zwanger worden 2009 deel 3!!!!!!!

17-02-2009 13:39 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
welkom meiden,

zoals jullie zien een nieuw topic, nieuwe

ronde nieuwe kansen !!!

meld je hier aan en ik zet je in de lijst...

WE GAAN ER VOOR, en hopen op een vruchtbaar topic

groetjes Anoniempje

nicknameleeftijdperkindjeNOD/VLKanoniempje2121juli 20081 vlk 13/05Miertje30oktober 2008125/04lily7929januari 20093 GN 20/05 schapekop30november 20081 Londen25april 20091 zon_2729juni/juli 20091???arucamba27september 2008110-04Renza29september 20081 vlk 06/06 stefanie24augustus 20091....barbientje27oktober 2008111/03Nero2616 februari 20091 jwvb32december 2008107/05katalinova28februari 2009124-05conscienza29februari 2009105-05soeze29januari 20091 27/05 vlknata19mei 2008106/04karan26mei 20091eva26april 20091 vlk 13/05 Lillith34december 20084 vlk 07/05 joy30februari 2009115/06gorgi34maart 2009 IVF1 vlk 14/05Ittje25december 20081 vlk 19-03natascha23????1 03/04
Ik ben in dec. 08 begonnen bij een andere werkgever en ik heb nu (nog) geen vast contract. Als ik nu zwanger zou worden, zou (denk ik) mijn contract niet worden verlengd. Ik weet dat dit geen reden mag zijn (en wettelijk geregeld) om een werknemer te ontslaan, maar ik weet ook dat dit gebeurt en dat werkgevers er dan gewoon een draai aan geven (ze trekken altijd aan het langste eind).

In mijn situatie is het zo dat we beiden moeten werken om alles te kunnen betalen en om ook nog een beetje leuk te leven, dus één van ons werkloos, dat kan echt niet!

Daarom hebben mijn vriend en ik besloten om pas te gaan beginnen als ik mijn vaste contract binnen heb.

Klinkt misschien heel egoïstisch, 'not done' en het staat vast en zeker ook raar naar mijn werkgever toe, maar we hebben nu gewoon geen andere keus.

Begrijp me goed, deze baan wilde ik heeeeel graag en ik wilde ook heeeeeeeeeel graag weg waar ik zat, maar ik wil ook heeeeeeeeel graag een kindje.....en dat is misschien ook weer egoïstisch....
Bij mijn werkgever is het een beetje lastig. Ik heb op dit moment een jaarcontract tot augustus. Binnen nu en 2 maanden hoop ik te horen of ik een verlenging/ vast contract krijg. Ik werk nu 4 dagen, maar mijn functie is ook goed te doen in 3 dagen. Oorspronkelijk was het ook de opzet om 3 dagen te werken, maar zelf wilde ik graag meer dagen en heb dus meer taken op me genomen.

Een dag minder is dus geen enkel probleem. Wel hoop ik zo snel mogelijk te horen of ik mag blijven na augustus. Want stel nou dat het nu echt raak is.... dan vertel ik het liever nadat ik zekerheid heb dan voor die tijd.
Ik ken best veel (jonge) mannen waarvan ik geen voorstelling kon maken hoe ze zouden zijn als vader, maar dat zijn (vind ik) nu de leukste vaders!!!
Lees nu pas je bericht Maris en ik vind het wel begrijpelijk hoor. Je wilt zo'n kleine natuurlijk ook wat zekerheid bieden. En van een werkgever heb je nooit de zekerheid of een zwangerschap wel/ niet gaat meespelen.

Ik zit gelukkig in de luxe positie dat mijn vriend een eigen bedrijf heeft. Op dit moment verdient hij 'normaal', maar wanneer dit nodig is kan hij meer gaan verdienen. Echt heel luxe dus. Zelf houd ik liever 3 dagen, zodat ik ook mijn steentje bijdraag en we het net wat ruimer hebben.
Lttje...hier dus bijna hetzelfde verhaal....

Ik werk op dit moment 4 x 9....op eigen verzoek...Alleen bij mij is het zo dat er altijd wat te doen is en in deze branche worden heel veel uren gedraaid....dus mijn werkgever heeft liever dat ik 7 dagen werk dan 4 dagen om het zo maar even te zeggen.

Ik zou ook wel 3 dagen willen werken en de andere dagen zou de kleine naar de creche moeten......maar zo ver is het nog lang niet!!!
Hey Gorgi,

Wat zal het soms moeilijk voor je zijn! Je zegt dat je al twee jr in de mmm zit,maar betekent dat dat je dan in het totaal 3 jr bezig bent? Heftig hoor! Hoop dat 2009 goed voor jullie uitpakt!

IVF is met hormonen spuiten toch? Zie je er tegenop?

Goed van jullie(de meesten) dat jullie het wel zien en het lekker spontaan willen laten gebeuren.

Zeker als je tijd hebt om regelmatig te sexen,want dan kan het ook altijd zomaar raak zijn. Zou dit niet veranderen als het wat langer duurt?

Ik houd toch zeker in de gaten wanneer ik m'n eisprong heb en dan zijn we dus extra actief. Ook ik vertel m'n vriend niet dat hij aan de slag moet,maar hij heeft het echt wel in de gaten.

Ik vind het ook niet zo'n probleem,je gaat ervoor en je wilt het.

Wat ik wel lastig vind is die 2wkn na de eisprong,dan vraag ik me toch constant af of het gelukt is.

Schapekop,Ittje en Aru het blijft spannend bij jullie! Dadelijk staan er miss wel 3 smileys in het schema! Dat zou leuk zijn!
quote:Maris1978 schreef op 24 februari 2009 @ 10:40:

Lttje...hier dus bijna hetzelfde verhaal....

Ik werk op dit moment 4 x 9....op eigen verzoek...Alleen bij mij is het zo dat er altijd wat te doen is en in deze branche worden heel veel uren gedraaid....dus mijn werkgever heeft liever dat ik 7 dagen werk dan 4 dagen om het zo maar even te zeggen.

Ik zou ook wel 3 dagen willen werken en de andere dagen zou de kleine naar de creche moeten......maar zo ver is het nog lang niet!!!

Leuk, zulke werkgevers. Zo'n werkgever heb ik ook gehad, gelukkig is mijn huidige werkgever iets relaxter. Er wordt hard gewerkt, maar 4 dagen is goed te doen. Ik heb niet echt het gevoel dat ik iets gemist heb als ik een dag niet aanwezig ben geweest. Dat was op mijn vorige werk wel anders!

Daarnaast speelt bij mij ook nog mee dat ik een enorme jobhopper ben. Na een halfjaar verveel ik mij vaak al. Vaak houd ik het dan wel langer uit hoor, maar volgens mij ben ik geen persoon die jarenlang bij dezelfde werkgever kan blijven zitten. Daarom hecht ik ook niet zoveel waarde aan een vast contract. Vaak zeg ik zo'n contract zelf wel weer op. Maar het kan natuurlijk anders zijn als je thuis meer drukte hebt. Who knows...
quote:Maris1978 schreef op 24 februari 2009 @ 10:34:

Ik ben in dec. 08 begonnen bij een andere werkgever en ik heb nu (nog) geen vast contract. Als ik nu zwanger zou worden, zou (denk ik) mijn contract niet worden verlengd. Ik weet dat dit geen reden mag zijn (en wettelijk geregeld) om een werknemer te ontslaan, maar ik weet ook dat dit gebeurt en dat werkgevers er dan gewoon een draai aan geven (ze trekken altijd aan het langste eind).

In mijn situatie is het zo dat we beiden moeten werken om alles te kunnen betalen en om ook nog een beetje leuk te leven, dus één van ons werkloos, dat kan echt niet!

Daarom hebben mijn vriend en ik besloten om pas te gaan beginnen als ik mijn vaste contract binnen heb.

Klinkt misschien heel egoïstisch, 'not done' en het staat vast en zeker ook raar naar mijn werkgever toe, maar we hebben nu gewoon geen andere keus.

Begrijp me goed, deze baan wilde ik heeeeel graag en ik wilde ook heeeeeeeeeel graag weg waar ik zat, maar ik wil ook heeeeeeeeel graag een kindje.....en dat is misschien ook weer egoïstisch....Maris,je zorgt gewoon goed voor jezelf,dat doet de werkgever uiteindelijk ook! niks mis mee toch?
Ja mijn vriend heeft ook een eigen bedrijf, maar hij is pas in januari begonnen en wil gewoon even aankijken hoe het allemaal gaat lopen....heeeeeeel begrijpelijk natuurlijk!

En tuurlijk wil je je kleine zekerheid en het ALLERALLERbeste geven, dus het is gewoon beter als we eind van het jaar eens verder kijken en als het allemaal rooskleurig is, dan eens beginnen....
Bedankt voor jullie lieve reacties!!

Ik was trouwens echt een carrieretijger om het zo maar even te noemen. Superambitieus, wilde altijd de beste zijn (nog steeds wel een beetje) en binnen no-time aan de top.

Nu, met het idee dat ik misschien wel dit jaar mama wordt, sta ik er zooooooooo anders tegenover......nu denk ik: liever jij dan ik.

Zo stom hoe je lichaam en geest kan veranderen!
quote:Maris1978 schreef op 24 februari 2009 @ 10:48:

Bedankt voor jullie lieve reacties!!

Ik was trouwens echt een carrieretijger om het zo maar even te noemen. Superambitieus, wilde altijd de beste zijn (nog steeds wel een beetje) en binnen no-time aan de top.

Nu, met het idee dat ik misschien wel dit jaar mama wordt, sta ik er zooooooooo anders tegenover......nu denk ik: liever jij dan ik.

Zo stom hoe je lichaam en geest kan veranderen!

Helemaal niet zo gek hoor, ik heb de meest grote kantoorbitches (niet dat jij dat bent hoor, maar even voor de vergelijking) zien veranderen in zorgzame moeders. Dat je het er zelfs vantevoren over hebt, zo van: 'Zij, moeder???' Maar mensen veranderen dus echt. Zal wel iets natuurlijks zijn.

En dat superambitieuze kun je altijd later weer terugvinden hoor. Ik zie het aan mijn eigen moeder. Zij kreeg op jonge leeftijd kinderen en is op haar 40e begonnen aan een opleiding en een volledig nieuwe weg ingeslagen. Nu heel erg succesvol in haar vak en daarvoor (nu nog hoor) een hele lieve moeder die 1 dag per week werkte. Kan dus ook!
Ja weet ook wel dat ik mijn carrière later weer kan oppakken, maar ik heb altijd het idee dat mensen me dan niet meer serieus nemen...hele stomme gedacht hoor, maar dat zal ik wel hebben meegekregen van mijn vorige werkgever.....moeders telden daar gewoon niet en al helemaal niet als ze ook nog eens parttime werkten.
Ik heb geen idee hoe mijn werkgever zal reaeren. Ik verwacht dat het geen probleem is aangezien er hier meerdere mama's werken. Ik werk nu fulltime (40 uur) en zou in het begin 4 dagen per week willen werken. W'lijk op termijn minder dagen, maar ik wil het eerst gaan proberen met 4 dagen per week.

Anoniempje, wil je in de tabel aanpassen dat ik vanaf 16 feb. gestopt ben met de pil en dat mijn NOD 9 maart is? Dan ga ik wel uit van een normale cyclus, al zal mijn cyclus nog wel even in de war zijn aangezien ik net met de pil gestopt ben...
Dat gevoel ken ik hoor. De parttimers tellen gewoon ook minder mee in bepaalde organisaties, omdat ze maar de helft van de week meekrijgen.

Maar dat is denk ik ook heel erg afhankelijk van de soort organisatie. Hier werken we met maar enkele mensen waarvan 2 ook parttime en 2 fulltime. De 2 fulltimers zijn lang niet altijd aanwezig ivm afspraken. Komt er op neer dus dat je als parttimer net zoveel aanwezig bent en je dus niks minder bent.

Daarnaast is het ook maar net hoe je jezelf opstelt. Ik ken van die echte moekes die alleen maar over hun kinderen praten op hun werk, foto's laten zien, kinderkledingwebsites bezoeken, etc. Heel vervelend... Daarnaast ken ik ook mensen die gewoon werken als ze op hun werk zijn. Wereld van verschil!
quote:Ittje schreef op 24 februari 2009 @ 11:11:

Daarnaast is het ook maar net hoe je jezelf opstelt. Ik ken van die echte moekes die alleen maar over hun kinderen praten op hun werk, foto's laten zien, kinderkledingwebsites bezoeken, etc. Heel vervelend... Daarnaast ken ik ook mensen die gewoon werken als ze op hun werk zijn. Wereld van verschil!Hahaha, die ken ik ook. Vreselijk ja! Dat je elke week de nieuwe ontwikkelingen van het kind moet volgen op foto/website/video... Ik heb ook een paar (moeder)collega's gehad die elkaar elke middag even opzochten om 'gezellig over de kids te babbelen'... Of elke dag wel een paar keer onwijs lang in een hokje gingen kolfen... Anyway, ik hoop dat ik nooit zo word!
Nero: Hoor weleens van moeders die vier dagen zouden blijven werken, binnen no-time minder gingen werken omdat ze de kleine niet konden missen hihi....

Ik werd (15 jaar de pil geslikt) na het stoppen na 5 dagen gewoon keurig ongesteld....als ik een cyclus heb van 28 dagen, word ik het de 2e weer, maar ja we moeten afwachten. Heb ook weleens verhalen gehoord van vrouwen die na 7 maanden na het stoppen met de pil nog steeds niet ongesteld waren geweest!

Lttje: het lijkt erop dat vrouwen zonder kinderen op het werk ook goed zijn in het doen van andere dingen... ;))

Trouwens, mijn vriend weet helemaal niet dat ik op dit forum zit. Jullie zijn de enige met wie ik dit allemaal bespreek.

Zelfs mijn beste vriendin weet niet eens hoe en wat....
mijn vriend weet ook niet dat ik op dit forum zit. En in onze omgeving weet nog niemand dat we bezig zijn om zwanger te worden.

Valt niet mee om het geheim te houden.
Bij mij weet alleen mijn zus het, is mijn beste vriendin en ik deel eigenlijk alles met haar. Maar verder wil ik ook dat niemand het weet, is nog lekker ons geheimpje! Zal heel moeilijk zijn om het te verbergen als ik echt zwanger ben, we willen het pas na 12 weken tegen iedereen vertellen dus tot die tijd moeten we ons niet verspreken hahaha!
alleen mijn vriend weet dat ik op het forum zit, en hij vraagt als we thuiskomen vaak: en wat zijn er vandaag voor nieuwtjes op het forum? hihihihi

nog 1 pil te gaan...

gister na de seks bloedde ik trouwens opeens. Dat heb ik in mn hele carrière nog nooooit meegemaakt, weten jullie wat dat zou kunnen zijn?

Wat mijn werk betreft zou ik ook heel graag van 40 uur naar bijv. 25 gaan na de bevalling vooral omdat ik ook nog eens een thuisstudie doe, maar gezien de crisis en de branche waar ik in werk zal mijn werkgever vast niet akkoord gaan. Ik hoop tegen die tijd een nieuwe baan te vinden... parttime...
Hey meiden,

schapekop en iitje : spannend hoor!!Ik leef met jullie mee en m'n duimen doen zeer van het draaien.

Bij ons weet ook bijna niemand dat we ermee bezig zijn. Laatst vroeg een vriendin plotseling : en hoe gaat het met jullie eigenlijk?? Ik begon te stamelen en toen wist zij wel hoe laat het was natuurlijk. Vind dat wel moeilijk om te verbergen.

Anoniempje : weer dezelfde datum he?kunnen we weer stressen samen rond die tijd.

Heeft iemand al wat van aracumba gehoord?

groetjusss
hoi dames,

Ik werk 32 uur, en hoop dit ook vol te kunnen houden straks/later.

Bij mij weet mn vriend ook niet van dit forum, zal hij vast overdreven vinden, dus vind het wel prima zo...hihi! Maar hij is wel ook erg bezig met het zwanger worden, heel leuk om te merken. we hebben ook echt een spannend "wij-hebben-ons-geheimpje-en-niemand-weet-ervan" gevoel en zijn dus allebei heel enthousiast erover. als ik regelmatige cyclus heb nu zou het betekenen dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad, maar heb ook een paar maanden cyclus van 25 dagen gehad, en dan is ie allang geweest....en aangezien we pas dit weekend zonder condoom zijn begonnen kan het best zo zijn dat we te laat waren. erg spannend hoor!

Schapekop en Ittje, succes met testen! gaan jullie het alleen doen of met je vriend/man samen?
Nero, waarom wil je het pas na 12 weken vertellen??

Nata, was je droog ofzo? Misschien heeft je vriend iets geraakt?

Miertje: bij ons verwacht niemand het dat we bezig gaan eind dit jaar. We hebben allebei jaaaren gezegd dat we geen kinderen willen. En dat willen we graag zo houden! Des te leuker wordt het nieuws hihi

London: ja mijn vriend vindt het vast en zeker ook overdreven....hij weet ook niet dat ik zo met kinderen bezig ben. Ik wil hem daar niet mee 'lastigvallen'. We hebben afgesproken eind dit jaar en die afspraak staat. Heb er niks aan om te gaan drammen. Dan wordt de kans misschien wel heel groot dat hij helemaal niet wil.
Maris, inderdaad, wij kunnen er ook wat van op ons werk.. je met andere zaken bezig houden. Komt waarschijnlijk ook omdat ik er steeds aan moet denken vandaag. Eerst die test morgen maar! Iiiiihhhh... spannund.

Mijn vriend weet ook niet dat ik op het forum zit. Vertel ik ook maar niet, zou hij denk ik ook overdreven vinden. Maar zelf is ie er ook wel mee bezig, alleen iets minder dan dat ik ben.

Verder weet bij ons ook niemand het, wil ik ook niet. Mijn vriend wil er wel open over zijn, maar ik wil liever dat het straks een verrassing is. Vind ik veel leuker.
Hihi spannend hoor!!! Ik ben er ook helemaal zenuwachtig van!

We hebben best wel veel dingen gemeen lttje ;)
Londen, ik wil de test eigenlijk wel doen als mijn vriend in de buurt is. Hem erover bellen vind ik ook zoiets.

Even een heule blonde vraag hoor: maakt het uit op wat voor tijdstip je het test?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven