zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

jaaa. inderdaad... lekkere kaasjes en biefstuk!! helemaal nog niet zo bij nagedacht, haha!!

kzag net op een site die chinese bakerpraatjes, gaat naar aanleiding van leeftijd moeder en maand van conceptie en dan weet je wat het geslacht wordt, ik zou deze maand dus een jongetje krijgen.. haha!! geloven jullie dat??

ik ga douchen.. moet vanmiddag werken....
heey hoi..

ja dat heb ik ook al eens gezien ja dat je geslacht kan bepalen.. ik geloof er niet zo in eigenlijk.....

werkse vanmiddag..
Mag ik ook meekletsen? Ik ben 28 jaar ens sinds oktober bezig en dacht afgelopen week zwanger te zijn (licht positief resultaat) maar na 1 week overtijd kreeg ik alsnog een zeer hevige menstruatie. Nu weer op naar de volgende ronde.
Goh, wat een nare binnenkomer Irika, maar leuk dat je meekletst!

Geslacht bepalen, ik ga me er niet in verdiepen, want dan moet ik ook nog kiezen of ik een meisje of jongetje zou willen... pfff. Zelf wou ik vroeger altijd een grote broer, dus daar licht wellicht de wens voor een jongetje, maar gut, jurkjes zijn ook wel erg leuk om te kopen hè. Dus ik zie daar een onmogelijke keus.

M'n sollicitatie is op de bus! Spannend hoor, en de reactietermijn is nog tot eind februari, dus het duurt nog héél lang voordat ik hoor of ik op gesprek mag komen. Ben benieuwd hoe ik die 9 maanden door ga komen met mijn ongeduld :-s

en verdorie, die biefstuk! Weet ik meteen weer wat ik eet totdat ik zwanger mag zijn! Ik ben dol op rood vlees! Wat me er nu aan doet denken, dat het hoog tijd is voor 2 stuks fruit...

oh ja, leuk! een tabel... Goed idee Cooper!
quote:Prol schreef op 05 februari 2008 @ 17:00:

oeh, nare coördinatoren...

zo zag ik vanochtend een hele leuke vacature, gaat in per 1 juni. Het zou m'n eerste echte baan worden omdat ik nog steeds student ben. Maar ja, dat doet me wel twijfelen... stel ik raak snel zwanger, wat gaat m'n werkgever dan vinden als ik na een paar maand al met verlof ga...

wel leuk dat jullie met kinderen werken... ik doe ook een sociale studie (maatschappelijk werk) en heb nu bijbaantjes in de jeugdpsychiatrie en jeugdhulpverlening!Prol, ik ben vorig jaar mei met een nieuwe baan begonnen en toen dacht ik er al over om aan kinderen te beginnen. Om deze reden pas in oktober gestopt met de pil en nu bezig. Ik wil je aanraden gewoon voor die baan te gaan. Je weet nooit hoe lang het duurt voor je in verwachting bent, hoop natuurlijk van harte dat dat snel is. Achteraf vind ik dat ik niet naar mijn baan had moeten kijken en was ik liever al in mei gestopt met de pil. Als een werkgever een jonge vrouw aanneemt, weten ze dat zij evt. kinderen kan krijgen.
Hoi meiden,

Ik zou graag willen mee kletsen over het zwanger worden!! Ben sinds vorig jaar april gestopt met de pil maar omdat mijn vriend er toen nog niet klaar voor was hebben we het een aantal maandjes nog met condoom gedaan. Sinds november zijn er écht mee bezig en ik kan bijna niet wachten tot dat ik zwanger ben... Ik wil het namelijk al zóóó lang. En vooral NU; iedereen in mijn omgeving heeft al kinderen, is net bevallen of net zwanger... Mijn vriendinnen, schoonzussen, collega's... echt íedereen in mijn omgeving. Het enige wat ik dan nog kan denken is; DIT WIL IK OOK!!!!!!

Vorige maand was ik een aantal dagen overtijd en toen kon ik ook al aan niks anders meer denken... Vreselijk. Na bijna 1 week overtijd te zijn geweest werd ik opeens toch nog ongesteld... Balen. Maar hopelijk brengt 2008 voor ons allen een mooie zwangerschap en daarom klets ik graag mee.

Na mijn beste vriendin weet eigenlijk niemand dat ik gestopt ben met de pil. Wil dat eigenlijk ook zo houden anders gaat toch iedereen vragen stellen van; en? is het al zover? Dat wil ik dus juist vermijden. Ik kom er zelf wel mee als het zover is.

Vroeg me af of jullie al met foliumzuur bezig zijn... Ik namelijk niet... Ik weet ook eigenlijk niet of ik daar nu al beter mee kan beginnen. Maar wat als het nog heel lang duurt voordat ik zwanger word?
Zitten jullie nu allemaal op je werk op het forum? Ik forum alleen 's avonds hoor.

Ik heb ff zitten puzzelen met het tabelletje en dit is er tot nu toe uit gekomen.

Starten in 2008NaamLeeftijdBezig sindsIs het de eerste?En verder..Cooper3030maart '08ja geen bijzonderheden

Zal ff iedereen die tot nu toe gepost heeft, erin gaan zetten. En hem nog verder een beetje vormgeven, als het lukt. Wat een K-klus zeg, voel me net een computernerd. Maar goed als de basis er staat is het wel makkelijk. Ik zie dat anderen het bijhouden via een plaatje en dat dan weer ergens op het internet zetten en dan invoegen, dan ziet het er wel een stuk leuker uit, maar ik heb geen idee waar ik het dan ff gratis op het internet kan zetten.
anoniem_62445 wijzigde dit bericht op 06-02-2008 20:13
Reden: had ff mijn html-tje nodig
% gewijzigd
alles over foliumzuur
Nou, volgens mij staat iedereen erin. Mocht ik iemand vergeten zijn, post dan ff je gegevens, dan zet ik je erbij. En voor diegenen die ik erin heb gezet: wil je eruit, moeten je gegevens aangepast worden, let me know dan pas ik het aan. Of heb je suggesties voor een kolommetje, roep maar, uw webmaster zit klaar...
anoniem_62445 wijzigde dit bericht op 07-02-2008 21:52
Reden: tabel weggehaald
% gewijzigd
Hey webmaster Cooper :-)

Mooi gedaan! Mijn complimenten. Dat zou ik niet voor elkaar gekregen hebben...

Wij zijn voor de eerste bezig.

Misschien is het nog leuk om bij iedereen de NOD te vermelden. Maar dat is maar een idee hoor! Eerst maar even kijken wat de rest ervan vind.
Cooper mag ik je een tip geven. probeer het in het openingsbericht te krijgen via de vivamoderator. Weet niet hoe het moet, maar dan kan je het ook nog aanpassen en zie je direct bij opening het schema.

Ik vlieg weer uit, lees af en toe even mee, jullie gaan spannende tijden tegemoet en vind het leuk om te volgen.

Ben zelf zwanger van de 2de juni uitgerekend.

Oh en over foliumzuur. Kan je mee beginnen zodra je met de pil stopt. Gewoon goedkope van eigen merk van etos, kruitvat, trekpleister of zoiets. Gewoon 1 pilletje per dag van 400 mg. Als je zwanger ben kan je dan beter overstappen op femnatal van davitamon, zitten alle vitaminen en mineralen inclusief foliumzuur die een zwangere vrouw nodig heeft.

Succes allemaal met zwanger worden

Groetjes Ukkie
....
anoniem_62445 wijzigde dit bericht op 12-02-2008 15:16
Reden: schema staat in openingsbericht
% gewijzigd
Cooper mooi schema. Je mag me er wel af halen hoor, lees gewoon jullie belevenissen mee. Schrijf al 3 jaar bij hoe ervaar je de wens om zwanger te worden. We hebben ook zo'n leuk groepje bij elkaar. Is echt leuk en jullie lijken me allemaal gezellige dames.

Vind het ook erg leuk dat ik erbij sta, maar kan je niet beloven dat ik er steeds aan toe kom om ook jullie op de hoogte te houden. Ik kan jullie vragen wel eventueel beantwoorden als je die hebt. Doe ik bij/van Koe al, want dat is mijn collega(helaas momenteel thuis in de ziektewet zoals jullie weten)

Mocht ik erbij blijven, dan mag je mijn leeftijd wel veranderen in 30, kan je niet elk jaar aanpassen je nick, vandaar dat er nog steeds 27 staat. Mijn eerste is nu 2 jaar en 3 maanden en is een heerlijk wijs ventje en een lekker ding. De volgende is uitgerekend op 8 juni. Heb beide keren veel geluk gehad met zwanger worden. Eerste keer na een maand, nu na 2 maanden eigenlijk. Eerste keer na 11 jaar pil te hebben geslikt!

Succes allemaal en ik bllijf zeker mee lezen.

Groetjes Ukkie
Ukkie, ik laat je gewoon staan, ok? Je hoeft het echt niet hier vol te posten, daarom heb ik erbij gezet, leest mee.

Leuk dat je de collega van Koe bent. Kwam je daar achter toen je hier zat, of hebben jullie het elkaar verteld?

Gefeliciteerd dat je zo snel zwanger bent, tjonge jonge, dat hoop ik heel stiekem toch ook.
Cooper, leuk dat je me laat staan. Ik heb koe erop attent gemaakt en verteld dat ik al 3 jaar hier schrijf. Ze vond het zo leuk dat we samen haar nick hebben bedacht en zo is ze sinds 2 a 3 weken ook op het forum actief!

Ik hoop ook voor je dat julllie zo snel zwanger zullen zijn. Ik zal voor jullie duimen.

Groetjes Ukkie
heb nav je tip bij de moderator een berichtje neergezet, hoop dat het gaat lukken.
ik voel me vereerd dat jullie me ook in het schema hebben gezet. maar ik denk niet dat ik hier actief mee ga schrijven, sorry maar ik wil jullie optimistische en gezellige topic liever niet bevuilen met mijn baggeronderzoeken verhalen. het zijn niet de leukste verhalen als je vrolijk bezig bent met zwanger worden.

k wil anderen geen onnodige angst aan praten.
wauw Cooper!!! goed bezig!! supersjiek man! ik ben 25, en gaan voor t eerste kindje en heb geen bijzonderheden!

ja, foliumzuur... ik heb t in huis maar vergeet het snel. weet ook neit goed waar ik het neer moet leggen. hebben geen nachtkastje en badkamer hebben we de publieke wc zeg maar.. haha... dus ergnes onderin n kastje ligt t nu.

nee, ik forum niet op mijn werk... ik werk onregelmatig, vandaar! nu net thuis en zo op bed!

leuk dat er zo actief gekletst wordt!! trusten
Ach, doe mijn best.

Enne Yamuna, kheb erbij gezet dat je een meelezer bent. Echt k*t dat je al zo lang bezig bent, trouwens. Ken je verhaal verder niet, maar neem aan dat je de hele medische molen aan het doorlopen bent?
ja, net mijn baarmoeder en eileiders door laten spuiten (au , au en nog veel meer au ...)... nu in afwachting voor plannen IUI.

ach weet je wat ... ik schrijf gewoon mee en dan hou ik de dirty details wel voor het "geduld is een kruid dat bloeit in deze hove" topic ...

oiptimistisch ... in 2008 word ik gewoon ook zwangerT!
IDD, go for it Yamuna!

Ik zal ff naar het andere topic gaan, om even je verhaal te lezen.

Ehhh, wat is IUI?
nee cooper je wilt het niet lezen. IUI is Inter Uterale inseminatie

wat inhoud dat ze de superzwemmers van de laffe hufters scheiden en de superzwemmers direct injecteren in je baarmoeder zodat de superzwemmers direct de dikke alles verwoestende drek van mijn baarmoedermondslijm al voorbij is dus er een kans is op bevruchting ( 10 % per behandeling, 30 % bij 6 behandelingen)
Te laat, ik heb de laatste pagina gelezen. Tering zeg, krijg al lichte kramp in mijn buik van dat verhaal. Vreselijk dat je dat moet doormaken. Begrijp ik het goed dat ze dus bij jouw de boel schoon hebben gespoten en de zwemmers van yamman ook niet allemaal Vandenhoogenband heten?

Bedankt voor de uitleg. Enne, op het andere forum vragen ze hoe het met je gaat..
75% is lui, moe, traag of heeft een ander kutsmoesje ...

maar ik waardeer je vandenhogenband humoropmerking ... daar houd ik wel van !

oh in de hove was nog de gecensureerde versie ...

*lacht als boer met kiespijn*
Goedenmorgen iedereen !!

moet nog even wennen aan de namen hier hoor !

cooper misschien kun je "al 26 maanden" schrappen en daar neerzetten

november 2005? dat past er wat mooier tussen...

en bij de byzonderheden mag je zetten "20 februari naar gyn".

oh en het is mijn eerste ... nou ja er is nog niks. maar we ploeteren verder ...

lola kiep een multivitamine potje leeg of c vitamine verzin iets algemeens ... en kiep daar je foliumzuurtabletjes in. zo naast je tandenborstel zetten valt helemaal niet op.

koe , ik wil nog even sorry zeggen dat ik mijn sarcasme de boventoon heb laten voeren op een eerder topic van jou. sorry!! my bad! soms nemen frustraties en horromonen de overhand. *bloos*

als we in het schema ook de term NOD gaan gebruiken .... hmm liever niet....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven