zwanger??

15-01-2012 02:22 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

deze vraag zal waarschijnlijk al ontelbare keren gestelt zijn , maar ik maak me dus best zorge.

donderdag heb ik seks gehad met mijn vriend ,en sinds vandaag heb ik allerlei vage klachten .

misselijk, hoofdpijn,gespannen gevoel bij me baarmoeder, heel moe , me gewoon niet echt mezelf voelen .

zou je al zo snel iets kunnen merken van een evt zwangerschap?

alvast bedankt
1) waarom heb je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt?

2) zit je op een moment in je cyclus dat je zwanger zou kunnen worden?

3) lijkt me stug dat je, mocht het zo zijn, nu al iets merkt
Wat draaiorgel zegt, waarom geen condoom gebruikt? Of achteraf een map gehaald? En nee, zo snel merk je dat niet.
quote:draaiorgel schreef op 15 januari 2012 @ 02:29:

sorry in de snelheid ben ik vergeten te vermelden dat het condoom gescheurd was

en zit op het moment dat het zou kunnen
Waarom ben je dan niet als een gek naar de apotheek gerend voor een MAP?

Je kan nog morgen naar de dokter voor een ulipristal! http://www.ntvg.nl/content/noodanticonc ... ulipristal

een map die tot 120 uur werkt
Condoom gescheurd. Ik heb me altijd al afgevraagd wat voor seksuele capriolen je moet uithalen wil je dat voor elkaar krijgen. Zelf moedwillig zo'n ding slopen koste me nog moeite.
dat gaat makkelijker dan je denkt hoor, dus niet te voorbaardig zijn!
Mij ook nog nooit overkomen..

Maar goed, als ze maar naar de arts gaat voor zo'n pil!
quote:m10000 schreef op 15 januari 2012 @ 03:17:

dat gaat makkelijker dan je denkt hoor, dus niet te voorbaardig zijn!

Hahahah, "voorbaardig"?? Dit is wel een leuke voor het mama-appelsap topic!! (Het is namelijk voorbarig)

En even on-topic: Misschien een rare vraag, maar moet je niet gewoon ongesteld worden?
Ik moest ook even lachen om voorbaardig. Mooi woord!

@TO ik zou als ik jou was toch even langs de huisarts gaan.

Wij kunnen je niet vertellen of je al dan niet zwanger bent.

Je bent laconiek omgegaan met deze situatie. Heb je voldoende kennis van anti conceptie?
Condooms zijn bij mij ook vaak gescheurd. Waarschijnlijk een kwestie van verkeerd omdoen.

Denk dat het nu nog echt te vroeg is iets te merken.
Bel de HAP of noodapotheek en regel snel morning after pil. Daarbij kan je beter ook anticonceptie gaan gebruiken zoals de pil als het condoom zo snel scheurt bij jullie. Je weet dat je er altijd maar 1 om moet doen hè? En dat tuutje vasthouden aan de voorkant en als de penis slap is meteen terugtrekken en condoom afdoen.

-einde voorlichting-
Nee Brabantsemeid, zo vroeg kun je nog niets merken van zwangerschap. Eerst wordt de eicel bevrucht en pas een week later nestelt de bevruchte eicel zich in de baarmoeder. Pas vanaf dan gaat het lichaam de zwangerschapshormonen aanmaken die klachtjes kunnen veroorzaken.

Als het condoom scheurt moet je altijd zo snel mogelijk naar de (weekend)apotheek om een morming-after pil (MAP) te halen. Deze is zonder recept verkrijgbaar en kost circa 14 euro. Je kunt er ook alvast 1 in voorraad kopen voor als het nog een keer gebeurt. Het is namelijk altijd zaak om de MAP zo snel mogelijk na het ongelukje in te nemen.
quote:Yavanna schreef op 15 januari 2012 @ 07:37:

en als de penis slap is meteen terugtrekken en condoom afdoen.Nee, nee! Voordat de penis slap wordt, dus direct na het klaarkomen de penis al terugtrekken. Anders glijdt het condoom met inhoud eraf terwijl de penis nog half in de vagina zit en kan er sperma in de vagina morsen.
quote:Java schreef op 15 januari 2012 @ 08:06:

[...]

Nee, nee! Voordat de penis slap wordt, dus direct na het klaarkomen de penis al terugtrekken. Anders glijdt het condoom met inhoud eraf terwijl de penis nog half in de vagina zit en kan er sperma in de vagina morsen.Dat bedoelde ik ook eigenlijk, was dat niet duidelijk? (straks nog meer zwangeren door het onduidelijk zijn).
"quote: draaiorgel schreef op 15 januari 2012 @ 02:29 :

sorry in de snelheid ben ik vergeten te vermelden dat het condoom gescheurd was

en zit op het moment dat het zou kunnen"

Ok. Dan had je dus de MA-pil moeten halen. Je hebt nu dus geconstateerd dat het condoom gescheurd is, en niks gedaan. Dat is vreemd. Nu dus langs de ha en/ of idd de ma pil halen die 120 uur werkt. En als je toch bij de ha bent, je meteen laten voorlichten over anticonceptie en dat regelen. Alleen op condooms vertrouwen hiervoor is

niet handig.
Je hebt donderdag seks gehad en vraagt je af of je twee dagen daarna al zwangerschapsverschijnselen kan hebben? Nee, dat kan niet. Het eventuele bevruchte ei in nog lang niet ingenesteld.

Waarom heb je geen morning after pil gehaald?
Ach, aai over de bol. Je gaat toch ook niet autorijden voordat je weet wat je moet doen als je een ongeluk krijgt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven