Zwangerschap & bloeding

30-05-2011 08:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Is er iemand die me kan helpen met advies/ ervaring? Momenteel ben ik zwanger ongeveer 5 weken, ben pas in januari uitgerekend. Maar sinds de 17e had ik 3 dagen zeer licht bloedverlies een beetje rozig. Daarna ben ik een test gaan doen die positief was. Afgelopen donderdag kreeg ik echter helderrood bloed en dit is tot nu zo geweest gisterenochtend zat er ook een stolsel bij. het is niet continue aan het bloeden en lang niet zo erg als een menstruatie maar op bepaalde momenten lek ik als ik niets draag dus is het niet alleen op het toilet zo. (weet niet of ik nog logisch te volgen ben, hoop het wel). donderdag ochtend toen ik vrij veel in 1 x lekte heb ik meteen de ha gebeld en daar kon ik terecht. ze zei me dat de baarmoeder nog gesloten was en dat ze wel wat bloeddruppels zag maar niet wist hoe dit kwam. Kan iemand me vertellen of ik me zorgen moet maken of dat dit normaal is :( volgende week kan ik pas terecht voor een echo. heb overigens totaal geen buikpijn, heb eigenlijk sowiezo nergens last van.
Het kan twee kanten opgaan. De helft van de vrouwen die in het begin van de zwangerschap bloed verliezen, krijgt een miskraam. Ik hoorde bij die helft. Voor jou hoop ik het natuurlijk niet, maar je moet er wel rekening mee houden. Sterkte met wachten! Kan me voorstellen dat het nu erg lang duurt de echo volgende week...
Erg spannend!

Ik heb helder bloedverlies gehad vanaf week 8 tot en met week 27.

Genoeg om inlegkruisjes ervoor te moeten dragen. Heel beangstigend allemaal. Mocht niet meer werken of teveel inspanning verrichten. En werd heviger na het vrijen.

Onze dochter van 8 pond en 55 cm is keurig netjes op tijd geboren.

Het was geen onbezorgde zwangerschap maar bloeden tijdens de zwangerschap heeft in mijn geval niet geeindigg in een miskraam, maar een wolk van een baby.
[quote]goudkever schreef op 30 mei 2011 @ 09:13:

De helft van de vrouwen die in het begin van de zwangerschap bloed verliezen, krijgt een miskraam. Ik hoorde bij die helft. quote]

ik ook...

ik hoop voor je dat het bij jou niet zo is, maar houd er in ieder geval rekening mee dat het zou kunnen gebeuren. Heel veel sterkte!
Als eerste geen zorgen maken (al doe je dat eigenlijk toch wel..) denk wel dat je toch in je achterhoofd moeten houden dat het mis kan zijn/gaan. Maar dat heb je met of zonder bloedverlies toch wel de eerst paar weken.

Hier in week 11 een keer tijdens het plassen wat bloed verloren en die dag een paar keer wat rosig in het inlegkruisje. Kon gelukkig 's middags komen bij de vk. Toen ik daar was zei dat ik daar erg blij mee was, maar het ook wel begrijp als ze het druk hebben. Toen zei ze dat ze voor dit soort gevallen tijd maken. Heb nu nog bruinverlies en loop ook bij de gynaecoloog.

Kan je niet tegen de vk zeggen dat je je erg zorgen maakt? Weet niet of ze dit doen omdat je nog ''maar'' 5 weken bent. Denk dat je nog niet bij de verloskundige bent geweest? Kan je huisarts niet wat eerder een afspraak voor je regelen of was dit al zo gauw mogelijk? Dan zou ik zeggen zoek afleiding en hopelijk gaat de week snel voorbij. Die onzekerheid is het naarste wat je kan hebben in je zwangerschap.
Vaak is helderrood en stolsels toch niet zo'n goed teken... (alhoewel ik ook verhalen ken waarbij het anders ging) Maar sterkte
ik zou toch gewoon bellen. en mss aangeven dat je niet precies weet hoever je eignelijk bent. mss mag je wel komen.
Puck
Ik heb met 5 weken zwangerschap ook licht bloedverlies gehad. Eerst bruinachtig, daarna helderrood. Duurde een dag of 2. Ik had geen stolsel. Er gebeurt zoveel in je baarmoeder momenteel, het kan vanalles zijn. Ik kon ook niet komen voor een echo, met die termijn kunnen ze nog niet veel zien en bovendien is er niets aan te toen als het fout gaat. Bij mij was er gelukkig niets aan de hand. Sterkte!

Oh ja, ik had ook nauwelijks zwangerschapskwaaltjes!!
anoniem_104213 wijzigde dit bericht op 30-05-2011 09:54
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Er zijn erg veel topics te vinden over miskramen etc. Wie weet kun je daar wat mee.. Ff de google zoekfunctie op de site gebruiken.. Hij staat verstopt tussen advertenties, aan de rechterkant.

Sterkte en succes!
Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap gehad met 6 weken, uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Eerder een echo laten maken heeft geen nut, omdat je pas bij 6 weken een kloppend hartje kunt zien en voor die tijd zegt het dus niets. Sterkte! Ik hoop dat je het geluk hebt dat ik toen had!
quote:Aruuba schreef op 30 mei 2011 @ 09:34:

Vaak is helderrood en stolsels toch niet zo'n goed teken... (alhoewel ik ook verhalen ken waarbij het anders ging) Maar sterkte Mijn zus had hier ook last van en gelukkig is zij er een bij wie het wel goed ging. Haar zoon is inmiddels een gezonde knaap van ruim 9 jaar...Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, ik zou dat ook doen (mijn zus deed dat ook) maar het hoeft niet altijd fout te gaan. Lukt het niet om eerder een echo te laten maken? Ik zou aangeven dat je je echt erge zorgen maakt....
Bij mijn laatste zwangerschap heb ik 2 keer bloedverlies gehad (bij 6 en bij 9 weken). 1 keer vooral oud bloed, en daarna aardig wat vers bloed. Ik verloor trouwens geen stolsels.

Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Zoon is nu ruim 7 maanden en ligt nu heerlijk in zijn bed te slapen. Ik hoop voor jou ook op een goede afloop....
Hoi!

Ik ben morgen 5 weken zwanger en dacht dat ik gewoon ongesteld werd. Maar toch was het zo anders... Ik deed een test en kreeg een hele vage streep...

Bij de clearblue een zwanger, dus het was toch raak!

Ik ben een paar dagen later (of was het nou de dag na het testen al? ik weet niet meer...) naar de ha gegaan, en hij heeft mij uitgelegd dat als je meer bloed hebt als bij een gewone menstruatie je waarschijnlijk een miskraam hebt. In mijn geval was het veel minder, dus er is hooop!

Ik mocht wel meteen een echo laten maken, en dan na 2-3 weken weer één, want dan kunnen ze het verschil in groei zien. Dus aan die eerste echo heb je niks. Maar ik vond dat onzin, ik deed dan liever een echo als er een hartje klopt. Dus morgen over 2 weken krijg ik een echo en hoop op een kloppend hartje!

Heb jij al een echo gepland staan? Zo niet, zou ik naar de ha gaan. Sterkte, en ik hoop dat het goed gaat!
Hallo,

dank jullie wel voor de reacties, ik heb geen vk doordat ik bij de ha terecht kon en zij mij een formulier voor de gyneaocoloog had gegeven om daar een echo te laten maken. Heb denk ik al 3 x gebeld en ze zeggen je kunt alleen afwachten de echo staat er voor over een week.. dat snap ik wel maar toen ik naar de ha ging en zij keek was de bloeding net begonnen en ook weer zo goed als gestopt en had ik ook nog geen stolsel. Kan er niets aan doen maar ben er continue mee bezig ook al weet ik dat het beter is van niet.. ik heb nu door jullie berichtjes toch maar even contact opgenomen met een verloskundige die belt mij straks terug ze werkt de hele avond dus wie weet ?
Ik kreeg een miskraam met deze symptomen, was 4 weken zwanger en bloedde ruim 5 dagen voor ik de vruchtzak verloor.daarna nog 10 dagen.
Had je ook helemaal geen pijn? De dokter heeft donderdag ochtend gekeken en zei dat mn baarmoeder nog goed gesloten was dat ze wel kon zien dat er wat bloed uitdruppelde maar niet kon zeggen waar dat van was, dat kon normaal zijn.. maarja.. nu bloed ik nog steeds dus wie weet zijn er veranderingen geweest.. de ene keer niets en dan weer helderrood durf bijna niet meer te kijken :(
vk gesproken, zegt dat ze niets kan doen moet afwachten.. helaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven