen. Met haar heb ik niet zoveel contact, alleen als we allemaal bij onze ouders zijn. Met mijn broer bel ik wel eens. We kunnen het wel goed vinden hoor met elkaar, maar we lopen de deur niet bij elkaar plat. Toen mijn zus en ik tegelijk zwanger bleken van de eerste kregen we wel meer contact via Skype (ze woont in het buitenland) en dat was heel leuk. Urenlang gekletst over buikjes, beweginkjes, symptoompjes, opgezwollen voeten en dergelijke.

Ik denk dat mijn broer het wel een goeie grap zal vinden, in mijn hoofd hoor ik al hoe hij zal lachen als hij het hoort . Ik hoop dat ze het niet vervelend zullen vinden dat ze misschien de aandacht zullen moeten delen...

Verder niet veel nieuws. Vrijdag intake bij vk, ik verwacht niet veel nieuws te vertellen te hebben.

En wat namen betreft vind ik het nu moeilijker om inspiratie te krijgen. Bij de eerste had ik meteen een sterke voorkeur voor een naam, maar nu lijkt het wel of niets me aanspreekt . Gelukkig hebben we nog even.

@Moontje, dat lijkt me ook spannend zo'n bloeding, gelukkig dat alles er toch goed uit lijkt te zien.

@Lisey, veel sterkte, echt waardeloos om zo de laatste periode door te brengen. Hopen dat het snel over gaat na de bevalling....
Hoi allemaal!

Ik vraag me af hoe het met de vermoeidheid zit van jullie..? Ik ben namelijk zooo moe, dat ik om 7 uur in slaap val als ik mijn dochter naar bed breng! Hebben jullie dat ook? En dan kan ik s'middags ook nog slapen als het zou kunnen. Heel extreem, de gezellige avonden tussen mijn vriend en mij zijn echt even voorbij en daar baal ik wel een beetje van.

@Teddy: wat geweldig zeg zo'n 3D echo! drie kwartier klinkt ecvht goddelijk en dan als je de behoefte voelt even de dvd terug kijken! Mijn vriend vind alleen dat er dan wel heel veel van de spanning af is, omdat je de baby zo duidelijk te zien krijgt..ervaar jij dat ook zo?

@pipoo: was zeker spannend, maar nu ook wel heel fijn dat we een echo hebben gehad en hebben gehoord dat het hartje klopt. 12 weken is ook wel er lang hoor!

slaap lekker..pff!
Hey allemaal, te warm om te schrijven he! Wel blijven komen hoor! Ik merk dat het zo hard gaat, alweer 11 weken. Ik ben er ook echt minder mee bezig, het is elke keer 'alweer een week verder'. Ik had me eigenlijk voorgenomen er meer van te laten genieten. Misschien dat het straks anders is als ik het voel en een buikje krijg.

@ moontje, ik ben wel moeier dan de vorige keer, toen was ik helemaal niet moe. ik zit niet lekker in m'n vel. als ik lang sta of bezig ben voel ik me beroerd en wil ik zitten of liggen. als ik moet eten dan ben ik beroerd. maar als ik dan heb gegeten voel ik het nog uren tot in mijn keel. ik hoop echt dat dit over een weekje of 3 over is. ik moet ook echt wat gaan doen aan mijn conditie, anders ga ik erg opzien tegen de laatste loodjes en mijn bevalling.
Hallo allemaal,

Ik meld me ook weer een keer.

Wat is het warm geweest zeg, heb er echt last van gehad, vooral vrijdag. Maargoed toen hoorde ik ook niet zwangeren klagen!

Werd gister nog even 'opgevrolijkt' toen iemand zei dat er nog 2 hittegolven aan zitten te komen, waarvan zeker 1 nog warmer dan nu. Of het waar is of niet weet ik natuurlijk niet maar bij de gedachte alleen al krijg ik opvliegers!

Zo, genoeg geklaagd, ga nu alle andere berichtjes eens op mijn gemak lezen!
Hoi hoi, Ik was eigenlijk juist opgelucht dat ik nu minder last had van de warmte dan vorig jaar deze tijd. Toen was ik hoogzwanger, dus het was niet gek dat ik er toen meer last van had Ik leef mee met de hoogzwangeren van nu! Nu ben ik natuurlijk nog lang niet zo ver en ik ben blij dat de warmte niet nu al zo'n sterk effect op me heeft.

@Moontje: ik heb nu minder last van vermoeidheid dan een paar weken geleden. Maar ik vond het gistermiddag wel heerlijk om tegelijk met mijn dochter een dutje te kunnen doen. En gelukkig slaapt mijn dochter de laatste paar weken 's nachts als een blok. Tot een paar weken geleden werd ze iedere ochtend rond 5.00 uur wakker als het licht werd. Ik was bang dat dit tot diep in de herfst zo door zou gaan... Maar een week of twee geleden heeft ze uitgevonden dat ze ook op haar buik kan slapen. In het begin vond ik het eng, maar ze heeft nog nooit zo ononderbroken geslapen als nu.... Met onze nachtrust gaat het dus ook goed, gelukkig. Ik hoop dat dit niet slechts een fase is .

Hoe doen jullie het straks met slaapkamers? Tenzij we besluiten een huis te kopen (we zijn aan het rondkijken), hebben we maar één kinderkamer tot onze beschikking. De nieuwe baby zal wel een half jaartje bij ons op de kamer slapen, net als onze dochter, maar daarna zullen ze samen slapen. Ik vind eigenlijk dat dat moet kunnen, maar tegenwoordig lijkt het niet zo geaccepteerd meer te zijn. Ik ken zelfs mensen die hun grote wens voor een tweede bijna niet in vervulling lieten gaan omdat ze de logeerkamer niet wilden opgeven Gelukkig kwam die tweede er toch
@ pipoo, toch super bij elkaar op de kamer! vind ik wel hoor! wij hebben maar 2 slaapkamers boven en een zolder. onze zoon gaat wel naar zolder, maar mocht er een derde komen dan vind ik het geen probleem om ze bij elkaar te laten slapen. verder zou ik me niet zo laten leiden door wat anderen denken of vinden, mensen kunnen zo bekrompen zijn!
Hoi allemaal!!

Heb ik net een enorm verhaal getypt, valt internet er even uit, verhaal weg....(baal)

Nou ja het kwam erop neer dat ik een beetje druk ben geweest de afgelopen week met de warmte, werk en de zorg voor mijn dochter...

Afgelopen donderdag bij de verloskundige geweest. Die is helemaal tevreden! Volgende keer is 3 augustus (mag in het overzichtje, Monxmar!)

@Monxmar, ik ben inderdaad weer erg snel zwanger... Dat was niet echt de bedoeling. In eerste instantie schrokken we ook even en hebben we ons even afgevraagd of we dit wel wilde en of we het aankonden. Nu er wat tijd overheen is gegaan vind ik het ook wel leuk. De kinderen zullen straks wel een hechte band hebben, verwacht ik. En over 3 jaar zijn we uit de luiers!

Wat zeiden ze op je werk?

@Pipoo, leuk toch 2 kids op 1 kamer!! Lijkt me goed voor de band en de ontwikkeling. Daarnaast moet je gewoon doen wat praktisch en handig is en waar je jezelf goed bij voelt! En als dat anders is dat wat anderen zeggen, is dat hun probleem en niet het jouwe!

We hebben zelf vorig jaar een huis op de groei gekocht, dus ik verhuis zelf mijn werkkamer naar zolder en dan kan de nieuwe baby op die kamer.

@Moontje, die vermoeidheid die herken ik wel! Ik doe zelf niets meer dan werken (3 dgn/wk) en zorgen voor mijn dochter.

Sporten heb ik even opgegeven en het huishouden laat te wensen over. Als mensen last hebben van de kattenharen of de uitpuilende wasmand, dan gaan ze hun gang maar.

De dagen dat ik thuis ben probeer ik mee te slapen met mijn dochter, maar dat lukt niet altijd. Het vervelende is dat ik 's avonds erg slecht slaap. Wordt veel wakker of slaap heel licht.

Ik hoop wel dat ik snel wat meer energie heb. we gaan binnenkort op vakantie en dan wilde ik er wel een paar dagen op uit.

Vorige week heb ik het nieuws verteld op mijn werk. Omdat ik in het onderwijs werk wilde ik niet wachten tot na de vakantie. Dan vond ik het te laat. Ze reageerde wel verrast!

Willen jullie trouwens weten wat het word?

Ikzelf zou het wel willen weten, maar ik zou het niet willen vertellen aan iedereen en ik weet dat ik mijn mond niet kan houden. Daarnaast wil mijn man het niet, dus hebben we ervoor gekozen om het niet te weten. Vorige keer merkte ik dat ik flink in de minderheid was. Toen ik in Italie was vorig jaar zomer merkte ik dat je daar helemaal geen neutrale kleding hebt. Het was echt zoeken naar een wit 'neutraal' truitje.

Dit lijkt een beetje op het verhaal dat het was. Ik hoor mn dochter wakker worden, dus ga dr nu uit bed halen.

Tot gauw!

Groetjes,

Brigitte
@ brietje, dat is balen ja! ik zal het in het schema opnemen. mijn collega's waren enthousiast, dus dat was leuk!

vandaag echo gehad, alles was goed, nekplooi was ook prima (overigens was dit geen tripple onderzoek). we weten voor 80% zeker dat het een jongen is!!!
@pipoo: Ik hoop dat je dochtertje nog steeds goed doorslaapt! Op de buik slapen doe ik zelf ook, heerlijk! Du ik snap jou dochtertje wel! Anders zou je ook nog voor zonverduisterende gordijnen kunnen kiezen:) Wat betreft de slaapkamer..Wij hebben ook geen kamer over, dus de baby komt ook bij ons op de kamer. Klinkt niet ideaal, maar op dit moment als muziek in m'n oren! Ik zou ook graag rondkijken naar een iets groter huis, maar is op dit moment niet de goede tijd volgens man lief:) Dus roeien met de riemen die we hebben. Ach en ergens heeft het ook wel iets gezelligs vind ik!

@ Brietje: Fijn te horen dat er meer dames zijn die het huishouden iets meer op een lager pitje zetten. Ik ben normaal gesproken erg kritisch op mezelf en m'n takenlijstje in huis, maar nu ook even iets minder. Ben gewoon erg moe!

Wij willen wel weten wat het word, allebei. We zijn veels te nieuwsgierig! Bij onze dochter wisten we het ook en hebben we het aan mijn ouders verteld..Dat willen we deze keer voorkomen, maar of het lukt..Vind het ook inderdaad veel praktischer met alle aanschaf. Spannend voor jou hoor..Kun je niet een klein dealtje sluiten met de gynaecoloog voor de echo? dat ie even een seintje geeft! haha

Ik ben benieuwd of er meer dames zijn die twijfelen over de combinatietest..?

@ Monxmar: wat fijn dat alles goed is en dat t een jongen word!

Konden ze dat nu al zien??? je bent 12 weken zwanger toch? Gefeliciteerd, de cruciale drie maanden zijn voorbij! Voel je je inmiddels al wat beter??

Hebben jullie een voorgevoel over wat het geslacht van de baby is?? Ik heb namelijk sterk het gevoel dat we een jongetje krijgen..waarom weet ik niet.. ben benieuwd, volgende week dinsdag de 12 weken echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven