Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
@ meis, inderdaad alweer even geleden voor jou. Ik was eerlijk gezegd ook vergeten dat jij al met 3,5 positief het getest?!! (Stelt me weer gerust )Wel leuk inderdaad om al die herkenbare verhalen te horen van die mannen, ze hebben het er maar moeilijk mee, hahaha

Hoe lang duurde het bij jullie voordat hij een beetje aan het idee gewend was?

@ ils, je kan nog gewoon te vroeg getest hebben hoor! Ik had ws mijn eisprong 17 of 18 april dus dat kan net het verschil uitmaken tussen een positieve of negatieve zwangerschapstest. Spannend hoor!!
@ils, ik denk inderdaad een beetje te vroeg getest! Wacht nog even wat langer.... In ieder geval tot het weekend ofzo!

@meis, donderdag ga ik op voor de verschillende tests. Ik ben nu aan het afronden bij mijn huidige opdracht. Bijna klaar hier! Trouwens ik heb Josefien ook heel lang niet gezien. Ik haal haar uit de lijst. Mocht ze toch nog boven water komen kan ik haar er altijd nog inzetten!

Maar wel mooi dat je zo'n goed gevoel heb over gehouden aan de behandeling. En wil je straks met 8 weken dan ook gaan of weet je dat nog niet?

@liedje, zo sta ik er ook wel in! Inderdaad kan je nu ook een ongeluk krijgen.. Ik heb maar een beetje vertrouwen in de wereld en in de gezondheidszorg!

@bowie, zo goed! Je bent echt helemaal gelukkig! Echt super voor je! Wat een bijzondere foto moet dat zijn. Kan je altijd aan het gave moment terug denken!

@tatli, wat een gaaf gevoel moet dat zijn! Een kindje van jullie samen.... Geniet er lekker van! Hopelijk blijf je je ook goed voelen!
Ils je hebt je ovulatie een week later gehad dan ik en ik heb gisteren pas getest en mijn streep was echt nog niet dezelfde kleur als de controlestreep. Je hebt dus gewoon te vroeg getest en niemand kan je nu vertellen of je wel of niet zwanger bent. Ik heb nu nog echt geen klachten en vorige maand had ik zoveel klachten en was ik juist nog niet zwanger. Je kan er dus niet veel over zeggen.

@bowie: ben je zelf al helemaal aan het idee gewend dan? Ik niet namelijk. Ik vind het nog zo raar, een kind (nou ja een embryo) in mijn buik! Bizar. Maar wel leuk hoor

@liedje: zo denk ik ook hoor. We zien wel wat er gebeurt, ik ga me er echt niet druk over maken zo lang er nog geen duizenden doden zijn gevallen in ons of ons omringende landen.

Ik ben al vergeten wat de rest heeft geschreven eerlijk gezegd, sorry! Ik wens iedereen alvast fijne vakantiedagen en een leuke koninginnedag. Al zal ik hier vast nog wel te vinden zijn voordat we naar Luxemburg vertrekken.

Ik moet nog even wat huiswerk afmaken voor de cursus en dan ga ik lekker naar huis. Ik ben doodop, want ik heb vanacht heel slecht geslapen. Even met mijn man knuffelen en filosoferen over onze nieuwe status
if we all light up, we can scare away the dark...
@ tatli, nee ben zelf ook nog niet aan het idee gewend. Hoewel het steeds meer tot me door begint te dringen dat er iets in mij groeit.

Heb net maar even de apotheek gebeld, de verhoging kan geen kwaad gelukkig dus ik moet het gewoon uitzieken. Ik mag wel paracetamolletjes maar dat doe ik toch maar niet
quote:Poffertjes schreef op 29 april 2009 @ 11:22:

@skull, hoe is het trouwens met jou? Toch niet ook stiekem aan het testen?Ja Skull! ik ben ook benieuwd!
@ alle zwangeren: wanneer begon bij jullie eigenlijk de moeheid toe te slaan?
Nu, ik ben zoooooooooooooooo moe Maar dat zal er vast aan liggen dat ik vanacht niet heb kunnen slapen...
Oja ik heb alvast maar beschuitjes gekocht omdat ik me vandaag al direct misselijk voelde (ingebeeld misschien) en omdat werkelijk alle vrouwen in mijn familie de longen uit hun lijf kotsen in de eerste vier-vijf maanden van de zwangerschap. Ik vrees met grote vreze dat het bij mij niet anders zal zijn..
hahaha nee hoor poffer nog niet stiekem getest!!!! er staat wel 3 mei maar eigenlijk is t 2 mei...ik had er een dagje bij geteld omdat ik vorige maand spontaan 4 dagen te laat was maar ik had gehoopt dat ik dat aan t einde van de maand wel weer zou zijn vergeten..hahaha maar nee natuurlijk niet!! ik weet ook nog niet wanneer ik wil gaan testen..misschien maandag als het weg blijft....ik ben benieuwd wat voor een trukendoos mn lichaam deze maand weer met me uit gaat halen

bowie en tatli hoe gaat het op die roze (of blauw natuurlijk) wolk? en bowie wat heerlijk voor je dat je nu vakantie heb dat scheelt wel denk.....hahaha anders gaan de mensen misschien vragen waarom je zo zit te greinzen de hele dag

tatli heb jij hier geen "last" van?
Niet van grijnzen wel van ongelooflijke onhandigheid en in mezelf gekeerd zijn. Ik ben normaal al een redelijk verstrooide professor maar vandaag was het echt erg. Dat moet mijn collega's wel opgevallen zijn
Oja, Skull spannend!!!
hahaha wat zei je ? ik heb een beetje een "off" dag? hihi
@ tatlitatli: GEFELICITEERD!!!! Wat is iedereen toch vruchtbaar zeg..... De vermoeidheid had ik meteen, terugkijkend had ik het al 2 weken voor ik ongesteld moest worden...maar ik ben dan ook wel extreem moe.... hahaha... Ik hoop niet voor je dat je 5 maanden lang misselijk bent, dat vind ik altijd zo erg...

Oh ja..en wat is normaal qua vertellen?? Aan je ouders en vrienden zou ik het gewoon vertellen wanneer jullie dat willen. Op het werk doen de meesten het als de 1e echo goed is, dan heb je meer zekerheid op een goede zwangerschap. Maar je moet gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.

@ Miss: Laat even horen hoe je echo was, ik ben benieuwd...

@bowie: Geniet lekker van je vakantie....en het goed nieuws. Bij de mannen duurt het inderdaad iets langer tot ze door hebben dat je zwanger bent. Bij mijn eerste zwangerschap leek hij het pas door te hebben toen onze dochter werd geboren .
@ allen, ik weet nu (alweer) waarom je niet moet testen voor je NOD: het kan nog mis gaan......

Ik had net op de wc bruinverlies en nu ben ik echt bang dat het misgaat!!!
Wat een geweldig leuk nieuws hier!!

BOWIE enTATLI: Van harte gefeliciteerd!! Super voor jullie dat het gelukt is.. Helemaal in de wolken? Echt leuk!

Hier begon de vermoeidheid en misselijkheid al vrij snel na het testen, weet niet meer precies.

Dinsdag hebben wij de echo gehad en alles was goed!!

Maar wat een spanning van te voren! pfff, we waren ook nog veel te vroeg in het ziekenhuis dus nog meer zenuwen van het wachten, liepen steeds rondjes door het ziekenhuis want het idee om te wachten in de wachtkamer leek ons nog zenuwslopender haha. Eenmaal in de wachtkamer ( we waren nog niet eens gaan zitten) kwam er al een arts naar buiten, van kom maar binnen en keek ons aan.. onee zegt ie volgens mij moeten jullie niet bij mij zijn! zal even kijken.. Zweet in mijn handen en trillen haha.. Noujah kom toch maar want mijn patient is er nog niet Joepie!

Het was echt geweldig om te zien!! Echt wonderbaarlijk, zo mooi. Kon vingertjes enz ook al zien en wat beweeglijk! Het was een druk kindje zei hij! Kon alleen maar naar het scherm kijken en even geen woord meer uitbrengen, dacht van te voren nog van straks ga ik nog huilen maar dat ging goed haha..

Hoop echt dat jullie hetook snel mogen meemaken, want is eigellijk niet te besschrijven hoe mooi het is.!

Maar goed nieuws dus voor ons.. Mijn dag noujah de komende dagen kunnen niet meer stuk!!

Nu mag iedereen het weten.. Gister de echo mee naar het werk. 2 collega's hadden het al door toen ik met een envelopje binnen kwam, die hoefden helemaal niet meer te kijken wat er in zat en wisten het al. Maar heb dan ook al een buikje gekregen! Dus werd al lastig omte verbergen, steeds maar verhaaltjes verteld over te veel eten de laatste tijd.. Ze hadden het er onderling al vaak over gehad maar durfden ook niet echt te vragen want stel dat het niet zo is haha.. Nu valt alles op zijn plek voor hun van de laatste tijd.

Vandaag gaan we de kinderkamer uitzoeken, de eerste keer dat we samen gaan babyshoppen ben nu 12 weken en krijgen overal het advies om het nu al uit te zoeken i.v.m lange levertijd!

Er zijn al een heleboel zwanger in de forum, leuk!! Nu snel voor de rest hopelijk!! Flink klussen dames ;)

@bowie: lees nu net je berichtje, maar zolang als het bruin is is het niet erg volgens mij,ik heb af en toe ook wel een klein beetje bloedverlies gehad, nouja bruin.. Als het maar niet veel word!!

Hopelijk gaat het goed met je!!! Erg vervelend!! Maar komt vast goed!! Hopelijk kun je vandaag nog een beetje genieten van koninginnedag!!

IEdereen een fijne koninginnedag!!!
@bowie, het kan innestellingsbloeding zijn....schijnt heel vaak voor te komen!! Als het maar niet veel helderrood bloed is.....Hou het even in de gaten, maar als het bruinig is geen zorgen maken hoor lijkt me...

@meis, wat leuk zo n behandeling, als het zo goed voelde zou ik er lekker mee door gaan hoor! is het nog een beetje gelukt je nachtdienst vannacht?

@tatli, ik hoop voor je dat je niet zo misselijk gaat worden hoor...probeer er zo min mogelijk aan te denken, volgens mij word het daar erger van.

Mijn moeheid kwam trouwens met 5,5 week.

wanneer vertrek je naar luxemburg?

@ils, je hebt echt veels te vroeg getest ja! ik teste 5 dagen voor nod echt negatief, 4 dagen daarvoor een vaag streepje!

vind het ook wel een eng idee hoor meiden die varkensgriep.....maak me verders ook geen zorgen zolang het niet hierheen komt...

Dit soort ziektes breken alleen maar uit omdat er zo veeeeel doorgefokt word met die beesten voor het vlees. Dit omdat iedereen elke avond een groot stuk vlees op zijn bord wilt hebben. Ik hoop dat hier nog eens verandering in komt...zo de vegetarier heeft gesproken: )

Ik heb gisteren toch maar de dokter gebeld omdat ik zelf ook ongerust werd op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. de pijn is soms niet normaal en ben er al 2x door flauwgevallen. Gisterenochtend ook licht rozig slijm verloren. Omdat ik in het verleden chlamidya ( schaam schaam) heb gehad heb je er een verhoogde kans op, ik heb toen ook een ontsteking in mn buik gehad, waarschijnlijk een nierbekkenontsteking en niet mn eierstokken maar dat is nooit zeker geweest.

Ze zei dat ik gelijk moest komen om dit door haar te laten controlen, als het zo was moest ik gelijk door naar de ehbo zei zei ze. Ik dus met spoed en stress van mn werk weg. Ze heeft heel mn buik gevoeld, als het een bbz zou zijn moest ze nu een verdikking voelen op mn eileiders. Dit heeft ze niet gevoeld gelukkig. Wel was mn baarmoeder erg gevoelig. Dit kan bij de 1 meer zijn als de ander zei ze. Toch wel een stukje gerust gesteld nu...

iedereen een fijne koninginnedag!!!!! gaan jullie nog wat leuks doen??
@ miss, zie nu je verhaal, wat fijn dat de echo goed was!!!!!!!!!!!! geniet er van!!!
@ miss, wat fijn voor jullie dat alles goed was! Kan me voorstellen dat het heel bijzonder is om je kindje voor het eerst te zien.

Wanneer had jij eigenlijk bloedverlies? En hoeveel was het? en wat zij de vk erover? ( ja ik wil het weten!!)
Bowie wat naar dat je nu bruinverlies hebt, maar het is vrij normaal hoor. Zolang het je geen echt bloed verliest, is er in principe niets aan de hand zeggen ze. Hopelijk blijft het gewoon goed gaan, ik duim voor je Ga je de ha of de vk nu bellen?Als je je zorgen maakt gewoon doen hoor, daar zijn ze voor.

Miss83: wat gaaf dat de echo helemaal goed was. Ik kan begrijpen dat jullie dagen niet meer stuk kunnen. Hoe ver ben je nu 12 weken?

Peach, je hoeft je niet te schamen hoor voor die chlamydia, er zijn heel veel mensen die ongemerkt iets oplopen, daar hoef je echt geen rare dingen voor gedaan te hebben. Gelukkig heeft het geen gevolgen gehad en heb je geen bbz. Wel bizar dat je zoveel pijn hebt af en toe. Hopelijk is het nu echt bijna over.

Vandaag ga ik rustig aan doen, was helemaal gesloopt gisteren door het niet slapen de nacht ervoor. Nu voel ik me wel redelijk al ben ik toch wel vaag misselijk. Ik heb nu ook pijn aan de zijkant van mijn borsten, nou ja pijn, een raar gevoel. Verder gaat het goed Ik vind het nu wel fijner dan ooit om hier mee te schrijven, omdat buiten mijn man niemand het nog weet. Ik heb zoveel zin om het te gaan vertellen, aan de andere kant is het ook wel leuk dat het nog even ons geheimpje is.
Oja Bowie, ik lees net je andere topic waarin je zegt dat je eigenlijk voor je NOD hebt getest. Maar was jouw ovu niet eerder dan verwacht? Dan verschuift je NOD ook naar voren natuurlijk. Of had je daar al rekening mee gehouden? In principe is de datum ovulatie plus 12-14 dagen je NOD, volgens mij.
@ tatli, ja mijn nod schuift inderdaad iets naar voren maar ik had zaterdag 18 april een zo goed als positieve ovutest, zondag was ie helemaal negatief dus ik denk dat ik vrijdag 17 /zaterdag 18 mijn ovu heb gehad. Is nu dus pas 12 dagen na ovulatie en heb dus op 10 dagen na ovu positief getest. Vandaar dat ik er van uit ga dat ik nog voor mijn nod zit. Ik heb ook een behoorlijk regelmatige cyclus van 27-29 dagen. Denk dat ik deze maand 27 dagen heb dus dan zou ik zaterdag ongesteld moeten worden.

Ik hoop inderdaad dat het er gewoon bij hoort, ben net naar de wc geweest en toen zag ik niks dus dat is alweer positief

wel vervelend zeg, dat misselijkheid zo bij je in de fam zit!! geen fijn vooruitzicht! Aan de andere kant hoeft dit niets te zeggen natuurlijk, iedere vrouw en iedere zwangerschap is anders, toch?
Fijn dat het vooralsnog niet doorzet! Hopelijk was dit gewoon even wat oud bloed. Je komt nu wel heel dichtbij je NOD, dus positief blijven meis (f)

Die misselijkheid kijk ik inderdaad niet naar uit, al probeer ik ook te denken dat ik misschien wel de uitzondering ben die de regel bevestigt. Wie weet! Afwachten maar.
Oja en de 22ste heb ik een afspraak bij de verloskundige. Of eigenlijk mijn eigen huisarts die ook verloskundige zorg en echo's doet. Het is een 'meisje' van mijn leeftijd of iets jonger en ik vind dat zij je altijd heel serieus neemt en meedenkt. Ik heb nog wel even getwijfeld of ik niet een 'echte' verloskundige zou nemen die niets anders doet dan zwangere vrouwen begeleiden. Aan de andere kant hebben die weer minder algemeen medische kennis en deze huisarts doet het er als enige bij van de huisartsenpraktijk. In onze wijk wonen bovendien nogal wat zwangere dames dus ik neem aan dat ze geen ervaring te kort komt.
@ skull candy: wat spannend !ik duim voor jou!! wanneer was je ovulatie? en heb je al signalen gevoeld die mogelijk duiden op een zwangerschap?

@ zwangeren: wanneer kregen jullie je eerste signalen? ik zit nu op dag 10 na mijn ovulatie en tot op heden nog helemaal GEEN signalen..... behalve blaaspijntjes maar is ook al weer voorbij..
sorry voor de rare tekens in dit bericht maar de laptop doet raar, alle tekens zitten op andere plek, heb shift + control al geprobeerd maar werkt niet. iemand een idee (kanvraagteken niet vinden haha)

@peach+ Een hele geruststelling dus voor je, en meteen al langs kunnen komen voelt vast ook goed! Gelukkig geen bbz!!

Dat is weer goed nieuws! maar het blijft erg vervelend die buikpiijn, heb ok vaak gedacht aan bbz door de buikpijn,maar als de baby groter word dan word de pijn nog meer.. Dus als het weer erger word gewoon weer bellen hoor!!

@bowie+ Ik heb tot nu aan toe ongeveer 6keer oud bloed verloren. Was steeds een beetje, niet dat ik echt vloeide, meer een paar druppels. Zolang als het niet rood is en echt vloeien is er niets aan de hand, bloedvaatje die geknapt is of gewoon oud bloed wat er uit komt! Was niet erg zei de verloskundige!

Lees dat het bloeden weer gestopt is! Gelukkig, maar kan me voorstellen dat je er nog niet gerust op bent.. Ik had het zelfs maandag nog maar toen was het een beetje rood,in combinatie met buikkramp, daarom vond ik de echo ook zo spannend..

Maar zolang als het niet op menstruatie lijkt ga ik ervan uit dat het nog goed zit..

@tatli+ Ik zou het wel prettig vinden als mijn huisarts ook verloskundige is. Ze weet er vast wel heel veel van af, en je kent elkaar al! Heeft veel voordelen denk ik! Vooral ook omdat ze al veel midische informatie heeft! Voelt vast heel vertrouwd!

Groetjes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven