zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

aaaah arme Yam.......innige omhelzingen met de toiletpot....zijn niet het meest fijne onderdeel van zwanger zijn.

Zou ook kunnen natuurlijk dat je gewoon een flinke buikgriep te pakken hebt. ff lekker rustig aan en laat je maar lekker verwennen door Yamman.

troost je met de gedachte dat het na een week of 12 allemaal weg is (of in het ergste geval een stuk minder) heb je al iets gevonden wat een beetje helpt tegen de misselijkheid? (crackers, liga's beschuitjes eten bijvoorbeeld?)

Ben eigenlijk best wel benieuwd hoe een evt volgende zwangerschap zou gaan. Bij de eerste was alles nieuw en had k er alle tijd voor om er van te genieten. Hoe ervaar jij nu je 2e zwangerschap ukkie?

Moet zeggen dat het nu wel kriebelt hoor, nu we dus we weer hebben uitgesproken voor kindje nr 2 te willen gaan zowel van de spanning als voor de gedachte, wat halen we ons nu weer in ond hoofd. eigenlijk net zo spannend als met de eerste, alleen nu weet je wat je hebt en meisje is zoooo makkelijk, dat een 2e alleen maar kan tegenvallen voor mijn gevoel. (echt meisje sliep met 5 weken al door! echt dat is zooooooooo lekker) en ook op d'r eigen kamer....eigenlijk nooit ziek, geen toestanden of wat dan ook, geen allergien, helemaal niks. nooit huilen (nou ja bijna nooit, maar volgens mij ben ik nu alles aan het idealiseren en viel het me toen ook best tegen) Nu ik er op terug kijk had ik, toen ze kleiner was, veel meer tijd voor mezelf, maar was ik zelf steeds zo piep moe dat ik geen fut had om iets te doen. En ik kon geen kant uit omdat ik borstvoeding gaf (wat ook liep als een tiet)

hmmmmmmmmmmm nou ja een 2e is meer dan welkom en ook dat baby jaar komen we wel door......
Fijn om te horen dat het normaal is om die twijfels te hebben. Misschien alleen een verkeerd beeld geschetst....moman is er nog niet klaar voor, maar ben vanochtend begonnen aan mijn laatste strip en daarna gaat hij voortaan naar de etos voor de o zo fijne condooms . Geen idee hoe lang hij dat volhoudt.... hem kennende niet zo lang

@Yamuna, sterkte meid! Hoop dat je je alweer wat beter voelt! En anders dat je hond lekker bij je naast de bank komt liggen voor wat gezelligheid/troost! Alles voor het goede doel maar he .

@Aapje, zou wel toevallig zijn als je getrouwde juf kent! Alweer bezig voor de nieuwe ronde?

@Ringel, je 2de wordt vast weer zo'n schatje hoor! Niet teveel naar programma's als 'eerste hulp bij opvoeden' enz. kijken, wat een drama's zijn dat....

Vanochtend heb ik mijn intest voor rijles gehad in zo'n simulator...wat een hel! Dat zoveel mensen kunnen autorijden, daar snap ik niks van. Pfff, helemaal geen zin om aan te beginnen! Nu ga ik weer een vloertje doen, ook daar geen zin in om aan te beginnen.... \\:-)// (sorry, beetje opstandig vandaag).

Tot straks!
Ringel, ik moet zeggen dat de tweede veel minder bewust gaat. De weken vliegen voorbij! Je doet het er even bij en ik ben niet zoveel bezig geweest met lezen over ontwikkeling enz.

Wel probeer ik af en toe bewust te genieten van het boksen en gymnastieken in mijn buik, want dit is (waarschijnlijk) de laatste zwangerschap en dus moet ik wel genieten.

En verder zie ik wel, ben dol op baby's, bv liep als een tierelier de vorige keer en het zal vast allemaal goed komen.

Mogalie, autorijden is niet moeilijk, fietsen heb je toch ook geleerd? Is even wennen, maar uiteindelijk zul je zien dat het reuze meevalt. Ik ben geen fan van autorijden, maar het is oh zo makkelijk en je bent tenminste niet afhankelijk van anderen of openbaarvervoer!

Groetjes Ukkie
mmm moet ik toch maar beginnen met foliumzuur te slikken

ik heb mij ook goed laten gaan met de drank op koninginnedag hoor, in het ergste geval worden we pas over 3 jaar zwanger en dan moet ik mij zeker 3 jaar inhouden. nou nee...

maar heeft iedereen wat leuks gedaan met koninginnedag??? ik ben deze keer niet een grote stad in geweest, maar hebben het rustig aan gedaan en met vrienden hebben we het gevierd. was heel gezellig.

met hemelvaartsdag zijn we gezellig bij familie op visite geweest. dat herinnert mij dat ik het zooo geweldig zou vinden om aan mijn familie te vertellen als wij een kindje verwachten. maar ja... eerst maar even afwachten.

Mijn vriend gaat vanaf volgende week ook weer 2 maanden op vakantie, dus we hebben alleen nog volgende week een poging en dan maar weer 2 maandjes wachten...

zucht zo schiet het ook niet echt op he...
Knappekloon, dat schiet inderdaad niet op!! Maarreh...is het echt vakantie of werk-vakantie? Twee maanden lijkt me wel lang zonder man... Maar het is maar net wat je gewend bent denk ik!

Yamuna, rot dat je je zo voelt, je weet het wel heel levendig te beschrijven!!! Ik lees wel dat meerdere mensen een hond hebben. Ik herken het heel goed, even gauw bij het eerste bosje laten piesen en gauw weer naar binnen. Ik vraag me wel eens af hoe dat gaat straks met de hond en dan een kindje. Mijn hond is best angstig en snel in paniek, dus ik ga er niet gelijk vanuit dat het goed gaat... hebben jullie dat ook?

@Mogalie: ik weet precies hoe je je voelt!! Ik heb net 4 weken mijn rijbewijs. Vroeger dacht ik dat ik wel meerdere dingen tegelijk kon maar toen ik ging autorijden ben ik daarop teruggekomen. Aan het begin dacht ik alleen maar: HELP, sturen, kijken, schakelen, alles tegelijk!!!

Om eerlijk te zijn ben ik een beetje een bangeschijterd in de auto. Toch vind ik rijden nu superleuk, ook al vind ik het nog een beetje eng. Maar dat zal vanzelf wel overgaan denk ik. Bovendien is het zo een heerlijk gevoel dat je niet meer van iemand afhankelijk bent en dat je ZELF ergens naartoe kunt rijden! Dus, volhouden!!!
Dee mijn hond is een tiran tegenover vreemde honden in het park. maar in huis.... kittens baby's dreumes peuter ... hij is de liefste. zo voorzichtig !

mijn oppas dreumes hangt graag om zijn nek heen , gelaten laat hij alles toe. en als hij het zat is dan gaat hij naar de gang. daar mag de dreumes van mij niet komen. boedha moet toch ergens een plekje voor zichzelf hebben.

dus met het uitlaten voor de laatste maanden voorzie ik wel wat problemen gezien zijn onstuimige karakter tegen andere honden.
ringelding,geloof best dat het weer spannend voor je is... het komt vast allemaan goed!! voor je het weet is het baby jaar voorbij!!

Het lijkt me juist geweldig zo,n klein wezentje!! op het werk vind ik het geweldig een baby!! als ze wat ouder worden is ook erg leuk en eigenlijk wat makkelijker he..dan kunnen ze aanwijzen of zeggen als iets zeer doet.. en kunnen ze lopen scheelt een hoop til werk..

Mogalie, kop op meid..het komt vast en zeker wel goed joh met auto rijden!! het is echt niet moeilijk!! en super makkelijk natuurlijk als je je rijbewijs hebt!!

knappekloon,zo zo 2 maanden pffff waar gaat hij heen?? is het voor werk of echt vakantie vieren...moet er niet aan denken dat mijn mannetje 2 maanden weg gaat....heb jij daar geen moeite mee...lijkt mij echt helemaal niets..

Yamuna, hoe is het met je...

Pfff vanmorgen stond ik op met helse rugpijn... nu nog erg veel last van de rug... het schiet nog niet echt op helaas!! ff in de gaten houden anders maar weer naar de huisarts volgende week.. word er knettergek van !!! heb het geluk dat het mooi weer is...vanmorgen ff het huis gepoetst..en ga nu ff lekker in de tuin zitten genieten van het zonnetje.... fijne dag dames
@ Yamuna: Dat vind ik ook, ze moeten zich wel ergens terug kunnen trekken. Goed idee, iets om te onthouden, hem in de gang leggen. Hij ligt nu in de woonkamer. Onze hond is ten opzichte van andere honden heel jaloers. Wij zijn zíjn baasjes en daar komt geen andere hond tussen.

Met kinderen over de vloer is hij heel angstig. Als ze op de bank zitten of op het kleed is er niks aan de hand, maar zodra ze door de kamer lopen dan weet hij niet meer waar hij heen moet en dan "schaatst" hij door de kamer. Ik hoop dat als het ons eigen kind betreft, dat hij er in "mee groeit".

Heb jullie het topic "vuile rothond" gelezen? Wat een naar verhaal, maar vooral ook erg typisch...

Fijne vrijdag allemaal, het is heerlijk weer!!!
ja ik zag dat topic idd. Heel naar verhaal. Naar mijn mening moet je je hond nooit alleen laten met een kind. Ik heb 2 hondjes die allebei heel lief zijn. Mijn neefje en nichtje mogen dan ook alles bij die beesten doen wat ze willen.... maar dan nog let ik altijd extra goed op. En de gouden regel: als de honden weg lopen of in de mand gaan liggen, moeten ze met rust gelaten worden...

Mijn schoonouders hebben een hond die niet is opgevoed en daar duidelijk de leiding in huis heeft. Hij plast bijvoorbeeld tegen mijn schoonvader aan. Gromt als hij van de bank af moet enz enz enz. Helaas vinden mijn schoonouders het wel grappig en van karakter tonen en is een gesprek hierover niet mogelijk. Ik zie het dan ook echt niet zitten om ons kindje daar ooit achter te laten. Maak ik me nu nog niet druk om, maar tegen die tijd zal ik daar zeker toch een gesprek met hen over moeten hebben...

@ Mogalie: succes met je rijles! Het is in het begin idd best spannend en moeilijk, maar uiteindelijk heb je het snel door hoor!
@ Ukkie, hoe vind je eerste het dat er een broertje/zusje komt?

@Knappe kloon, jeetje, 2 maanden is echt heel lang. Doet ie dat wel vaker?

@Koe, dat is toch ook geen doen zo met je rug... Kunnen ze er niks aan doen? (weet even niet meer precies wat je hebt) Sterkte!

@Dee, heb het topic ook gelezen....tja, ik zou het anders gedaan hebben. Mijn zus heeft ook een hond en die is hartstikke lief met mijn nichtjes, ze krijgen altijd een lebber in hun gezicht. Maar ze zijn NOOIT alleen met hem en weten precies wat wel en niet mag. Zijn mand is zijn mand en aaien doe je overde kop of de rug, niet aan staart trekken, in ogen prikken, enz.... Geloof ook niet trouwens dat een echte (met stamboom) retriever zomaar uit zichzelf bijt, maar er zijn natuurlijk altijd horrorverhalen als deze....

Vloer zit erin, morgen 2de laag.

Ga trouwens mijn rijbewijs ook zeker halen en weet ook dat het goed te doen moet zijn (als de rest van NL het kan, moet het mij ook wel lukken), maar ik had niet verwacht dat je zoveel tegelijk moest doen...

Nog wilde weekendplannen dames?
mogalie,het is inderdaad geen doen zo..komt omdat ik in januari een auto ongeluk gehad heb en daardoor mijn rug heb geneusd.. hoop dat er wat aan te doen is dit schiet niet echt op zo!! volgende week maar weer naar de huisarts...

wilde plannen, nee niet echt, vanavond lekker op de bank, ff een filmpje kijken.. morgen misschien barbequen met vrienden..onder het genot van een glaasje wijn!! heerlijk ...zolang het nog kan!!

Aapje, het blijven altijd dieren he je weet nooit wat ze doen!! goh das ook wat bij je schoonouders.. pfff kan me best indenken dat je je kleine daar zomaar niet zal achter laten..beetje vreemd hoor dat de hond zo tegen je schoonvader aan plast en gromd als ie van de bank moet..hij is wel de baas daar.. das niet echt de bedoeling van een huisdier volgens mij!!

vanmiddag ff een kruidkoek gebakken, lekker!! zal nu ff zorgen dat we wat te eten krijgen!!

groetjes koe
@Koe, oei, dat klinkt pijnlijk. En waarschijnlijk zit je daar nog wel even mee, of niet? Misschien toch iets minder proberen te doen?
mogalie, dat was inderdaad knap pijnlijk!!! ja inderdaad doe misschien ook wel teveel.. maar ben niet zo iemand die maar de hele dag beetje op de bank kan rondhangen..moet wel wat te doen hebben!! en zolang ik maar een beetje in beweging ben gaat het wel ... moet niet teveel tillen!!! en vanmorgen zo uit het niets ineens weer meer pijn, snap der niks van!!!

fijne avond meiden
dee het is vooral belangrijk dat je hond doorheeft dat er een plaats is waar hij met rust word gelaten. Mijn moeders hond die mag niemand aaien als ze op haar kussen ligt . Dat geeft de hond ook een veilige en rustige plek. heel belangrijk als je het mij vraagt.

en zowiezo dieren en kinderen nooit alleen laten.

Mijn moeder heeft heel toevallig net als in het topic ook een golden retriever. Moeders golden houd niet van kinderen, en toch breng ik straks met een gerust hart mijn kind naar mijn moeder te logeren, omdat ik er stellig van overtuigd ben dat mijn moeder haar hond goed genoeg kent en daar ook de consequenties aan verbind.

vandaag een nieuwe broek gekocht want ik pas mijn kleren niet meer .... ik had nog twee broeken die ik paste maar dat is best karig.
beterschap koe !
yamuna, dank je wel!! ben alweer uit bed, kan niet meer lang liggen met een zere rug!!

ben het helemaal met je eens dat een hond een plek moet hebben dat hij met rust word gelaten..

zo ben motorrace aan het kijken, moet toch wat doen zo vroeg op de ochtend!! straks ff naar de stad.. mijn nieuwe brillen ophalen..een zonnebril en een gewone bril , voor ver af!!..

ik heb gister avond een foto op canvas besteld van een trouwfoto van ons..ben zeer benieuwd hoe het word!! een mooie grote van 60x80!! als goed is komt ie 8 mei binnen bij ons.....

dames ik ga ff weer motorrace kijken!! geniet van het mooie weer.. doei
Koe, je bent niet de enige die er zo vroeg uit is.... :(

Boodschappen doen, verf halen, poetsen, en dan....lekker naar mijn zus om op mijn nichtjes te passen!!!

Fijne dag allemaal!
vroegg? om half zeven stond bij ons de hond te janken onder aan te trap...

hij had buikpijn want hij blijkt aan de race... waardoor ik dus vrolijk de struiken in het park weer vol stond te blaffen.....
Daar kan ik zeker niet tegenop Yamuna...
het maakt mij niet uit als ik vroeg mijn bedje uit ben , ik ga aan het eind van de ochtend toch nog even tukkie doen , en in de namiddag ... om zo maar te zeggen ... ik kan er niet wakker van liggen
tja en dan zijn er ook nog mensen die moeten werken

Heb je he als je in de detailhandel zit.

@ koe gaat het alweer wat beter met je???

Mijn vriend is monteur voor een nederlands bedrijf wat machines levert in het buitenland. dus hij is vaker weg dan thuis zeg maar.

hij is wel vaker weg, en dat heeft hij avnaf het begin al gedaan.

we hebben nu 7 jaar een relatie dus ben er ook helemaal aan gewend.

en het is best lekker alleen thuis.

alleen met een kindje zou het wel lastig zijn, omdat ik dan alles alleen moet doen. mijn schoonouders wonen wel in de buurt, maar mijn familie die woont aan de andere kant van nederland dus dat wordt zo moeilijk oppassen dan he.

en er zijn genoeg alleenstaande moeders. bij mij komt af en toe mijn vriend gewoon nog een keer thuis.

Daarom hebben we ook lang getwijfelt of dit wel de ideale situatie is voor een kind.

Maar tja als ik daarop moet gaan wachten, totdat er ooit een perfecte situatie komt....
Koe, rustig aan doen jij!!! Dan maar een dag op de bank met een pittenzak in de rug ofzo, maar denk aan je eigen lichaam. Misschien toch weer fysio en is het te danken aan naderende ongesteldheid? Hoop dat laatste uiteraard niet.

Yam, hoeveel weken ben je nu zwanger? Heb je al een echo gehad? En zijn het er 1 of 2?

Knappekloon, je hebt gelijk, wachten tot de ideale situatie kan niet in jouw geval denk ik en wat is de ideale situatie???

Mijn zoontje vindt het tot nu toe heel leuk dat er een baby komt, wil ook een ooievaar maken om te laten zien aan de mensen in de buurt dat de baby is geboren, maar ik denk dat hij straks zeker ook wel even van slag is en dat is denk ik niet meer dan normaal. Nu staat hij op nummer 1 en straks moet hij ineens alles delen met een baby die niet meer weggaat!! Zo in mama's buik is het natuurlijk lekker veilig! Hij vindt de babykamer wel leuk geworden en ook het muziekdoosje voor de baby trekt hij dus nu al aan om de baby te laten horen. Hij is er wel veel mee bezig, dus wat dat betreft mogen de komende 5 weken wel snel gaan. Want wachten voor zo'n klein ventje duurt best lang!

Ik ga hem zo wakker maken, tijd om nog even op de fiets naar de supermarkt te gaan en even langs mijn ouders!

Groetjes Ukkie
Ukkie, jazeker ik doe rustig aan!! vandaag al helemaal niks gedaan behalve bij de buren in de zon gezeten.......... dat kan zeker aan de ongesteldheid liggen maar meestal begint dat dan op de dag als ik ongesteld moet worden.. en niet paar dagen eerder... heb sinds donderdag alweer veel meer last van de rug, helaas!!!

doei
haai allemaal!!

moest even flink teruglezen en weet nu eigelijk niet meer zo goed waar ik op moet reageren...

koe; beterschap!

yamuna: heeerlijk dat je dikker wordt toch?? ( dit zeg je als vrouw alleen tijdens de zwangerschap toch?? )

ukkie; leuk dat de babykamer klaar is! hou je het nog vol met je dikke buik en dit mooie weer?

vroeg me trouwens af of er hier meiden met hooikoorts zijn?! ik heb t verschrikkelijk en nu staat er op de bijsluiter dat je het niet moet gebruik tijdens zwngerschap. niet dat ik al zwanger ben, maar vruchtbare dagen zijnaangebroken en vin het dan toch niet zo'n prettig idee... ik denk dat ik straks maar even iets homeopathisch haal.

maar in ieder geval heir de vruchtbare dagen aangebroken, dus wordt weer vroeg op bed! hihi

ik denk dat heel NL vanavond aan de BBQ zit, geniet er allemaal van!!
Bij ons is de vruchtbare periode net voorbij, dus we mogen weer een paar avondjes géén sex hebben!! Mijn vriend had nooit gedacht dat hij zou zeggen: gelukkig schat, vanavond lekker een keer géén sex!

Wat vervelend van je rug Koe! Ik ken het, ik heb ook last van mijn rug. Al een paar jaar is het aanmodderen. Ik heb een speciaal kussen waar ik op zitten, dat helpt wel, maar dat kussen is zo verrot hard, dat mijn zitbotjes nu ontstoken zijn :(

Dus het is óf een zere kont, óf een zere rug. Hmmmm...tough choice!

@Ukkie: ik herken wat je vertelt: een vriendin van ons heeft pas haar 2de kindje gehad. Eerst vond haar zoontje het leuk en spannend (hij is nu 2,5) maar een paar weken later raakte hij inderdaad een beetje van streek. Het leek wel of hij toen begon te beseffen: hé, die baby blijft ook hier wonen!

@Yam: ben benieuwd of je slaagt voor een leuke broek! Gisteren zag ik een meid lopen, ze moet nog 5 weken en ze liep echt in een vréselijke broek!!! Er zat geen model in en bij haar billen flubberde de broek helemaal. Ik snap dat niet hoor,als je zwanger bent wil je er toch ook leuk uit zien? Bovendien rookt ze stevig, ongeveer een pakje per dag! Daar kan ik echt @##$@&** om worden!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven