zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Marloussie, sterkte meid! Weet ook hoe het is als ze kwijt zijn. Ze komt vast weer terug!

Yamuna, sterkte met je dagmisselijkheid! Helpt het niet om bepaalde (zou niet weten wat) dingen te eten?

Fijne dag allemaal!
goeie morgen dames..

wat alweer een heerlijk weer!!!... ga zo motorrijden met mijn vader en een kameraad... erg veel zin in.. fijne dag
Marloussie, sterkte, hoop dat je kat snel thuiskomt!

Yamuna, als je gedurende de hele dag om de twee uur wat eet, zoals soepstengel, biscuitje, gaat het dan niet beter met je misselijkheid?

Gisteren lekker de bbq aangedaan en daarna nog even bij de achterburen op visite, buurman was jarig en vervolgens met de kleine nog even "vuurtje fikken" zoals hij zelf zo mooi zei. Hij lag wel heel laat op bed, rond half 10, maar goed hij heeft genoten van de vuurkorf en daarna lekker in bad, het water was zwart van al het zand enz. Hij was helaas een half uurtje geleden al wakker, maar goed!

Straks krijg ik mijn moederdagcadeautje en gaan we samen croissantjes bakken. Gisteren geen moederdag gedaan omdat hij bij opa en oma gelogeerd had. Mag hij straks mij zijn cadeautje geven!

Fijne dag allemaal

Groetjes Ukkie
Koe, voorzichtig rijden he!!!!!

Veel plezier
lees nog eens terug en ik zat gister aardig op de praatstoel geloof ik ....

koe veel plezier met het ritje motorrijden!

ukkie veel plezier met je verlaatte moederdag ..
hoi allemaal,

allemaal lekker van t zonnetje kunnen genieten???

ik heb echt heel erg burgerlijk vandaag gedaan; ik ben samen met mijn schoonmoeder naar de woonboulevard en naar de plantjesmarkt geweest.

Heb net samen met haar alle nieuwe plantjes in potten gestopt, het huis ziet er weer heel gezellig en fleurig uit!

Ik heb alleen niet echt groene vingers dus ik hoop dat ze lang blijven leven whahahaha.

Morgen weer werken...
klinkt als een lekker dagje knappekloon! wij hebben heerlijk aan het meertje gezeten was heerlijk genieten en ontspannen
ben heel weer thuis gekomen dames......... was super.. wat een top weer!!!

ahhhhhhh pas bijna geen bh's meer!!!! begint al te groeien...
Koe, nu al geen te kleine BH's? Jeetje, hoe zwanger kun je zijn ;) Lekker shoppen dus!

Yamuna, klinkt idd relaxed!

Knappe kloon, succes met je planten!

Hier naar zus geweest. Nichtje in zwembad, dus gezellig met haar gespeeld. Nu moman thuis, dus ben er vandoor!
hallo iedereen.

Ik heb ook heerlijk van het weekend genoten. Het was wel heel druk. Zaterdag een vrijgezellenfeest gehad, zondag naar mijn lieve moeder die in Duitsland woont en 's avonds in Nijmegen gegeten met vrienden. Mijn beste vriend is sinds 5 weken papa en dat voelt heel bijzonder. Dus ik heb nog lekker flesje mogen geven en knuffelen met de kleine! Daarna nog lekker de kroeg in. En vandaag naar mijn schoonmoeder geweest. Net nog even in het zonnetje gelegen en manlief heeft net heerlijk gekookt! Lekker asperger gegeten. mmhhh ;) Ik kan zo genieten van dit seizoen!

En ik wilde ook nog even reageren op Knappekloon enzo. Dat we proberen een kind een krijgen, is voor mij ook wel een hele heftige beslissing. Ik heb altijd een nogal 'wild' bestaan gehad en was erg anti-burgerlijkheid. (hihi... jaja... lekker afzetten tegen alles enzo...) En nu ben ik ondertussen getrouwd en probeer moeder te worden. Ik ben er daarom ook elke dag mee bezig. Gewoon gevoelsmatig en in mijn hoofd. Voor mij voelt het gewoon heftig.

Dus ook al ben ik nog niet zo lang bezig: ik begrijp wel wat je bedoeld Knappekloon. Je besluit gewoon dat je het wilt en dan moet je nog 'maanden' geduldig moeder-natuur haar gang laten gaan. Dat is gewoon moeilijk en soms ook frusterend.

Maar ik ben niet gefocused op mijn afscheiding enzo... ik wil me er ook niet teveel mee bezig houden.

Verder vind ik natuurlijk ook dat iedereen gewoon juist lekker haar gevoelens moet delen. Daarom zijn we juist hier toch?

En nog even snel een paar reactie:

@ Yam: jeetje, de hele dag misselijk? pfff. Ik hoop dat dat snel beter gaat.

@ Koe: nu al niet meer? wow. snel joh. Je groeit idd dus al! lijkt me heel beziar!

@ marloussie: ik hoop dat je poes snel weer boven water komt!

Lijkt mij heel moeilijk om je moeder te moeten missen. Ik vind het al lastig dat mijn moeder in Duistland woont en ik haar maar weinig kan zien, dus kan me alleen maar voorstellen wat voor impact heeft heeft om je moeder echt te moeten missen.

@ Mogali: lastig als mensen om je heen kinderen krijgen. Kun je daar wel een beetje van genieten of is het vooral moeilijk?

@ Ukkie: 4 weken nog maar! Snel joh!

Zo, ik hoop dat ik iedereen gehad heb. Nu ga ik verder tv kijken. Ik kan zo genieten van Hollands next topmodel. Geweldig!
koe ik stond vanmorgen in de keuken en ik schrok me een hoedje , ik krijg ze ook niet meer in mijn BH hoor ! yamman heeft er een foto van gemaakt

aiii... blij dat ik nog niet zwanger ben
goedenmorgen lolaM

als je tijd hebt zou je in het schema willen zetten dat ik 23 mei een nieuwe echo heb en dan hoop op
Yamuna,

Knappe kloon, na eerste frusti ben ik super blij voor anderen hoor! Ik gun iedereen alles!

Werk ze dames!
Yam, hoop niet dat ze zo exposief worden voor je, kan je trouwens wel rijk mee worden!!!!

Koe, zo groot zijn te toch niet geworden in een paar dagen tijd he, kan je samen met Yamuna geld vragen voor in de playboy.

Hoop dat je je mond kan houden op het werk!

Aapje, leuk dat je beste vriend papa is geworden. Ik begrijp jullie frustratie zeker hoor, kan me het levendig voorstellen. Het hebben van geduld is ook niet mijn goede eigenschap! Ik had dus alleen het geluk niet zo lang te hoeven wachten!

Ik ga mijn zoon uit de gang plukken, die is ondeugend en zit voor straf op de gang!!

Groetjes Ukkie
goedemorgen allemaal,

ben op t werk. het is weer mooi weer dus erg druk zal het vandaag wel niet worden. Ik moet vrijdag ongesteld worden. Ik hoop van niet,en het is een hele kleine kans dat ik zwanger ben omdat ik de datum verkeerd had uitgerekend, maar tja een beetje hoop is er dan wel. toch wel spannend dus.

zijn jullie ook zo verkouden. Hartstikke mooi weer buiten en ik blijf snotteren, heel vervelend!!

gaan jullie nog wat leuks doen deze week?
Yamuna: wow! Ik wist niet dat het zo snel gaat! Daar kun gewoon rijk mee worden!

Knappekloon: wat voor een werk doe je, dat het rustig is bij mooi weer?

Ik heb vandaag spontaan een dag vrij genomen. Het weer is zo mooi! Ik wil er nog even van genieten. Van morgen al wezen sporten en nu voel ik me heerlijk. Zo maar even de stad in. Eens kijken of ik iets leuks kan kopen.
@aapje, lekker hoor een dag vrij nemen! nog iets leuks kunnen vinden? Herken wel veel in wat je zegt, Heb "vroeger" ook zo'n tegen het burgerlijke afzetten leven gehad, veel de hort, op, dingen doen enz. enz.

Het gevoel van " ik wil moeder worden" zit op de een of andere manier verankerd in je denken op het moment dat je het "besluit" hebt genomen dat je graag een kindje zou willen krijgen dat eignelijk alles wat je doet onebwust daar ook mee te maken heeft.

Voor ons is de 1e vrij snel verwekt (stiekem een beetje te snel) nu met nummer 2 merk ik dat ik daar op een heel andere manier mee omga. Meer in de zin van, is dit wel de juiste leeftijd om een broertje of zusje te krijgen, als het wat langer duurt, waar lopen we tegen die tijd tegen aan? Eigenlijk blijft op dit moment alles nog om meisje draaien en niet eens zozeer mezelf. Dat we graag een nummer 2 willen krijgen staat als een paal boven water, maar wanneer we weer en wondertje mogen verwachten dat is nog ff de vraag.

@Yamuna, dat het van die afscheiding ook echt waar is wist ik niet. Waar je al niet op moet letten als kinderen krijgen niet helemaal vanzelf gaat! Nog ff een paar dagen doorbijten en dan hoop ik dat je goed nieuws krijgt!

verder vandaag vrij, net voor meisje bij de Hema nieuwe rompers en t-shirtjes gehaald, al het korte spul zit in de was en had geen schoon meer......en zoooooo geen zin om iets huishoudelijks te gaan doen!
yamuna, gelukkig zijn ze niet zo groot zeg pfffffffffffffffffffff moet er niet aan denken!!! ha ha

vandaag ff hoofdkantoor gebeld, voor plek op het kinderdagverblijf.. werd me gewoon ff mee gedeeld dat er alleen maar plek op woensdag en vrijdag is voor mijn kleine gup!! tja vrijdags is mijn vrije dag en wil ik graag zo houden..

dus was beetje in de stress.. vanmiddag kwam onze locatie coordinator heb haar verteld dat ik zwwanger ben, ze dacht het vorige wk al aan mij te zien.. dat is dus de 3de al di het aan mij ziet................ maar zei zegt meid geen stress ik ga het voor je regelen hoor.. dus hopen dat mijn kleine gup wel een plekje krijgt...anders word knap lastig....

verder prima dagje gewerkt, voel me goed!!!! alleen beetje moe en zere tieten..... dus nu lekker ff bank hangen...
hoi meiden, voor alle moeders hier en moeders to be: nog een fijne moederdag gewenst.

Heerlijk weer zo'n lang weekend gehad, wat een weertje zeg! Veel te veel rosé gedronken, maar ach nu kan het nog, toch? Maar vanavond is het hier toch wel een stuk frisser.

Leuk om alles weer even bij te lezen. En te bekijken: tjonge wat een memmen zeg! Daar kun je wel een jaartje of wat borstvoeding mee geven zeg... aan alle kinderen uit de hele straat hihi.

en tja geduld: wil eigenlijk van baan wisselen, maar doe dat nu maar niet. Want het is niet echt handig (voel me er niet prettig bij) als ik net een nieuwe werkgever heb, en dan na 2 maanden zeg 'tja ben zwanger, dusse ben er week of 16 niet en daarna wil ik part-time werken". Vind dat niet fair. Ik ben van plan om zodra ik zwanger ben, ontslag te nemen en na het bevallingsverlof weer ergens nieuw te beginnen, meteen part-time. Ben mijn baan echt zat. Dus wat dat betreft (lekker praktisch) begint op dat gebied mijn geduld een beetje op te raken.

Ga nu ff lekker op de bank hangen en lekker desperate huisvrouwen kijken.
Bizar eigenlijk dat je het dat zo ver vooruit moet regelen. Hoorde laatst van vrienden uit de randstad dat er een wachtlijst van 1,5 jaar is voor kinderopvang..... hoe moet je dat nou regelen???

Aapje, lekker geshopt?
1,5 jaar? das toch belachelijk?
cooper ik zou voor de zekerheid even uitzoeken of dat ook echt kan om ontslag te nemen na je verlof, en of dat financiele consequenties heeft
iemand De wereld draait door gezien? Heb het gemist....en mijn ex was er schijnbaar bij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven