Zwanger worden in 2009

19-01-2009 10:45 649 berichten
Er zijn een hoop meiden die er voor gaan dit jaar, en binnenkort de voorbehoedsmiddelen de deur uit doen. Of dat al gedaan hebben en nu proberen zich nog met werk en andere aardse zaken bezig te houden en niet alleen met babies maken.

Met een stel hebben we al heel wat afgekletst in dit topic. Hier gaan we dan verder, ditmaal met een schema van onze vorderingen zeg maar

nicknameleeftijdperkindjeNODanoniempje2121juli 2008117/02arucamba27sept 2008114/02conscienza28feb 20091nvtEva25juni 20091nvtExcited3219/12/2008119/01Gorgi3327/12/071maart 2009 (IVF)Ittje2526/12/08121/02Jo8821zomer 20091nvtJoy30feb 2009106/03JWvB3228/12/08128/02Karan26mei 20091nvtKatalinova27feb 20091nvtKippie2323juli 2008106/02Lilith753427/12/08409/03Lily7929jan 2009315/02loeske28sep 20081 londen25april 20091begin meilucy12329zomer 20081?nata19mei 2008106/03renza2901/09/08123/02Schapekop31nov 2008122/02soeze29jan 20091?spikie3212/12/08115/02StefanieV23aug/sept 20091nvtzon29april 20091nvt

Welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat ook van die randjesfiets methode, er stond iets van nadat de man is klaargekomen moet je proberen meerdere keren bijna klaar te komen maar net niet, en dan uiteindelijk wel. Maar het lijkt mij ingewikkeld. En het lijkt me dat het zonder die methode ook wel lukt. Die menstruatiekalender is handig maar ook een beetje vreemd, je komt al gauw te weinig klaar en hebt ook te weinig betrekkingen. Of te wel bijna niemand zou zwangerf kunnen worden. Ik gebruik de kalender alleen nog maar om te bepalen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. En om in te vullen of we gevreen hebben.
las ik net op t forum.....
quote:arucamba schreef op 28 januari 2009 @ 16:03:

Hi Renza

ik heb mijn testen geprobeerd de eerste dag 25e gaf de test gelijk twee donkere streepjes aan dus ik maar denken nu is het mijn vruchtbaarste dag, test ik de 26e ja hoor het streepje is wat lichter van kleur dus ik had de dag ervoor mijn eisprong

test ik de 27e nog een keer heb ik weer 2 donkere streepjes ik begrijp er niet meer van wat moet ik daar nou van denken???

Zijn er meer dames die zoiets hebben meegemaakt??

Ik ga hoe dan ook vanavond weer opnieuw testen kijken wat de ovulatietest vandaag zegt.

Als je nou geen eisprong hebt in een maand geeft de test dan ook 2 streepjes of helemaal niets of is dat een domme vraag van mij???

Hoi Arucamba,

Ik heb dit nog niet meegemaakt,wel merk is dat als je veel drinkt en minder dan 2 uur voor de test geplast hebt,dat de test dan wat vager is,miss is dat de reden?? Als ik denk dat m'n eisprong eraan zit te komen dan test ik 2 keer per dag en ik denk dat ik em nu 2x gevoeld heb. ik heb de dag erna nog eens gestest en toen was het streepje minder duidelijk. Ik bewaar ze ook steeds,zodat ik nog eens terug kan kijken. het lastige voor Jou Aru is dat je waarsch geen idee hebt wanneer je ongeveer moet testen. Lastig hoor!!

Volgens mij werken die ovulatiettesten niet als je geen eisprong hebt,omdat ze reageren op een piek van 't hormoon dat 24-48uur voor je eisprong te meten is in je urine. Ik bedoel dus dat 't teststreepje dan altijd vager zou zijn dan het controle streepje.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt Aru! Ik zou trouwens niet teveel drinken en 2uur voor de test niet plassen en ook proberen tond dezelfde tijd te testen. Succes
quote:natadecoco schreef op 28 januari 2009 @ 16:23:

Ik las dat ook van die randjesfiets methode, er stond iets van nadat de man is klaargekomen moet je proberen meerdere keren bijna klaar te komen maar net niet, en dan uiteindelijk wel. Maar het lijkt mij ingewikkeld. En het lijkt me dat het zonder die methode ook wel lukt. Die menstruatiekalender is handig maar ook een beetje vreemd, je komt al gauw te weinig klaar en hebt ook te weinig betrekkingen. Of te wel bijna niemand zou zwangerf kunnen worden. Ik gebruik de kalender alleen nog maar om te bepalen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. En om in te vullen of

we gevreen hebben.

Ja zo gebruik ik die ook hoor!

Ik heb idd ook nooit genoeg sex en kom veel te weinig klaar..hahahah waar bemoeien ze zich mee..hihi!!

Wel makkelijk de kalender en het overzicht van je cyclus!
quote:renza schreef op 28 januari 2009 @ 16:44:

[...]

Ja zo gebruik ik die ook hoor!

Ik heb idd ook nooit genoeg sex en kom veel te weinig klaar..hahahah waar bemoeien ze zich mee..hihi!!

Wel makkelijk de kalender en het overzicht van je cyclus!Waar vind ik die kalender dames? Wil hem ook wel gaan bijhouden!
Sabine: www.mijnkalender.net
Conscienza geniet van de Yoga! Yoga is heerlijk
Eva, idd, dat wachten duurt lang. Maar hé, je mag me altijd op msn roepen hé of mailen hé!
hey Eva, daar ben ik al op msn

Ben blij dat jij er ook nog bij zit. Dan zijn we toch met twee hopeloos....
Haha idd

Ik vraag me eigenlijk af wat jullie met NOD bedoelen? Niet ongestelde dag, maar wat houdt dit dan in? De eerste dag dat je niet ongesteld bent na het stoppen? De vruchtbaarste dag ofzo? Geen idee *bloos*
pfff.kalenders wist ik wel...maar randjes methode...men ik moet er niet aan denken...word moeilijk zeg?

Ik moet helaas nog (te) lang wachten maar zon ovulatietest lijkt me ook moeilijk toch?( maar paar dagen dat die werkt....enzo?)
NOD de dag dat je weer ongesteld zou worden , en niet wilt dus.

De dag erna is dus 1 dag over tijd..

zeg ik t goed?
Hai ladies!

Ben ik ook weer! Gezellie van Kanellie is het hier! Welkom Zon en alle andere nieuwe dames! Leuk man.

Hier ben ik ook nog steeds aan het wachten op mijn mens., ik wacht tot eind februari en neem dan contact op met mijn gyn. Zij heeft de bevalling begeleid bij mijn twee boys, een super-meid en zij kent mij dus door en door (heel fijn als je je op je gemak voelt bij degene die je bevalling begeleid). Ik werk zelf in het ziekenhuis en kan makkelijk ff langslopen om een echo e.d. te laten maken als ik me ongerust maak. Eind februari ga ik sowieso ff langs om haar te laten kijken hoever ik in mijn cycles zit. Dat kunnen ze zien mbv inwendige echo........altijd handig, geen gedoe met die gekke ovutesten.

Kwa sex (nog steeds) geen klagen hoor, wij hebben geen gekke hulpmiddelen nodig, lukt zo ook wel

Verder sport ik minimaal twee keer in de week, fitness en afgelopen keer stond ik 30 min. op de crosstrainer (normaal houd ik dat wel 60 min vol) maar kreeg toen ineens kramp in mijn blaas of in mijn baarmoeder (moeilijk te voelen, zitten zo vlak bovenelkaar) en moest toen stoppen met trainen. Ik hoop dat mijn mens. zich snel doorzet.

Blaasontsteking is erg pijnlijk, je hebt verschillende gradaties en verschillende vormen van de plaats van de ontsteking (een lage blaasontsteking doet meer pijn dan een hoge) een hoge blaasontsteking is weer gevaarlijker, doordat je deze niet goed voelt en hierdoor een nierbekkenonsteking kan ontwikkelen, (nog pijnlijker, vooral achter in je rug aan de onderkant). Mogelijke oorzaken van een blaasontsteking zijn (meestal) niet goed uitplassen na sex. Dus meiden, na sex ff gaan plassen! Ha, ha, ha.

Verder iedereen succes en veel plezier met zwanger worden!
Hallo allemaal welkom nieuwe meiden!

Oh nee zeg de randjesfiets methode...even intiem ik ben er een van de meervoudige maar ik ben er geen tel eerder zwanger van geworden..hihihihi..had er ook nog nooit van gehoord...even oud bollig,...maar toen ik zwanger werd van de 1e had ik allleen lectuur..en geen autuer die sprak over de termen die je nu om de oren vliegen.

Ik denk dan ook niet dat je met al deze "tips"eerder zwanger wordt dan al sje deze "tips"niet toe zou passen....en zeg nou zelf het maakt het vrijen er nou niet spontaner op.

"schat wat doe je? doe ik iets niet goed?"...nee hoor ik pas de randjes fiets methode aan"..

JWvB,

Ik heb geen idee wanneer ik een menstruatie kan verwachten ...heb het nu erg druk met werk en wat privé zaken heeft als voordeel dat ik er nu ook niet echt mee bezig ben.

Zwanger voel ik me niet dat sluit ik dan ook uit..heb niet veel zin om een test te doen..zonde van het geld..en de welbekende teleurstelling..daar zit ik niet op te wachten.

x
quote:Zon_27 schreef op 28 januari 2009 @ 19:44:

NOD de dag dat je weer ongesteld zou worden , en niet wilt dus.

De dag erna is dus 1 dag over tijd..

zeg ik t goed?Ja, idd Zon. Ik zeg meestal: Normale Ongesteldheidsdag. Dat je normaal ongesteld zou moeten worden....
meiden ff een vraag

als ik sex heb gehad heb ik elke keer een klein beetje bloed als ik af veeg wat is dit ? jullie enig idee? heb dit ook nog nooit gehad :S
quote:anoniempje21 schreef op 28 januari 2009 @ 20:06:

meiden ff een vraag

als ik sex heb gehad heb ik elke keer een klein beetje bloed als ik af veeg wat is dit ? jullie enig idee? heb dit ook nog nooit gehad :S

Ik heb het nog nooit gehad zelf, maar ik weet wel dat spotting na het vrijen een teken van een infectie danwel soa kan zijn. Het laatste zal niet het geval zijn tenzij je nog nooit getest bent en dat eigenlijk wel had moeten doen, maar ik zou het even goed in de gaten houden en misschien toch een keer naar je HA gaan.

Ben je uberhaupt naar een gyn of ha geweest sinds?

nee eigenlijk ben ik niet na gyn geweest ze zei als het vloeien ophoud is alles schoon nou en dat is zo maar ik heb gehoord ook van de gyn dat als je zwanger bent dat je baarmoedermond dan zo goed doorbloed is dat je na de sex dit hebt maar zou dat nu nog zijn dan na anderhalve week
Hahaha lilith ik lach me wild om je berichtje... randjesfietsmethode klinkt eigenlijk best eh... pijnlijk?

Ik was eigenlijk gewoon van plan om regelmatig flink van bil te gaan, is dat ook goed? Ik weiger ook termen te introduceren als 'klussen' of 'wondertje'. Ik ga seksen voor een bengel.

Of gewoon seksen omdat we niet van elkaar af kunnen blijven. Ik ga ook niet in eerste instantie temperaturen of ovu testen. Hoop dat het niet nodig is.
quote:anoniempje21 schreef op 28 januari 2009 @ 21:08:

nee eigenlijk ben ik niet na gyn geweest ze zei als het vloeien ophoud is alles schoon nou en dat is zo maar ik heb gehoord ook van de gyn dat als je zwanger bent dat je baarmoedermond dan zo goed doorbloed is dat je na de sex dit hebt maar zou dat nu nog zijn dan na anderhalve weekNou als het zo blijft zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon even naar de HA gaan hoor. Mensen gaan wel om minder. Ik denk dat het niet ernstig is hoor, maar je bent wel bezig om zwanger te worden enzo. dus.
quote:anoniempje21 schreef op 28 januari 2009 @ 20:06:

meiden ff een vraag

als ik sex heb gehad heb ik elke keer een klein beetje bloed als ik af veeg wat is dit ? jullie enig idee? heb dit ook nog nooit gehad :SMeid, maak je maar geen zorgen, je lichaam (baarmoeder) heeft misschien nog even wat tijd nodig om het vorige te herstellen en zich op een eventuele volgende zwangerschap voor te bereiden. De baarmoedermond zit vol kleine bloedvaatjes en de huid is dunner geworden tijdens je vorige zwangerschap, waardoor deze tijdens vrijen eerder gaan bloeden. Mocht je toch vragen hebben hierover kun je altijd even de ha bellen, die kan het haarfijn uitleggen. Succes!
Hi dames,

dank je wel dat ik in de tabel gezet ben. Ik weet inderdaad niet wanneer ik mijn ongesteldheid kan verwachten. De vorige keer werd ik het de 30e of de 31e en dat was het dan ook. Heel raar. De 30e voelde ik inwendig dat er wat oud bloed zat, maar oudjaarsdag kwam er pas wat uit, zeg maar, sorry voor de details. Daarna was ik het niet meer, maar ik neem aan dat het dus gewoon mijn ongesteldheid was. Ook al was het verdomd weinig. Ik ga dus maar uit van een cyclus van 30/31 dagen dus dan zou ik het pas vrijdag of zaterdag kunnen worden. We zullen zien... Spannend hoor! Ik hou jullie op de hoogte!
Goedemorgen dames!

Nou, de laatste pil genomen gisteren hoor. Zal nu as zondag mn doorbraakbloeding krijgen. Ben zo benieuwd hoe het zal gaan lopen met mn cyclus, en wat ik ga merken. Spannend hoor!

Dat randjesfietsgedoe, niks voor mij hoor! Hier gewoon lekker samen seksen, als wij zin hebben. Ga proberen het eerste halfjaar niets uit te kienen enzo. Wil wel mn cyclus gaan bijhouden, voor een beter inzicht. Dus heb me ook aangemeld bij die kalender, erg handig.

Ben trouwens ook erg gevoelig voor blaasontstekingen, heb het al regelmatig gehad (gemiddeld eens per jaar). Plas daarom idd altijd meteen na de seks, drink veel etc. Maar heb gelezen dat als je zwanger wilt worden het het meest ideaal is als je ongeveer 20minuutjes blijft liggen. Weet zeker dat ik dan in slaap val vaak, hihi. Moet daarna toch maar even gaan plassen, dat is beter!

Ben weer aan het werk vandaag, vanavond lekker met vriendinnen eten. Aftellen dus!
Randjesfiets methode...... Ik zie nu echt allemaal hele gekke plaatjes voor me. Nogal visueel ingesteld zeg maar...

Zoals Conscienza zegt, volgens mij is veel sex hebben gewoon het allerbeste.

Ik zei laatst tegen mijn vriend: "Als ik straks niet meer ongesteld ben, moeten we heel vaak sex hebben, het liefst elke dag". Zie ik ineens twee van die glimmende oogjes, "Ja, zeker 2 keer per dag?" Haha, dat moet wel lukken dus.

Ik denk maar zo, vroeger raakten mensen ook 'gewoon' zwanger, zonder methodes, e.d.
hier net een testje gedaan en het hormoon is helemaal uit mijn nlichaam!!!

op naar de volgende zwangerschap !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven