zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
bij de eerste zwangerschap de 3e en bij deze keer de 3e, daarnast was ik ook precies 3 jaar en 3 maanden bezig, en heb ik 3 miskramen gehad....zow dat getal komt vaak terug

De behandeling is gedaan omdat dat protocol is hier. Ik heb PCO, mijn man te weinig zwemmers (na wassen is hij supervruchtbaar). Eerst met clomid/tamoxifen geprobeert, daarna alleen Puregon, en toen Puregon met IUI. 3 keer raak maar bbz, deze keer weer de 3e keer raak.

Je mag altijd vragen hoor, ik ben niet zo geheimzinnig met mijn MM verhaal.

IUI is dus onze behandeling. Ben dus echt blij dat we niet naar IVF zijn overgegaan.
ik hoop ook zo dat ik geen IVF nodig zal hebben, dat lijkt me echt zwaar. Ik heb tot nu toe 2 IUI's gehad, dus wie weet is bij ons ook driemaal scheepsrecht. Onze gyn gaf ons goeie kansen: bij ons is ook het zaad niet optimaal, maar na wassen beter (14 mln zwemmers waarvan 30% snel zwemmend), en bij mij is het baarmoederslijm op de vruchtbare dagen te zuur om de zaadcellen door te laten.

dank je wel voor de info, geeft wel weer hoop!

ik kruip mijn bedje in want ik heb buikpijn.... morgen voel ik me vast weer veel beter!
Een goede nachtrust Molentje. Als ik het voor het zeggen had had niemand zo'n behandeling nodig. Helaas is het niet aan mij.

Welterusten.
het valt een beetje stil hier..... hopelijk goed met iedereen.

Ik ben me aan het voorbereiden op de derde IUI....

liefs molentje
Hallo,

Ik denk dat iedereen alleen mailt als ze zo´n beetje weer op gaan voor iui of iets anders. Volgens mij zitten we aardig in hetzelfde patroon / moment van de maand voor dat soort dingen. Wel grappig om te zien.

Ik ben benieuwd hoe het met iedereeen is; Jusa? Gorgi? Laika?

Afijn ik ben altijd een redelijk zeef en vergeet dan weer allemaal namen, dat is nooit expres hoor.

Ik heb donderdag te horen gekregen dat ze een kijkoperatie willen doen (hysteroscopie, dus geen buikoperatie ofzo), puur om de binnenkant van mijn baarmoeder te zien en te kijken of er iets aan poliepen zit ofzo. Afijn hormonaal klopt het allemaal wel volgens de bloeduitslagen.

Donderdag heb ik een intake gesprek met de gyn. Wordt vervolgd dus.

Groetjes

Nickiee
Hallo allemaal,

Ik ben een tijd niet meer op dit forum geweest, maar wil toch weer wat vaker aanwezig zijn. Nu was ik eigenlijk op zoek naar stukjes over IFV maar kwam dit stukje tegen en dat gaat allemaal over IUI. Misschien een hele domme vraag, maar wat is het verschil?

-xxx-
Nickee, zo'n kijkoperatie heb ik ook gehad, vond ik uiteindelijk best mee vallen. Hopelijk kun je snel geholpen worden, al dat wachten is maar niks.

MissTQ: bij IUI wordt opgewerkt zaad in de baarmoeder ingespoten, en daar moet de bevruchting dan op de natuurlijke manier plaatsvinden. Bij IVF vindt de bevruchting van de eicel plaats buiten het lichaam van de vrouw, en wordt de bevruchte eicel terug geplaatst in het lichaam van de vrouw. IVF dus ook veel belastender omdat daarvoor eicellen bij de vrouw weggehaald moeten worden, bij IUI niet.

ik heb vrijdag weer mijn eerste follikelmeting, wel op de 11e cyclusdag dus ik hoop dan we dan weer snel de inseminatie hebben.

tot gauw

molentje
Dank je wel Molentje17 voor je bericht. En sterkte met alles. Hoop dat alles goed gaat.

Wij zijn nog niet in het stadium voor IVF of IUI, dus welke van de 2 het zou moeten worden weet ik ook niet. En ik heb ook geen idee wat ik er van moet verwachten. Ik ben nogal een 'mietje' als het om operaties of iets dergelijks gaat. Zover is het dus nog niet, wij proberen het eerst via mijn man. Als het bij hem niet lukt is er meer voor nodig en dan kunnen wij dus kijken naar wat voor mij mogelijk is.

Groetjes,

MissTQ

quote:molentje17 schreef op 07 april 2008 @ 20:37:

MissTQ: bij IUI wordt opgewerkt zaad in de baarmoeder ingespoten, en daar moet de bevruchting dan op de natuurlijke manier plaatsvinden. Bij IVF vindt de bevruchting van de eicel plaats buiten het lichaam van de vrouw, en wordt de bevruchte eicel terug geplaatst in het lichaam van de vrouw. IVF dus ook veel belastender omdat daarvoor eicellen bij de vrouw weggehaald moeten worden, bij IUI niet.

Hallo,

afgelopen week heb ik ook iui behandeling gehad ( de tweede al ).

de 14 dagen naar de eerste behandeling zijn de zwaarste uit mijn geschidenis,Ik voelde van alles en wist niet zeker wat ik moest denken,het ergste was dat ik niet durfde te hopen dat ik zwanger was,maar stikem toch weer wel.Kun je voorstellen de teleurstelling?

Ben zo bang dat het nooit zal werken,ook omdat ben getrouwd al 16 jaar,heb gezonde gemeenschap,een cyclus waar menige vrouwen jalours op zijn,en een prachtige baarmoeder waar niets mis mee is,de riddertjes van mijn man zijn ook heel sterk en veel,en toch nog geen een keer aangeteld geweest!

Hier word ik echt depressief van! Help ,ik kan goede advies gebruiken.
Hai die Babs, ja het is zeker niet makkelijk als je niet zwanger wordt terwijl je/jullie het wel graag wilt en die wachtweken vind ik ook heel moeilijk.

Op dit forum kun je altijd je hart luchten met lotgenoten. Dat helpt wel (bij mij in ieder geval). En we hebben hier natuurlijk ook goede voorbeelden, zoals je hierboven kunt lezen o.a. Erica en Mooncatcher die zwanger zijn geworden door IUI!

succes met wachten, nog een paar daagjes dan wacht ik met je mee....
Ha Babs, welkom!

Ik schrijf de laatste tijd niet zo vaak omdat ik weer even in een rustige periode zit (drie iui's gehad, geen resultaat en in mei weer verder met poging 4) maar ik lees nog regelmatig mee. Ik herken je verhaal, ik heb ook een perfecte cyclus, een mooie baarmoeder (volgens de gyn, zelf ben ik niet zo ijdel ) en het zaad van mijn vriend is ook prima. En toch lukt het niet, frustrerend hoor. Ik vind de wachtweken van IUI ook killing, ik denk dat iedereen dat hier wel kan beamen.

We kunnen je helaas geen advies geven, maar misschien helpt het om te weten dat je niet alleen bent met dit probleem en kun je steun vinden bij lotgenoten zoals wij. Sterkte de komende weken!
Bedankt Molentje, bedankt Laika,

ik had echt nodig om dat te horen(lezen),dat beschouw ik ook als advies.

Het is inderdaad fijn om te weten dat ik niet de enige bent en dat ik steun kan finden bij lotgenoten,dat is immer ook de reden waarom ik me aangemeld heb bij viva.

Erica en Mooncatcher ik wens jullie en gezonde en niet te zwaare zwangerschap en natuurlijk ook een gezonde baby.

Nog een ding, soory als mijn nederlands niet zo goed is ,maar jullie taal is voor mij niet van zelf sprekend.Ik kan goed spreken maar niet zo goed schrijven,dus als jullie fouten zien weeten jullie ook waarom.

Nog maals bedankt!
Nou, das fijn om te horen Babs, nogmaals welkom hier en als je je hart wilt luchten, ga dan lekker je gang.

Ik las trouwens net in een ander topic dat een van de schrijfsters net zwanger is geworden van iui terwijl ze al acht jaar aan het proberen was en er niets met hen aan de hand was. Dat geeft weer hoop!
Jipijeeeeeeeeee meiden even een hart onder de riem voor jullie...that's me!! In mijn andere relatie 3x IUI zonder en 3x met hormonen en 3 keer IVF in eigen cyclus en helemaal niets....

In mijn huidige relatie 3 x IUI zonder hormonen (alleen Pregnyl eindshot) en 1 x iui met Clomid 100 mg en Pregnyl (hoewel ik van mezelf ook wel een eisprong maak) en eindelijk na zo'n 8 jaar (bij elkaar opgeteld) HET GROTE WONDER!!

Dus meiden..hou de moed erin! Jullie volgen snel hoor ik weet het zeker!
Oja ter aanvulling die 2 keer IVF in eigen cyclus brachten mooie bevruchtingen op en minder mooie delingen (5-cellig)

Dus 3 keer terugplaatsing maar geen innesteling. Al op het stipte moment ongy geworden.

En toch kan het dus met IUI.

Wat ik bedoel te zeggen is...vertrouw op IUI en ga aan de Tarwekiemolie (vloeibaar/capsules) dat schijnt goed voor de baarmoeder te zijn... (?)
Hallo dames,

moet heerlijk toegeven dat ik van jullie meer weizer ben gewoorden dan bij de gyn.

Ik heb weer hoop gekregen.Ik ben nu wel een beetje nieuwsgerig naar wat hebben de dames gevoeld tijdens de 14 dagen naar iui behandeling.

Door de Menopuur injecties heb ik groteren en gevolige borsten gekregen ( van 85C naar 90D ),ik dacht in eerste instantie dat dat de eerste symptonen waren.Ik had mij hier duidelijk in vergiest.

Nu heb ik pijn onder aan mijn buik , de zelfde pijn als bij de menstruatie.

Wil ik zo graag zwanger zijn dat ik van alles bij voelt of hoort dat zo te zijn?

Volgens "Kindje op komst " moet nu al last krijgen van de kwaaltjes en ik voel me ook vreemd,maar dat was vorige keer ook en ik was niet in verwachting,dus ben nu een beetje in de waar.

Voor dames die wel zwanger zijn geworden met iui, wat voelde jullie tijdens de 14 dagen?

Gr.

Babs73
Hoi Babs,

Ik ben zo'n successtory. Ik weet niet meer zo goed wat ik voelde, maar ik voelde me wel heel rustig. Ik had wel hele gevoelige borsten, maar zeker geen buikpijn zoals ik die vaak had als ik ongesteld moest worden.

En het klinkt misschien stom, maar ergens heel diep van binnen wist ik al een soort van dat het gelukt zou zijn, want toen de dag kwam dat ik mocht testen, durfde ik niet.. ging wel 20 x per dag naar de wc om te kijken of ik al ongesteld was, en dat was steeds niet het geval en dat was wel iedere keer een opluchting. Ik was bloednerveus toen ik 22 november ging testen.. moest 3 minuten wachten op de uitslag van de test, kan je zeggen, dat waren de langste 3 minuten uit mijn hele leven. Heb heel wat rondjes in mijn huis gelopen, trap op, trap af, nog een rondje door de slaapkamer, de woonkamer enz.. hihi.

Sweety, gefeliciteerd!! Welkom bij de successtorys. Super gaaf dat het gelukt is!

Wie volgt????

Hier gaat alles nog steeds goed. Ik ben zwanger van een jongetje en inmiddels al 24,5 week onderweg... Ben gelukkig over de helft. Met mijn jochie gaat alles goed en ik voel me ook steeds beter. Ik zit nog steeds te duimen dat er meer dit geluk mee mogen maken!
Hoi Ericaatje,

Ben blij om te horen dat alles goed gaat en bedankt voor je reactie.

Op die moment heb ik ook last van gevoelige borsten maar weet niet zeker als dat ook een bijwerking is van de hormone injecties.

Ook al mag ik ze momenteel niet gebruiken heb ik duidelijk nog last van.Vandag ben naar de tandarts geweest voor tandsteen weg te haalen en had meer pijn dan normaal.Ik heb aangegeven natuurlijk dat ik met iui behandeling bezig ben en ook dat ik hormonen gebruikt,Dat kon de reden zijn,zei de tandarts dat mijn tanden en tandvlees zo gevoelig zijn.

Om heel heerlijk te zijn ik durf niet me zwanger te voelen,doe wel rekening mee houden dat het wel zo kan zijn door op te letten wat ik eet en drinkt ( heb extra info gezocht op voeding centrum .nl),probeer ook zo veel mogelijk stres te vermijden,maar ja dat lukt niet echt zo,je zelf afvragen ja of nee is ook veel stres.
He dames,

Heb al een tijdje niks van me laten horen omdat ik even wat tijd voor mezelf nodig had.

Inmiddels zijn wij 6 IUI pogingen verder. Helaas heeft het tot nu toe niet mogen baten en daarom hebben we besloten om het bij deze 6 IUI pogingen te laten en een pauze te nemen totdat we aan onze 1e ivf gaan beginnen in juli. Het valt me allemaal erg zwaar.

Babs, ik hoop voor jou en alle anderen hier dat het hier binnenkort regent van de successtories. Keep up the spirit, ik blijf duimen!
Ha Jusa, lijkt me juist goed dat je even de tijd voor jezelf neemt voor dat je weer verder gaat met het vervolgtraject. Ik hoop heel erg voor je dat het succes zal brengen!

Babs, hoe lang zit je nog op het wachtbankje, nog een paar dagen neem ik aan?

Ik mag maandag weer voor de inseminatie. Wij hebben nu twee keer IUI gehad. Met de zaadkwaliteit zat het allebei de keren goed, dus ik hoop echt dat het nu gaat lukken.

dames hou vol, hopelijk wordt het voor ons allemaal een vruchtbaar voorjaar!

groet

Molentje
Hallo meiden,

Hier weer even een teken van leven. Inmiddels afgelopen donderdag een gesprek gehad bij de gyn. Die wilde zelf toch ook even kijken en constateerde een poliep aan de ingang van de baarmoedermond, dat kon wel gelijk weggehaald worden... niet dus. Hij had voor de zekerheid iemand anders erbij gehaald en na 1x draaien met een tang bleek dat het een vleesboom is. Volgens die gyn moest dit vleesboompje toch met veel bloedverlies en krampen geboren zijn.. Afijn ik mag dus op voor een operatie, hij vermoedde na een goede echo dat er wellicht nog 2 zitten in de baarmoeder. Ben benieuwd, over 1,5 week onder het mes, volledige narcose want het zal anders te pijnlijk zijn. Ik ben blij dat er eindelijk een oorzaak is en dat het ook opgelost kan worden. (was heel goed mogelijk dat het nu pas te zien is, omdat je eerst de pijnen en het bloedverlies enzo hebt en dan pas plopt die vleesboom uit je baarmoederwand <- weer wat geleerd ).

Goede nieuws is ook dat ik daarna gelijk verder kan met insemineren enzo.. Dus ik denk of in mei of in juni weer verder te kunnen met iui.

Spannend he.

Jusa, ik snap je gevoel zo ontzettend goed. soms wil ik even alleen gelaten worden en er niet aan denken wat ik allemaal aan het doen ben. Het vreet zo aan je emoties, constant je gevoelens en wensen te moeten bijstellen. Volhouden hoor, en anders mag je me best prive eens mailen.

Babs en Molentje, heel veel succes, ik duim met jullie mee hoor!!

Groetjes

Nickiee
Ha Nickiee,

Gek hè dat als je eenmaal in de MM zit je blij bent met een oorzaak van je onvruchtbaarheid.... een vriendin van me was deze week al zo blij dat ze deze week na maanden van hormonen slikken eindelijk een eisprong had.

Maar ook wel weer logisch, dat je weet waardoor het niet lukt om zwanger te worden is ook een houvast. Ik merk zelf wel dat ik ondanks dat bij mijn mannetje en ik allebei iets gevonden is, ik nu na twee IUI's weer begin te twijfelen of er niet toch nog iets anders aan de hand is. Ik ben soms ook erg bang dat stress de oorzaak is, heb best een drukke baan. Door het gedoe in het ziekenhuis neemt de spanning in mijn hoofd en lichamelijk ook wel toe.

heel veel succes met je operatie, en neem je tijd om rustig te herstellen.

Molentje
Hallo dames,

ik ben er weer,heel eventjes maar want ik moet weer zo weg.

Ik heb nog vier dagen te gaan.Als ik pech heb word ik 16 april ongesteld,anders mag ik de week erna een testje doen.Ga liever voor de tweede optie,ook omdat de 22ste ben ik jaarig en dat zou een heel leuk cadeautje zijn.

Voor alle dames(heb niet zo veel tijd om ze opte noemen,mijn man zit me te jagen) veel succes toe gewenst en feel sterkte.

Veel liefs

Babsy
ha Babs,

ik ga je vergezellen op het wachtbankje. Ik heb vandaag IUI poging drie gehad. Eindelijk onze eigen gyneacoloog die het mocht doen. Hij deed het heel rustig en voorzichtig. Ik heb dus nergens last van gehad. Jammergenoeg was het onze laatste afspraak met hem, want hij heeft een andere baan gekregen, leuk voor hem maar ik baal want het was de beste arts die we tot nu toe gehad hebben. Hopelijk heeft ie me een leuk afscheidcadeautje geregeld....

hoe voel je je Babs, anders dan anders of niet? Ik hoop zo voor je dat het gelukt is.

liefs Molentje
Hoi Molentje,

ik duim voor je,en voor iederen hier.Z'n afscheid cadeau zou inderdaad het einde zijn.

Ik hoop dat als het niet gelukt is met mij dat mijn volgende inseminatie niet zo pijnlijk is zo als de laaste.

Ja je leest het goed!

Mijn aller eerste was een eitje zoals het allemaal ervaren hebben,maar de tweede was een echte hel.

de mond van mijn baarmoeder was niet goed open en daarom heeft de gyn.laastgenoemde omlaag getrokken met behulp van 'n tang.Dat was verdomd pijnlijk!

Mijn man heeft vertwouwen dat het gelukt is want volgens hem heeft zij het goed gedaan,ik moest ook blijven liggen om bij te komen ,de heele dag heb ik ook pijn gehad.

Ik moest van deze gyn ,in tegenstelling van de vorige,ook bloed prikken een week naar de inseminatie ,om te kijken als reeds sporen zijn van progesteron.Vandag moet bellen voor uitslaag.Als het sporen zijn gevonden ben vermoedelijk zwanger.

Qua gevoel voel ik me helemaal niet zwanger,wel gevoelige borsten,maar in tegestelling van vorige keer ben ik wat rustiger.Alles wat ik nu voel, voel ik ook als ik ongesteld moet worden,de enige verschil is dat ik nu geen hoofdpijn heb,wat normaal wel het geval is voor de menstruatie.Tussen 14:00 en 15:00 uur moet bellen voor uitslag ,stiekem hoop voor een positive natuurlijk,maar ik wil me zelf niet gekker maken dan wat ik eigenlijk al ben.

Meid nog maals succes,en zoals wij italianen zeggen "IN BOCCA AL LUPO"

Veel liefs Babsy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven