Zwemdiploma C, gezeik!

17-11-2017 16:43 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van mij hoeven de kinderen geen C-diploma, met B zijn ze ook wel zwemveilig.

Toch krijg ik van alle kanten gezeik dat ik een slechte moeder ben.

Zelfs de onderwijzeres stuurt me nu een mail dat ik mijn kinderen zowat mishandel.
SjakS schreef:
17-11-2017 16:59
Mijn oudste heeft alleen A. 3 jaar over gedaan. Ze had geen zin meer. Snapte het wel. Ze is geen zwemmer. Vond het gesneden. Heel soms kreeg ik er reactie op. Dat boeit mij echt ontzettend weinig. Als ze later alsnog B wil mag dat. Ik denk dat ze zich wel red. Zwembaden willen ook verdienen he. Niet teveel van aantrekken.
Heel herkenbaar. Oudste heeft hier ook lang over zijn A gedaan. Ik vind het prima.
Alle reacties Link kopieren
A&B is prima toch. Bij mij waren de zwemlessen vroeger zo'n drama dat mijn moeder zei: 'mij maakt het niets uit, als je je A maar hebt'. En zo ben ik na diploma A meteen gestopt. Aan schoolzwemmen had ik ook een hekel. Terwijl ik normaal zwemmen wel leuk vond en vind.
Saoghail schreef:
17-11-2017 17:31
waarschijnlijk iets van: het zwem ABC is zéér belangrijk om te halen. Mensen denken dat A en B genoeg is, maar zwemscholen vinden dat kinderen pas met C ècht kunnen zwemmen.

En dan wat bangmakerij over de gevaren van zwemmen.
En waar stond het gedeelte over mishandelen?
blue_lagoon schreef:
17-11-2017 18:05
A&B is prima toch. Bij mij waren de zwemlessen vroeger zo'n drama dat mijn moeder zei: 'mij maakt het niets uit, als je je A maar hebt'. En zo ben ik na diploma A meteen gestopt. Aan schoolzwemmen had ik ook een hekel. Terwijl ik normaal zwemmen wel leuk vond en vind.
Ik heb ook alleen A. Zwemmen vind ik heerlijk, maar die kromme haak in mijn nek waarmee ze mij vroeger door het bad trokken vond ik een crime. Gelukkig is er veel verandert.
Alle reacties Link kopieren
Dakduif÷ schreef:
17-11-2017 18:21
Ik heb ook alleen A. Zwemmen vind ik heerlijk, maar die kromme haak in mijn nek waarmee ze mij vroeger door het bad trokken vond ik een crime. Gelukkig is er veel verandert.
Gelukkig wel inderdaad. Ik was extreem eenkennig en de badjuffen waren echte kenau's, dat hielp niet. Een kindje was bang voor water en werd letterlijk vanaf de kant het diepe in gegooid. De moeder was woest, en terecht.
blue_lagoon schreef:
17-11-2017 18:24
Gelukkig wel inderdaad. Ik was extreem eenkennig en de badjuffen waren echte kenau's, dat hielp niet. Een kindje was bang voor water en werd letterlijk vanaf de kant het diepe in gegooid. De moeder was woest, en terecht.
Dat hebben ze dus ook bij mij gedaan. Werd er zo ingeduwd. Vreselijke mensen waren dat toendertijd. Misschien was dat destijds wel bewust? Die manier van aanpakken. ( in de jaren 80)
De zwemjuffen en meesters van mijn kinderen zijn heel lief en geduldig.
Alle reacties Link kopieren
Dakduif÷ schreef:
17-11-2017 18:28
Dat hebben ze dus ook bij mij gedaan. Werd er zo ingeduwd. Vreselijke mensen waren dat toendertijd. Misschien was dat destijds wel bewust? Die manier van aanpakken. ( in de jaren 80)
De zwemjuffen en meesters van mijn kinderen zijn heel lief en geduldig.
Heb geen idee, bij mij was het begin jaren '90. Weet nog wel dat ik een juf had bij mijn peuterzwemmen die wel lief was, maar de juffen van mijn zwemles waren echt hels. Kan me hun namen en gezichten zelfs nog voor de geest halen.

Fijn dat jij een goede ervaring hebt met je kinderen!
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen ging bij zoon, die autistische trekken heeft,
zo moeizaam dat mijn man vrijwillige zwemleraar is geworden.
Na 2 jaar gaf mijn man het op.
Na 2,5 jaar vol strijd met zwemles heeft zoon geen zwemdiploma.
Mag van mij dus ook niet mee met zwemfeestjes (is nog niet voorgekomen).
Is nu 8 jaar, over 4 maanden 9.
En jullie denken waarschijnlijk dat hij geen waterrat is of slecht zwemt.
Integendeel.
Zwemt als de beste en is niet bang voor water.
is op vakantie het bad niet uit te krijgen en snorkelt tussen de vissen in de zee.
Wel is er altijd 1 van ons bij, (maar dat zou ik ook doen als hij wel een zwemdiploma zou hebben).
Mijn man ligt buiten de zomermaanden gemiddeld 1 x per maand een paar uur met hem in het zwembad en heeft het volle vertrouwen in hem.
Van mijn man hoeft hij niet meer naar zwemles, dat is om zwemvaardigheid aan te leren, dat heeft hij volgens man.
Zodra de uitnodigingen voor de eerste zwemfeestjes binnendruppelen zal ik de diplomakwestie nog eens aanzwengelen.

Fijne avond iedereen ik ga uit eten :!:
Alle reacties Link kopieren
alopatie schreef:
17-11-2017 16:43
Zelfs de onderwijzeres stuurt me nu een mail dat ik mijn kinderen zowat mishandel.

Tuurlijk. Heb je de neiging om dingen veel groter te maken dan ze zijn, je dingen enorm aan te trekken?
SallySpectra schreef:
17-11-2017 18:20
En waar stond het gedeelte over mishandelen?
Waarom moet ik dat weten?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb alleen A. ik kan prima zwemmen.
Als je je kind iederen keer moet dwingen te gaan zwemmen snap ik wel dat je er klaar mee bent op een gegeven moment.
mijn dochter vindt het leuk en gaat nu voor C. Ze wil zelf maar ik had A en B ook prima gevonden
Don't cry, buy a bag and move on.
Waarom ben je zo gevoelig voor de opmerkingen van al die andere mensen? Wij vinden A en B genoeg volstaat toch gewoon als antwoord?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb A en B en ben zwemveilig.
Mijn kinderen hebben enkel A en dat diploma voldoet aan meer eisen dan mijn B (staat nog op mijn oude diploma die eisen ) dus mochten stoppen als ze wilden ..en dat wilden ze graag.

Houden niet van les maar zwemmen echt prima hoor en graag ook. Nooit kritiek op gekregen trouwens.
Cherilee schreef:
17-11-2017 17:00
Ja, dat zal die onderwijzeres vast hebben gedaan. Een schriftelijke bedreiging sturen naar ouders.
Een waarschuwing zou ik het noemen. Wij krijgen dat niet eens, ik krijg gewoon gelijk een oranje smileysticker met een streepmond.
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
17-11-2017 17:41
Tuurlijk, met C en meer leer je meer dingen dan met alleen A en B.
Maar verzuipen doen ze echt niet zonder C.
Voor het gewone zwemgebeuren dat het doorsnee kind onderneemt (zwemfeestje, naar een meertje in de zomer etc) is het genoeg.
Als je kind een echte waterrat is die wil surfen, waterpoloën, bij de reddingsbrigade wil etc, dan is het nuttig om meer te leren.

Met alleen A en B doe je je kind echt niet tekort als die ook niet meer wil.
Maar dat je je kind te kort doet zeg ik niet. Ik hou daar gewoon mijn mond over.
Saoghail schreef:
17-11-2017 18:39
Waarom moet ik dat weten?
Was een beetje scheel aan het lezen en dacht even dat jij TO was...
Alle reacties Link kopieren
Is echt een zelf opgestelde tekst van de leerkracht of een doorgestuurde reclame van het zwembad?
Onderwijzeres melden dat als zij denkt dat jij je kinderen mishandelt omdat ze geen C-diploma hebben ze Jeugdzorg maar inschakelt.

Die gaan es hartelijk lachen met juf.

Ze is toevallig geen zwemjuf in bijberoep?
Alle reacties Link kopieren
Dat gezeik over zwemles;het zou verboden moeten worden.
A&B lijkt me ruim voldoende ook al vindt de hele wereld er wat van.
Lekker boeiend en ze vinden maar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
17-11-2017 20:25
Onderwijzeres melden dat als zij denkt dat jij je kinderen mishandelt omdat ze geen C-diploma hebben ze Jeugdzorg maar inschakelt.
Die gaan es hartelijk lachen met juf.
Ach welnee, die mensen denken alleen: Néxt!
Maar TO heeft nergens beschreven dat jeugdzorg is ingeschakeld toch? Alleen maar dat zij het idee heeft dat de leerkracht vindt dat zij mishandelt omdat ze niet verder is gegaan met kind voor het C diploma. Waar deze leerkracht zich denkt mee te mogen bemoeien zeg, die zou ik zelfs niet meer serieus nemen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
18-11-2017 00:14
Dat gezeik over zwemles;het zou verboden moeten worden.
A&B lijkt me ruim voldoende ook al vindt de hele wereld er wat van.
Lekker boeiend en ze vinden maar.
Dat hele zwem-ABC is een verzinsel dat alleen maar geldt tot een bepaalde leeftijd. Bij het schoolzwemmen is het vaak zo dat vanaf groep 5/6 kinderen die al een A-diploma hebben niet eens meer hoeven of zelfs mogen doen. Ik heb nog nooit gehoord dat kinderen met school verplicht door moeten zwemmen totdat ze een C-diploma kunnen tonen. Als het hele zwem-ABC zo belangrijk was, was dat wel anders.

Ik heb alleen een A-diploma, verdrink ik als ik in het zwembad geduwd wordt? Nee, omdat ik kan zwemmen en weet dat ik rustig en ontspannen moet blijven om zo weer boven water te komen. B en C is alleen voor jonge kinderen omdat die met name met het laatste moeite hebben.
Alle reacties Link kopieren
Een zwemdiploma is net als een rijbewijs. Je leert de basis. Maar echt zwemmen leer je alleen door het te doen. Dus veel met je kinderen zwemmen en ervaring blijven opdoen. En zwemmen tijdens een zwemles is natuurlijk heel anders dan in een zwembad vol mensen.

C is hier verder alleen voor kinderen die het echt heel leuk vinden of die verder willen met zwemmen (waterpolo of wedstrijdzwemmen).

Ik zou een nette maar duidelijke mail sturen dat je je af gaat melden.
Op de verschillen in de kwaliteit tussen het afzwemniveau van verschillende zwemscholen is al jaren kritiek. Grote kans dat die kinderen van die pochende ouders zwemdiploma C nooit hadden mogen krijgen als ze bij een andere zwemschool zwommen en dat jouw kinderen een stuk beter zwemmen. Kortom: negeren die kritiek want het zegt niks.
Alle reacties Link kopieren
SweetChilliSauce schreef:
17-11-2017 18:31
Zwemmen ging bij zoon, die autistische trekken heeft,
zo moeizaam dat mijn man vrijwillige zwemleraar is geworden.
Na 2 jaar gaf mijn man het op.
Na 2,5 jaar vol strijd met zwemles heeft zoon geen zwemdiploma.
Mag van mij dus ook niet mee met zwemfeestjes (is nog niet voorgekomen).
Is nu 8 jaar, over 4 maanden 9.
En jullie denken waarschijnlijk dat hij geen waterrat is of slecht zwemt.
Integendeel.
Zwemt als de beste en is niet bang voor water.
is op vakantie het bad niet uit te krijgen en snorkelt tussen de vissen in de zee.
Wel is er altijd 1 van ons bij, (maar dat zou ik ook doen als hij wel een zwemdiploma zou hebben).
Mijn man ligt buiten de zomermaanden gemiddeld 1 x per maand een paar uur met hem in het zwembad en heeft het volle vertrouwen in hem.
Van mijn man hoeft hij niet meer naar zwemles, dat is om zwemvaardigheid aan te leren, dat heeft hij volgens man.
Zodra de uitnodigingen voor de eerste zwemfeestjes binnendruppelen zal ik de diplomakwestie nog eens aanzwengelen.

Fijne avond iedereen ik ga uit eten :!:
Mijn kinderen hebben ook geen zwemdiploma's. Ook nooit officieel zwemles gehad.
Aangezien we bijna elke week met ze zwemmen zie ik de noodzaak er ook niet van in. De oudste kan prima zwemmen. Echt niet slechter dan iemand die wel allerlei zwemdiploma's heeft gehaald.
De jongste is nog klein maar gaat ook steeds beter zwemmen. Het belangrijkste is dat ze zich weten te redden als ze ooit in de sloot vallen oid. Daar heb ik alle vertrouwen in.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Hele topic gelezen en 0 reactie van TO..zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven