Zwangerschap en hashimoto

25-07-2009 15:58 10 berichten
Hoi,

Ik wil graag weten of er mensen zijn op dit forum die een te traag of te snel werkende schildklier hebben maar toch gewoon succesvol zwanger zijn geraakt.

Mijn vriend en ik willen eind volgend jaar beginnen met het maken van een baby:)

Alleen heb ik een te traag werkende schildklier en ik lees zoveel negatieve dingen op internet over de vruchtbaarheid bij schildklier problemen dat ik er echt helemaal depressief van word!

Ik hoop dat iemand me hier een beetje uit de dip kan halen met een positief verhaal. Het is mijn droom altijd geweest om moeder te worden en ik zou het vreselijk vinden als dat niet kan.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hi,

ik heb een ongeloofelijk trage schildklier en ben in het bezit va 3 mooie wondertjes, een vriendin van mij idem dito!

Ken best veel meiden met een klierende schildklier en kids.

Wat je wel moet doen is je goed laten begleiden door de HA/Internist, je zult regelmatig worden geprikt en misschien moet de dosis worden aangepast.

Probeer t gewoon en laat je niet op voorhand gek maken.
Je kunt al eens rond gaan bellen met je huisarts/ verloskundige die je op het oog hebt/ internist waarbij je loopt. Het kan meestal prima, laat je niet door alle aangedikte dramaverhalen op het net (bedenk dat de positieve verhalen meestal niet opgeschreven worden) ontmoedigen. Als je goed ingesteld bent, zou je in principe net zo vruchtbaar zijn als ieder ander.

Dus even info vragen voor je zwangerschap ter geruststelling en een goede begeleiding tijdens... gaat vast goed komen!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Oh dank je wel schatten van mensen !!!

Je weet niet half wat een opluchting het voor mij is dat te horen. Ik ben er zo ongerust over..

Ik prik nu al een paar maanden om de 6 weken, ik weet het pas sinds 4 maanden ofzo. De dokter heeft gezegd dat ze eerst een tijdje mijn bloed wil laten onderzoeken voordat ik met medicijnen begin. Ik had ook heel erge bloedarmoede en hier heeft ze me ijzertabletten voor gegeven, die lijken hun werking te hebben gedaan. Nu voel ik me stukken beter, ook is mijn menstruatie wat regelmatiger sinds ik die ijzertabletten heb geslikt. Misschien hangt die bloedarmoede ook weer samen met de menstruatie.

In ieder geval komt begin augustus mijn dokter terug en ga ik het met haar bespreken, mijn plannen voor volgend jaar en hoe ik het t beste aan moet pakken. Gelukkig heb ik een heel aardige dokter dus dat scheelt
Ik heb ook een traag werkende schildklier en slik al jaren tyrax. Ben nu moeder van een zoon van 10 weken, dus het kan zeker. Je moet wel een hogere dosis slikken tijdens de zwangerschap en onder controle van de internist zijn. Een aantal keer bloed prikken en na de bevalling nog een keer.

Kan wel wat langer duren als je niet goed ingesteld bent, maar ben je goed ingesteld met medicijnen heb je net zoveel kans als ieder ander elke maand. (dat zei mijn internist)
Eind 2010 is nog een eind weg, waarschijnlijk ben je dan wel goed ingesteld qua schildkliermedicijnen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Hoi Chica, bij mij is op mijn 27e Hashimoto (met een dus te langzaam werkende schildklier) vastgesteld en sindsdien slik ik 0,15mg Thyrax. Ik zat al vrij snel op een dosis die voor mij prima werkt en ik heb ook van de internist begrepen dat de Thyrax ook de verdere eventuele werking van je schildklier stillegt en de medicijnen het dus overnemen. In principe is het dan zo dat als je dosis juist is en je goed bent ingesteld je verder geen problemen hoeft te hebben met je vruchtbaarheid. Je schijnt alleen verminderd vruchtbaar te zijn als je hele systeem te langzaam werkt als gevolg van het te weinig aanmaken van schildklierhormoon, waar je dus geen last van hebt als je juist bent ingesteld. Ik was zelf bij de 1e x proberen in verwachting ( toen was ik 29) en heb nu een prachtige dochter van 4,5 jaar oud. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook geen extra Thyrax hoeven te slikken en ben misschien 1 of 2 keer extra geprikt. Mijn dochter heeft verder ook nergens last van ( gehad).

Dus niet depressief worden hoor, het is prima mogelijk om gewoon zwanger te raken met Hashimoto.

Succes ermee!

Groetjes Sam
Ik slik 3 en een halve witte pil ( thyrax dus). Ik heb ook Hashimoto, en heb 3 kinderen waarvan ik alle keren in 1 keer zwanger ben geraakt.

Ik stond wel, met name in het begin, onder controle van de endocrinoloog en ik moest best wel behoorlijk ophogen met mijn medicijnen. En in de kraamtijd daarna weer afbouwen binnen een paar dagen. Niks aan het handje. Voelde me de hele zwangerschap prima eigenlijk.
Is dit topic nog actueel?
Geen idee, maar ik ben ook binnen een paar maanden zwanger geraakt en heb een trage schildklier. Toen ik zwanger werd, was pas net geconstateerd dat mn schildklier te langzaam liep.

Niet te erg, dus ben niet onder controle van de internist, maar regel alles via de HA. Zit nu op 0,05 Thyrax per dag en dat gaat prima. Onlangs is mijn dosis wel aangepast, want ik had een dipje, waarschijnlijk te maken met mijn zwangerschap...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven