Garagevloer

08-10-2019 15:03 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, yes! We gaan verhuizen en we krijgen een garage!
Nu is het de bedoeling dat onze hond in de garage zijn eigen plekje krijgt (voor 's nachts en als we er niet zijn)

Maar... die garagevloer.. is dat niet te koud? Hij krijgt natuurlijk zn kussen er te liggen maar dat trekt toch koud op dus ik wil eigenlijk iets met de vloer doen.. wie heeft er goede tips? Een vloerbedekking wil ik liever niet i.v.m. hygiëne/haren.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-10-2019 15:33
Nee, klopt niet. Is voor een uurtje leuk, om te spelen, maar een hond die onder andere honden verkeert maar geen mensenbaas heeft gaat kapot van eenzaamheid en kan zelfs zwaar depressief worden. Zie er bijna dagelijks voorbeelden van voorbij komen.
zal me verder afzijdig houden
Alle reacties Link kopieren
Neem aub geen hond!!! Wat zielig. Zelfs de boeren die ik ken en dus de honden voor bewaking hebben halen hun honden snachts gewoon binnen.
Echt TO ik vind dat niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
08-10-2019 15:39
Neem aub geen hond!!! Wat zielig. Zelfs de boeren die ik ken en dus de honden voor bewaking hebben halen hun honden snachts gewoon binnen.
Echt TO ik vind dat niet kunnen.
Die hond heeft TO al.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
WAUW... volgens mij stelde ik een heel normale vraag en ik wordt afgebrand als een of andere dierenbeul. Ga je alsjeblieft heel erg diep schamen internethelden!

Onze hond heeft een prachtig leven, er wordt 4x per dag mee gewandeld, we wonen aan het buitengebied waar hij altijd los mag en in de avonden/weekenden maken we lange wandelingen door het bos of gaan we naar het hondenstrand. Met onze keuze voor ons nieuwe huis hebben we rekening gehouden met de locatie waar we wederom mooi met onze viervoeter kunnen wandelen. Daarnaast speelt ze elke week met andere honden en heeft een kattenvriendin.

Maar goed soms zijn er inderdaad momenten dat wij niet in huis zijn en ik wil hem om verschillende redenen dan niet in de woonkamer. Omdat ik het veel erger voor de hond zou vinden hem in een bench op te sluiten mag hij de gehele garage tot zich nemen waar genoeg ruimte is en we ook een luik in willen maken zodat hij zelf de tuin in kan...

Bedankt dat jullie helden al een mening hebben gevormd zonder te weten hoe het werkelijk zit, jullie kunnen weer trots op jezelf zijn!
Alle reacties Link kopieren
Oei, Garage is wel erg koud hoor in de winter. De bijkeuken snap ik nog, maar de garage zou ik niet doen.
Ik neem aan dat jullie hond gewoon een gezinshond is en overdag in huis. Dan is de garage echt te koud in de winter.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
De garage is te koud voor een hond, die op andere momenten wel binnen mag zijn. Misschien is een bijkeuken wel mogelijk ?
Alle reacties Link kopieren
Hangt toch af van de garage, lijkt me. Bij ons oude huis had je het gevoel alsof je buiten stond qua temperatuur. Ons huidige huis heeft een garage met verwarming en heeft dezelfde isolatie als de rest van het huis, en daar is het heel aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet doen. Bij onze garage (wel dubbelwandig, maar vrijstaand en zonder verwarming) staan in de winter de ijsbloemen op het raam van de deur.
Als ik nu binnen stap is het al kouder dan buiten zelfs. Geen idee hoe dat dan weer kan.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt inderdaad aan de garage. Is het een vrijstaande enkelwandige garage zonder verwarming. Of is het een goed geïsoleerde garage tussen huizen in met verwarming? In het laatste geval zou ik er geen probleem in zien.
Wij hadden vroeger ook een hond buiten, en mijn oma op de boerderij ook. Was niet te koud. Zijn vacht past zich voortdurend aan, en swinters wordt die gewoon dikker.
Een hond waakt automatisch, en als hij een tuin ter beschikking heeft, denk ik zelfs dat dat fijner voor ‘m zal zijn!
Je moet er alleen voor zorgen dat dat menselijk contact voldoende blijft...
Alle reacties Link kopieren
Hangt natuurlijk ook erg van de hond af, een newfoundlander of malamute heeft gemiddeld genomen minder moeite met een koele, onverwarmde, tochtvrije ruimte dan een whippet...
Jij kent jullie hond het beste, is het er een die kiest voor warme zachte plekjes onder dekentjes , heeft ie er de balen van als het buiten koud is of maakt het m allemaal niks uit

Ik zou wel voor een geïsoleerde verhoging kiezen en een goede mand of stretcher met een vetbed, schapenvacht of deken

Je zou zelfs een tijdje een camera kunnen ophangen om te zien of hij erg oncomfortabel en onrustig is maar ik denk dat hij het, zeker met een luik , wel prima vind.
Cateautje schreef:
08-10-2019 15:33
Nee, klopt niet. Is voor een uurtje leuk, om te spelen, maar een hond die onder andere honden verkeert maar geen mensenbaas heeft gaat kapot van eenzaamheid en kan zelfs zwaar depressief worden. Zie er bijna dagelijks voorbeelden van voorbij komen.
Precies Cateautje! Mensen moeten eens beter nadenken over het nemen en houden van een hond... :frusty:
Mijn schoonouders hadden een hond die 's nachts in de garage sliep. Hij had daar een lekker dik hondenkussen, En 's winters zetten ze er dan een verwarmingselement met een stekker bij. Het was een fikse, forse hond, met een dikke vacht, en geen kouwelijk typje, dus die hond had het echt niet koud.
dotjelotje schreef:
08-10-2019 15:42
WAUW... volgens mij stelde ik een heel normale vraag en ik wordt afgebrand als een of andere dierenbeul. Ga je alsjeblieft heel erg diep schamen internethelden!

Onze hond heeft een prachtig leven, er wordt 4x per dag mee gewandeld, we wonen aan het buitengebied waar hij altijd los mag en in de avonden/weekenden maken we lange wandelingen door het bos of gaan we naar het hondenstrand. Met onze keuze voor ons nieuwe huis hebben we rekening gehouden met de locatie waar we wederom mooi met onze viervoeter kunnen wandelen. Daarnaast speelt ze elke week met andere honden en heeft een kattenvriendin.

Maar goed soms zijn er inderdaad momenten dat wij niet in huis zijn en ik wil hem om verschillende redenen dan niet in de woonkamer. Omdat ik het veel erger voor de hond zou vinden hem in een bench op te sluiten mag hij de gehele garage tot zich nemen waar genoeg ruimte is en we ook een luik in willen maken zodat hij zelf de tuin in kan...

Bedankt dat jullie helden al een mening hebben gevormd zonder te weten hoe het werkelijk zit, jullie kunnen weer trots op jezelf zijn!

Nou inderdaad. Wat een flauwekul dat dit geen prima oplossing is voor een hond. Het is voor een hond ook juist goed om een eigen vaste plek te hebben als jullie bijvoorbeeld niet thuis zijn. Dat geeft een hond ook rust en zekerheid. Het is niet voor niets dat er vaak een bench daarvoor wordt gebruikt die ik overigens, net als jij, nogal beperkt vind. Dan is een garage een prima oplossing. Gelukkig zijn er ook een aantal goeie tips gegeven van wat minder kortzichtige forummers. Vergeet die ook niet.

Een hond kan ook prima tegen kou maar inderdaad is het goed om iets te bedenken tegen optrekkende kou van de vloer. Dat kan al bijvoorbeeld door een mand op pootjes of op een pallet. Ook kan je rubber tegels neerleggen.
MrsEklund schreef:
18-10-2019 07:13
Precies Cateautje! Mensen moeten eens beter nadenken over het nemen en houden van een hond... :frusty:

Ja leuk om gelijk te krijgen terwijl je wouwelt over iets wat hier helemaal niet aan de orde is.
Ik vind ook dat mensen die hun hond laten vereenzamen niet een hond moeten nemen. Ik vind ook dat mensen die hun hond schoppen zelf een schop mogen krijgen. Maar dat speelt hier toch allemaal niet.

Ik vind dat mensen die anderen zomaar lukraak volkomen ongefundeerd beschuldigen van vreemd gedrag zelf vreemd gedrag vertonen. Ben je het daar ook mee eens?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zoiets (laten) bouwen.
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
SHIFTY schreef:
20-10-2019 11:33
Nou inderdaad. Wat een flauwekul dat dit geen prima oplossing is voor een hond. Het is voor een hond ook juist goed om een eigen vaste plek te hebben als jullie bijvoorbeeld niet thuis zijn. Dat geeft een hond ook rust en zekerheid. Het is niet voor niets dat er vaak een bench daarvoor wordt gebruikt die ik overigens, net als jij, nogal beperkt vind. Dan is een garage een prima oplossing. Gelukkig zijn er ook een aantal goeie tips gegeven van wat minder kortzichtige forummers. Vergeet die ook niet.

Een hond kan ook prima tegen kou maar inderdaad is het goed om iets te bedenken tegen optrekkende kou van de vloer. Dat kan al bijvoorbeeld door een mand op pootjes of op een pallet. Ook kan je rubber tegels neerleggen.
Dat laatste (een hond kan prima tegen kou) is natuurlijk nogal afhankelijk van ras/vachttype. Rassen zonder goede ondervacht hebben doorgaans wel iets meer last van koude, dan rassen met een goede ondervacht.

Onze garage is inpandig en met spouw, maar koelt in de winter behoorlijk af (ruim beneden de 10 graden), wat voor veel honden toch wel aan de koude kant zou zin. Heb je een husky of een newfoundlander, dan is het een ander verhaal. Onze garage heeft wel een radiator, dus in het fictievd geval dat we een hond zouden hebben, zou ik nog kunnen verwarmen in de winter.
Alecta schreef:
22-10-2019 14:20
Dat laatste (een hond kan prima tegen kou) is natuurlijk nogal afhankelijk van ras/vachttype. Rassen zonder goede ondervacht hebben doorgaans wel iets meer last van koude, dan rassen met een goede ondervacht.

Onze garage is inpandig en met spouw, maar koelt in de winter behoorlijk af (ruim beneden de 10 graden), wat voor veel honden toch wel aan de koude kant zou zin. Heb je een husky of een newfoundlander, dan is het een ander verhaal. Onze garage heeft wel een radiator, dus in het fictievd geval dat we een hond zouden hebben, zou ik nog kunnen verwarmen in de winter.

Mee eens; hoe goed een hond tegen kou kan is afhankelijk van het soort. In principe zijn buitenhokken ook onverwarmd maar wel beschermd tegen optrekkende kou en uiteraard tegen wind en regen. Daarnaast is dan het formaat afgestemd op het formaat van de hond zodat de eigen lichaamswarmte niet verloren gaat. Maar uiteraard gaat ook dit niet op voor een chihuahua bij -10.

Tot 10 graden is het niet snel een probleem als de hond maar een plek heeft die z'n temperatuur vast kan houden. Een garage is dan eigenlijk een kwalitatief prima maar te groot buitenhok. Dat kan je oplossen door een verwarming of door een soort tentje of binnenhok te maken bij de slaapplek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven