zwanger worden..

06-03-2009 11:48 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag,

ik begrijp niet zo goed waarom zwanger worden soms zo lang kan duren? als je testjes (temperatuur, dipsticks etc) gebruikt en je weet precies wanneer je ovulatie is en je hebt dan seks, dan is de kans toch best heel groot dat het lukt?

of ligt het gemiddelde op een jaar omdat mensen die testjes niet gebruiken?

of kan je ovulatie echt heel wisselend zijn ook al ben je 1x in de 28 dg ongesteld etc?

groetjes van een leek, die nog moet beginnen...
Ils79, wij zijn al 2 jaar bezig om zwanger te worden en wij weten het ook niet, de heren gynaecologen ook niet.

Heeft totaal niets met testjes, temperatuur methodes of wat dan ook te maken, maar gewoon met de natuur. Soms lukt het snel, soms langzaam en soms ook gewoon niet.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Jeetje, soms gaat het gewoon niet zo makkelijk. Of helemaal niet.

Geloof dat je bij elke eisprong ook maar zoveel % kans hebt dat het lukt.
het kan best zijn dat een eitje bevrucht word alleen kan het door DNA-foutjes al niet eens levensvatbaar zijn. Dan wordt je ookk gewoon ongesteld.
Als ik de statistieken nog goed in mijn hoofd heb, dan heb je iedere keer, bij normale (voor zover die er zijn) omstandigheden 15-20% kans iedere maand. Da's niet veel. En dan moet alles gunstig zijn. Dus zaad van man van goede kwaliteit, slijm van jezelf, drank, roken niet doen. En zelfs dan, als je op het goede punt denkt te sexen, kan zomaar langer duren. O ja, en graag zwanger willen worden wil ook wel eens tegen je werken. En andere stress en en en. Kijk maar eens goed rond op dit forum, daar vind je veel ervaringsverhalen.
Ils, nog even antwoord op je vraag. Ja je kan bij een hele strakke cyclus van +/- 28 dagen hele onregelmatige ei sprongen hebben.
jeetje... ik dacht 'die mensen doen het gewoon net net in die vier dagen dat je vruchtbaar ben' maar zelfs als je het die 4 dagen volop doet... bestaat de kans dat het niet lukt!! hmm...

teleurstelling! dan moet ik er toch maar echt vanuitgaan dat het nog even kan gaan duren zodra we gaan starten.. en misschien toch maar iets eerder van start dan!

bedankt mensen!

groeten van een leekje die steeds minder leek wordt op dit gebied..
Ils, beetje naief, denk je nou echt dat de mensen die graag een kindje willen het altijd op de verkeerde tijd van de maand doen?

En je moet er eigenlijk vanuit gaan dat het een jaar duurt. Dat is het gemiddelde van de stellen die zwanger willen worden.

En maak er een leuke tijd van! Hoe gek het ook klinkt, maar bewust vrijen voor een kindje is een libidoo killer.
En aan de andere kant, net zoals dat er mensen zijn waarbij het veel langer duurt dan een jaar, heb je ook van die figuren die in een keer zwanger zijn. Wat als je daartoe zou behoren, zou er dan klaar voor zijn? Ik had me ook even grof vergist daarin hoor!
Je hebt elke keer dat je seks hebt op je vruchtbare dagen maar zo'n 15-20% kans dat het lukt. Dus het is niet zo dat je als je seks hebt terwijl je vruchtbaar bent je zwanger wordt.

Daarbij heeft de combinatie van jouw cellen de cellen van je partner daar ook nog invloed op. Sommige stellen klikken beter dan andere stellen.

Zo simpel gaat het dus allemaal niet.
Jee Ils, ben je van '79? Heb je niet zo goed opgelet tijdens de biologielessen of gewoon een beroerde docent gehad?

Lees maar flink wat topics door, op deze pijler, ook de oudere. Daar kan je veel van leren
quote:Zwieber schreef op 06 maart 2009 @ 12:13:

En aan de andere kant, net zoals dat er mensen zijn waarbij het veel langer duurt dan een jaar, heb je ook van die figuren die in een keer zwanger zijn. Wat als je daartoe zou behoren, zou er dan klaar voor zijn? Ik had me ook even grof vergist daarin hoor! Tsssk ik ben zo'n figuur
Ik ook hoor Saar!
Oh ja, en je vruchtbare dagen kunnen verschillen, en zelfs stress heeft invloed op de vruchtbaarheid. Dus hoe drukker je je maakt, hoe kleiner de kans dat je zwanger bent. Ik denk eerlijk gezegd dat als je vanaf maand 1 met testjes voor je ovulatie, temperatuurtabellen, gepland neuken enzovoorts begint je het weleens tegen kon werken.

Roken, drinken, je gewicht, het ondergoed van je partner, je zuurgraad, de gezondheid van je partner, het speelt allemaal mee. In de meeste gevallen gaat het gewoon goed, want van de vrouwen die geen anticonceptie gebruiken is 60% na 6 maanden zwanger. 80% na een jaar, en 95% na 2 jaar. Dat is dus zónder hulp. En dan zijn er nog stellen die medische behandelingen nodig hebben en dan blijft er een klein percentage over van mensen die nooit zwanger zullen worden helaas.
En vergeet ook je leeftijd niet. Als je van 79 bent, ben je dus (bijna) 30. Iemand van 18 raakt vaak veel sneller zwanger dan iemand van 40.
Ik vind het eerlijk gezegd wel redelijk schokkend dat je bijna 30 bent en dit soort dingen niet weet. Aan je bericht te zien dacht ik dat je 18 was ofzo.
haha... jongens toch.. ik heb me er simpelweg nooit in verdiept..

er gaat nu echt een wereld voor me open nu wij er binnenkort ook voor willen gaan!!
Nou Ils, ik zou zeggen, lees je eerst eens in, voordat je zwanger wordt Dan schrik je niet zo van alle dingen die je tegen zult komen
Het boek van Marielle Croon - Zwanger worden, handboek voor kinderwensers en twijfelaars zou ik je aanraden om te kopen. Staat alles in wat je moet weten
Haha, bedenk me nu ook: wat weet je nog meer niet?

Wat vinden jullie ervan, dames? Zullen we een boekje opendoen over nou eh... waat zal ik beginnen?

aambeien, bekkeninstabiliteit, huilbabies, stolsels (persoonlijk mijn favoriete griezelonderwerp), inknippen, uitscheuren (ook leuk...)

Of zullen we het je maar zelf laten ontdekken?

Ik hoop voor je dat je snel zwanger wordt hoor! Ik heb zelf ook een grote wens voor een tweede kindje en vind het elke maand weer heel spannend...
Tinus, ik denk dat ze daar nog te jong voor is
Maar dat is toch gewoon basisbiologiekennis? Ik had me er ook nog nooit in verdiept, maar eerlijk gezegd wist ik dit op de middelbare school al.

Ik zou je idd aan willen raden om een boek te halen over zwanger worden.
Hoi Ils, net als zwieber en Saar.... je kunt ook zwanger worden terwijl je het niet gepland had....zelfs door de pil heen! (Ik weet er alles van).

De natuur valt nu eenmaal niet te plannen.....
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 06 maart 2009 @ 12:44:

Tinus, ik denk dat ze daar nog te jong voor is

Ojee en hoe moet dat nu met mij dan? Ik ben nog jonger en heb het allemaal al ervaren....snel vergeten maar?

@Tinus: en wat te denken van de eerste keer naar t toilet als je een keizersnede hebt gehad?

Offeuh....12 weken vloeien na een bevalling? (oke nahja, da's wel uitzonderlijk, maar toch)

Offfff.....wat te denken van het gebijt in je tiet, bij het geven van borstvoeding? Of het projectielbraken van babylief? Of het rugschijten? Hihi
Eowynn, ik heb het gevoel dat het toch niet echt basiskennis van de biologie is. Als ik nu aan mensen vertel dat wij al 2 jaar bezig zijn en dat het niet lukt zonder dat er bij ons iets te vinden is, dan krijg ik toch heel vaak een vragend gezicht of we het dan wel "goed" doen.

Bij mensen waarbij het in een korte tijd wel gelukt is zeker, die hebben zich daar nooit op die manier in hoeven verdiepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven