zwangerschaptesten slecht

29-09-2008 16:07 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ook een slechte ervaring met zwangerschaptesten.

Ik ben 9weken geleden bevallen van een prachtige zoon, deze was niet gepland, maar toch gewenst!

Toen ik zwanger ben geraakt, had ik in de 1e instantie nergens last van, ik spuugde 's avonds ipv 's morgens, en voor de rest nergens last van! Werd echter niet meer ongesteld.

Dus maar even een testje halen, daar kwam negatief uit!

Toen 2weken later nog 1 gedaan, daar kwam ook weer negatief uit!

Toen maar eens bloedprikken in het ziekenhuis op mwangerschap, daar kwam ook negatief uit! En toen 3en halve week daarna weer in het ziekenhuis, ook weer negatief!

Toen heb ik met de 22weken nog een test gedaan, gewoon van kruidvat merk, daar kwam positief uit!

Ik kwam er eigenlijk pas met 22weken en 2dagen 8er dat ik zwanger was! Vreselijk!

Ben ik de enige of heeft er iemand dat ook gehad?
Spoegde???????
Gefeliciteerd met je zoon!

Sommige mensen maken het zwangerschapshormoon niet, of heel weinig aan, dat heb ik vaker gehoord.

Maareh... ben je uit 1990? Jonge mama dan!
EN BTW, dit verhaal is echt NIET WAAR!

Met 22 weken kun je GEEN positieve test krijgen. Want je maakt maar tot een week of 16/17 genoeg HcG aan voor een positieve test.....En dat is wat je met een test aantoont, HcG! Na 16//17 weken wordt het HcG opgevolgd door andere hormonen.

Iedereen die ooit heeft meegedaan aan Moeders voor Moeders weer dat!

En met een bleodtest is het altijd te zien.....Dus leuk bedacht, maar niet waar!
Dus je houdt dat hormoon niet je hele zwangerschap?

Wist ik niet...

Een vriendin van mij heeft 3 kinderen, en nog nooit een positieve test in handen gehad, zij maakt dat hormoon dus helemaal niet aan... kan dus wel!
bij de eerste testte ik ook 2x negatief voor ik een licht positieve test had, wist gelukkig wel ruim op tijd dat ik zwanger was hoor (ik wist het ook gewoon, merkte het aan mijn lijf maar wilde perse een positieve test )

ik vraag mij alleen af of ze nooit onderzocht hebben waarom je niet meer ongesteld werd. en of je de baby niet hebt gevoeld voor die tijd?
quote:Maricke schreef op 29 september 2008 @ 16:12:

Met 22 weken kun je GEEN positieve test krijgen. Want je maakt maar tot een week of 16/17 genoeg HcG aan voor een positieve test.....En dat is wat je met een test aantoont, HcG! Na 16//17 weken wordt het HcG opgevolgd door andere hormonen.

En met een bleodtest is het altijd te zien.....Dus leuk bedacht, maar niet waar! Hoeft dus NIET hoor, mijn vriendin kreeg het steeds te zien met een inwendige echo met een week of 9, (bloed) testen wezen niets uit!
Maar hoe dan ook: het kan niet zijn dat je eerst allemaal negatieve testen had en met week 22 een positieve. Dat kan helemaal niet!
Wat ik persoonlijk heftiger vind is 1990 en baby.....dat is behoorlijk jong!
Pfff,... Ik heb geen idee, maar ze gaven toch echt negatief aan hoor!

En de laatste positief, daarna ben ik pas naar de verloskundige gegaan
quote:Maricke schreef op 29 september 2008 @ 16:12:

En met een bleodtest is het altijd te zien.....Dus leuk bedacht, maar niet waar!

wikipedia;

Bij niet-zwangere vrouwen en in mannen is hCG normaal niet meetbaar. Gedurende de zwangerschap zal vanaf het moment van de gemiste menstruatie de hoeveelheid hCG elke 2 tot 3 dagen verdubbelen tot de 10e week. Daarna zal het op een bepaald niveau in het bloed aanwezig blijven. Enkele weken na de bevalling is hCG niet meer meetbaar.

niet gelijk roepen dat een verhaal niet waar is als je niet zeker weet wat je roept waar is.
quote:chica1978 schreef op 29 september 2008 @ 16:14:

Dus je houdt dat hormoon niet je hele zwangerschap?

Inderdaad!
quote:Maricke schreef op 29 september 2008 @ 16:20:

[...]

Inderdaad!Klopt dus toch niet als ik de post hierboven lees...
Of het verhaal nu waar is of niet, Chica, wat doet er nou toe dat ze jong moeder is!

Ik ben een jonge moeder, 24, weliswaar wat ouder dan 18, maak ik word werkelijk knettergek van alle mensen die zich ermee moeten bemoeien dat ik nu al moeder ben ipv:

- genieten van mn jeugd ?!?

- carriere maken

- van de tijd samen met mn vriend genieten

Dus ga je maar mooi druk maken over het waarheidsgehalte van dit verhaal en laat de leeftijd van to er gewoon buiten.
quote:chica1978 schreef op 29 september 2008 @ 16:24:

[...]

Klopt dus toch niet als ik de post hierboven lees...Met 22 weken kun je geen positieve test krijgen. PUNT
Oke Maricke. Als jij het zegt.
quote:chica1978 schreef op 29 september 2008 @ 16:19:

Wat ik persoonlijk heftiger vind is 1990 en baby.....dat is behoorlijk jong!Wat is daar heftig aan?
Will I Still Get a Positive Home Pregnancy Test After 12 Weeks Gestation?

Some women wonder if after 12 weeks gestation they will still receive a positive pregnancy test. The reason why they wonder this is because around 12 weeks gestation the pregnancy hormone, HCG, starts to taper off because the uterus takes over the job of supporting the pregnancy. Pregnancy tests check for HCG so it would stand to reason that after 12 weeks gestation when the HCG starts going down that taking a home pregnancy test would result with a negative response even for women who are pregnant. Right?

Not exactly. The hormone does start to go down after 12 weeks gestation to much lower levels, but it should still be high enough in most women for a pregnancy test to pick it up. The majority of pregnancy tests on the market are sensitive enough to pick up 25 MIU/ML of HCG hormone in a womans urine. So, the only time during pregnancy where a pregnancy test might not be sensitive enough to pick up the hormone is the first week or so after conception. After that point the hormone levels stay fairly high although the peak does occur at 12 weeks. Take a look at the following chart to get an idea of how the hormone levels change throughout pregnancy and you will be able to see that any pregnancy test should have no problem whatsoever detecting the pregnancy hormone.

Weeks After Conception / Normal HCG Levels

Week 1 / 5-50

Week 2 / 5-50

Week 3 / 5-50

Week 4 / 10-425

Week 5 / 19-7340

Week 6 / 1080-56500

Weeks 7-8 / 7650- 229000

Weeks 9-12 / 25700-288000

Weeks 13-16 / 13300-254000

Weeks 17-24 / 4060-165400

Weeks 25-40 / 3640-117000

Seeing these numbers makes it very clear that even though the levels of the pregnancy hormone in your body peak around 12 weeks after conception they still remain fairly high throughout the rest of the pregnancy. So, even if you take a pregnancy test later in your pregnancy you will still receive a positive result.

Generally, most women will receive a positive pregnancy test about two weeks after conception or right around the time when a period is missed. A small percentage of women will receive a positive test before this time while still others wont receive a positive test for up to four weeks after conception.

http://www.thelaboroflove...after-12-weeks-gestation/

Tóch weer een ander verhaal, maar goed, Maricke, zal ook wel niet waar zijn dan.
Maricke is altijd erg overtuigd van zichzelf, gewoon negeren!
Oh Annet sorry, nee, zelf niet meegemaakt. maar wel van harte gefeliciteerd met je zoon!
quote:Maricke schreef op 29 september 2008 @ 16:41:

[...]

Met 22 weken kun je geen positieve test krijgen. PUNT

En waar haal jij die wijsheid vandaan? Je hebt ongelijk. Na week 16 daalt je HCG aanzienlijk, vandaar dat MvM het dan niet meer voldoende vindt voor het werk wat zij er voor moeten verzetten om er pregnyl van te maken. Maar je hebt nog voldoende in je lichaam om positief te testen.

Zie hieronder, let vooral op het vetgedrukte zin, of hebben zij ook al ongelijk?!?!

Hoe werkt een zwangerschapstest?

Een zwangerschapstest toont aan of het zwangerschapshormoon hCG in je urine aanwezig is.

Als een eicel bevrucht is, zal deze zich na ongeveer een week innestelen. Zodra een bevruchte eicel zich innestelt in de baarmoederwand, begint je lichaam met de aanmaak van zwangerschapshormoon hCG. De hoeveelheid hCG verdubbelt elke 1,5 á 2 dagen. Op de 1e dag van de gemiste menstruatie (2 weken na conceptie) is dit gestegen tot boven 100 mU/l. De piek ligt bij 10 - 12 weken tussen 30.000 en 200.000 mU/l. Gedurende de hele zwangerschap is dit hormoon in je lichaam aanwezig en kun je een zwangerschapstest uitvoeren.
quote:Maricke schreef op 29 september 2008 @ 16:41:

[...]

Met 22 weken kun je geen positieve test krijgen. PUNT

er staat nu 2x vermeld dat dat wat jij zegd gewoon niet waar is, waar baseer jij jouw wetenschap dan op?

lekker leuk ook voor TO dat jij hier gaat roepen dat ze liegt omdat jij vind dat het niet meer getest kan worden en met bloed aangetoond moet worden.

de bloedtest is trouwens het zelfde als de urine test, als je dus weinig HCG hebt, of zo goed als niks dan is de uitslag het zelfde, waarom moet het dan met een bloedtest wel zichtbaar zijn?

beetje naar hoe jij vol houd
P.s. Annet, proficiat met je zoon!!
oh... mosterd!
Dus in de overtuiging dat je zwanger bent vele testen gedaan, en een bloedtest in het ziekenhuis was ook negatief. En dan na 5 maanden er pas achter komen dat je zwanger bent? Nooit naar de huisarts geweest omdat je iedere dag moest spugen? Je werd vast ook niet zwaarder, had geen last van borsten die groter of pijnlijk werden? Maar je wist wel dat je al 5 maanden over tijd was? HEel byzonder omdat je op de dag van de kruidvat test dus precies wist dat je 22 weken, en 2 dagen zwanger moest zijn.

Ik hoop dat je met je kindje sneller actie onderneemt als je vermoedt dat er iets is en niet 4 of 5 maanden wacht.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven