zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

ze zijn nu de kapellen aan het plaatsen!!!!

Er staat er al 1 voor de deur (de grootste), wat een ding zeg.

Ziet er echt super uit!!!!
Xaar, geniet van je verlof!!!!! bijna alles klaar thuis? heerlijk gevoel he.. en dan rustig alles voorbereiden voor de komst van jullie wondertje... super hoor!!

Syenna is vandaag alweer 9 weekies, wat gaat het ongelooflijk snel......

vanmorgen gezellig op het werk geweest, leuk om erweer te zijn!! Gezellig ff bijgekletst.... Syenna veel aandacht gehad van iedereen en ze heeft gezellig in de box liggen spelen, tevreden meisje!! 't ook zo'n lekker wieffie!! heb met mijn collega, waar Syenna op de groep komt, ff afspraak gemaakt voor een "wen"ochtend en intake, OJEEEE komt nu echt dichtbij hoor.... nog ff heerlijk genieten van mijn verlof!! 15 april moet ik weer aan de bak! van de ene kant erg vele zin, maar toch op 1 of andere manier zie ik er tegen op, stom he!!??..

We gaan donderdag gezellig met collega's uit eten, veel zin in!! Oma {schoonmoeder} past dan op Syenna, want mijn mannetje moet naar kantine, is leider van het 2de elftal... kan Syenna en oma alvast oefenen...

Meiden ik ga ff met mijn meisje knuffelen!!
tja koe het is vaak sneller voorbij dan dat je wilt...

xaar het komt steeds dichterbij he. denk je dat je je gaat vervelen tijdens je verlof of vind je het juist wel lekker.

kijk je negatief tegen de bevalling op?

ik heb gister en vandaag echt zo'n baaldag,

van bah ben nog steeds niet zwanger

bah zie mijn vriendje zo weinig

bah wat werk ik toch veel

bah wat heb ik weinig tijd voor mezelf, vriendje etc.

alles bah.

vriendje is gistermorgen thuis gekomen. was heel moe dus is gelijk op bed gaan liggen en wat uurtjes geslapen.

gistermiddag naar verjaardag van mijn vader geweest. was heel gezellig met de familie, maar het lijkt mij dan weer zo leuk als ik zwanger zou zijn of dat zou kunnen vertellen.

ik was ook van plan om toch tegen mijn moeder te vertellen dat we bezig zijn met een kindje, maar het was steeds niet het goede moment dus daar baal ik ook van.

nou ja gisteravond laat thuis, gelijk gaan slapen, vandaag moet ik werken. ga na het werk sporten dus ben half 9 thuis.

en precies vanavond komen mijn favoriete series (america's next topmodel en project catwalk) dus vriendje komt weer net op de verkeerde avond thuis. baal baal baal
Moguh dames,

KK, word het niet eens tijd voor een paar dagen er lekker tussenuit met je lief. Lekker even bijkomen en genieten.

Hoe was de verjaardag?

Ik begin langszaamaan te beseffen dat de volgende stap de bevalling is... een heel gek idee. Ik moet er nog niet aan denken dat mn buikie straks weg is. Ik vind het zo fijn en gezellig. Ik schrijf op een ander forum met meiden die in april zijn uitgerekend. 1 van hun is al bij 32 weken bevallen. Dat is enorm schrikken. Dan ben je nog zo bezig met zwanger zijn, het lijkt me een enorme schok. Daarnaast natuurlijk nog alle zorgen om de kleine. Ik realiseerde mij wel dat het dus elk moment al zou kunnen gebeuren. Maar om het gemiddelde in stand te houden (er zijn meer vroeggeboortes in mn omgeving) ga ik voor minimaal 42 weken hahahaha

Ik ga mij niet vervelen denk ik. We zitten zo in de verbouwing, ik heb enorm veel te doen en ik het tempo dat ik kan opbrengen ben ik wel even zoet. Stofzuigen en opruimen duurt nu gewoon de hele dag. De nesteldrang is goed aanwezig.

Gister zijn de kapellen geplaatst. Het is echt super mooi geworden. Ik zal nog wat fotos op de hyve zetten later vandaag.

De bevalling; ik kijk er echt enorm nuchter tegenaan. Ik weet dat het pijn gaat doen maar ik maak me echt geen moment zorgen. Ik heb echt een beetje een oergevoel dat ik dat heel goed kan. Ik maak me soms een klein beetje zorgen of alles goed zal gaan met de kleine, maar dan denk ik ook, het is zon bikkeltje als zn mama ;)

Even een vraag aan de moeders. Ik vind BH's kopen al zo'n drama maar nu ben ik dus op zoek naar voedingbh's. Ik heb alle maten al geprobeerd bij de Prenatal maar niets zat goed. Hebben jullie tips, trucs, aanraders? Hoeveel 'ruimer' moet je het uitzoeken, waar moet je op letten. En waar vind ik goede/prettige.

Ok, ik ga aan de slag. Ik heb enorm de behoefte om ramen te lappen, hahahahaha
Xaar, ik heb nog 2 voedingsbh's in de aanbieding!! komen bij de henniz weg maar zijn mij te klein!!helaas bijna niet aangehad.. de andere voedingsbh's heb ik bij baby's trefpunt weg...

Zo meiden wat ik nu ga vertellen, dat geloof ik zelf haast niet!!! Syenna lag gister avond om 22.00uur op bed, en geslapen tot 8.30uur!!!!!!!!!! toen de wekker ging op 6uur hoorde we haar, dus mijn mannetje ff uitgezwaaid denk haal de kleine meid eruit, lag ze alweer te snurken... en werd dus uiteindelijk om half negen gezellig en vrolijk wakker!!... gezellig gekletst en onder de baby gym gespeeld en nu net weer in bed, ja ja zonder inbakerdoek! Heb haar een slaapzakje aangedaan met mouwtjes eraan, en ze viel zo in slaap, super!!! ik kwam eigenlijk op het idee om haar niet in te bakeren omdat ze gisteren heerlijk in de maxi cosi heeft liggen slapen op't kdv dus denk dan moet dat in bed ook kunnen, dus ben heel benieuwd hoe lang ze slaapt... scheelt een hoop gedoe elke x..

ga ff bakkie koffie drinken en ff in huis prutsen...vanmiddag ff stuk lopen't is heerlijk weer

Fijne dag meiden..
KK, idd even een paar dagen saampies weg lijkt me een goed plan voor jullie!! dat is zo genieten, wij deden het regelmatig ff weekendje weg samen!!Valkenburg is erg leuk, veel leuke kroegies en gezelligheid.. We hebben het nu alweer over dat we met kerst op vakantie willen naar tenerife, maar goed moet eerst op het werk aanvragen... dus maar ff doen en hopen dat ze accoord gaan!!
nee dus grrr %$#&*

vriend kan niet vrij krijgen ik ook niet.

we hebben in ieder geval zondag weer een dagje samen.

gister samen gezellig een filmpje gekeken.

vriendje ging popcorn maken. hoe moeilijk kan het zijn... had hij het te lang in de magnetron laten liggen, bijna fik. en stinken!!!! bah het zal vanavond nog steeds stinken denk ik...

maar ben vandaag al beter te pas dan gister hoor :-)

koe wat een makkelijk en heerlijk kind heb jij!!! ze zeggen toch ook vaak, als je als moeder zelf relaxed bent, zijn je kinderen dat ook??/ goed bezig dus!!!

xaar heb net op je hyves je foto's gezien, het ziet er wel heel goed uit. wanneer zullen ze klaar zijn ermee?
oh ja verjaardag was heel gezellig, taart was lekker

* big smile*
Joya heeft vanacht ook redelijk geslapen, slecht 1 x wakker en ik ben dan ook wel relaxed, maar zij echt niet!! (grapje hoor dames) Ik denk inderdaad wel dat het ermee te maken heeft hoe relaxed je bent, maar ook wel hoe makkelijk of temperamentvol je kind is! Ik heb 1 met heel veel pit en dat laat ze s nachts ook wel merken. En vanmorgen bij de bijeenkomst van zwangerschapsgym! Alle kinderen gingen met haar meegillen, want het was niet te harden zo hard gilde ze moord en brand en bij mij op schoot weer klaar he. Vrolijk lachen naar iedereen en heel gezellig!

Jayden toppie en erg gezellig!

Ga de tuin is is zo lekker weertje nu en daar wil ik van genieten!
Syenna heeft een half uurtje geslapen zonder inbakerdoek, niet echt lang maar goed't begin is er! heb haar net weer weggelegd in de slaapzak maar toen wilde ze echt niet!! schreeuwen.... dus toch maar weer ingebakerd.. en nu ligt ze te keufelen in bed ha ha!!! ja ben wel vrij relaxed idd.. maar tja Ukkie kendende is zij dat ook wel, maar toch helaas Joya vrij onrustig's nachts..

Uk, kamertje al veranderd?
Nee, kamer niet veranderd, veel te lekker weer en ik blijf erbij dat ze het wel kan. Ze heeft het immers al gedaan!!!

Ga lekker voor de buis hangen nu!
@Xaar: tjonge, aan de foto's te zien, wordt het echt heel mooi. Jullie halen je wel wat op de hals zeg, zo vlak voor de bevalling..Ach, het is iig goed voor je schoonmaakwoede. Enne, mocht je in je eigen huis klaar zijn, ik woon vlak bij je, en mijn ramen mogen ook wel weer eens gelapt worden, haha!

Kom je je dagen een beetje door, nu je met verlof bent?

Ga je eigenlijk thuis bevallen of in het ziekenhuis?

Goed dat je zo nuchter bent, je kunt je wel heel bang gaan maken nu, maar helpen zal het niet.

@Koe: zeg, hou eens op, hihi. Die dochter van jou, dat is echt te gek zeg! Enne half april alweer werken, tjonge het is al vaak gezegd maar de tijd vliegt echt zeg. Heb je er zin in, of eh..

@KK: idd, ga eens lekker iets doen met zijn tweetjes. En probeer desnoods de kinderwens een beetje uit je hoofd te zetten. Ik snap dat dat lastig is, en ik hoop niet dat je het verkeerd begrijpt, maar ja, hoe moet ik dat nu zeggen/schrijven....Vertellen is in dit geval even makkelijker dan schrijven. Misschien ben ik wel te nuchter, ik weet het niet, en iedereen staat er weer anders in. Nou ja, ik kan het niet opschrijven, dan komt het zo bot over en dat is niet mijn bedoeling. Tis een warrig verhaal geworden, laat maar.

ik heb inderdaad een leuk weekend gehad, kijk maar op hyves. Mijn privacy hier is me veel waard, en ik weet dat veel vriendinnnen van me hier regelmatig te vinden zijn, dus ik zet het wel even op onze hyves.

Raar trouwens, moest (nou ja, volgens mijn laatste cyclus) ergens deze dagen ongesteld worden. Heb wel het gevoel dat ik het word, maar het wil niet doorzetten. mmmm, vreemd maar weer.
Coop, een voordeel of een nadeel van hyves? Maar toch, van harte gefeliciteerd!!!! fijne dag geniet ervan en mijn duimen draaien.
coop heb je een kans op geen ongesteldheid?

xaar verveel je je nu een beetje nu je verlof hebt?
ik heb nog niet de kans gehad om me te vervelen. T is zon drukke bedoening hier. Vandaag zijn ze weer met de badkamer bezig. gister een hoop dingen gedaan. Begonnen met de babymeubels in de olie te zetten, boodschapjes, thuiszorgwinkel en ramen lappen. Wilde vandaag ook een hoop doen maar toen we gister in het zkh waren voor een infoavond kreeg ik buikpijn. Het lijkt op darmkramp, maar met weinig effect. Het is gedurende de nacht flink erger geworden tot ik echt zat te puffen van de pijn. Aantal keer onder de hete douche gestaan.....

anyhow, net de verloskundige maar gebeld. Ze zegt dat het oefenweeen zijn en dat ik veel te veel doe (wie ik???) Als er veel regelmaat in komt moet ik bellen, maar nu proberen om het weer weg te krijgen door te rusten.

Dus...Coop, ik kom nog even geen ramen lappen

Wanneer moet je ongesteld worden?? heb je deze weken nog een eisprong gevoeld ofzo? Spannend.
Cooper, ik nou ja Syenna maakt het nog mooier dan het al was... gister avond om 21.15uur op bed en heb haar vanmorgen om 8.45 uur wakker moeten maken omdat we op visite gingen, ongelooflijk..

zal het niet erg zijn voor zo'n kleine meissie zolang zonder voeding?? bijna 12uur zonder voeding... is wel lang lijkt me maar goed ze is overdag gezellig en speelt en slaapt af en toe ff..
even een kort berichtje van een hele trotse mama Syenna ligt al een uur te slapen, zonder ingebakerd te zijn!!! in een slaapzak met mouwen kleine topper!!!!!
Kleine topper die Syenna!

Later meer......
Wat is het weer gezellig hier!

@Koe: ach een keer zonder voeding, dat zal toch niet erg zijn. Als ze honger heeft, komt ze vanzelf toch?

@Xaartje: voordeel hoor, ik vind het geen probleem. En bedankt!

En jij, ben je zo druk dan? Daar kan ik me nu heeeellllemaaal niks bij voorstellen. Jij zit toch de hele dag op de bank met een kopje thee alle soaps te kijken, terwijl je halve huis wordt verbouwd? LOL

@Ringel: hoe is het, ben je alweer beter?

@Ukkie: kun je ons alweer horen...

Vandaag ongesteld geworden, (was sowieso weinig kans op zwangerschap) weer een normale cyclus

Heb geen eisprong gevoeld, iig niet zoals de maand daarvoor.

Moet vrijdag bellen voor een afspraak: dan gaan ze ff een foto maken van mijn eileiders (HSG), ff checken of ze niet dicht zitten. Schijnt wel een beetje pijnlijk te zijn. Die gyn van mij neemt gelukkig geen halve maatregelen, ze wil gewoon alles onderzoeken om alles uit te sluiten.

Vanochtend moest ik ook weer bloedprikken: tjonge, zit er 20 man voor je te wachten. GVD ik moet naar mijn werk, en het overgrote deel zijn gepensioneerden die er om 0800 zitten, pfff.
Copper, vervelend he dat bloedprikken, altijd zolang wachten..

veel succes in't ziekenhuis!!

ben niet helemaal fit, hoofdpijn en verkouden.... lekker rustig daggie vandaag... vanavond met collega's uit eten!!..

groetjes Koe
Coop, zeker in t zkh hier in noord, volgens mij zitten die lui er ALTIJD, gewoon voor de gezelligheid ofzo. Maakt niet uit hoe laat je er bent.

Ik heb vaak gehoord dat die foto een hele goeie bijwerking heeft. Ze spuiten de eileiders dan toch door (contrastvloeistof ofzo?) en het schijnt dat je eileiders dan beter toegangkelijk worden en dat het je kansen verhoogt. Of heb ik het mis, ik heb het al een paar keer gehoord.

Vandaag gaat het beter. Ik heb vanaf di-avond flinke voorweeen gehad en gister de hele dag. Ik kon niet eens rechtopstaan van de harde buiken. Geen oog dichtgedaan dus ik was echt niets waard. Vanacht goed geslapen en tot bijna 9 uur blijven liggen. Dus voel me een heel ander mens. De pijn is minder en de harde buiken en krampen komen minder vaak. Ben weer gerustgesteld maar moet oppassen dat ik niet weer te veel ga doen. Wil vandaag strijken (ja ja, ik heb een strijkplank gekocht..hahaha - nesteldrang is zooo raar) de ramen voor moeten nog gelapt...bedden opmaken, stofzuigen (bouwstof grrrr) nog wat boodschapjes.... ga zo maar door... Maar goed, ik moet maar even kijken wat het gaat worden. Beter om maar gewoon niks te doen...

Nou meiden, ik reageer later nog wat meer.

doeeeg
Koe, er wel zijn vanavond he?

Xaartje, rustig zei je toch?

Ik kan jullie inderdaad alweer iets duidelijker horen, maar helemaal helder komen jullie niet over
Ukkie, tuurlijk ben ik er vanaaf!! vandaag lekker rustig aan gedaan en wat asprines gehad... net ff heerlijk onder warme douche gestaan, tot strakies!!!!!
xaar doe je rustig aan, het zit er nu wel allemaal aan te komen he, is de kamer al helemaal klaar voor de baby?

ik weet eeeeingelijk waar ik de 250 euro aan ga besteden die ik op mn werk had gewonnen,

'heb vandaag 2 ligbedden voor in de tuin bij de blokker gekocht, en bij de leen bakker tuinkussens. nu nog alleen lekker weer om in de tuin te zitten..

coop succes met de onderzoeken, wel fijn dat de gyn alles onderzoekt, of is het allemaal te snel voor jullie?

nou ik ga koken
Nee hoor, KK, het is helemaal niet te snel. Het enige wat me bezighoudt, is dat we eerder hadden moeten gaan. Maar omdat ik op de www zoveel verhalen had gelezen dat je minimaal een jaar bezig moest zijn en dat ze je anders toch wegsturen, heb ik het niet gedaan.

Goede besteding van die 250 euro! laat de zon maar schijnen!

@Xaar: klopt van die vloeistof. Maar dat het dan een goeie bijwerking heeft, goh, heeft de gyn niks over gezegd, Maar als jij het al vaker hebt gehoord, ik ga dan nog ff googlen zo.

En nog even over je nesteldrang: vraag anders een vriendin of je (schoon)moeder om je te helpen. Gezellig en dat ontlast een beetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven