zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Cooper30, ik ben het helemaal met je eens om een ledenstop in te voeren.. we hebben zo een leuk groepje enne moet ook niet te groot worden dan weet je helemaal niet meer wie wie is..

Zo mijn ongesteldheid zit der weer op :-) gelukkig!!! dat weer gehad.. op naar de vruchtbare dagen... ja ik heb ook meer zin in sex sinds ik gestopt ben met de pil..

Gister middag met mijn mannetje naar het ziekenhuis geweest foto's gemaakt van zijn knie { had ie verdraait met voetbal } dusse ff afwachten...heeft nog een hele dikke knie, dus ben benieuwd wat der uit komt.. vanmiddag naar de therapeut en dan naar de Arbo arts. Heb gister maar ff gebeld, moest eigenlijk 6 maart pas heen.. ikke bellen gister kon ik direct vandaag terrecht..scheelt weer! weet ik tenminste een beetje waar ik aan toe ben.. gaat nl nog niet echt beter!! Kut rug!! Maandag wel weer naar het werk, wat administratieve dingen doen op kantoor { op locatie } dus ben dichtbij mijn collega's {af en toe ff thee drinken met ukkie } en kinderen !!!

voor maandag heeft mijn stagiaire een opdracht meegekregen, ze moet een activiteit doen met de oudste kids { die zijn ongeveer 2-2.5 jr } ben benieuwd wat ze gaat doen!! ja we hebben een jong groepje kids.. de jongste is 3mnd en de oudste is 2 jr-8 mnd!! wel een super leuk clubje...

Hoe gaat het met iedereen??? al ergens iemand zwanger??? of het idee zwanger te zijn.....

tot snel dames
Calvijn, Hoe gaat het trouwens met je zwangerschap.. voel je je een beetje goed??
Dag meiden...

Hebben even 2 dagen bijgelezen en dat was veel!!!!!!!!!!

Dat katje is echt super schattig Yamuna... lief. Nemen jullie er eentje?? Heb altijd de neiging om het hele nest te nemen als ik ze zo met z'n allen zie liggen.

Lekker hoor Koe dat je toch weer een beetje aan het werk kan!!!!

Ik was ziek, of eigenlijk nog steeds, fijn griepje hoor. Gaat nu wel iets beter, dus morgen ook maar weer werken denk ik.

Hé Xaartje, leuk hé al die zwanger collega's, vindt het voor hen heel leuk. Maar stiekem denk ik dan af en toen. IK WIL OOK en ben ik toch een beetje jaloers... erg hé

Ga weer ff op de bank hangen

Tot snel...
Ff snel want ben doodop (krijg je van slaap diensten op je werk!0

@Yammuna, nog van harte gefeliciteerd met je vliegende start in dit leven en met het feit dat je deze heugelijke belevenis 29 jaar geleden hebt mogen ervaren!

@Cooper, het is idd zo dat wanneer je borstvoeding geeft je in eerste instantie niet ongesteld wordt. ALs je het voor langere periode volhoudt, komt het wel weer op gang, omdat je hormoonhuishouding zich normaliseert, maar in mijn geval heb ik 5 1/2 maand borstvoeding gegeven en pas een maand nadat ik ben gestopt kwma mijn eerste ongesteldheid pas weer (is om en na bij de 15 maanden dat ik het niet geweest ben)

ach mijn cyclus is niet zo ingewikkeld, maar het schuift gewoon een dag op naar voren....als ik er van uitga dat ik ongeveer 2 weken na de eerste menstruatie dag mijn vruchtbare periode in ga dan is het voldoende en weet ik genoeg.

ik ga jullie welterusten wensen...
lisanne ik denk t nog erger , ik denk IK WAS EERST ! en zie groen en geel van jaloersie

de kitten op de foto is voor ons gereserveerd.
Hahaha.. dank je Yamuna.

Ben gelukkig niet de enige die jaloers is!!!

Vond me zelf al heel slecht..... moet toch eigenlijk blij zijn voor die mensen.

Ben ik ook heus wel...maar soms.....

Ach mijn tijd komt nog wel....
o ja over jaloezie bij collegas die wel zwanger werden......(is maar 1 keer gebeurd) toen heb ik mezelf getrakteerd op een nieuwe telefoon (vond mezelf erg zielig) 2 maand later was ik zelf zwanger en 3 maand daarop de 3e en tegen de tijd dat ik uitgerekend was was nr 4 zwanger en tussen door is een mannelijke collega ook nog vader geworden ook een heuse babyboom in mijn team (en leidinggevende was daar erg blij mee in eerste instantie NOT, tot hij dus verkondigde zelf ook vader te worden voor de 1e keer, was het hele feest compleet)

zo weer werken dus ik sluit weer af.
t eerste jaar dat wij probeerden zwanger te worden, was ik nog niet jaloers... mijn tijd komt nog wel dacht ik tot dat we na anderhalf jaar de fertiliteitsonderzoeken terug kregen van mijn partner.... slik....

dat voetbalincidentje van drie jaar geleden heeft mogelijk toch schade achtergelaten ( ooit testikels gezien die 4x zo groot zijn als normaal ? )
@Yamuna: nee nog nooit gezien, maarre ook niet zo'n behoefte aan...

Eigenlijk zouden ze het om moeten draaien: ik bedoel als een stel zwanger wil worden, eerst ff een testje of het goede zwemmers zijn en of de vrouw wel vruchtbaar is etc. en dan een go krijgen om het te gaan doen of direct de medische molen in. Scheelt een hoop frustratie en gedoe. En de ziektekostenverzekering is tegenwoordig al toch zo duur, dat soort onderzoekjes kan er best van af.
als je er vanuit gaat dat 90 % van de vrouwen binnen een jaar zwanger is ...

lijkt me dat een voorbarig voorstel.
Hoi meiden,

Sorry voor het ongemak maar jullie kunnen mij beter uit de lijst schrappen.... Ik heb helaas te weinig tijd om regelmatig op het forum te verschijnen. Ik lees wel af en toe nog even mee want ik ben natuurlijk toch wel benieuwd hoe het jullie allemaal vergaat!

Heel veel succes met zwanger worden allemaal!!!

Liefs van mij
Tja... over die test van te voren je hebt misschien wel gelijk Yamuna, dat het voorbarig is. Maar aan de andere kant, scheelt het wel een hoop frustratie. Als je voor je begint al kunt vaststellen of je een redelijke kans van slagen hebt....

Slechte zwemmers of geen eisprong, zou toch handig zijn als je dat al eerder weet en je dus niet eerst een jaar steeds gefrustreerder moet raken.

Toch.....

En die jaloezie, kan me inderdaad voorstellen dat dat steeds lastiger wordt. Als het bij iedereen om je heen wel lukt (voor jou gevoel dan..) en bij jou niet. Zou denk ik heel onaardig gaan doen als het allemaal echt lang gaat duren......

Maar voorlopig hebt ik het maar heel af en toe. En verder vindt ik het vooral heel spannend

Hoi, Man van koe vandaag weer druk aan de klus geweest hier, dus koe lekker met mijn kleine ventje aan het spelen geweest, Ik geloof dat ze wel een zwak voor hem heeft.

Ben het er inderdaad wel mee eens dat het een hoop frustratie kan schelen als je van te voren weet of het wel of niet kans van slagen heeft. Onze buren hebben erg lang gekloot en uiteindelijk blijkt hij totaal onvruchtbaar, geen zaadcellen te bekennen. Is een dna foutje. Nou ik kan je vertellen hij is er kapot van geweest en nog! Gaan nu adopteren, want ook zij heeft verklevingen, geen eisprong enz.

Ik ga stoppen, mijn zoon gaat in bad bij zijn vader en dan duik ik even onder de douche en spetteren we de badkamer ook direct even schoon

Groetjes Ukkie
adoptie is geen vervanging voor eigen kinderen maar een nieuwe weg inslaan Mensen die die voor zo een voldongen feit staan krijgen vaak te horen oh joh dan ga je toch gewoon adopteren.... terwijl men geen idee heeft hoe kwetsend dat is. hoezeer ze over het hele rouwproces heen wandelen.
Dat is dus wat ik bedoelde met mijn posting. Tuurlijk lukt het bij 90%, maar bij 10% dus niet. Je gaat ervan uit dat je bij die 90% hoort, zweeft op een roze wolk en na een jaar blijkt dat je toch bij die 10% hoort. Het scheelt een heel proces (gevoelsmatig maar ook de medische molen). Het lijkt me zo kut, maar goed dat kan Yamuna het best beoordelen.

Adoptie: kan me heel goed voorstellen dat dat heel kwetsend is als mensen dat zeggen. Komt over als van "ach dan heb je toch een kindje".
Buren hebben er ook lang over nagedacht of ze dit wel of niet wilden. Buurman is echt overspannen geweest van zijn onvruchtbaarheid en de gevolgen wat dat met zich meebrengt. Ik heb diep respect voor hem en zijn vrouw, wonen in een nieuwbouwbuurt met allemaal jonge mensen en per dag wordt er hier 1 kind geboren in de wijk. Ik ben nu zwanger en aan de andere kant van onze buren is de buurvrouw ook zwanger van de tweede en 5 dagen na mij uitgerekend. Ze zitten er dus vaak middenin. Adopteren is niet iets wat je zomaar doet en ook niet vanzelfsprekend als je zelf geen kinderen kan krijgen, tenminste in mijn ogen niet. Heb het ze inderdaad ook nooit gevraagd. Vertelden zelf op den duur dat ze gingen adopteren, maar hele proces duurt al snel 4 a 5 jaar!

Maar cooper, ik snap je redenatie dus goed, als je geluk hebt hoor je bij de 90 procent, met pech bij de 10, maar is nog altijd 1 op de 10 vrouwen die problemen heeft, is toch best veel!

Fijne avond nog allemaal

Ukkie
Hallo dames..

Gister ff geen tijd om te lezen en te reageren!!! Overdag bij Ukkie geweest gespeeld met haar kleine mannetje!! het is zo'n lekker ventje..en 's avonds op kraamvisite...mooi meiske!!

COOPER:der zit idd wat in wat je zegt.. het scheelt een hoop gedoe als je van te voren weet waar je aan toe bent! ik vind het idd best veel dat 1 op de tien vrouwen problemen heeft om zwanger te worden.. dat is niet niks als je na een paar jaar van rpoberen te horen krijgt dat je helemaal niet zwanger kan worden. het lijkt mij vreselijk!! dan snap ik heel erg goed dat je daar overspannen van word.. Het is dan geweldig dat je dan nog een kans heb om een kind te adopteren, wat zeker niet makkeljk is!!!

Wij zijn natuurlijk net begonnen dus wil daar niet te lang bij stil staan...

Vanmiddag verjaardag van oma..ze is 79 geworden gisteren!! Altijd wel ff gezellig..ff met de familie kletsen!! Hoop niet dat ze mij teveel vragen of we all met kids bezig zijn... ik kan dat nl slecht voor me houden!!! ben enorm enthousiast...

Morgen begin ik op therapie basis weer te werken.. morgen van 9.00-14.00 en dan woensdag ook een halve dag!! hoop dat het goed gaat.. heb der wel zin in!!

Maar goed zal me ff gaan douchen.. anders is het straks weer wachten op mij.....

dames fijne dag..
heb gisteren condooms gebruikt....

compleet tegen de plannen in, maar ik kreeg zo ontzettend de zenuwen de laatste dagen!

diploma halen, baan vinden, trouwen, financiën, auto'tje kopen. Ik vond/vind het opeens allemaal zo zwaar wegen dat ik gewoon even niet durf... Want dan zou er ook nog de verantwoordelijkheid voor een kindje bijkomen, liefde zat, maar weet gewoon even niet hoe ik de rest voor mekaar moet boksen. Wel apart want ik ben altijd diegene die roept 'jah, maar er is altijd wel een excuus wat nog moet gebeuren voordat je aan kinderen wilt beginnen' en nu stromen de excusen m'n mond uit.

Nu ja, gelukkig heb ik geen haast, maar vraag me wel af waar deze angst opeens vandaan komt? Hormonen?
spam !!

wat word phileine al groot hier neus aan neus met de hond des huizes de vriendin van mijn hond ...

dag dames,

vind het wel jammer, maar ben momenteel zo druk dat ik amper op het forum kom, schrap mij ook maar uit de lijst, ik zou het zelf niet leuk vinden als je al wat langer schrijft dat er iemand te hooi en te gras wat komt posten....

Hoop dat jullie zwangerschapswens snel vervuld wordt!

hartelijke groet, tartt
Hoi ik kom ook weer even langs waaien........

@Tartt, maak je niet dik (hahahaha grapje) ik heb oook niet altijd even veel tijd om te lang te komen hobbelen en heb er zelf geen problemen mee als je af en toe langs komt, dit is nl de uitgelezen periode om elkaar een iets beter te leren kennen (voor zover dat via de computer mogelijk is natuurlijk)

@Yamuna, ik wilde je alvast succes voor morgen wensen (voor het geval ik hier vandaag niet mer langs kom hobbelen) Hoop dat je vandaag een beetje oke doorkomt. Misschien een een stomme (mosterd) vraag, maar wat gaat er morgen eigenlijk gebeuren?

en voor de rest, rustig aan en geniet van weer een mooie dag!
heee ik had m'n avatar gewijzigd, maar nu ik hier weer ff ben, is het nog steeds m'n oude!
ringelding, even op f5 drukken, dan zie je als het goed is de nieuwe.
jaaaaaaaaaaaa dat is m'n meisje!
Yamuna, wat een lief katje zeg... zo leuk!! als ik dat zie neem ik nog der ook een.. maar goed heb der al 2 dus een 3de zal mijn mannetje wel niet erg blij mee zijn!!

Heel veel suc6 morgen!!!!

Ik ben gister weer aan het werk geweest.. super!! administratie gedaan en zo goed als alles af gekregen.. morgen weer werken, wel zin in!! alleen gister avond wel veel last van de rug helaas..zal wel wat teveel gedaan hebbe op ene of andere manier..

Van het weekend weer vruchtbaar...maar goed moet mijn mannetje wel beter zijn, beetje griepies!! gaat alweer beter dan gister gelukkig.. ach veel vitaminen en de juiste verzorging dan komt het vast goed!! dannuh het weekend/eind van de week volop aan de gang {als mijn manetje wil}!!

verder geen bijzonderheden vanaf deze kant!!!

Groetjes koe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven