Zwanger?

05-01-2010 19:28 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb eerder al eens topics geopend mbt borstvoeding en het stoppen daarmee cq. zwangerschap. Sinds 4 weken ben ik daar mee gestopt. Er is nog geen ongesteldheid gekomen, niets. Daar zit ik op te wachten, nog steeds Nu zijn manlief en ik een beetje slordig omgegaan tussen de lakens zo'n twee en een half week geleden.

Ik voel me een week ongeveer misselijk en moe, maar ik heb mezelf voorgehouden dat het tussen de oren zit. Schijnzwanger noemen ze dat ook wel :-) Vandaag dacht ik om eens te testen. Ik weet dat het nog lang niet kan, maar wanneer kan het? Als je normaal menstrueert mag je vanaf de eerste dag testen. Bij mij is dat moeilijk. Op de bijsluiter staat dat het vanaf de 1e dag kan van je menstruatie. Maar wanneer kan het als je nog geen menstruatie hebt gehad (als gevolg van BV)? Negentien dagen na de keer dat je gemeenschap hebt gehad staat er heel duidelijk in.

Enfin, ik heb dus die test gedaan, jawel negentien dagen erna, en ik zie een overduidelijke plus. Gelijk maar de tweede ook gedaan (duopak, wel zo handig) en daar kwam ook een plus uit. Ik was verbaasd. Ik weet niet hoe betrouwbaar deze test nu is. ....... Volgende week moet ik sowieso naar mijn arts, maar ben nu toch wel razendbenieuwd en zeer ongeduldig. Ben ik zwanger? Kan het uberhaupt :-) ? Ja, tuurlijk kan het. Maar ik wil mezelf niet voor de gek houden met zo'n test. ....
Ik heb het totaal niet verwacht, echt niet. Zo snel!!! Eigenlijk kan ik het nog niet geloven. Een bloedonderzoek zal meer zekerheid geven volgende week. Ja, ik weet het, een zw.test kan dat ook, maar ik weet het niet hoor. Ik twijfel nu, heb ik die test, die van de kruidvat, wel exact 5 sec. onder de straal gehouden? Stel dat het korter was.......Maar goed, de tweede was ook een plus dus dat zeg iets Pfff, unbelievable
quote:Rosanne26 schreef op 05 januari 2010 @ 19:51:

Als het WEL zo is, vind ik het zo snel! Ik had gedacht dat mijn cyclus eerst zou terugkomen heel langzaamaan. Ik had er 6 maanden minimaal voor uitgetrokken. Goh, ik ben echt verbaasd. Ik kan het niet geloven.Je cyclus is terug, anders was dat ei niet bevrucht.
Nogmaals: wat vind je ervan dat je zwanger bent?

Je gelooft het dan wel niet, maar stel dat het zo is: wat vind je er dan van?
Peas on earth!
Test is niet positief als er geen HCG gemeten is, dus vijf seconden in straal maakt geen snars uit.
Klopt, Star. Ik heb er niet helemaal bij stil gestaan.
Korter maakt niet uit, de test reageert op HCG. Alleen als dat in je bloed zit, krijg je een plus (of een streepje, of een stip, afhankelijk van de test die je gebruikt). Het kan dus niet anders dan dat er HCG in je lichaam zit en dus dat je zwanger bent.
Wacht even, kan ik uit je verhaal opmaken dat je dacht dat je tijdens de borstvoedingsperiode niet zwanger kon raken? Dan ben ik eerder verbaasd dat je nu pas weer zwanger bent!

Je hoeft trouwens echt niet tot je artsbezoek te wachten om zeker te weten of je zwanger bent hoor, je bent het!
Maar wat vínd je er nou van?!
Peas on earth!
ik blijf me afvragen of je blij bent?
erwt, spelen je hormonen op?
XX
anoniem_62055 wijzigde dit bericht op 05-01-2010 20:15
Reden: quote uit een ander topic
% gewijzigd
Schuddebuikje

Ik wilde alleen graag weten wat ze ervan vond

Elev, je mag niet quoten uit een ander topic, maar in dit geval ben ik je dankbaar
Peas on earth!
Ha erwt, ik wilde het ook weten, ze komt (nog) niet zo blij over. Goed te weten dat ze dat waarschijnlijk wel is, moet nog even bezinken denk ik.

@Erwt, hoe ver ben je nu?
Oh sorry, dat wissiknie

Moet je even haar vergrootglaasje klikken, dan zie je een stuk of tig topics waaruit blijkt hoe graag ze zwanger wilde worden.
Ik vroeg het me ook af omdat ze niet zo blij overkwam, maar gelukkig is dat waarschijnlijk wél zo.

*vindt verder dat ze helemáál geen last heeft van hormonen! Tssk! 16 weken nu
Peas on earth!
Waarschijnlijk is ze nog beduusd omdat het zo snel is gegaan?
Ik dacht eerlijk gezegd: natúúrlijk is ze niet blij, wie wil er nou na zeven maanden weer zwanger zijn?? Maar dat zegt vast meer over mij dan over TO. Gelukkig maar dat het wel gewenst is.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 januari 2010 @ 20:06:

Maar wat vínd je er nou van?!Cliffhanger
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 januari 2010 @ 20:20:

[...]

Cliffhanger
Peas on earth!
quote:elev schreef op 05 januari 2010 @ 20:19:

Ik dacht eerlijk gezegd: natúúrlijk is ze niet blij, wie wil er nou na zeven maanden weer zwanger zijn?? Maar dat zegt vast meer over mij dan over TO. Gelukkig maar dat het wel gewenst is.

Ik was het ook, en was er ontzettend blij mee! 1ste kind duurde ruim 2 1/2 jaar voor ik zwanger was, en 2de was zo pats boem in een keer raak, heerlijk!

Maar ik kan mij zo voorstellen dat niet iedereen dat zo voelt hoor!

Ben iig blj dat TO wel blij is.
Jazeker ben ik blij!!!!!!!!!!! Maar zo snel had ik gewoon niet verwacht! Ik dacht er tijdens de BV al wel aan, maar dat het daadwerkelijk zo snel zou gaan wanneer ik er mee zou stoppen wist ik niet. Mijn vorige topics komen wel wat warrig over, dat geef ik toe. Ik ben in ieder geval blij!
Ik heb ze niet allemaal helemaal doorgelezen hoor, Rosanne, maar ik zag al vrij snel dat ze allemaal gingen over de combinatie borstvoeding met je wens om zwanger te worden en hoe snel je een cyclus kon verwachten etc, dus ik dacht: ze wil heel graag. Sorry dat ik anders veronderstelde en gefeliciteerd!
kei zwanger. Je bent gewoon vruchtbaar als je BV geeft, dus als je seks hebt gehad dan lijkt het me sterk dat jij twee keer een foutieve test zou hebben.
ik vind het wel heel kort op elkaar, die buikspieren... dat komt echt niet meer goed
quote:meds schreef op 05 januari 2010 @ 22:46:

ik vind het wel heel kort op elkaar, die buikspieren... dat komt echt niet meer goedDat is dan ook heel belangrijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven