zwemmen met of zonder luier?

24-05-2009 16:39 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel zwemluiers gebruikt voor onze uk maar weet niet of hij die nu nog past. Hij is 1,5 jaar en dus nog niet zindelijk. Ik zie vaak op het strand de kindertjes lekker bloot lopen. Lijkt me ook lekkerder dan een luier. Maar ja, lijkt me een ook een vieze bende als er geplast of gepoept wordt.

Of kan je ook een gewone luier onder de zwembroek doen?

Nou ja, hoe doen jullie dat?
Vandaag heeft kind in het Vondelpark in het pierebadje gespeeld. Eerst met gewone luier en badpak. Badpak moest uit, want mocht van haar niet nat worden. Gewone luier werd natuurlijk loodzwaar, dus die moest ook uit.

Kind is niet zindelijk, dus ik hoopte maar... Gelukkig ging het goed, maar volgende keer gaan er weer gewoon zwemluiers mee.
ik vind zwemmen met zwemluier wel zo'n fris idee, vooral voor de overige gebruikers van het zwemwater. Mijn dochter van twee is nog niet zindelijk en voor haar gebruik ik zwemluiers. Ik heb een tijdje een dik zwembroekje gebruikt. Die kun je dus hergebruiken,maar daar is ze inmiddels uitgegroeid. Dus weer terug aan de wegwerpzwemluiers.
Onze dochter van 1,5 zwemt met een zwemluier van de prenatal. Ik zag dat ze ze ook bij de zeeman hebben (of de wibra, weet ik niet zeker meer).

En daar past ze nog prima in.

Je hebt ook wegwerpzwemluiers in verschillende maten, en die passen natuurlijk altijd.

Ik laat haar meestal in een zwembad wel met een zwemluier spelen, maar in zee mag ze van mij lekker bloot. Als ze daar in poept is het jammer dan! Die zee is toch al zo vies, dat merkt niemand!
Ik ga iedere zondag babyzwemmen met mijn zoontje van bijna een jaar. Hij draagt alleen een zwembroek, geen zwemluier. Hij heeft nog nooit in het zwembad gepoept (nu ik het opschrijf zal je zien dat hij volgende week wel in het zwembad poept :P). In het zwembad plassen doet hij ongetwijfeld, maar dat houdt een zwemluier ook niet tegen dus daar doe je sowieso niet zo veel aan.

Als hij in zee of op het strand zou poepen zou mij persoonlijk niet zo veel kunnen schelen.
quote:Uggla schreef op 24 mei 2009 @ 19:34:

Als hij in zee of op het strand zou poepen zou mij persoonlijk niet zo veel kunnen schelen.Dat vind ik een rare reactie. Voor andere mensen is het niet echt fris als er op het strand wordt gepoept !
bij ons ligt het eraan of het een badpoeper was.. de oudste heeft alleen een enkele keer als baby in bad gepoept en daar hebben we zelden een zwemluier bij gebruikt. bij de jongste hebben we ze veel gebruikt... altijd als het vrij spelen in het water was, moest hij poepen (alleen tijdens de zwemles niet), dus daar ging altijd een zwemluier om...
Hier ook altijd een zwemluier, mijn dochters poep(t)en ook vaak tijdens het zwemmen.
Hier met twee meiden nog nooit zwemluiers gebruikt. Nu hebben ze van zichzelf zelden "zachte" poep, meer keutels eigenlijk, dus al zouden ze poepen, dan blijft het nog in het zwembroekje zitten. Maar zelfs dat hebben ze nog nooit gedaan. En ik ga toch regelmatig zwemmen met ze.
Onze lerares babyzwemmen raadt de zwemluiers zelfs af.

Volgens haar houden die de plas inderdaad nauwelijks tegen, en bovendien worden de zwembaden tegenwoordig zo goed en snel gefiltreerd/geschoond dat het in dat grote zwembad echt niet onhygiënisch wordt. En volgens haar poepen kinderen echt héél zelden tijdens het zwemmen.. (mijne heeft dat nog nooit gedaan).

Daarnaast worden die dingen zwaar en zitten ze niet lekker.

De mijne zwemt dus in zwembaden zonder zwemluier, en op het strand of op het grasveld zou ik hem zéker blootlaten.

Als hij dan toch een keer zou poepen, dan ruim ik dan toch gewoon op, of ik begraaf het of weet ik veel...
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
nou brooedkippetje, niets tegen jou, maar dan had ik aan je zwemjuf graag mijn zoon laten zien. vorig jaar op vakantie koste het ons 2 zwemluiers per keer zwemmen, het was nog flink zoeken in denemarken om die luiers te vinden, want zelfs daar had ik niet op gerekend.

hij poepte altijd in het water.

maar onze dochter heeft het nooit gedaan.
Dan vind ik het heel fijn dat jij wel zwemluiers gebruikt!

Maar kan hij misschien een uitzondering zijn?

Op onze babyzwemles zijn vrijwel alle kindjes dus zonder luier en is er nooit een poep-incident.

Maar als je het van je eigen kind wéét dat ie het wel doet, lijkt me het logisch dat je wel een zwemluier gebruikt.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Hebbes schreef op 24 mei 2009 @ 19:51:

[...]

Dat vind ik een rare reactie. Voor andere mensen is het niet echt fris als er op het strand wordt gepoept !Volgens mij drijven er wel viezere dingen in zee dan babypoep.
in het zwembad gebruik ik altijd een zwemluier en ben er vandaag bij de recreatie plas wel mee begonnen maar op een gegeven moment liep zoonlief bloot rond.

Ik dacht nl dat hij klaar was met zwemmen, alles uit, maar nee hoor, hij wilde nog een keer.

Ga dan niet die natte luier nog een keer aandoen.

Gelukkig heeft zoon nog nooit gepoept tijdens het zwemmen..stond vandaag tm ze knie"en in het water en keek zelf nogal verbaasd dat hij in ene stond te plassen

Ik zou zeggen, in open water zou ik het lekker laten, in het zwembad wel zo hygienisch
Ik laat mijn kinderen op het strand ook altijd in zee plassen hoor (ze zijn 6, en 4 de jongste twee. gaan nog niet in zee). Anders moeten we helemaal naar de toiletten lopen en dat is vaak een eind want dichterbij de strandtent lig je hutjemutje, staat daar een enorme rij, en de toiletten zijn té vies om naar te kijken.

Maar poepen moet natuurlijk wel op de wc. Onze een-na-jongste (1,5) heb ik een luier om, die gaat toch alleen maar met de voetjes in zee en anders een zwemluier.

In het zwembad, de oudste twee zijn natuurlijk zindelijk, een zwemluier voor dreumes. Maar eerlijk gezegd ben ik nog nooit met haar in het zwembad geweest.
Whatever, I do what I want
Een tijd geleden ging ik ook met dochter zwemmen. Zoals altijd een zwem luier om, wel zo fris denk ik bij mezelf.

Ze had de tijd van haar leven, glijbaan op, glijbaan af. Leuk dat ze het had!

In een keer zie ik bruine en groene stukjes op de glijbaan liggen...Jaah hoor, kind had gepoept en de luier hield het dus echt niet allemaal tegen!

Kind onder de arm en naar de omkleedkabine, eerst luier uit en weggegooid, toen snel afspoelen onder de douche en inzepen met shampoo. Ze had nl haar beentjes ook onder de poep zitten toen ik haar uit het zwembad tilde.

Was ook binnen 3 minuten klaar.

Handdoek eromheen en naar de badmeester, even melden dat er, ondanks luier, poep op de glijbaan zat en misschien ook in het water.

Geen probleem, ruimde ze even op en water werd toch constant gefilterd dus was hoogstwaarschijnlijk al weg (godzijdank een kleiner badje waar we in zaten). Werd nog bedankt dat ik het even kwam melden De meesten zeggen dus blijbaar niks...

We konden er natuurlijk niks aan doen en dat soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren, maar voelde me toch wel even behoorlijk bescheten!
Ja, dat vind ik echt.
quote:Uggla schreef op 24 mei 2009 @ 21:09:

[...]

Volgens mij drijven er wel viezere dingen in zee dan babypoep.Ik had het ook niet over de zee maar over poepen op het strand!
Ik snap niet dat er mensen zijn die hun kindje geen zwemluier aan doen. Het is toch een kleine moeite. Koop een pak bij het kruidvat en klaar is kees. Ik heb wel eens mijn kinderen uit het babybadje gevist omdat er weer eens een drol in dreef. Vind het echt onsmakelijk. En het is onzin dat kinderen niet in (zwem) bad poepen. Miniding doet dat ook meestal niet, maar af en toe zit er toch een in de zwemluier.
Hier een dochter van 4 en een zoon van ruim anderhalf. Vanaf dat dochter 2 maanden was wekelijks baby- en peuterzwemmen met haar gedaan en met zoon vanaf dezelfde leeftijd. Hier wordt zelfs vriendelijk verzocht geen zwemluier te gebruiken behalve als je idd (zoals Sannie) weet dat je kind altijd in het water poept. En in die 4 jaar is er nog nooit een ongelukje gebeurd in die zwemgroep. Bij geen van de kinderen dus.
Wat is dan het verschil tussen een gewone luier en een zwemluier? ?

Zo te lezen moeten wij er ook aan!
Een gewone luier wordt loodzwaar en gaat drijven in het water, onhandig en gevaarlijk. Een zwemluier laat het water (en dus ook plas) door en houdt alleen evt poep tegen. Maar als je kind normaal niet in het water peopt is de kans dat hij/zij dta in het zwembad doet ook nihil.
quote:Uggla schreef op 24 mei 2009 @ 21:09:

[...]

Volgens mij drijven er wel viezere dingen in zee dan babypoep.Gatver! Als ouders vind je het van je eigen kind waarschijnlijk niet of minder vies, omdat het went en omdat het je eigen kind is. Maar ga er aub niet vanuit dat iemand anders dan de ouders "babypoep" ook niet zo vies vindt. Laat ik het zo zeggen, het is, misschien naast een opgezet lijk, het laatste waar ik tegenaan wil zwemmen. Of het nou van een baby is of van een volwassene (wat er overigens ook niet ingeschreven staat). Bah zeg.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:cha schreef op 25 mei 2009 @ 14:18:

Wat is dan het verschil tussen een gewone luier en een zwemluier? ?

Zo te lezen moeten wij er ook aan!

Je hebt wegwerp zwemluiers en herbruikbare. Wij gebruiken de herbruikbare, die hief je niet weg te gooien als je 'm uiteindelijk toch niet nodig had! Dat is een soort zwembroekje met een laagje plastic er in, zodat poep in elk geval opgevangen wordt.

Die kan ook gewoon in de wasmachine.
quote:Uggla schreef op 24 mei 2009 @ 19:34:

Ik ga iedere zondag babyzwemmen met mijn zoontje van bijna een jaar. Hij draagt alleen een zwembroek, geen zwemluier. Hij heeft nog nooit in het zwembad gepoept (nu ik het opschrijf zal je zien dat hij volgende week wel in het zwembad poept :P). In het zwembad plassen doet hij ongetwijfeld, maar dat houdt een zwemluier ook niet tegen dus daar doe je sowieso niet zo veel aan.

Als hij in zee of op het strand zou poepen zou mij persoonlijk niet zo veel kunnen schelen.van je hond word je geacht om het op te ruimen. nu wil ik een kind niet vergelijken met een hond maar als je kind op het strand poept lijkt even opruimen me wel zo wenselijk !
quote:Winterdip schreef op 25 mei 2009 @ 18:49:

[...]

Gatver! Als ouders vind je het van je eigen kind waarschijnlijk niet of minder vies, omdat het went en omdat het je eigen kind is. Maar ga er aub niet vanuit dat iemand anders dan de ouders "babypoep" ook niet zo vies vindt. Laat ik het zo zeggen, het is, misschien naast een opgezet lijk, het laatste waar ik tegenaan wil zwemmen. Of het nou van een baby is of van een volwassene (wat er overigens ook niet ingeschreven staat). Bah zeg.

Ook in de poep van mijn eigen baby zwem ik persoonlijk niet graag.

Wat is de moeite om je kind een zwemluiertje aan te doen als hij nog niet zindelijk is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven