Badkamerradiator icm warmtepomp

11-05-2021 20:49 17 berichten
Oke, ik wordt er niet helemaal wijs uit, dus misschien heeft iemand hier een tip, raad of een site waar ik terecht kan.

Wij hebben straks in onze nieuwe woning een warmtepomp. In de badkamer zit dan een standaard radiator geplaatst door de aannemer. Ik dacht ipv rekjes of haakjes voor het ophangen van de handdoeken de radiator te vervangen voor een designradiator waar je handdoeken over heen kan hangen. Ik ga er vanuit dat ik hier niet zomaar elke radiator op kan hangen, maar een lage temperatuurradiator? Elektrisch kan ook niet, want er zit geen stopcontact in de buurt.

Iemand advies/tips? Is het überhaupt mogelijk wat ik nu bedenk? Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen ook een nieuwbouwwoning met warmepomp en radiator van de bouwer, maar die is gewoon electrisch en geschikt voor je handdoeken. Bij de meeste nieuwbouw is dat zo. Hoe zou jullie geleverde radiator dan moeten werken?
Heb je geen vloerverwarming dan?

Ik snap die radiator in de badkamer niet
Airesopure schreef:
11-05-2021 21:11
Wij krijgen ook een nieuwbouwwoning met warmepomp en radiator van de bouwer, maar die is gewoon electrisch en geschikt voor je handdoeken. Bij de meeste nieuwbouw is dat zo. Hoe zou jullie geleverde radiator dan moeten werken?
Volgens mij krijgen wij een standaard radiator. De geleverde radiator wordt aangesloten op leidingen.
Afbeelding

Maar ik wil graag zoiets:
Afbeelding
gizzmo-returns schreef:
11-05-2021 21:11
Heb je geen vloerverwarming dan?

Ik snap die radiator in de badkamer niet
Nee beneden ligt alleen vloerverwarming. Bovenverdieping wordt verwarmd door radiatoren.
Lavendel_12 schreef:
11-05-2021 21:18
Nee beneden ligt alleen vloerverwarming. Bovenverdieping wordt verwarmd door radiatoren.
Dan kan je gewoon een design hangen rekening houdende met de ruimte en warmte inhoud.
Oke, ik dacht dat dit misschien een speciale radiator moest zijn omdat de verwarming door warmtepomp anders is dan door een cv-ketel.
Lavendel_12 schreef:
11-05-2021 21:28
Oke, ik dacht dat dit misschien een speciale radiator moest zijn omdat de verwarming door warmtepomp anders is dan door een cv-ketel.
Check het voor de zekerheid bij de installateur!
Alle reacties Link kopieren
Wij konden geen designer radiator nemen icm onze warmtepomp. Bij ons in de straat hebben mensen daarom een stopcontact laten plaatsen, zodat daar een elektrische kon komen. Hier hebben we wel vloerverwarming in de badkamer. Misschien dat dat nog uitmaakt? Bij ons was het de installateur die ons hier advies overgaf. Ik denk dat zij dat wel zullen weten.
That’s how Sue c’s it
Alle reacties Link kopieren
Foutje met quoten.

Ander principe dan bij ons dus. Navragen bij de bouwer lijkt me!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
11-05-2021 21:17
Volgens mij krijgen wij een standaard radiator. De geleverde radiator wordt aangesloten op leidingen.
Afbeelding

Maar ik wil graag zoiets:
Afbeelding
De bovenste hebben wij ook (maar dan in de lengte niet in de breedte).

Voor deze radiatoren verkopen ze ook beugels die als het ware ervoor hangen (in de meest voorkomende soorten zoals rvs, Chrome, koperkleurig, zwart industrieel, etc) die dienen als handdoek’hanger’.

Google maar eens op ‘handdoekrek voor verticale radiator’
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
11-05-2021 22:43
De bovenste hebben wij ook (maar dan in de lengte niet in de breedte).

Voor deze radiatoren verkopen ze ook beugels die als het ware ervoor hangen (in de meest voorkomende soorten zoals rvs, Chrome, koperkleurig, zwart industrieel, etc) die dienen als handdoek’hanger’.

Google maar eens op ‘handdoekrek voor verticale radiator’
Thnx voor de tip, ik wist niet dat je die ook los kon kopen!
gizzmo-returns schreef:
11-05-2021 21:11
Heb je geen vloerverwarming dan?

Ik snap die radiator in de badkamer niet
Heel veel badkamers hebben een radiator, dat is toch niets raars?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met designradiators is dat deze ontzettend duur zijn, elektrisch zijn ze veel beter te betalen. Ik zou kijken of het mogelijk is om een stopcontact te plaatsen, de huidige radiator te laten vervallen en dan een elektrische radiator aan te schaffen na oplevering. Kijk wel goed naar welk wattage je nodig hebt om de ruimte goed te kunnen verwarmen.


@gizzmo,
De verwarmingseis voor badkamers is 22 graden conform het bouwbesluit. Bij veel woningen met vloerverwarming in de badkamer is dat alleen te halen met een extra elektrische radiator omdat de vloerverwarming niet onder de douche en/of bad wordt gelegd.
emmalou schreef:
12-05-2021 01:07
Heel veel badkamers hebben een radiator, dat is toch niets raars?
Wel omdat bij een warmtepomp vaak vloerverwarming zit en radiotoren dan er gewoon niet zijn
Lostit schreef:
12-05-2021 06:36
Mijn ervaring met designradiators is dat deze ontzettend duur zijn, elektrisch zijn ze veel beter te betalen. Ik zou kijken of het mogelijk is om een stopcontact te plaatsen, de huidige radiator te laten vervallen en dan een elektrische radiator aan te schaffen na oplevering. Kijk wel goed naar welk wattage je nodig hebt om de ruimte goed te kunnen verwarmen.


@gizzmo,
De verwarmingseis voor badkamers is 22 graden conform het bouwbesluit. Bij veel woningen met vloerverwarming in de badkamer is dat alleen te halen met een extra elektrische radiator omdat de vloerverwarming niet onder de douche en/of bad wordt gelegd.
Ik vrees dat we daar al te laat voor zijn. Alle extra installatie opties zijn al vastgelegd en voor akkoord getekend. Ze zijn al een poosje aan het bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een warmtepomp in mijn nieuwbouwwoning. Op de beganegrond en de 1e verdieping heb ik vloerverwarming . Op de zolder zit een gewone radiator.

Ik heb in de badkamer ook een designradiator laten plaatsen, met een speciale beugel voor de handdoeken, naast de vloerverwarming dus. Drogen de handdoeken tenminste lekker. Ik zou zelf niet weten waarom het niet zou kunnen, het werkt hier allemaal prima. Ik zou gewoon advies inwinnen bij de installateur, dan weet je het zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven