zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Mee eens, goede bh's is een pre en zonder beugel, want dat is beter voor de ontwikkeling van de melkklieren. Ik heb zelf nogal een grote maat en bh's zijn vreselijk moeilijk te vinden, echt een ramp. Heb nu dan ook druk met wassen van mijn bh's. Zijn aan het einde van de dag vies van lekkende borsten en daarnaast heb slecht 3 die een beetje goed zitten en dus moet ik steeds zorgen dat ik ze was. Is geen probleem op zich en drogen gaat snel nu buiten in het zonnetje. Heb vanmorgen ook mijn kuitbroek gewassen en vandaag in de korte broek dus. Ik wil er nu eigenlijk niks meer bijkopen dus even extra vaak een korte was erdoor en dan hup drogen en ik kan het weer aan.

Groetjes Ukkie
Ha ik had dus wel bh's met beugel, toen de verkoopster me die ook voorhield had ik ook zoiets van:" ja maar dat mag toch niet?" en achteraf ben ik ook blij dat ik ze wel met beugel heb gehad, m'n tieten zijn nog mooi stevig. (den kdat het door de beugels komt

Meisje is me haar nieuwe rompers om de voeten aan het doen (toch wel fijn hoor die kleine handjes aan m'n voeten. Ze is bezig om zich zelf uit te leren kleden en doet ook verwoede pogingen om zichzelf aan te kleden, alleen broek op d'r hoofd is tot nog toe gelukt! En ze loopt hele dagen met haar lakschoentjes rond, zo blij is ze er mee (wil ze eigenlijk ook liever niet uit, o krijg nu prijsstickers op m'n voet geplakt)

ga ff bij het eten kiken (zoals het een goede huisvrouw betaamt) anders krijgt lief weer aangebrande aardappelen. (noemen we bij ons thuis altijd beppe jirpels " oma aardappelen" )
Hey! Was ik weer...

Curettage vorige week overleefd. Is me trouwens echt 100% meegevallen. Minimaal bloedverlies en geen pijn. Afgelopen dagen even lekker weg geweest in poging alle stress achter ons te laten... Is redelijk gelukt. Vandaag ook voor het eerst weer een negatieve zwangerschapstest. Raar om daar blij mee te zijn. Eindelijk zijn alle hormonen weer uit mn lichaam.
super leuk die zwangerschapskleding... vooral die banden ik vind ze geweldig..

vandaag weer genoten van het heerlijke weer met de kids..

verder weinig nieuws hiero.. dag 31,nog niet ongesteld!!!! van de ene kant denk ik om morgen ochtend ff een test der tegen aan te gooien... maar miss ook wel beter om nog ff daggie te wachten!!!! heb nl verdernergens last van.. vandaag wel veel naar de wc geweest... spannend!!

groetjes koe
Koe, heb je normaal hele regelmatige cyclus? Zo ja, dan zou ik lekker bij 1 dag overtijd testen, toch? Ik kon iig niet langer wachten vorige maand...
nou in het begin wel regelmatig, vorige x ook 3 dagen overtijd... maar had op advies van ukkie mijn hartslag bij gehouden... en sinds gister is mijn hartslag hoger..... dus tja!! maar vorige x ging ik testen en een uur later ongesteld..pffff dat was wel ff k*t
Koe, dag 32 testen moet kunnen! Nog geen helemaal geen last van andere dingen, maar daarom kan je best zwanger zijn. Ik duim me suf voor je!
Spannend joh! Ik zou morgen testen. Of je weet dan dat je zwanger bent, of je weet nog niks, maar dat is dan nog steeds niet anders als wanneer je wacht met testen. Hmm.... klinkt logisch. Not.
ik ga morgen ochtend testen dames!!!!!!!!!!! nu ff lekker buiten in de zon zitten!!! moet morgen ochtend werken dusse jullie moeten ff geduld hebben voor jullie wat te horen krijgen van mij!! SORRY!!!!!!!
hahaha koe houd de spanning er in !
dat dacht ik.ha ha!!! vind het zelf ook super spannend eigenlijk!! omdat ik verder ook niks voel.. alleen wat meer plassen dan anders... verder geen gekke dingen !!
hoehoe Koe spannend hoor.

Ik heb vandaag maar eens mijn cyclus laten berekenen, en ik kom uit op 26 dagen en de eerst volgende keer dat ik vruchtbaarachtig ben is rond 11 mei (damn over 5 dagen!) maar mocht de bevruchting dan plaats vinden dan zou ik grofweg 2 februari uitgerekend kunnen zijn, maar eigenlijk wil ikdat helemaal niet, omdat het te dicht op meisjes verjaardag is (20 januari) o man wat ben ik toch aan het zeuren.....

@Yam wanneer ben je nou eigenlijk precies uitgerekend, zo'n beetje rond de kerst of niet?
de ene site zegt 24 dec de andere site zegt 25 dec

dus of eerste kerstdag of tweede kerstdag

ik ga gewoon af op de datum die ik van het ziekenhuis meekrijg, tis natuurlijk gewoon maar een richtlijn. geen wet van meden en perzen.

ja ringelding je bent aan het zeuren over die data
Yam, super leuk jurkje/rokje!! Ook leuk met een broek eronder, een beetje een zomerbroek ofzo. Enneh, straks ook een zwangerschapsbadpak of gewoon een bikini???

Spannend Koe...!! Je zal wel nerveus zijn. Het "niet-weten" is echt het lastigste vind ik. En natuurlijk altijd maar het wachten...tot je ongesteldheid, dan weer tot je vruchtbare dagen, etc.

Denken jullie er ook iedere dag aan? Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan moet denken, aan het hele zwanger worden. Terwijl ik niet echt gestresst ben voor mijn geval, ik ben niet depri als ik weer ongesteld wordt. Ik denk even SHIT en dan ga ik weer door.

@Panos: gelukkig dat het meeviel. Ik heb wel eens andere verhalen gehoord, maar ja dat is met alles. Kun je gelijk daarna eigenlijk weer proberen of moet je lichaam eerst herstellen ofzo?
Hè hè, de slaapkamer en mijn studeerkamer zijn EINDELIJK af... nu nog het laatste stukje ervan inrichten en dan is het echt klaar!

@Panos, gelukkig is het je meegevallen! Sterkte.

@Koe, ik duim voor je! Knap dat je kunt wachten tot morgen!

@Yamuna, leuk een kerstkindje. 25-12 is alleen 1ste kerstdag, 24-12 is kerstavond....

@Ringel, maandje veilig vrijen dan maar?

Ga even eten, heb honger van al dat klussen!
of gewoon niet vrijen kan ook (of de zeer beproefde manier van "voor het zingen de kerk uitgaan" -> o nee de vorige keer dat we dat deden werd ik ook zwanger*grinn* )

Ach wie weet hoe een koe een haas vangt (over het algemeen met een wortel of een vlindernetje)

@Panos, gelukkig voel je, je weer wat beter.......sterkte.
o en ik denk er niet elke dag aan, maar wanneer ik er wel aan denk merk ik dat het me wel heel erg benauwd.......van ooooo mijn god waar beginnen we aan!? Is dat stom?

Zal er mee te maken kunnen hebben dat we er nu toch een stuk bewuster mee bezig zijn dan met meisje. Niet dat ze een ongelukje was, maar ze kwam gewoon ff iets sneller dan bedacht. Had namelijk een week voor m'n positieve test (tijdens bevrijdingsfestival) nog geroepen dat ik voorlopig niet zwanger wilde worden, omdat ik met rose op het terras wilde zitten en niet met roosvicee (vond ik zelf toen wel een leuke grap) na ja week later zo positief als positief maar kan zijn en toch met de roosvicee op het terras (en nu drinken we het met liters tegelijk weg)

goed genoeg over mijn gedoetjes....hoest verder met iedereen?
Yam, mooie datum 24-12. Ben ik ook geboren. Niks mis mee, alleen soms lastig met gelovige schoonouders die dan s avonds altijd naar de kerstmis gaan ivm kerstavond en dus zijn ze er eigenlijk nooit s avonds op mijn verjaardag! Geen probleem hoor verder. Mijn man gaat niet meer naar de kerk, weet niet of hij wel of niet geloofd in wat hem geleerd is allemaal.

Koe, spannend. Ik beloof je ik laat de dames hier ook lekker in spanning, ik breng mijn kanjer morgenvroeg en dus hoor ik het dan wel!!!

Groetjes Ukkie
Yam: leuke datum! Lekker een kerstkindje (of twee;))

Koe: super spannend!! Ik ga hard voor je duimen! Zou toch geweldig zijn!

Ringel: tja... de datum.... het leukst zou natuurlijk een zomerkindje zijn. Ook met je verlof enzo. Maar helaas kun je niet alles plannen. *steek haar duim op naar Ukkie (goed gedaan meid)*

Panos: fijn dat het meeviel! Gaat het een beetje met het verwerken? Lijkt mij een moeilijke tijd waar je nu inzit.

Dee: ik denk er ook echt elke dag aan. Ik ben ook niet gestresst ofzo... maar het is wel constant een onderwerp in mijn hoofd. Wat ik af en toe moeilijk vind, is dat je er helemaal geen invloed op hebt. Het is voor het eerst in mijn leven dat ik iets wens, waar ik zelf niet zoveel invloed op heb. (hoezo control-freak... )

Verder ben ik vandaag erug vruchtbaar (volgens het 'schema') en zullen we dus zo ook even sex hebben. Moet zeggen dat ik er nu niet zoveel zin in heb. Ik heb vandaag 12 uur gewerkt en ben tamelijk gesloopt. Gelukkig weet ik dat als we eenmaal begonnen zijn, dat het altijd heel fijn is.

Dus Dames: ik duik de koffer in met mijn kerel! Slaap (of juist niet) allemaal lekker!
Aapje, ik moet zeggen dat we wel een beetje geprobeerd hebben om nu een zomerkindje te krijgen. Mijn man wilde graag een zomerkindje. Omdat de eerste zo snel ging hebben we nu wel gedacht als het weer zo snel zal gaan, dan is het handiger om dan een poging te doen. Gekke is wel dat we in de maand september vorig jaar op ameland waren en ik er totaal niet mee bezig ben geweest! (we hadden van te voren gezegd dat het leuk zou zijn als het vanaf mei zou kunnen komen, dus vanaf augustus bewuster aan het vrijen gegaan)

Elke dag zwemmen(in chloor), de sauna in, kortom, dingen die de kwaliteit niet echt beinvloeden of sneller in de kiem smoren zeg maar. Was dan ook behoorlijk verrast eigenlijk dat we juist op Ameland zwanger zijn geworden!! Ook echt totaal geen rekening met vruchtbare dagen gehouden. Echt geen enkele stress of spanning over een nieuwe mogelijke zwangerschap.

Bij de eerste was het na een maand en dus had ik ook totaal nog niet verwacht zwanger te zijn. Ik was dus ook die keer verrast dat het al raak was. De stress en de gedachten aan zwanger worden heb ik dus niet heel erg gehad. Wel toen ik de positieve test had gedaan, ik heb de hele nacht niet geslapen en me van alles afgevraagd! Bij deze zwangerschap was dat ook alweer anders!

Fijne dag allemaal. Zoonlief is bij Koe op de creche en ik ga dus even snel mijn huis door. Was vouwen, kast opruimen, wieg nieuw elastiek indoen en foto's plakken denk ik maar!

Groetjes
Pff het is druk hier!! Kan het even niet bijbenen, dus een summiere reactie van mij. Heb wel een mooie beginnende buik langs zien komen met leuke kleding!

Verder gelezen over kerstkindjes en zomerkindjes. Ik ben zelf een zomerkindje en vind dat wel leuk maar eerlijk gezegd maakt het me niet uit; eerst maar eens zwanger raken!

Ik ben de komende dagen even op een korte vakantie en ben heel benieuwd wat ik volgende week voor spannende dingen kan lezen hier!

Zelf moet ik volgende week ergens (uitgaande van een regelmatige cyclus) ongesteld worden (of niet) dus ook dat is best een beetje spannend!!
Dag dames!

Tja, denk ook iedere dag aan kids en zwanger worden....Voordeel is dat ik hierna wel hel goed zal zijn in geduld hebben ;)

Ik zou geen voorkeur hebben voor een periode, alleen tussen 17 en 24 feb niet, dan zijn er al 8 of 9 mensen jarig... Zelf ben ik een zomerkindje en ik vond het altijd wel fijn om mooi weer te hebben met mijn verjaardag en om met kerst/sinterklaas cadeautjes te krijgen en precies een half jaar later weer.

Lief is vrij, dus ik ga maar eens lekker een dagje relaxen en in het zonnetje zitten. En misschien kan ik het toch niet laten en lak ik nog even een trap.
zo ik heb mij weer van het bed los gerukt om dit forum te lezen hihi.

Ik ben weer aan het werk, mijn vriend is weer naar het buitenland voor zn werk, dus ik hoop dat het de afgelopen dagen heeft geholpen!!! nu 2 weken wachten...

@ koe, heel veel succes morgen met de test! ik duim voor je dat hij positief is. En als hij niet positief is lukt het vast wel een andere keer.

Ik ben ook een ontzettende controle freak, alles gaat vaak naar mijn zin, ik vind het jammer dat ik hier geen enkele uitvloed op kan uitoefenen. Okee ik weet wel dat ik moet stoppen met roken om iets vruchtbaarder te zijn, maar zal die 2 sigaretten op een dag echt zo' n verschil maken???

Hoe zit het trouwens met een begin van een zwangerschap en fitnessen?? kun je dan nog steeds alles doen, ook buikspieroefeningen en wild rond springen met groeps lessen enzo????
Koe, ik ben benieuwd!

Sorry dat ik niet zoveel schrijf, ben 's avonds uitgeteld Verder alles goed. Vandaag naar het werk gegaan, maar was moe en misselijk, dus dagje vrij genomen. Het is hier vrij warm en m'n benen zwellen wat op. Bah!

Ga ff dutje doen!

groetjes, Marloussie
marloussie

heb je dat alleen maar omdat je nu zwanger bent of had je daar eerder ook last van??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven