zwanger van de tweede
vrijdag 28 mei 2010 om 20:12
Na een tijdje te hebben meegeschreven op een ander topic merk ik dat ik behoefte heb om ervaringen te delen met moeders die zwanger zijn van de tweede. Ik ben veel minder hyper, onzeker en onwetend. Bovendien heb ik nog een klein ventje rondlopen die ook aandacht vraagt waardoor ik minder met mijn zwangerschap bezig ben en/of er minder tijd voor heb.
Wie kletst er mee?
tabel 27 juni
Wie kletst er mee?
tabel 27 juni
maandag 30 augustus 2010 om 21:56
Teddy, gefeliciteerd met jullie zoon
Patasa, jou had ik al per mail gefeliciteerd, maar ook hier: super!!
Alles gaat goed hier! meisje houdt snachts van een feestje, en overdag is ze vooral slaap aan het inhalen Nu is het even zoeken naar een ritme, met voeden en grote zus brengen-halen-brengen-halen...
Patasa, jou had ik al per mail gefeliciteerd, maar ook hier: super!!
Alles gaat goed hier! meisje houdt snachts van een feestje, en overdag is ze vooral slaap aan het inhalen Nu is het even zoeken naar een ritme, met voeden en grote zus brengen-halen-brengen-halen...
maandag 30 augustus 2010 om 22:12
lisey fijn dat alles goed gaat.
hier iets minder. Zoon ligt in het ziekenhuis. de reden laat ik even achterwege vanwege herkenbaarheid. Het is niet heel ernstig, maar wel naar om hem niet thuis te hebben. Voor mij helaas geen plek daar dus ga veel op en neer om hem te voeden en te knuffelen. De behandeling slaat wel goed aan, dus we hopen hem voor het weekend weer mee naar huis te mogen nemen.
Verder doet ie het hartstikke goed. Hij drinkt goed en ligt verder heel tevreden te slapen. Helaas nog niet in z'n eigen wiegje.
hier iets minder. Zoon ligt in het ziekenhuis. de reden laat ik even achterwege vanwege herkenbaarheid. Het is niet heel ernstig, maar wel naar om hem niet thuis te hebben. Voor mij helaas geen plek daar dus ga veel op en neer om hem te voeden en te knuffelen. De behandeling slaat wel goed aan, dus we hopen hem voor het weekend weer mee naar huis te mogen nemen.
Verder doet ie het hartstikke goed. Hij drinkt goed en ligt verder heel tevreden te slapen. Helaas nog niet in z'n eigen wiegje.
maandag 30 augustus 2010 om 22:20
Jeetje, Teddy... dat is een mindere start zeg Gelukkig zeg je dat het niet heel ernstig is, maar er is niets minder dan niet bij je kleintje te kunnen zijn. En dan steeds maar op en neer te moeten reizen. Wij hebben dat bij de eerste ook gehad... Heel veel sterkte en beterschap voor de kleine jongen, en hopen dat jullie hem voor het weekend in zn eigen wiegje kunnen bewonderen. voro nu maar lekker veel knuffelen in het ziekenhuis, ook daar wordt hij sneller beter van!
dinsdag 31 augustus 2010 om 23:31
@ Teddy, van harte gefeliciteerd met je zoon, wel schrikken dat hij in het ziekenhuis ligt . Hopelijk is het niet al te ernstig, knapt hij snel op en mag hij binnenkort mee naar huis!
Hier gaat alles goed, de kleine man doet het prima, eet goed en slaapt goed. De oudste vindt het allemaal wel interessant maar is er niet constant mee bezig en kan zich goed vermaken als ik even druk ben met de jongste.
Hier gaat alles goed, de kleine man doet het prima, eet goed en slaapt goed. De oudste vindt het allemaal wel interessant maar is er niet constant mee bezig en kan zich goed vermaken als ik even druk ben met de jongste.
zondag 5 september 2010 om 21:14
dinsdag 7 september 2010 om 12:38
lisey, ja sinds donderdag is hij weer thuis en het gaat erg goed. De borstvoeding loopt als een trein en hij zit alweer boven zijn geboortegewicht. Het is een tevreden en rustig mannetje. Hij lijkt op z'n zus. Ben helemaal verliefd.
Hoe gaat het bij jullie?
Manu3la, wat leuk zeg, een jongen en een meid en alles in orde. Nu kan het aftellen beginnen
Hoe gaat het bij jullie?
Manu3la, wat leuk zeg, een jongen en een meid en alles in orde. Nu kan het aftellen beginnen
dinsdag 7 september 2010 om 15:46
dinsdag 7 september 2010 om 20:14
zus vind haar broertje geweldig. continue kusjes geven en aaien. af en toe is ze wat te enthousiast en lijkt het meer op slaan, maar ze bedoeld het lief. Wel is ze iets baldadiger thuis. probeert steeds de aandacht te krijgen, maar das ook wel weer logisch. We doen ons best om alles zoveel mogelijk volgens het oude te laten verlopen. en soms moet ze even wachten. even wennen voor ons allemaal
woensdag 8 september 2010 om 17:11
hallo allemaal,
Wat een positieve berichten allemaal (ik ben net terug van vakantie, dus late reactie). Wel even spannend en naar bij Teddy! Gelukkig is het inmiddels weer goed. En een jongen en meisje in aantocht bij Manu3la, geweldig!
Bij mij gaat alles goed. Ik voel de eerste voorzichtige 'ploepjes', maar dat heeft wel langer geduurd dan ik hoopte. Iedereen zegt altijd dat je de tweede sneller voelt, maar dat is niet het geval. Wel sneller een buikje, hoewel nog maar één persoon spontaan vroeg of de tweede ook al kwam. Andere mensen denken misschien dat het een uit de hand gelopen dikke buik is (zelf zou ik zoiets ook nooit durven vragen hoor )
Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen over hoe de oudste omgaat met de tweede.
Wat een positieve berichten allemaal (ik ben net terug van vakantie, dus late reactie). Wel even spannend en naar bij Teddy! Gelukkig is het inmiddels weer goed. En een jongen en meisje in aantocht bij Manu3la, geweldig!
Bij mij gaat alles goed. Ik voel de eerste voorzichtige 'ploepjes', maar dat heeft wel langer geduurd dan ik hoopte. Iedereen zegt altijd dat je de tweede sneller voelt, maar dat is niet het geval. Wel sneller een buikje, hoewel nog maar één persoon spontaan vroeg of de tweede ook al kwam. Andere mensen denken misschien dat het een uit de hand gelopen dikke buik is (zelf zou ik zoiets ook nooit durven vragen hoor )
Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen over hoe de oudste omgaat met de tweede.
donderdag 9 september 2010 om 16:35
Onze oudste is 2 en vindt het allemaal wel interessant. Aaien, kusjes geven, zelfs flesje geven vindt ie leuk maar dan wel alleen als het hem uitkomt hoor Hij is er niet hele dagen mee bezig, even is leuk maar dan gaat ie ook weer gewoon spelen zoals hij van te voren altijd al deed. Of helpen koffiezetten (knopjes van de senseo indrukken) voor de visite is ook erg interessant!
We proberen zijn ritme van voor de bevalling ook gewoon aan te houden, en ik denk dat dat ook wel helpt.
Toen ik zwanger was, was ik natuurlijk wel benieuwd hoe hij er op zou reageren, maar had altijd wel zoiets van 'niets forceren, alles op zn tijd'. De eerste dagen vroeg ik weleens of ie hem wilde vasthouden maar dan was het steeds 'nee'. Nou prima hoeft niet. Maar na een paar dagen was het ineens 'ja' en hij ging er gelijk voor zitten. En dat heb ik nou nog, ik vraag altijd of ie mee gaat om 'de baby' een schone broek aan te doen of mee kijken om hem in badje te doen en de ene keer weet ie niet hoe snel dat ie boven moet komen en de andere keer hoeft het niet zo nodig.
We proberen zijn ritme van voor de bevalling ook gewoon aan te houden, en ik denk dat dat ook wel helpt.
Toen ik zwanger was, was ik natuurlijk wel benieuwd hoe hij er op zou reageren, maar had altijd wel zoiets van 'niets forceren, alles op zn tijd'. De eerste dagen vroeg ik weleens of ie hem wilde vasthouden maar dan was het steeds 'nee'. Nou prima hoeft niet. Maar na een paar dagen was het ineens 'ja' en hij ging er gelijk voor zitten. En dat heb ik nou nog, ik vraag altijd of ie mee gaat om 'de baby' een schone broek aan te doen of mee kijken om hem in badje te doen en de ene keer weet ie niet hoe snel dat ie boven moet komen en de andere keer hoeft het niet zo nodig.